am făcut focul pentru tot ce aveam
de la tine
ca din cealaltă lume
umbre pliate după tavan se hrănesc cu fluturi
înviați de limbajul trupului
le simt frica de necunoscutul cărnii
sângelui
sarea împușcă jarul
strălucitor după risipirea cercului ploii
demonii își aleg clădirile
de pe care țintesc vibrațiile joase
ale celor ce trăiesc cu două vorbe pe zi
ale celor care nu ajung la maturitatea icoanelor
deasupra
patului
tăcerea zgârie pereții de var
ochii tăi descriu cifra opt în creștere noaptea
adună frunze în curtea din spatele casei
iubesc beția din vin
înțelegerea aerului de munte
pași pe care îi aud numai cei din locul acesta
uitat de fisc
îți iau trupul în mâini și mă bucur
Adaugă un comentariu
Mulțumesc,
- Manuela, pentru trecere și mențiunea cu privire la Cioran, așa este, iubirea ar trebui să se răsfrângă asupra unei singure femei, cu drag!
- Gabriela, mă bucură prezența ta caldă și atât de frumos redată prin comentariul tău deosebit, cu drag!
domnule Culiță Ioan, apreciez prezența, cu stimă!
- Dorina, sărut mâna, noapte liniștită să ai!
- Alex, ma man, cred că este cel mai frumos comentariu sau este comentariul care îmi place cel mai mult de la tine, mă bucură de două ori și mă onorează de trei, ma man , cu prietenie!
- Mihaela, delicat și delicată, cu drag!
- Lisia, impresionant comentariul tău, poetic, argumentat și plin de cuvinte ce alcătuiesc un tablou minunat! Bucuros mereu de prezența ta luminoasă și aducătoare de emoții, scrii de parcă ai face o vrajă, nimic nu rămâne uitat sau nerăsplătit cu generozitate și artă, my lady!)
atât de vizual, de expresiv, de original
Admirațe, mare admirație, felicitări Petruț Dan!
Încă o poezie de dragoste, de data aceasta folosești vestitele statuete de la Hamangia... Și parcă gândurile sunt ale gânditorului către femeia lui. O comisie internatională a decis ca cele două statuete să reprezinte omenirea într-o eventuală capsulă a timpului în spațiu. Eu cred că poezia ta ar trebui să fie pusă pe genunchii lui... Cifra opt, simbol al infinitului în ochii iubitei, ce mod original de a pune iubirea pe locul primordial, dar tu nu iubești vinul, ci beția din vin! Drag versul tău, ManDan!
Superb!!!
Deosebit.
Chiar de la început, poemul tău m-a dus cu gândul la mitul androginului, a acelor jumătăți care se caută permanent pentru a deveni din nou întreg și a se împlini prin iubire. Pare-se că aici, după ce s-au desăvârșit, sunt pe punctul de a atinge Nirvana, locul bucuriei supreme.
Finalul e absolut feeric, creează miriade de emoții în suflet și te poartă vrăjit printre diverse lumi, conducându-te abil spre chintesența tuturor lucrurilor acestor lumi: dragostea. Iar dragostea la tine e exprimată întotdeauna în cel mai autentic mod.
ochii tăi descriu cifra opt în creștere noaptea
adună frunze în curtea din spatele casei
iubesc beția din vin
înțelegerea aerului de munte
pași pe care îi aud numai cei din locul acesta
uitat de fisc
îți iau trupul în mâini și mă bucur
Titlul mi-a adus în imagine perechea statuară de la Hamangia, Gânditorul „și femeia lui”.
Citesc și recitesc aceste frumoase versuri, inconfundabil ticluite, creatoare de frumoase imagini, peste care, iubirea tronează nestingherită.
Începuturile sunt clare, focul aprins, ambianța caldă, mai degrabă fierbinte, în care este primită iubirea, o iubire venită din altă lume, care are puterea de a reînvia fluturii din stomac. În aer plutește o teamă de necunoscut, de contact direct și de împlinire a dorințelor până acum doar rostite. O teamă de transformare a abstractului în concret, o teamă ce poate fi învinsă doar prin exprimarea deschisă a sentimentelor și aceasta nu doar în două vorbe.
Toamna, mereu toamna, de adată adunate când noaptea se lasă, infinitul ochilor, beția vinului, aerul curat de munte în locurile uitate de fisc, ce metafore uluitoare, care creează o imagine idilică a iubirii împlinite.
Poate bat eu câmpii, dar este singura interpretare ce mi s-a ivit în minte și nu trebuie să fie neapărat concepția autorului.
Frumoasă poezie, scrisă cu frânturi de suflet.
Admirație!
Iată natura ta, care nu are niciun punct comun cu lipsa de gentilețe. Dimpotrivă! Și ochii tăi descriu infinitul în această poezie și pare o inițiativă temerară. Ai atitudini îndrăznețe pentru că (nu-i așa?) ești un gentleman... PS. Am observat că ai modificat răspunsul... dacă tot ai făcut trimitere la Cioran, îți arăt preferata mea dintre spusele lui: ,,Barbatii care iubesc cu adevarat, cu o pasiune puternica nu pot iubi in acelasi timp mai multe femei, ci numai una..” (apropo de Clădirile antice:)
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE