Când simţi că totul este irosire,
Că punctul final pare orbul far,
Podurile nu mai au balustrade
Şi visele se termină
În prăbuşiri necunoscute
E timpul să pui măştile,
Să te vinzi unui carnaval,
Diluează mentalul în mulţime
Râs fără sens,
Dialoguri fără persoane,
Amabilităţi fără adresă,
Bucuria devorării sonore, hedonism şcolit,
Costume halucinante,
Trupuri perfecte , goliciune mentală,
Păcate dând foc la curcubeu,
Nu mai poţi muri,
Te dizolvi, eşti punctul,
Semnul mirării, un strigăt,
Doar dacă ai lăsat în urmă un pescăruş
Îţi va recupera umbra
Din canalul ce deversează nocturn în larg.
Hieroglifele trădării
Atunci
Încearcă să urci spirala din tine,
Sus, sus de tot,
Poate se mai văd stele sau cel puţin
Priveşti carnavalul ca un talaz
Zdrobindu-se de stânci temporale,
Ascultă, doar atât, ascultă,
Vuietul pierdut al mulţimii...
Pseudo erata
Oare acesta este un poem?
Ceva îmi şopteşte că face parte doar din monologul ce îi dă raţiunii certitudinea că încă nu am părăsit-o şi atunci de ce ea m-a lăsat să rup din monolog aceste cuvinte, de ce fac atât de mult zgomot de pe insula existenţei când poate este ora de linişte şi chiar în acest moment când vă distrag atenţia voi priveaţi uimiţi cum balenele se ridică şi ating fulgerător obrazul Lunii sau savurati o prajitură care s-a risipit pe taste! Sic!... mi se pare impardonabil să am atâta vanitate.. dar voi nu aveţi?... dacă da să ne exersăm împreună formele de acceptare a singurătăţii ...
Adaugă un comentariu
Poemul acesta este unul al întrebărilor esenţiale într-o lume din ce în ce mai distorsionată valoric (şi distorsionantă în acelaşi timp!), dispariţia unor repere fundamentale atrăgând după sine infinite nelinişti, îndoieli profund demotivante asupra sensului vieţii, mai mult îndoieli decât certitudini şi mai mult întrebări decât răspunsuri. Toate acestea sunt expresii ale unei stări de mare tensiune interioară a poetului, în care luciditatea săgetează revelaţia şi limitează trăirea deplină a sensului existenţei. Felicitări!
De multe ori, am urcat scări fără balustrade și am simțit cu fiecare treaptă că mă pierd într-o gravitație impusă de lipsa acestora, un pod sau poduri fără aceste repere, până la urmă ar face ca lumea să fie un dezastru, podurile din poem au valoare de simbol, și nu întâmplător, ptr că ce fac podurile, ele leagă, fac posibilă apropierea și accesarea spațiilor pe care cei care le folosesc și le doresc, deci ce/cum ar fi lumea fără poduri, un loc al separărilor și al frustrărilor generate de un imposibil creat și menținut artificial de o energie negativă cu scopul de a „divide et impera”! Mi-a plăcut, în special, această imagine puternică despre care am scris, dar tot poemul merită citit și apreciat ca atare! Puțin da' bun, cum ar spune țăranul meu înțelept de la marginea lumii!) Cu stimă!
Un poem al existenței efemere, o incursiune metaforică a societății, a sinelui.voi priveaţi uimiţi cum balenele se ridică şi ating fulgerător obrazul Lunii, dar și păcate dând foc la curcubeu... doua metafore superbe!
Cred că este una dintre cele mai sincere manifestări prin cuvânt, pe care le-am citit în ultimul timp. Este o foarte bună ilustrare a faptului că, deși suntem ființe sociale, socializarea ne poate denatura, preschimba, prin mijloace subtile, imperceptibile. Social, fiecare avem măștile noastre, experiențe nu tocmai în acord cu adevarata noastră fire și care nu ne îngăduie să fim expresia propriei personalități. Până la urmă, singurătatea are avantajele ei, pentru că dă individului posibilitatea să se descopere. ,,Să te vinzi unui carnaval" poate fi amuzant, poate fi chiar obligatoriu în anumite circumstanțe, sau de dragul ,,amabilităților fără adresă", dar cât de dezamăgitor, în fond (atunci când te privești în oglindă)! Da, acesta este un poem. Și ce poem! Cu multă prețuire!
nu pot decat sa multumesc din suflet celor care adauga din viata lor cateva clipe poemelor mele si nu in ultimul rand pentru caldura sufleteasca a comentariilor!
Mihai, în neobosita nostră încercare de-a atinge stare de grație și anularea urâtului ce ne-nconjoară, scriem versuri într-o sacrosantă solitudine. Mă gândesc că poate de acest pat germinativ are nevoie poezia bună. Lumea de azi este izbitor de neempatică, de flămândă de autodistrugere, așa încât nu ne râmâne decât să ne amăgim cu nălucile unui frumos posibil... Poezia ta are substanță!
Vanitate ? Da, avem. Pentru că fără ea nu poți exista.
Vanitatea este o mască necesară pe podiumul vieții.
Este o tușă accentuată trasă cu puterea unui semnal de trăire,
Este un - eu sunt - spus cu forța cu care vrei să alungi fantomele trecutului dar și înlănțuirea neștiută a viitorului.
Minunată incursiune în lupta cu dezamăgirea, singurătatea și darurile unei lumi confuze !
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE