Copaci în agonie pierd frunzele pe rând,
Din zarea cenuşie se surpă munţi de sare;
Se mai topeşte-un cântec, se mai usucă-un gând,
Şi-n gri se pierd credinţe ca fumu-n depărtare.
În pustiitul suflet mai zboară un golumb,
La cina mult visată azi nimeni nu-l îndeamnă;
Ne-ncearcă-o amintire, cu degete de plumb,
Iar focul din privire se umezeşte-a toamnă.
Şi plouă mult prea rece, şi plouă duşmăneşte,
Se-ngroapă-ntr-o lacustră a noastră întâlnire.
Speranţa muribundă, dorinţa ce păleşte,
Doar floare vestejită... suspin... și risipire.
.
(din volumul de debut, scrisă în 2010)
Adaugă un comentariu
o bavoviană într-adevăr, minunat, Lisia!
Imagini baci iene cu ploi și suflet pustiit... Frumos!
Mulțumesc, Grig! Da, au farmecul lor, dar nu putem rămâne cantonați acolo, însă, chiar și acum, mai scriem și așa uneori, atunci când tristețile dau pe dinafară. Cu drag!
Ce cuvinte frumoase, domnule Katin! Vă mulțumesc cu prețuire!
Îmi plac mult versurile tale din epoca de debut, au ceva ușor vetust, dar tocmai în asta stă farmecul lor aparte. Atmosfera bacoviană mi se potrivește „mănușă” pe suflet, Bacovia e unul dintre poeții inimii mele, pe vremea liceului cu un eseu despre Bacovia am câștigat o olimpiadă de literatură.
Se mai topeşte-un cântec, se mai usucă-un gând,
Şi-n gri se pierd credinţe ca fumu-n depărtare. am desprins din aceasta laguna bacoviana aceste versuri pentru ca au un alt zbor,o alta verticala ,spatiile bacoviene nu au harul inaltarii ci pe acela al nemuririi orizontale ...ce poeta ati fost si cate poete au crescut in sufletul celei ce acum ne reaminteste un inceput de acum...sa fie mult?sa fie putin? cine stie?
cu admiratie!
Mioara, noi, cu sentimentalismul nostru incurabil, vom muri încet, încet, pe dinăuntru. :) Drag de trecere și cuvinte!
Dan, într-adevăr m-am agățat de câteva cuvinte reprezentative din lirica bacoviană, dar am dorit să-mi las amprenta mea poetică. De fapt, nu mi-am propus, s-a așezat de la sine, nu știu cum să-ți explic, dar poezia mă scrie ea pe mine, nu eu pe ea. Nu de puține ori am început într-un fel un poem, crezând că voi scrie ceva sau despre ceva, iar poemul m-a dus unde a dorit el, în cu totul alt loc. Așa că vrând-nevrând, ceea ce mă definește își ocupă locul în poezie fără invitație. Mulțumesc pentru interpretare și apreciere, very nice și comentariul tău, mister Dan!)
Lisia, îmi place mult imaginea creată în acest poem. Și cum sunt o sentimentală fără vindecare, mă așez la fereastra gândului și "cu focul din privire" "Se mai topește-un cântec, se mai usucă-un gând
Și-n gri se pierd credințe ca fumu-n depărtare."
Cu multă prețuire!
Bacoviană, da, prin stare și prin anumite cuvinte ce fac trimiterea într-un mod poetic spre lirica respectivă, dar cu atât mai frumos și de apreciat interpretarea personală, având în vedere și diferența genurilor ce și-au pus amprenta sensibilă; astfel, neutrului plumb, textul tău i-a dat o feminitate aparte. Interesantă și imaginea credinței ce se pierde precum fumul în depărtare, subtilă comparație prin care sugerezi greaua desprindere, parcă întorcându-se, parcă vrând să mai rămână, precum fumul oscilant și neputincios în bătaia vântului. Finalul, conclusiv, împrăștie petale de melancolie peste trupul unei seri cenușii precum o sentință definitivă. Very nice, my lady!)
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE