(în memoria soțului meu)
Prin aburii groşi de ceaţă,
bătrânul munte
desenează holograme,
însingurând orizontul.
Poteci îmi plimbă paşii
prin frunze răvăşite
de tristeţi autumnale.
Căutându-şi verdele rătăcit,
pădurea,
căzută pe gânduri,
apleacă braţe costelive
înspre călătorul cu miros de plecare.
Urc anevoios,
clătinându-mă din rădăcini.
Caut umărul tău,
sprijin al atâtor urcuşuri,
dar ochii scrutează doar depărtări.
Şi totuşi eşti aici...
te simt cum ştergi cuvintele
tăcerii din noi.
Cu degete de verde,
răscoleşti ruginiul toamnei mele,
iar căldura gândului tău
îmi înfloreşte petala unui surâs.
Adaugă un comentariu
delicat, suav, armonios, frumos!
Sunt momente în viață când imaginea celui care scrie transpare prin poezie, ne putem identifica cu autorul căci fiecare purtăm în noi o lume, iar atunci când putem crea punți între lumea noastră și lumea celui care citește, se creează o pace imensă ca o rezonanță cosmică.
Am pășit pe puntea dintre lumi, caut și eu un ”umăr”, dar călătorul din mine nu vede, nici el, decât un ”orizont însingurat”...
Mulțumesc din inimă, Nicoleta! Drag de trecere și cuvânt!
"Urc anevoios,
clătinându-mă din rădăcini.
Caut umărul tău,
sprijin al atâtor urcuşuri,
dar ochii scrutează doar depărtări." -frumos, răscolitor de dureros.
Gabi, fericită și onorată de aprecierile tale. Întotdeauna!
Mulțumesc, Dan! Da, ai dreptate, am lăsat doar poteci, luând în calcul conținutul poemului, era cumva pleonastic să mai adaug acel „pustii”. Mulțumesc pentru aceste cuvinte ale tale! Contează mai mult decât îți imaginezi.
O iubire ce transcende nu putea să fie prezentată decât într-un mod delicat, fără cuvinte dichisite, într-un peisaj potrivit, autumnal, dar într-un timp când nu ne bucurăm de viitoarea recoltă, rolul poemului fiind, mai degrabă, contemplativ! Holograme însingurează orizontul, sub care poteci cunoscute numai de cei doi își asumă rolul de a ne plimba, de a ne conduce spre locuri numai de ele știute, dar în care, spre final, prezența celui plecat se materializează, ștergând tăcerea unor cuvinte ce nu au apucat să trăiască, în timp ce un gând cald face ca pe fața noastră să înflorească zâmbetul! Un tablou compact, construit egal, cărămidă cu cărămidă - zid de care numai iubirea poate face abstracție! Singura pauză în trecera firească spre public, îmi place mai mult ca potecile să rămână poteci (poteci cunoscute de noi, poteci înșirate de ploi, etc etc) sau pur și simplu poteci, mi se pare mai sugestiv și-i dai șansa cititorului a unei rătăciri minunate în poemul tău despre și dedicat iubirii! Cu plecăciune, doamnă, la aceste poeme, mie, cel puțin, nu trebuie să-mi răspuzi, înțeleg foarte bine și nu vreau să-i stric atmosfera! Chiar nu mi-ar plăcea comentarii monosilabice sau care nu au legătură!)) mai bine doar like, e ca și cum ai aprinde o lumânare la mormântul unui copil! Opinia mea, desigur!
Fiecare strofă conține elemente elegiace, construcții metaforice cu efect vizual, finalul le destramă fâcând loc unei metafore de substanță ,,căldura gândului tău îmi înfloreşte petala unui surâs." Jos pălăria!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE