despre tine...

 

despre tine îmi vorbește

tot mai rar câte-o știre în cotidianul local

cu care mă întâmpină de o vreme

femeia din ghereta cu ziare de la poarta crângului,

dar preferă să-mi spună orice minciună

numai să ia de pe mine

povara acestor dimineți gata să-mi repete

că visele mele sunt iluzorii...

ca lacrimile din icoana făcătoare de minuni.

despre tine mai vorbesc și frunzele căzute pe alei

în crâng. și câteva păsări uimite

că încă pașii mă aduc aici,

la copacul sub care

odată n-a mai vrut să plece poezia

și atât a ținut să asculte povestea noastră până la capăt;

la fel cum încerc de o vreme

să înțeleg și eu

zbuciumul acestor păsări fără cuib.

dar în noaptea asta

luna se dă în scrânciob cu visele mele

pesemne-i târziu

să mai caute cineva în lada cu zestre

rochia de mireasă

și pantofii celei uitate și acum în poveste.

 

Vizualizări: 134

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de chindea maria elena pe Decembrie 19, 2023 la 8:38pm

Sub pașii trecutului înflorește minunea prezentă ce suntem, fără pierderi nostalgice sau dureroase n-ar exista regăsirea noastră perpetuă, un miracol ce-nsămânțează miracole pe limba inspirației!

Bogat pas ai!

Comentariu publicat de petrut dan pe Decembrie 18, 2023 la 3:53am

Un alt fel de a purta ''povara acestor dimineți gata să-mi repete că visele mele sunt iluzorii..'' și anume scriindu-le! Și uite așa descoperim  întâmplări cărora nu le-am dat importanță sau, care, pur și simplu au trecut pe lângă noi, dar acea tulburare pe care au lăsat-o în urmă până la urmă și-a atins scopul și anume înțelegerea că nimic nu este fără un anumit motiv și că din suma zilelor ce ne compun  lucrurile importante până la urmă se întorc fie sub forma unor amintiri, fie sub forma unor versuri, ca în cazul de față, să se audă precum începutul unei furtuni, indiferent unde s-ar afla cititorul, pe malul oceanului sau în paharul său de acasă cu apă! Stima!

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Decembrie 17, 2023 la 6:33pm

Vasilisia: O, da! Ce mă bucur (mă gândeam că doar am avut intenția să vă dau cartea). Doar noi murim, povestea rămâne. Ca și cea a lui Roland, din altă poveste... rămas în mintea mea sunând și acum din cornul de fildeș, în trecătoarea Ronceavaux. Cum nici pentru Aude, iubita lui de acasă, n-a mai răsărit luna pe cerul spre care suia acel sunet de corn. Dar i se spusese: „În Valea Lunii nimeni nu plânge aproape niciodată!” Și totuși!... Mulțumesc pentru frumoasele gânduri... și salutări buzoiene!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Decembrie 17, 2023 la 3:49pm

O, da, Fata cu smochine... Minunat roman! Câte stări și emoții am încercat, citindu-l! Mi-aduc aminte că l-am citit pe nerăsuflate. Și mi-au rămas în minte cuvintele Adrianei, aceleași, dar în alt mod spuse de Uruma: „Am vrut să urlu în brațele tale și să-ți spun: Sunt a ta!... sunt a ta!... sunt a ta! N-a fost să fie, dragul meu. Când ai să citești aceste rânduri, eu voi fi departe. Tu, o amintire mereu vie, în inima mea.” Dar, mai ales, cele ale lui Vlad: „Vântul n-are ce să le facă crengilor și copacilor. Copacii au rădăcini adânci...” 

Poate că fiecare iubire neîmplinită din viața noastră a trebuit să fie acolo, să se întâmple, să șlefuiască drumul către iubirea adevărată... 

Și da, finalul acestui poem mi-a adus aminte de finalul cărții mai sus menționate. Am încercat aceeași nostalgie... Tare frumos mai scrieți! Fie proză, fie poezie, fie atunci când comentați un text. V-am citit ca prozator, poet și critic. M-ați impresionat întotdeauna la fel.

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Decembrie 17, 2023 la 2:29pm

Dorina Crăcană: Mă bucur că ai rezonat cu acest poem. Continui să îmi amintesc mai departe ceea ce îi mărturiseam lui Alexandru. Fata aceea mi-a amintit, vrând-nevrând, de Uruma lui Zaharia Stancu. Privirea ei tristă, îndepărtată, îmi amintea de Uruma ... Când Darie tocmai îi spusese pe dealul Deliormanului: „Poate că marea m-a adus pentru tine, Uruma”. Și ea îi răspunsese: „Nu, Lenk, marea nu te-a adus pentru mine”. Mai târziu, eram în liceu, acolo la mare am trăit o poveste... pe care mai târziu am scris-o în romanul „Fata cu smochine” (Vasilisia cred că a citit-o!, cred să-i fi dat cartea.) Dar pe atunci, nu înţelegeam nimic din ce mi se întâmpla, însă se repeta „în alt fel” aceeași poveste. Dar așa e viața: scriem și cu gândul la trecut.  

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Decembrie 17, 2023 la 2:14pm

Alexandru B. : Crângul Buzăului cu „lacul cel albastru” (pentru noi), ai dreptate, e un loc unde vin să se inspire toți poeții orașului nostru. În satl natal (uite îți fac o mărturisire), era un iaz unde ne duceam ,la scăldat, noi copii. Află că-mi că-mi plăcea la iaz. Adică, să stau pe malul apei și să visez cu ochii pe cer. Acolo unde norii îmi desenau chipul tătăruștii de pe ulița cealaltă de casa noastră. O vedeam, cocoțat în nucul din grădină) cum ieșea cu cățelușul, la plimbare. Eram îndrăgostit lulea de fata cu ochi ca ai Urumei din Pădurea nebună a lui Zaharia Stancu. Nu cred că știa, asta. Dar cine mai știe? Nici o taină nu se ascunde în loc, fără ca, în cele din urmă, să facă valuri!

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Decembrie 17, 2023 la 2:03pm

Grig Salvan: ...când, la masa de scris, uneori, nu am decât muţenia nesfârşită a cerului și îmi tot vuiesc în ureche întrebările dureroase ale clipei, precum ale lui Pip (din Marile speranţe) atunci când avocatul Jaggers îi adusese vestea misterioasei moşteniri: „De la această persoană vin marile speranţe despre care ţi-am vorbit, şi taina aceasta n-o ştim decât noi doi”, o iubire trecută poate însemna și „cerul acela de inspirație”.  Toate însă au au o taină a lor. Dacă am ști, ar fi mai ușor să judecăm viața. Gânduri bune, de pe aceste meleaguri, înainte de sărbători!

Comentariu publicat de Grig Salvan pe Decembrie 17, 2023 la 9:53am

O melancolică suită de ecouri vii ale emoțiilor și trăirilor de altădată, împletite cu dorul și dorința de regăsire a iubirii trecute și pierdute...

Comentariu publicat de bolache alexandru pe Decembrie 17, 2023 la 5:37am

De data aceasta o poezie modernă... Dacă Baudelaire combina grotescul cu tragicul poezia dumneavoastră deși nu renunță la aerul aristocratic îmbină cotidianul cu nostalgia pentru a obține același impuls poetic de excepție. Ca buzoian nu pot să nu admir imaginea frunzelor căzute pe aleile crângului... ori luna dându-se în scrânciob cu visele poetului. 

Comentariu publicat de Dorina Cracană pe Decembrie 16, 2023 la 9:07pm

Un frumos poem nostalgic pentru care va felicit!

dar în noaptea asta

luna se dă în scrânciob cu visele mele

pesemne-i târziu

să mai caute cineva în lada cu zestre

rochia de mireasă

și pantofii celei uitate și acum în poveste.

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Gavrilă(David) Giorgiana Teodora îi place postarea pe blog petale a lui Cornaciu Nicoleta Ramona
cu 5 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 5 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 6 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Silogism de primăvară a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 6 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 6 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 7 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 7 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 7 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 10 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog Despre destin a lui Monica Pester
cu 10 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog Silogism de primăvară a lui C.Titi Nechita
cu 10 ore în urmă
Postare de log efectuată de Monica Pester
cu 12 ore în urmă
Lui Bircea Marian i-a plăcut discuţia Viaţa la confort redus a lui Ion Lazăr da Coza
cu 13 ore în urmă
Postare de log efectuată de C.Titi Nechita
cu 15 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 17 ore în urmă
Postare de log efectuată de Stanescu Valentin
cu 17 ore în urmă
Lui Pop Dorina i-a plăcut discuţia Viaţa la confort redus a lui Ion Lazăr da Coza
cu 18 ore în urmă
Pop Dorina a contribuit cu răspunsuri la discuţia Viaţa la confort redus a utilizatorului Ion Lazăr da Coza
cu 18 ore în urmă
Pop Dorina a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 19 ore în urmă
Utilizatorului Pop Dorina îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 19 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor