orașul tău are o inimă de fier
pleci din el
toate pleacă odată cu tine
treci prin viață fără bagaje
orașul călătorește cu tine peste tot
pune un deget pe timp
îl oprește la toate răscrucile
libertatea are tristețea ei
o simți cum te privește în ochi
când tragi jaluzelele casei tale
într-un oraș străin
Adaugă un comentariu
ultima strofa mi-a lasat senzatia de abandon, ca si cum te-ai abandonat/indepartat de tine insuti/insati si automat cand iti dai seama, totul pare strain
frumos, apasator
Despre renaștere și libertate și despre rădăcini...
Ada Nemescu, suntem trubaduri călători prin Univers și ne cântăm dorurile... sau ele ne cântă pe noi.
Mulțumesc de semn, dragă Ada!
Multumesc, dragă Denisa Curea-Popa!
Dramatic poem despre plecări și dor de acasă. Călătoria sufletului trubadur.
aDa
Admirație, Nuța!
Mihai Katin, când pleci iei cu tine totul, dar mai ales amintirile, cu bune și rele doar sunt ale tale!
Dar înveți în timp că libertatea după care ai tânjit, are prețul ei ... și atunci nu-ți dorești decât să te întorci acasă.
Ana Cîmpeanu, e tot ce-mi doresc, ca lucrurile să se așeze încet pe acel făgaș care să mă ajute să pot trăi în prezent.
Cumva, simteam când eram departe, că acest prezent îmi era furat, nu simțeam că trăiesc, mereu așteptam să treacă timpul, să vină ziua următoare... cred că trăiam mereu pe fugă, mai mult în trecut căci rememoram foarte des anii trăiți... și un pic în viitor, căci mereu îmi făuream vise pentru ziua de ”mâine”...
Mulțumesc frumos, Ana!
Vasilisia, pentru mine întoarcerea a fost o binecuvântare, sincer! Dar da, e groaznic să te reîntorci în orașul pe care l-ai purtat în suflet întotdeauna și să te simți la fel de străin. E pustiitor și nu mai știi care ți-e locul, ești un dezrădăcinat. Eu cred totuși că locul meu e aici, sper să nu simt niciodată altceva. Orașul l-am purtat cu mine peste tot, mărturisesc că atunci când mi-era greu, mă visam acasă ...
Mulțumesc mult, Lisia, poezia în general nu e doar un mijloc de exprimare a emoției și sentimentelor noastre, e chiar realitatea noastră de fiecare zi.
Monica Pester, da, așa este, deși pentru mine plecarea de acasă acum 20 de ani, nu a fost chiar o dramă. Fabrica unde lucrasem se închisese, rămăsesem fără niciun venit și am plecat cumva înaripată de ideea că o să pot să-mi câștig decent existența. Dar viața printre străini e grea, pentru mine a fost o lecție de care probabil aveam nevoie ca să realizez că nu pot trăi departe de casa mea, că nu pot trăi fără să-mi simt rădăcinile apoape... Libertatea? Care libertate când ești privat de drepturi cetățenești pentru că nu ești de-al lor? Câștigi un ban dar la fel de repede îl cheltui căci traiul e greu dacă nu ai o casă și nici nu te poți simți prea fericit, când știi că poți face mai mult dar ești obligat să execuți munci cu mult sub nivelul tău de pregătire. Nu-mi pare rău că am trăit această experiență, aveam nevoie să învăț lecții noi, dar gândul mi-a fost mereu acasă și nu-mi doream decât să mă întorc... Și m-am întors ... dar apreciez mai mult libertatea pe care o simt acum, fiind acasă, decât libertatea înstrăinării.
Mulțumesc de semn și de ”provocare”... mi-am cam dat drumul, iertare!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE