ce ușor mă convinge să iubesc ce îmi face

o femeie matură parfumată de-aseară

precum ceața gălbuie adunând din răstoace

apa mea de-nceput apa mea de la țară

 

nu-mi mai pare firesc că ne-am vrut împreună

și-am trăit și-am murit pentru ultima oară

povestind nopți în șir câte-n soare și-n lună

apa mea de bărbat ce nu vrea să te doară

 

și nu știu cum să fac gustul ei să nu piară

până când te-aș putea iar avea nu îmi pasă

când din apa ta vii cât sunt munți cât e vară

tata merge-n ciomag moartea merge în coasă

 

și mi-e dor și mi-e grea amintirea cu mama

amintirea cu noi pe o claie de iarbă

apa mea de iubit încă nu îmi dau seama

din copilul ce-a râs azi sunt omul cu barbă

 

și plătesc să-i ridic scump o cruce de piatră

pentru anii frumoși nu e nimeni să ceară

luna fierbe la morți colo-n vale sub șatră

eu îți dau să mănânci apa mea de cu seară

 

și  mai vreau să te-ntreb cât va trece din soare

cât va trece din ploi când mă-mbăt prima dată 

vinul meu limpezit în velințe ușoare

apa mea de copil mi-ai fost mamă și tată

 

și te-mbrac și te spăl și îți spun nu sta-nchisă

chiar de-aș pierde puteri și durerea se lasă

de pe braț pe-un picior viața mea ți-e promisă

apa mea de-nceput de sfârșit și de-acasă.

 

 

 

 

Vizualizări: 187

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de petrut dan pe August 20, 2023 la 6:05pm

Te salut Alex , tu și cu Gabi sunteți prietenii mei  pe site și vă urmăresc cu frățesc interes, indiferent ce ați face și ați spune, sunteți doi poeți  talentați, de viitor, și asta vă dă toate drepturile( vezi doar tu, Alex, să nu te îndrăgostești de cine nu trebuie, )! Dar sunt aici și-ți voi lua mereu apărarea!) Din ce mi-ai povestit m-am gândit instant la Isac și Rebeca,tot așa, fântâna a jucat un rol important atunci când slujitorul lui Avram căuta o soție pentru fiul său, dar care să nu fie dintre femeile canaanite, deci întâmplarea voastră  are  trimteri biblice, ma man să nu uiți, înseamnă că sunteți pe un drum bun!

Comentariu publicat de bolache alexandru pe August 20, 2023 la 4:02pm

Aaa! Am uitat să-ți spun. Eu m-am însurat cu o fată de la țară. Am scos apa din fântână și simțeam că apa e apă vie, e reîntoarcere la ceea ce am fost odată sau poate la ceea ce ar trebui să fim!!!  

când din apa ta vii cât sunt munți cât e vară

tata merge-n ciomag moartea merge în coasă 

Comentariu publicat de bolache alexandru pe August 20, 2023 la 3:32pm

Dragilor eu acu venii de la Sărata Monteoru... Văzui o baba la 78 de ani in colanți care se întorcea de la geoghing... Eram printre cei mai tineri de aici. Așa că am tot respectul pentru toate babele și toți moșii... Sper că știți de glumă mai ales că eu intenționez să devin un moș frumos urât mă rog, frumusețea vine din suflet. În legaturăcu golul ce sa zic...  să fie! Numai în suflet nu! Salut superMan Dan!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe August 20, 2023 la 4:31am

Un alt poem care m-a cucerit întru totul. Aici, „apa de la țară” reprezintă o personificare a iubirii, în care jocurile acesteia sunt, de fapt, mișcări interioare ce trasează un întreg spaţiu fluid între cei doi. Elementul feminin ţine de o dimensiune a depărtării, în timp sau spațiu. Amintirea poate fi considerată doar un simplu suport pentru o imagine, prilej pentru eul liric de a construi, de a se plasa în ipotetic, în posibil. Nu contează cu adevărat decât acele clipe pe care le imortalizează cu un rafinament de „stampă japoneză”.

și te-mbrac și te spăl și îți spun nu sta-nchisă

chiar de-aș pierde puteri și durerea se lasă

de pe braț pe-un picior viața mea ți-e promisă

apa mea de sfârșit apa mea de acasă.

Superb!

Comentariu publicat de Dorina Cracană pe August 19, 2023 la 11:44pm

Superb!

Comentariu publicat de gabriel cristea pe August 19, 2023 la 11:19pm

O poezie scrisă  dintr-un răsuflet face cât toate răsuflările din poezie. 

Comentariu publicat de Monica Pester pe August 19, 2023 la 11:08pm

Faci descrierea nuanțată și bogată a Femeii. Mamă, iubită trecuta sau viitoare. Și te predai în mâinile ei cu toată sămânța masculina, fără nici o condiționare sau spaimă. Atât e textul de intens, încât l-as pune motto intr-o grădină semiramida. Ma bucur când te citesc. 

Comentariu publicat de Manuela Munteanu pe August 19, 2023 la 11:06pm

De ce-o fi ajuns tot la mine discuția, nu știu. Era despre poezia ta. Nu-i bai. Mi-a plăcut asta cu golul și cu bara. Sau... ,,decât un moș urât, mai bine o babă frumoasă" :)))) Noapte bună!

Comentariu publicat de petrut dan pe August 19, 2023 la 10:49pm

Bună seara, 

- Manuela, știi cum e, fiecare după cum simte, aici nu e vorba de a fi năzuros, doar că eu am pretenții la tine după ceea ce am citit în pagina ta, nu vreau să mă înțelegi greșit sau să te superi, aplauzele sunt plăcute, dar nu întotdeauna reprezintă un reper, și „decât un gol urât mai bine o bară frumoasă”. Desigur că ne plac aprecierile, dar tu nu mai ai nevoie să-ți spună cineva că te exprimi bine în scris, eu pentru că vreau să fiu sincer și corect față de poemele tale am scris acele (mici) observații, Sunt câțiva autori care îmi plac în acet spațiu și pe care îi citesc și comentez cu plăcere, iar printre ei te numeri și tu!) Seară liniștită să ai!)

-Gabriela, ai „văzut” foarte bine, eu nu mai adaug nimic, doar mă bucur să am cititori ca tine! Seară liniștită și pentru tine, om deosebit!

Comentariu publicat de Gabriela Raucă pe August 19, 2023 la 7:17pm

Fiecare strofă a poeziei tale este creată cu un anumit cod, cel puțin așa văd eu, iar acest cod se găsește în ultimul vers. O nouă iubire asociată cu apa de început, dorințele asociate cu apa de bărbat, pentru gustul care ar putea pieri ne duci cu gândul la pierderea oamenilor dragi, a părinților, la moarte, amintirea mamei este legată de trecerea timpului, de maturizare, venind din timpurile copilăriei, pomenirea morților asociată cu mancarea dată de pomană, tot apa copilăriei este asociată cu părinții, amintirea lor fiind prezentă în această curgere, a timpului și a apei, iar sfarșitul, asociat cu durerea trupească este apa de sfârșit, așa cum a fost și un început.

Apa de la țară, asociată cu tradiția, dar și cu dragostea pentru rădăcini, poate cu o dragoste de la țară, poate cu o nouă curgere a timpului. Tradiție, iubire, amintiri scumpe, viață... totul curgerea unei ape.

Superbe versuri, care au puterea de a răscoli sentimente. Admirație!

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 400 Euro

Monica Pester - 600 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog (De ziua dorului, doar) Amintiri, amintiri... a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 45 minute în urmă
Utilizatorului Dinca Valerian îi place postarea pe blog Sonet a lui carmen popescu
cu 49 minute în urmă
Utilizatorului Dorina Cracană îi place postarea pe blog Sonet a lui carmen popescu
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Sonet a lui carmen popescu
cu 1 oră în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog (Cratima poeziei) a utilizatorului Costel Zăgan
cu 4 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Picătura de lumină a utilizatorului Dan Mitrache
cu 4 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Picătura de lumină a lui Dan Mitrache
cu 4 ore în urmă
Dinca Valerian a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog spațiu a utilizatorului Dinca Valerian
cu 5 ore în urmă
Dinca Valerian a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog adiere a utilizatorului Dinca Valerian
cu 5 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog apus slavonian a utilizatorului petrut dan
cu 5 ore în urmă
Dinca Valerian a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog adiere a utilizatorului Dinca Valerian
cu 5 ore în urmă
Dinca Valerian a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog adiere a utilizatorului Dinca Valerian
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Sonet a lui carmen popescu
cu 6 ore în urmă
Lui carmen popescu i-a plăcut discuţia Gamze a lui Tudor Cicu
cu 6 ore în urmă
Lui carmen popescu i-a plăcut discuţia Încercarea a lui Tudor Cicu
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului carmen popescu îi place postarea pe blog La o plecare a lui Monica Pester
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului carmen popescu îi place postarea pe blog apus slavonian a lui petrut dan
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului carmen popescu îi place postarea pe blog Ne-ntoarcem... a lui gabriel cristea
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului carmen popescu îi place postarea pe blog când toamna te îmbracă în verde a lui Vasilisia Lazăr
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului carmen popescu îi place postarea pe blog geneza a lui petrut dan
cu 6 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor