nu suntem oamenii străzii
nu ne face plăcere vulgaritatea
atunci când te iubesc ca pe o damă în costum țipător
posedată de pofte
și de vorbele încântătoare despre cum să dobori o femeie
în pat
pe bufetul din bucătărie
începând
cu ușa de la intrare
ne dezbrăcăm ca după prima beție
cu degetele
cu dinții
și toate încercările de mai înainte ale ființei
atunci când și-a descoperit trupul
în prima baltă de sânge
în primele cuvinte ce l-ar face pe diavol
să nu se mai stăpânescă
și care fac viața să-și pocească albastrul
calul măiastru
cu luna cu astrul din care lumina nu pare
cât muntele ce se miră de puținul timp și pământ ce-au rămas
după patima noastră întreagă - iubirea
atâta de mare
atâta de sare
nu suntem oamenii străzii
și nu ne face plăcere vulgaritatea
în acele momente
suntem doi oameni care își reneagă esența divină
un adam și eva îmbătrâniți de mers prin grădina raiului
unde i-a prins întunericul
Adaugă un comentariu
Ba mie mi-a plăcut! E o poezie modernă despre dragoste scrisă cu patimă... E moștenire din gradina edenului... Drag!
))))))))))))))))))))))))))))!
Habar n-am de reclamă. Eu nu fumez... Mă bucur din suflet că nu te-ai supărat! :)
-domnule Mihai Katin, cu respect, vă mulțumesc pentru prezență și comentariu!
-Gabriela, și eu încântat de prezența ta frumoasă și dulce în pagina mea, cu drag!
-Monica, apreciez prezența și cuvintele calde, te mai aștept, cu drag!
-Mioara, și eu, cu prețuire pentru tine, drag!
-Manuela, îți mulțumesc, dacă ziceai de Cioran sau Kafka, te credeam, dar așa trimiterea ta mi-a adus aminte de o reclamă: „Fumați Kent” - Marlboro!))) Și eu cu sinceritate și prietenie!
-Lisia, mulțumesc, măcar tu înțelegi sau cel puțin senzorial ești pe aceeași lungime de undă, deși nu-mi doresc sublimul, ci doar autenticul unei trăiri ce nu poate exista fără dragoste, după cum și viața ne învață! Dar tu știi asta mai bine, lady!)
Offf, Dan! Ce-ai făcut? Sigur te vei supăra pe mine, dar eu nu pot să spun că-mi place... și pace! Deși chiar nu ai nimic vulgar în poezie, există niște cuvinte ,,revelatorii", care dau o anumită semnificație faptelor, iar expresia lor directă scoate la iveală ceva ascuns și întunecat, precum păcatul. Experiența sensibilă dintre doi oameni, care se presupune că se iubesc, ar trebui să fie ,,Cântarea Cântărilor", cum bine a spus domnul Grig Salvan, odată... Îți scriu cu sinceritate și prietenie, să știi... Drag de versul tău, mai puțin azi!
În fața acestui poem, scriu cu tăcerea. Cuvintele le-au folosit poeții.
Cu multă prețuire!
Poem simplu, ca un parfum care are note de bază, aici se găsește ideea vesnicei iubiri, note de mijloc, se citește structura si profunzimea lirica, îmbrăcămintea ideii de bază. Și, în sfârșit, note de vârf, în care, rămânem cu sentimentul celor citite. Nota de vârf a unui parfum este vraja care te urmărește după ce te-ai înnobilat cu esenta.
Eh, lucrurile acestea ți le-a spus Lisia mult mai elaborat.
Felicitări amândurora!
Prima impresie ce mi-o lasă poemul acesta e cea a unei flagrante spontaneităţi. Pe cămaşa versului nu transpare sarea efortului, nu se simte râvna gâfâită de a face oricum şi oricând poezie, de a biciui slovele să intre în raporturi scârţâitoare, dar hiperpoetice. Poezia ta „se întâmplă” pur și simplu. Cred că onestitatea cu care scrii e calitatea majoră a scriiturii tale. Abordezi subiecte considerate încă tabu pentru mulți, dar nu scrii pentru a șoca, așa cum iarăși o fac mulți. Pe canavaua iubirii, alunecă, se scurg, plutesc, aleargă, se rostogolesc precum trunchiul de arbor pe scoc, întreaga cohortă de afecte care incumbă din sentimentul primordial, astfel încât nimic nu pare trivial sau lipsit de substanță. La tine, ingenuitatea și inventivitatea în iubire (dar și în poezie), atinge, uneori, sublimul.
O poezie, care îndeamnă a fi citită, începând cu începutul și sfârșind cu sfarșitul, fiindcă e păcat de fiecare vers trecut cu vederea ori neluat în seamă. Unde există iubire adevărată, orice trăire pasională își are locul, nimic nu este vulgar.
Iubirea însăși e poezie, iar poezia poate îmbrăca orice formă, atâta timp cât nu ajunge în stadiu de vulgaritate, fiindcă, așa cum spune autorul, „nu suntem oamenii străzii / și nu ne face plăcere vulgaritatea”.
Încântată de lecturarea versurilor tale, ca de fiecare dată! Prețuire!
nu suntem oamenii străzii
și nu ne face plăcere vulgaritatea
în acele momente
suntem doi oameni care își reneagă esența divină poate de aici incepe cu adevarat mostenirea a ceea ce poetul ne lasa pentru mintile istovite de vis ori de setea vanitatii!
cu multa pretuire!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE