mai știi? - priveam în zare la fata de pe dig

și pariam pe vise la care geam să bată

când marea numai zdrențe de spumă, ca turbată

amenința cu valul, nedându-mi timp s-o strig.

 

și m-amăgeam cu-o scoică, să tot ghicesc un sens

ca multe să îmi spună, dar s-a pornit să ningă...

că fulgii reușiră vederea să-mi învingă

de-am părăsit eu țărmul și-am regretat imens.

 

cuprins și-acum de vraja imaginilor vechi

un clopot se aude în mine cum tot bate;

sau văd că-mi fuge somnul, de-un timp, noapte de noapte

și-aud pe-ale ei buze, cuvintele-n urechi.

 

de n-ar fi fost ninsoarea aveam multe să-i spun

dar m-a cuprins uitarea, ori m-a zidit tăcerea;

privind țintă-n tavane cu ochii nicăierea...

ori eu n-am fost acolo? - nici fata, presupun.

Vizualizări: 103

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Ianuarie 14, 2024 la 6:26pm

Grig Salvan: „Fata din vis”! Am întâlnit-o în Idiotul lui Dostoievski: Mîșkin o cunoscuse pe Nastasia înainte de a se vedea, dintr-un portret, nu? Se poate spune că Mîşkin, a iubit-o (dintre Daria şi Nastasia) cel mai mult pe Nastasia Filipovna, contemplându-i portretul. Dar, după cum mărturisise el undeva (?) era o „dragoste-din-milă”. Sau poate că era acel „sentiment apăsător şi dureros”, de compasiune sfâşietoare „soră cu suferinţa”, zic și eu. Chiar să o fi iubit Mîşkin pe Nastasia, cu acea dragoste pe care ţi-o reclamă „un copil plăpând şi bolnăvicios”, cum gândeşte un alt personaj din autorul rus, parcă Ipolit? În poezie, însă, aventura cunoaşterii şi inspiraţia limbajului, care transformă acest „corp” (trup) al cuvintelor în imagine, pare a fi, după R. Barthes, determinant în filosofia scrierii şi înţelegerii ecuaţiei poetice. Și dacă am arunca o privire mai în urmă și ne-am întoarce la confesiunea iscusitului cavaler al lui Cervantes, am crede că tot ceea ce se săvârşeşte sub ochii îndeletnicirilor poetului, azi, nu ar trebui să pară neapărat o cutezanţă nemaipomenită de a îndrăgi și el portretul fetei din vis. Așa cred.

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Ianuarie 14, 2024 la 6:12pm

Nuța Crăciun: Mult respect pentru cuvintele tale. Mă bucură popasul tău la comentarii.

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Ianuarie 14, 2024 la 6:10pm

Mihaela Popa: O surpriză plăcută! Bine ne-am regăsit pe Însemne. Uneori, totul pare a se fi întâmplat atât de demult și părea, în aşa fel, că nimeni nu-şi mai aducea aminte care a fost cetatea în care poetul şi-a scuturat, pe lespezi, sandalele pline de colbul drumului parcurs până acolo; așa mi se pare drumul din anii trecuți, pe Însemne, până acum. Așa și în poezie, Mihaela. Când nu mai ai amintiri, te simţi ca o fântână seacă. Arunci piatra şi după un timp auzi ecoul impactului, un sunet surd, şi cam atât. Fără amintiri, ce reazem vom mai născoci în afară de tristeţea care ne-a rămas de la acestea? Dar tu erai un cititor atent la tot ce scriam și în trecut, țin să-ți mulțumesc deosebit.

Comentariu publicat de Mihaela Popa pe Ianuarie 14, 2024 la 5:17pm

o frumoasă poveste de dragoste topită-n fulgii de zăpadă

admirație!

Comentariu publicat de Grig Salvan pe Ianuarie 13, 2024 la 1:01pm

O iluzie frumoasă e tot ce viața ne permite mai mult, chiar dacă iluzia „nu ține de foame” și se destramă la primul contact cu materia dură. Dar de aici și frumusețea aparte a elegiei. „Fata din vis” e o temă poetică de mare extindere în poezia universală, iar aici capătă o formă personală deosebit de frumoasă! Citit cu mare plăcere!

Comentariu publicat de Nuta Craciun pe Ianuarie 12, 2024 la 4:27pm

Tare frumos sunt mânuite cuvintele în această poveste atemporală. 

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Ianuarie 12, 2024 la 2:26pm

Vasilisia; Amanda Spulber; Petruț Dan; Bolache Alex; Mihai Katini: Comentariile voastre, toate, fiind de mulțumire pentru „imaginea” fetei de pe dig, am să vă răspund, tuturor, în blok: În „Bătrânul şi marea”, bătrânul visa fericit cu faţa spre briza serii şi aştepta să vadă dacă vor mai veni şi alţi lei... Fă-l, te rog, să se oprească o clipă şi la visul meu, mă rugam în sinea mea și eu, chiar dacă peştele care sărise purtând cu sine moartea,  „părea că pluteşte în văzduh, deasupra  bătrânului din barcă”.  Toţi visăm. Aşa începe totul... Un alt personaj, Grigori, din „Donul liniştit”, spunea: „Mă, ce drăcovenii nu mai visează omul! N-am avut parte de luptă!” Se visa alergând călare spre câmpul bătăliei, dar chingile de la şa fiind nestrânse, tot aluneca de pe cal. Între leii lui Hemingway și calul în alergare al lui Șolohov, gândul meu era la „fata de pe dig”... cea dinaintea căreia poemul se construieşte de la sine pe suferinţa de a nu şti cine eşti de fapt în toată povestea asta. Poetul unor versuri („Îmi/vorbesc mie sau ţie? Mă gândesc numai la tine. La cât te-am iubit: vin/dintr-o altă viaţă, nu?A câta?”) din „craterul platon”, avea o motivaţie, nu? Dar noi? Păi noi... mai avem încă de urcat: şi, Doamne, ce paşi se aud! Ajuns aici, pesemne, amnarul şi cremenea folosită noaptea târziu la masa de scris, vor ști să răspundă cum se cuvine la această întrebare. Dar numai scriind.

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Ianuarie 12, 2024 la 12:23am

Ce poem frumos! Perfect redat acest echivoc, efectiv l-am simțit de parcă era în mintea mea și nu mai știam cât e vis și cât realitate. Poate dacă n-ar fi fost ninsoarea...

Minunat!

Comentariu publicat de Amanda Spulber pe Ianuarie 11, 2024 la 11:43pm
Da, uneori amintirile se confundă cu visul sau visul cu amintirile. Îmi place mult această ambiguitate. Îmi place și ritmul, îmi place și finalul care întărește în mod ludic ambiguitatea. Superb! :)
Comentariu publicat de petrut dan pe Ianuarie 11, 2024 la 11:30pm

Frumos și foarte frumos, ca o poveste de dragoste ce atrage privirile tuturor, mi-a plăcut cu respect!

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Grig Salvan îi place postarea pe blog petale a lui Cornaciu Nicoleta Ramona
cu 42 minute în urmă
Grig Salvan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog petale a utilizatorului Cornaciu Nicoleta Ramona
cu 42 minute în urmă
Utilizatorului Grig Salvan îi place postarea pe blog Sorbind sorine spații a lui gabriel cristea
cu 44 minute în urmă
Grig Salvan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sorbind sorine spații a utilizatorului gabriel cristea
cu 44 minute în urmă
Utilizatorului Grig Salvan îi place postarea pe blog Blestem de iubire a lui Monica Pester
cu 46 minute în urmă
Grig Salvan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Blestem de iubire a utilizatorului Monica Pester
cu 46 minute în urmă
Utilizatorului Grig Salvan îi place postarea pe blog Dor de mâna-Ți grijulie a lui C.Titi Nechita
cu 53 minute în urmă
Grig Salvan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Dor de mâna-Ți grijulie a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 53 minute în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 3 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Gavrilă(David) Giorgiana Teodora îi place postarea pe blog petale a lui Cornaciu Nicoleta Ramona
cu 12 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 13 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 14 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Silogism de primăvară a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 14 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 14 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 14 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 15 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 17 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog Despre destin a lui Monica Pester
cu 18 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor