Sunt zile când toamna precum un hoț pe furiș
Prin duzii de la geam ce-mi trimit câte-un zvon,
Pasărea de aur, dând târcoale la horn
În cele din urmă și-a făcut cuib în frunziș.
Năluciri de toamnă vin câteodată, mi-ai zis
Dă roată ca ploaia ce cade în picuri.
Ca mine, tot mai mulți visăm la nimicuri
Ca și tânguirea acelei păsări de vis.
Dar tot nu sunt sigur, îți strig prin somn ca și cum
(Și-mi arăți candela cu chibritul aprins)
Oriunde, gândeam, în zborul ei m-aș fi prins
Dar nu noaptea asta, nu-‘n viața asta acum.
...Și da, este toamnă, prin pat încă mai dibui
Umbra ta sub cearceaf subțiată de ploi.
Dar luna din geam, oare mai știe de noi,
Ori câte ceva doar al tău, simt să-i atribui?
Adaugă un comentariu
Chris: Poezia, acest „frig” care ne-a cuprins pe toți, pentru mine a însemnat precum jurământul făcut de Pip din „Marile speranțe” a lui Dickens. Dacă aș fi pierdut legătura cu acea înțelegere făcută (Estelei de către Pip), cred că aș fi pierdut și ceea ce Homer numea „patima care-i mai dulce ca mierea” (pentru mine scrisul). Salutări de pe pagina mea!
Mihaela Popa: La comentariul tău aș interpreta altfel vorbele lui Mircea Eliade despre rostul poeziei. Adică așa: „Dacă nici ea (poezia) nu reușește (să ne revedem prietenii de odinioară), nu mai avem nicio speranță”.
foarte frumos!
Și da, este toamnă, prin pat încă mai dibui
Umbra ta sub cearceaf subțiată de ploi.
Dar luna din geam, oare mai știe de noi,
Ori câte ceva doar al tău, simt să-i atribui?
Bine ați revenit, domnule Tudor Cicu! O încântare poezia dumneavoastră, admirație!
O nostalgie seducătoare aveți în această poezie domnule Cicu. Păsări, visuri, năluciri și speranțe toate într-o atmosferă de toamnă. Felicitări domnule Cicu! Mă bucură mult revenirea dumneavoastră pe Însemne!
Grig Salvan; Mihai Katin: Vă salut și vă mulțumesc pentru popasul făcut pe pagina mea. Vă răspund amândurora cu un gând venit de la un poet drag mie: Edgar Allan Poe susţinea, “că orice povestire (ori poem epic, de ce nu?) trebuie să fie scrisă pentru ultimul paragraf sau, poate, doar pentru ultimul rând” (după J.L.Borges). Poetul, cum bine sugerați, deasupra colii de scris va trebui să se găsească pendulând între a „picta” idei şi a relata aceste văzute și nevăzute. Cum? Picurându-i sufletul pe coala de scris. Dacă un poem te-a făcut să rezonezi cu el, înseamnă că poetul a intrat în sufletul tău cu acel gând despre trăirea lui. Nu asta ne dorim cu toții?
Rădița Răpeanu: Mă bucur că rezonezi cu acest gen de poezie. Dar observ și eu că azi, tot mai mult, poezia a devenit o himeră care ia pentru fiecare autor un alt chip, iar atunci când scrii „în dulcele stil clasic”, ca să îți respecți condiția de poet trebuie să o faci cu o anumită rigoare. Această rigoare înseamnă caligrafie lirică, proces fără de care bijuteriile nu ar străluci, iar acest lucru, poetul îl cunoaște cel dintâi. Mult respect și poeziei tale.
Vasilisia: „Poetul... un evocator. Dacă-l înțelegem suntem la fel de poeți ca el”, spunea Anatol France. Și am mai înțeles că viața ne oferă tuturor istoria unui eveniment care nu-i decât anevoiosul şi încâlcitul vis al omenirii ce caută a fi decodificat în fel şi fel de chipuri. Important e să ajungă și la sufletul cititorului. Fără partenerul nostru de dialog, cititorul, am fi ca o Cassandră care vorbește în pustiu.
"Pasărea de aur, dând târcoale la horn
În cele din urmă și-a făcut cuib în frunziș"
Și eu v-am simțit lipsa, dar prezența, dumneavoastră, astăzi mi-a redat acel zâmbet îmbucurător! RRR, drag
Melancolie ce seduce sufletul cititorului, „ca și tânguirea celei păsări de vis”, captează spiritul prin farmecul discursului liric și prin imagini de o mare finețe „Umbra ta sub cearceaf subțiată de ploi”, Citit cu mare plăcere.
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE