23 ianuarie - Ziua scrisului de mână (Incompatibilități)

Și dacă tot e Ziua scrisului de mână, zic să mi-l exersez și eu pe câteva versuri care se suprapun momentului...

Vizualizări: 150

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Ianuarie 26, 2024 la 5:01pm

Dan, până acum câțiva ani, încă mai aveam o mătușă care îmi scria scrisori. Scrisori ca pe vremuri. Ce emoție aveam când le primeam... Ce amintiri îmi trezeau...Din păcate, s-a dus, și de atunci nu am mai deschis o scrisoare adevărată. Ce vremuri erau! Mai am încă prin casă carnețele și caiete cu amintiri din vremea liceului. Le păstrez cu sfințenie. Am acolo și scrisul colegilor mei. Și primele mele încercări literare... Și am și toate manuscrisele lui Ion, la cărțile lui. El are mult mai mult. Așa... cu tăieturi și modificări. Nu cred că vom mai scrie niciodată așa. Doar dacă ne exilează cineva pe vreo insulă pustie. Mulțumesc din inimă pentru minunatul comentariu! Mă bucur că-ți place așa mult scrisul meu. Depinde și de instrumentul cu care scriu, contează mult acest lucru. Cu drag!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Ianuarie 26, 2024 la 5:01pm

Augusta, nu știu cum ar fi dacă aș face pauză de la scrisul de mână. Cu siguranță te dezobișnuiești. Cât am fost în facultate, mi-am conspectat toată materia. Atât de mult conta când o scriam cu mâna mea. Practic era pe jumătate învățată. Și acum am caietele. Ce vremuri!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Ianuarie 26, 2024 la 4:49pm

Grig, eu sunt o norocoasă. Prin natura profesiei, îmi exersez scrisul de mână în fiecare zi. Pe telefon nu pot scrie decât în caz de urgență, niciodată poezie ori comentarii. Dar nici pe caiet nu mai scriu literatură de mult, din păcate. M-am obișnuit mult cu calculatorul. :(

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Ianuarie 26, 2024 la 4:42pm

Da, domnule Katin, e o hârtie cu suflet. Vă mulțumesc mult pentru frumusețea cuvintelor lăsate aici!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Ianuarie 26, 2024 la 4:41pm

Gerra, draga mea, îmi pare așa de rău!... Mi-ai amintit de Ion. Și el, în ultimii ani, a scris tot cu un deget (cu dosul unui deget de la mâna stângă). Și a continuat să scrie până în ultima zi. :(( Mulțumesc mult!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Ianuarie 26, 2024 la 4:39pm

Minunate și cuvintele tale, Gabriela! Mare dreptate ai!

Comentariu publicat de Grig Salvan pe Ianuarie 25, 2024 la 1:13pm

Scrisul de mână e o interfață fidelă a sufletului, o pictură a sentimentelor. Mulți ziceau despre mine că sunt obsedat de scrisul de mână cât mai rotunjit, înflorit și spectaculos. La unele lecții deschise, colegii fotografiau lecția de pe tablă scrisă de mine, așa cum ai fotografia un tablou sau o operă grafică într-o expoziție. Chiar dacă acum scriu preponderent pe calculator sau telefon, țin o agendă zilnică scrisă îngrijit de mână, un jurnal cu însemnări filosofice sau fac pur și simplu exerciții de scriere în momentele de relache și de reverie pe foile răspândite la masa mea de lucru, exerciții care-mi dau o stare de bine.

În altă ordine de idei, atât de frumos sunt „încondeiate de mână” sentimentele noastre de altădată în prima parte a acestui poem!

Comentariu publicat de Chris pe Ianuarie 25, 2024 la 8:12am

ce frumos si vers si scris. eu scriu mult la calculator si am constatat cu surprindere ca-mi este greu sa scriu de mana si scriu si foarte urat! un studiu american de acum cativa ani spunea chiar asta: ca intr-o zi, scrisul de mana va disparea si ca daca scrii mult la calculator, iti va fi greu sa scrii de mana. si nu am crezut!

Comentariu publicat de petrut dan pe Ianuarie 23, 2024 la 11:56pm

Waw, dar ce zi minunată a scrisului de mână ai, my lady! Eu și când completam contractele de la evenimente ce cuprindeau câteva informații, respectiv data, ora și locația, durata programului și toți membrii formației ( instrumentiști, momente comice sau dansatoare, etc) și nu reușeam să scriu lizibil cu excepția sumelor (măcar cifrele și nu de alta, dar nu voiam să mă trezesc că nu s-a înțeles pe ce bani performam), dar scrisul tău zici că e o pictură sau făcut de o mașină, dar nu, că se vede naturalețea și variația umană! Poemul în sine este o imagine tulburătoare a unei realități depresive în care sentimentele și-au pierdut valoarea și firescul uman, probabil credibilitatea și manifestarea naturală, precum scrisul de mână înlocuit cu tastatura impersonală ce-și lasă amprenta mecanică peste orice subiect, idee sau stare așternută pe vreun ecran de mobil, calc sau tabletă! Un poem foarte bine ales și potrivit cu ziua scrisului de mână, ce evidențiază incompatibilitatea dintre imaginea plicurilor îngălbenite pe la colțuri, roase și aruncate în cutii poștale ce și-au pierdut înțelesul, și căldura sentimentelor de iubire sau prietenie, și scrisul de mână cald și cu amprenta personală a celui ce își așterne gândurile pe hârtie față de scrisul impersonal și mecanic fără nicio emoție al tastaturii mânuite cu ajutorul unui dipozitiv specific, felicitări, cu drag, my lady!)

Comentariu publicat de Mihai Katin pe Ianuarie 23, 2024 la 9:56pm

aceasta  imagine  este  valoarea  a mii de cuvinte,este  memorie  pe  albul   hartiei  ce   ne  ajuta  in trecerile  prin  lume  si  sufletele  ei!

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

Astăzi nu este ziua de naştere a nimănui

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ca fulgerul inimii să poarte un nume a utilizatorului chindea maria elena
cu 21 minute în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ca fulgerul inimii să poarte un nume a utilizatorului chindea maria elena
cu 24 minute în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ca fulgerul inimii să poarte un nume a utilizatorului chindea maria elena
cu 26 minute în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Aducere aminte a lui Camelia Ardelean
cu 27 minute în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog E prea devreme... a lui Camelia Ardelean
cu 30 minute în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Pierdută de mine a lui Camelia Ardelean
cu 33 minute în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cu-aripi de ierburi nalte și descânt - vilanelă* (pastorală) a utilizatorului gabriel cristea
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului chindea maria elena îi place postarea pe blog Cu-aripi de ierburi nalte și descânt - vilanelă* (pastorală) a lui gabriel cristea
cu 1 oră în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog treceri a utilizatorului nicolae vaduva
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului chindea maria elena îi place postarea pe blog treceri a lui nicolae vaduva
cu 1 oră în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Calea unui strop de apă a utilizatorului Gavrilă(David) Giorgiana Teodora
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului chindea maria elena îi place postarea pe blog Calea unui strop de apă a lui Gavrilă(David) Giorgiana Teodora
cu 1 oră în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 2 ore în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 3 ore în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 3 ore în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 3 ore în urmă
Maria Mitea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog în verde mă pierd (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului Maria Mitea îi place postarea pe blog în verde mă pierd (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 6 ore în urmă
Maria Mitea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cu-aripi de ierburi nalte și descânt - vilanelă* (pastorală) a utilizatorului gabriel cristea
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului Maria Mitea îi place postarea pe blog Cu-aripi de ierburi nalte și descânt - vilanelă* (pastorală) a lui gabriel cristea
cu 6 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor