pe limba tristeții și a singurătății
în care te-ai închis
știi că îți va rămâne cuvântul
și el va muri doar odată cu tine
vei scrie despre libertatea care va dispărea
încet și dureros
dar care va dormi noaptea cu un ochi deschis
urmărind zborul șoimului pe cer
poezia pe care o vei scrie va fi strada
pe care umblau desculțe femeile
de la marginea lumii
unde oamenii sunt atât de singuri
că șade aerul îndoliat pe urmele lor
tăcerea e un instantaeu realizat
cu precizie atunci când ceasul amenință
iar liniștea o căldură sufocantă
un cort construit în afara ta
Adaugă un comentariu
Mihai Katin, Vasilisia Lazăr, Grig Salvan, petrut dan, Mihaela Popa, vă mulțumesc din suflet pentru semnele generoase de lectură.
În ultima vreme recunosc că scrisul meu alunecă înspre acest monolog interior și nu fac altceva decât să mă învârtesc în jurul unor întrebări care mă ajută să trăiesc în prezent și încerc să-mi țin în echilibru lumile mele, cea interioaă si cea dinafară.
Să ne citim cu bine, dragi colegi, weekend răcoros tuturor!
profund, dureros de pătrunzător...
Mie mi se pare un poem asumat, conștientizarea unui destin în felul său nepereche, o acceptare senină a celor ce vor urma, având în vedere că sfârșitul înseamnă, de fapt, continuitate, așa cum somnul cu un ochi deschis nu este somn, ci stare de veghe în care nu există întreruperi, ci treceri peste nivel de cale ferată ori semafoare unde galben nu înseamnă încetinește ci dimpotrivă apasă accelerația! Un poem înclinat și care îndeamnă la meditație și renunțare la orice orgoliu având în vedere că libertatea nu va mai fi legătură dintre viață și moarte, dar, în același timp, un poem care își salvează ființa, limitând tăcerea la un instantaneu și efectele arșiței prim cortul ridicat în extrasenzorial cu mijloace proprii, fără ajutorul vreunei primării în pauze electorale!)
Nuta: Dan, frumos analizezi tu cu sufletul mereu la loc de cinste și zâmbetul mereu la purtător! Mulțumiri! :)
Un cuvânt va rămâne pe limba tristeții... cât de frumos.
Strofa penultimă, remarcată și de colegul Mihai Katin, o strofă remarcabilă prin dramatism și tristețe metafizică.
Nuta: în penultima strofă este într-adevăr un vers care îmi place și mie:
”...oamenii sunt atât de singuri
că șade aerul îndoliat pe urmele lor”
în rest poate că totul se poate scrie mai bine, dar de obicei atunci când credem că ne-a reușit un poem, ne oprim din cizelat și trecem la următorul! :)
Uneori, singurătatea are și părți bune, cum ar fi nașterea acestui frumos și trist poem. În rest, este crudă. Iar Paler spunea că „n-o umple lumea, ci o singură ființă”. Felicitări pentru versuri! M-au întristat.
Nuta: Și eu zic că singurătatea are chiar multe părți bune, și o spun din experiență!! : ) Dar se întâmplă ca uneori să ne reușească mai bine cuvintele, alteori mai puțin bine.
poezia pe care o vei scrie va fi strada
pe care umblau desculțe femeile
de la marginea lumii
unde oamenii sunt atât de singuri
că șade aerul îndoliat pe urmele lor poate fiecare cautam o margine a lumii pentru ca acolo banuiesc putem da un sens adevarat monologului nostru sufletesc...un poem de exceptie!
gabriel cristea, îți mulțumesc pentru cum mă citești și pentru cum îmi înțelegi ”tăcerea” și ”însingurarea”, care nu este apăsătoare neapărat (zic eu), pentru că i-am gasit remediul: ”un cort construit în afara ta”, în care mă refugiez tiptil :)
E un poem din lăuntrul însingurării - rarisim, contemplativ, copleșitor de expresiv.
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE