imaginează-ți

 

spuneai...

iată, nu există nici un rai

și nici un iad sub noi.

dar astăzi ești plină de mistere

și uite câtă lumină e afară,

dar m-ai învățat să cred că venind de departe

nici acel buchet de liliac alb

la dragostea mea târzie nu mai putea adăuga nimic.

chiar atunci am simțit

ca o piatră tăcerea după ce ai plecat.

imaginează-ți că nimic nu ne poate aștepta înainte

ori poate sunt doar un visător

și retrăiesc o scenă demult petrecută,

dar nu sunt singurul

care ascultă doar gânduri mult tulburate

de mă întrebam: ce le-or fi venit să cânte celor doi

strânși unul într-altul și ghemuiți

șezând la o masă de unde îți scriu zâmbind...

că lumea va fi alături de noi?

ori închipuirea mă înșelase

ca-n primele nopți care au fost înspăimântătoare

și singur.

Vizualizări: 118

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Martie 17, 2024 la 9:46pm

Nikol MerBreM: Amintind de scriitorii ruși, gândul m-a trimis la vorbele unui amic poet buzoian care spunea că a vizitat cimitirul unde era mormântul poetului Esenin și a fost „uluitor” de impresionat cum își venerau rușii poetul. Munți de flori proaspete, felurite, găsise pe acel mormânt și mulți vizitatori care se rugau la cîpătâiul lui și îi recitau versurile. Nu întâlnim această imagine la noi, nici măcar la Belu, la mormântul poetului nostru nepereche. Și spun asta, fiindcă recent i-am vizitat mormântul la Belu. Florile mele de liliac i le-aș fi pus dacă le-aș fi avut la mine, nu numai în poezie. Mult drag!

Comentariu publicat de Nikol MerBreM pe Martie 13, 2024 la 11:17pm

Poezia aceasta îmi aduce în memoria olfactivă satul Tarkhany unde a copilărit Lermontov. La vremea când l-am vizitat era plin de mirosul florilor de liliac. Atunci m-am gândit prima dată cum de avem aparate care înregistrează vocea, mișcarea, imaginea, dar niciunul care să înregistreze miresmele. Mi-aș fi dorit un astfel de aparat, să pot lua acasă, ca amintire, miresmele acelui parc în care se afla casa memorială. Dar iată că poezia poate face asta! Un poem presărat cu nostalgii subtile și totuși pregnante, asemeni miresmei florilor de liliac!

Drag,

Nikol

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Martie 13, 2024 la 5:05pm

Chris: ...când scrii, cum să spun, de la o vreme simți în tine prezenţa unei a doua fiinţe. Deşi te simți atât de singur la masa de scris, nu ai cum să nu îți sune în ureche vorbele lui E. Cioran: „Să nu te naşti este, fără doar şi poate, cea mai bună formulă care există”. Fraza aceasta îți induce spaima că pământul a luat-o razna și cu „gânditorii”. Și că până și cerul cade pe noi, cei care mai avem o speranță, cum a căzut pe pesimistul filozof. Dar era și spaima „sinucigaşului” poet, care le cânta peţitorilor chiar în casa lui Ulisse și se mulează foarte perfect pe dorinţa sa de a cerşi, cu orice preţ, această nobilă spaimă a creaţiei. Era și spaima Șeherezadei că, în fiecare seară, cu fiecare poveste își amâna doar moartea, dar povestea mai departe. Devenise la rândul ei creație. Păi, nu asta contează în viață și poezie?

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Martie 13, 2024 la 4:58pm

Mihaela Popa: În copilărie eram o fire tăcută. Mă plângeam bunicii mele că nu eram înțeles de ceilalți copii și bunica mă punea seara să închin perna și să fac o cruce mare pe ea, ca să rup vraja ursitoarelor. Zicea ea că sufletele noastre au fost create dinainte de a ne naşte. Nu prea înțelegeam eu cum și alergam la bunicul să-mi explice. „Dacă lucrurile astea nu vin la timp, mai bine alege tăcerea”, spunea bunicul căutând să zidească în mine cuvintele Marelui Tăcut  (zugrăvit atât de bine de Matei Călinescu). Noi doar le dăm lumină. Trăsnetul care le va rostogoli, e cu totul altceva, am realizat mai târziu că îmi dădea el de înţeles. Mai exact: cei care caută peste tot misterul, încă n-au pătruns cuvintele până în esenţa lucrurilor. Și am ales simplitatea zicerii. Mult drag pentru comentariu.

Comentariu publicat de Chris pe Martie 13, 2024 la 2:35pm

nostalgic si frumos!

mi-a placut imaginea in mod deosebit.

nici acel buchet de liliac alb

la dragostea mea târzie nu mai putea adăuga nimic.

Comentariu publicat de Mihaela Popa pe Martie 12, 2024 la 10:29pm

nostalgic monolog, o retrăire a unei stări  apăsătoare

"chiar atunci am simțit

ca o piatră tăcerea după ce ai plecat."

Reverență!

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Martie 12, 2024 la 2:23pm

Dan Petruț: Vine o vreme când, dacă scrii despre dragostea trecută, e ca și cum ai rătăci printr-o țară îndepărtată. Dar scrii pentru tine, ca să-ţi lămureşti nişte dileme, încerci să dai paginilor tale o expresie credibilă, la cele mai înalte cote pe care le poţi atinge; dar scrii şi cu speranţa că te vor citi alţii, de parcă dragostea ta ar fi mândră că ți-ai amintit de ea, de parc-ai purta pe un braţ luna şi pe cealaltă soarele, când de fapt în suflet simți cum ți s-ar descărca un ulcior plin până la buză cu lacrimi. Dar scrii... ca și cum ai căuta ieșirea dintr-un labirint. Iar mărturisirea asta cam seamănă cu acea „amânare a morții” pe care ne-o arăta Șeherezada.

Comentariu publicat de petrut dan pe Martie 11, 2024 la 11:11pm

Poemul, mai ales de la mijloc, m-a dus cu gândul la Royal Bliss- Dreamer, deși prima oară înclinasem spre Ozzi Osbourne, dar mi-am zis nu este atât de ''otrăvitor''... un poem de dragoste dpmd vedere, oricum în oricare poem care îmi place caut orice referire la dragoste, de apreciat felul în care autorul scoate maximum din aria desfășurată a scrierii, nimic în plus nimic în minus, doar ''..primele nopți care au fost înspăimântătoare''. Un poem deosebit, dar în această pagină nu mă surprinde, respect!

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Martie 11, 2024 la 8:35pm

Grig Salvan: Imaginația este forța cu care poeții își concep poezia cu acea mângâiere meditativă, când visul pe care l-a avut personajul biblic „acela cu scara care suie la cer…” declanşează o fisiune semantică, de nuanţă metafizică. Dragostea târzie, pesemne, induce în subconştient senzaţia transferării fragmentate a unor note autobiografice sub forma unor secvenţe aleatoare în discurs, iar tentativa poetului este, aici, din ce în ce mai accentuată. Nopţile sale sunt pline de coşmaruri sau - ceea ce poetul defineşte asta ca introspecţie în scrierea poemului -, e prezenţa dublă a existenţei sale în una şi aceeaşi fiinţă, sau dacă vreţi una din stările sale de semiveghe la derularea realităţii în cele două planuri: trecut-prezent. E și acesta un mod de a-ți imagina, orice, atunci când nu mai e nimic de făcut. Dar, cum transmiți cât mai simplu și alegi că doar așa poți fi înțeles, pesemne n-ai rătăcit drumul spre cititor. Mulțumesc pentru lectura poemului.  

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Martie 11, 2024 la 8:19pm

Stănescu Valentin: Urmăresc „valentele” tale pe Însemne și cred doar că frumusețea le-a pus poeților un ban cumplit cu care vor hotărî, ori e cap, ori e pajură în poezie. „Valenta” (genul care cred că-ți aparține) mă și poartă , ca într-un joc poetic, acolo unde poeților cărările vieții le sunt deja scrise. Dar cine a băut otrava dragostei pentru cuvânt revine, chinuit mereu la ceea ce altădată îi plăcea, la forma veche, de demult a poeziei. Adevărul, mereu adevărul e că din acest lăcaş al sufletului, cuvântul, nu trebuie să ieşim. Încă suntem fascinați de misterul spunerii și îndrăgostiților care, prin vis, ajung la memoria celor care lasă într-un vers, într-o caligrafie a scrierii, într-o formă sau alta, unele secrete nerostite în văzul lumii. Nu e nevoie ca poetul să răspundă acestor întrebări, puse chiar de el însuşi în poemele sale de-a lungul vremurilor; important e că cel care vrea să afle câte ceva, cititorul în speță, va trebui să şi răspundă la câteva din aceste întrebări, ori măcar să intuiască două-trei răspunsuri corecte, altfel zadarnic credem că a pune pe acelaşi raft bustul lui Michelangelo cu cel al lui Nero (ca aceste strofe „valente” într-o vitrină), înseamnă că amândoi sunt predestinaţi de zei, în mod egal, să ajungă la cer. Şi o simplă îndoială e de ajuns, ca părerea ta asupra lumii să nu ţi se mai pară eternă. Şi vă aduc aminte, ce i se reproşase sculptorului Thorvaldsen de către poetul Byron, la dezvelirea bustului său: „Acesta nu sunt eu. Eu am un aer mult mai nenorocit decât ăsta!” Poezia, genul, forma, stilul ei, este acceptat de cititor doar dacă și convinge. În rest... vorba lui Hamlet: a fi au a nu fi! Dar e interesant tot ce scrii, e ca acele esențe din sticluțele cu parfum.

 

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

Astăzi nu este ziua de naştere a nimănui

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Pop Dorina a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog treceri a utilizatorului nicolae vaduva
cu 54 minute în urmă
Utilizatorului Pop Dorina îi place postarea pe blog treceri a lui nicolae vaduva
cu 56 minute în urmă
Pop Dorina a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog se scutură o primăvară peste noi a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 58 minute în urmă
Utilizatorului Pop Dorina îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 58 minute în urmă
Pop Dorina a contribuit cu răspunsuri la discuţia Suveica a utilizatorului bolache alexandru
cu 1 oră în urmă
Lui Pop Dorina i-a plăcut discuţia Suveica a lui bolache alexandru
cu 1 oră în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 3 ore în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog Egoism (Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog pentru atât de adâncă dragostea ta a lui petrut dan
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog din cartea cu tine a lui petrut dan
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog Cu-aripi de ierburi nalte și descânt - vilanelă* (pastorală) a lui gabriel cristea
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog E cald și-mbietor la tine-n casă a lui Manuela Munteanu
cu 9 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 11 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog n-am să deranjez niciodată aerul, ca tine, a utilizatorului Maria Mitea
cu 11 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 12 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog treceri a utilizatorului nicolae vaduva
cu 13 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog gutui în floare (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 16 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor