am visat într-o noapte
că ne crescuseră aripi
zburam de la un capăt de pădure
până la un țărm de poveste
eram ca doi copii cu aripi de ceară
un fluture ne spusese să nu zburăm prea sus
dar cine să-l asculte
zburam atât de repede
încât vedeam cum se nasc secundele
apoi ne contopeam cu soarele
pleoapele tale mângâiau valurile
sirenele erau atât de geloase
pentru că marinarii
erau acum vrăjiți de cântecul tău
apoi dintr-o dată
eram amândoi
pe roata olarului
tot încerca să facă un ulcior
și de fiecare dată
îi ieșea o amforă
nervos amesteca lutul iar și iar
ca un Sisif
fără sorți de izbândă
lac de sudoare când m-am trezit
eram din nou
în grădina din Eden unde
sub un măr
eu tolănit îți admiram
frumoasa poșetă
din piele de șarpe
Adaugă un comentariu
Un vis captivant, într-un decor plin de lucruri surprinzătoare, „zburam atât de repede/ încât vedeam cum se nasc secundele”, iar „miezul”poemului e sublim:
„eram amândoi
pe roata olarului
tot încerca să facă un ulcior
și de fiecare dată
îi ieșea o amforă
nervos amesteca lutul iar și iar
ca un Sisif
fără sorți de izbândă”
De final nu mai zic pentru că au zis deja ceilalți comentatori.
imagini interesante, nici nu stiu daca se pot numi cosmar, finalul l-am remarcat si eu.
si pt ca s-a deschis o discutie despre sf, pasionata fiind, da, sfarsitul copilariei este scris de Clarke, am citit si eu cartea lui Victor Moldovan pe care o gasesc discutabila :)) dar, tinand cont de intinderea lucrarii este de apreciat autorul :)
nu cred ca sf-ul inseamna sfarsitul credintei, literatura speculativa e una, credinta este alta. imaginatia de genul acesta a facut omenirea sa avanseze...
Mulțumesc Amanda pentru lectură și mă bucură semnul tău!
Mulțumesc pentru lectură, comentariu și semnul lăsat doamnă Vasilisia!
eram ca doi copii cu aripi de ceară
un fluture ne spusese să nu zburăm prea sus
dar cine să-l asculte
zburam atât de repede
încât vedeam cum se nasc secundele
apoi ne contopeam cu soarele
Probabil ceara s-a topit și de aceea ați ajuns apoi pe roata olarului. Totuși să nu uităm motivul pentru care Icar s-a aventurat să zboare pe lângă soare. :)
Finalul este cu adevărat remarcabil.
Domnule Cicu, comentariul dumneavoastră elaborat și trimiterile pe care le-ați făcut, mă onorează! Vă mulțumesc!
Poemul tău cu trimiteri biblice, realitate și imaginație m-a teleportat spre Kafka: care spunea că „visele nu pot fi interzise”. Şi, dacă tot l-am reamintit aici, musai să-l citez: „Chiar şi stafiile dispar spre zori”. Deci, să avem răbdare, nu-s departe zorii! (A se citi: zorii unui poem bine scris). De va fi altfel, chiar ne-am înşelat cu toţii şi tare mă tem că vom încuraja la celălalt capăt, tocmai pe cel care are ochii legaţi, tot încurajându-l să privească prin cârpa cu care e legat la ochi. Şi acela tot nu va vedea nimic. Că nu vrem vise (spun unii), vrem acea realitate, astfel spusă, încât să tulbure ordinea existentă. Dar cum?… Unii spun că văd lucrurile din cer (cum au fost ele rânduite în ceaslovul Tatălui Ceresec; unii vin și cu tălmăciri de la începuturile visului, când Adam și Eva alergau curioși prin grădina Edenului. Par ireali, în poveste, dar sunt reali pe masa olarului și de aceea suferința nu le redă chipurile. Toţi gândesc, cum ar trebui să fie, dar nu deschid gura – deşi vorbesc! Prin ce cod secret înţeleg unii poemul tău?- ne dăm cu părerea. În realitate, visul pare interzis pe scena unde Făuritorul a gândit Geneza, ca cei ce vor urca Golgota vieții să dea piept cu conştiinţa zădărniciei. Inclus poeții și tălmăcitorii de vise… Poarta asta a înţelegerii chiar nu-i pentru oricine. Kafka a spus-o cel dintâi. Bruegel cel Bătrân (în Parabola orbilor) a zugrăvit-o. Poetul, asemeni lui Demodoc al lui Homer, a cântat-o. Ai intrat în rol, ca un Sisif, chiar bine!
Mie mi-a spus un preot că S.F.-ul e calea de pierzanie a credinței. Ba chiar i-am împrumutat Amintiri despre viitor de Erick von Daniken și apoi a zis că nu o mai găsește iar un prieten din adolescență devenit călugăr mi-a recomandat Serafim Rose un călugăr vestit care vorbește despre extratereștri că despre niște demoni... Cine știe poate are dreptate însă eu desi sunt un fan SF. nu am încetat a fi credincios... Nu știu dacă ai citit dar îți recomand și programul Terra un atac asupra omenirii... Deși autorul spune că această carte nu trebuie recomandată decât în anumite condiții... Scrisă de Toni Victor Moldovan. Scuze. Cred că ne amendează că am deviat de la subiectul poeziei așa că ne oprim aici.
O, da! Am citit-o! A lui Clarke este! E demențială! Am fost năucă câteva luni bune după ce-am citit-o și recitit-o în primele dăți! Am umblat ca în transă încercând să asimilez ideile de acolo ca POSIBILITĂȚI conceptuale! Dar odată acceptată ipoteza - mi-am dat seama că o dată cu destrămarea tuturor miturilor general acceptate, mi-am căpătat LIBERTATEA de gândire. Și în mod straniu, asta nu-mi știrbește credința în identitatea cristică, ci dimpotrivă, mi-o întărește! Că de iau din biblie doar citatul că Dumnezeu a creat omul după chipul și asemănarea Lui, El fiind infinit, eu de ce nu mi-aș accepta infinitul din mine, de ce ar trebui să mă ancorez cu lanțuri de o formă a manifestării, oricât de cuceritoare ar fi! Jocul divin al Luminii manifestate poate îmbrăca infinite forme energetice, de la materia grosieră la cele mai subtile unde - prin urmare și eu pot accepta orice! Cel puțin străduiesc! În fond nu putem fi decât ceea ce acceptăm să fim, într-o dimensiune sau alta!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE