poate unde eram încă tineri
ai fugit Cenușăreaso, de la balul interzis
cu Frații Grimm în rădvanul, ce trăsese sub cais...
am ținut să știu urmarea, dar un rând nu mi-ai mai scris.
ani în șir de-atunci, pe lume, ca-n Villon căzu zăpada
umbra ta-‘n focul din vatră îmi părea Șeherezada.
mi-ai fi spus: „Hoinar prin vise, ca haiducii lui Istrati
încă ești captiv în ele, privind totul ca prin gratii”.
e firesc, ar spune Borges, când cu tine e Ulrica
ce haită de lupi mai poate să îți mai inducă frica?
poate unde eram tineri, primii ani într-un liceu
stam pe dig cu ochii-n valuri, priveai tu, priveam și eu.
însă nava mea din gând, nu spre insula comorii
cum știam din Stevenson, luneca pe-ntinsul mării,
unde aș fi vrut cu tine să mă las furat în toate
să ne pierdem prin Macondo, un veac de singurătate -
ca Bacovia, sub ploaie, îndurând ore în șir;
...iar noi, pozând mult prea tineri, în liceul cimitir.
Adaugă un comentariu
cu cata lejeritate v-ati plimbat prin acest poem destul de vast ca intindere. foarte frumos!
Interesant și bine condus periplu prin lumea literaturii clasice și moderne, care „ornează” cultural o poveste de dragoste personală.
Liceu cimitir al tinereții mele... Nostalgia tinereții exprimată atât de frumos. Reverență domnule Cicu!
Copilăria-adolescența (și nu mă refer strict la cea fizică) este condurul miraculos al cenușăresei, pe care cred că ar trebui să-l încălțăm mai des, fiecare din noi. Am avea mai puține traume și frici, evidente sau bine ascunse . Toți marii condeieri pomeniți în rememberul tău nostalgic o știau foarte bine.
Petruț Dan: Prin buzunarele rupte (amintind de boemul Rimbaud), mai ducem unii dintre noi (rămași veșnic romantici) poezia acelor crai-de-curte-veche spre sufletul cititorului. Cu umbrele celor găsiți cândva într-o carte a cam venit vremea să ningă peste ochii mei, acum flămânzi după vremurile acelea. Doar niște priviri în urmă și alea risipite în iureșul acelui cântec pe care îl fredonam în adolescență cu gândul că mă voi întoarce și eu din ținuturile unde altcineva visa lei. Și ce ar mai fi vrut adolescentul acela pe țărmul acelei mări unde pescărușii imitau cântecul pierzaniei, să dezgroape luna din mare! Cu gândul la acei ani tineri am scris acest poem. Mă bucur că place!
Mulțumim, Doamna Vasilisia! Aveți îmbrățișările noastre. Cu mult drag!
O lectură plăcută, imagini deosebit de frumoase cu trimiteri spre autori și personaje ce împlinesc armonios și inedit acest poem tablou, finalul mi-a plăcut în mod deosebit, puternic și în același timp plin de atmosfera specifică poetului pe care eu îl admir din adolescență, cu stimă!
Frumoase gânduri poetice, astăzi, de ziua minunatei dumneavoastre doamne. Eu o îmbrățișez cu drag și îi doresc mulți ani sănătoși și împliniți pe toate planurile! Și la cât mai multe aniversări cu bucurie! Aprecieri pentru poem!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE