muzică, ceață și alte lucruri luxoase

mă obosește fiecare faptă bună-
un omagiu adus omului
ar trebui să par fericit
în genul mișcării emoția luminează acele grame de suflare divină

precum în filmele noir atrag răul
senzația este destul de puternică
în fața unui mormânt unde nu mai pot face nimic mă plec
până la pământul proaspăt bătătorit

miroase a șine de tren, a păcură arsă,
a peroane murdare pe care nimeni nu vrea să-și lase bagajul
oameni cu biblia-n mână îl împart pe dumnezeu sperând să trezească mila
trecătorilor
și dânsul a rupt pâinea cu mâna
îmi spune conștiința

pentru că nu merit nimic
mă aștept la
o ruptură contagioasă- iubirea înmulțește actele de violență verbală
oare câți bărbați norocoși nu se roagă pentru sfârșit

îmi pun mănușile înainte să te conving de necesitatea unui motiv
întemeiat
mă simt mai greu după această ultimă noapte
din dragoste
la supărare
știu că ai să mă spui la o mie
preferatul meu rămâne vinul roșu
semăn cu tata-
puțin da' bun!

mi-e frică să adorm
dacă mă voi trezi
în altă lume
încerc să-mi amintesc detaliile locului unde am trăit
ultima dată
ploaia mă purta pe un râu într-un coș de nuiele
auzeam copacii hotărând uciderea pruncilor
moartea și viața două distinse doamne șezând în tăcere mi-au făcut semn

că pot continua
ceva mult mai puternic avea să golească bisericile

mă opuneam oricărei plăceri
de parcă răul ar putea fi și de altă origine

 

 

Vizualizări: 160

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de petrut dan pe Septembrie 20, 2023 la 9:45am

Bună dimineața, Chris, îți mulțumesc, ai dreptate , poate iubirea să facă excepție!)

Comentariu publicat de Chris pe Septembrie 19, 2023 la 8:03am

ploaia mă purta pe un râu într-un coș de nuiele
auzeam copacii hotărând uciderea pruncilor - mi-a placut in mod deosebit aceasta imagine

viata si moartea - cele mai luxoase lucuri si toate se invart in jurul lor - frumos!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Septembrie 18, 2023 la 8:56pm

O fi de bine... O fi de rău... )))

Comentariu publicat de petrut dan pe Septembrie 18, 2023 la 8:43pm

Bună seara,

- Gabi, pentru rezonanță și cuvintele lăsate, apreciez, prietene, seară bună să ai!)

- domnule Mihai Katin, îmi place mult felul în care dialogul ridică valoarea textului, eu cu prețuire și respect!

- Alex, tu ești primul prieten pe care îl am aici desigur că vei fi și primul care vei afla, fie bine, fie rău, am încredere în felul cum reacționezi, ma man!)

- Manuela, mă bucur dacă ți-a plăcut lectura și te mai aștept, seară frumoasă!

- Monica, ce comentariu amplu, ba îmi place tot ce ai scris și chiar am citit dintr-o suflare, m-a prins într-un fel în care aveam doar alternativa să citesc până la capăt! Seară frumoasă și ție, doamnă!)

- Lisia, o fi de bine, o fi de rău?!) Știi, ca în Kașek, unde, la o primărie, vine de la centru o cerere în care se cerea să spună numărul de analfabeți din localitate... omul de serviciu mereu întreba când auzea de asemenea cereri pe care nu le înțelegea nimeni după cum o să vezi la final, „o fi de bine, o fi de rău?” Până la urmă, după lungi analize și dezbateri, mai ales politice, au ajuns la concluzia că în localitate există un singur analfabet și acela este învățătorul !)) Așa și eu întreb și te întreb, o fi de bine, o fi de rău atunci când lași o femeie confuză?!) My lady!)

Îți dai seama cum m-ai lăsat tu, dacă doar la asta am putut să-ți răspund!))

Comentariu publicat de Monica Pester pe Septembrie 18, 2023 la 12:12am

Poate nu-ți va plăcea cum voi spune. Ai văzut vreodată, desenată, o celulă de Covid? Arată ca un bulgăre perfect rotund, îndesat, aproape burduhănos, cu multe vârfuri, noi le spunem spikuri, așezate așa ca niște țepi. Mici dar mulți. 

Hmmm. Cam așa îmi pare gândirea ta poetică, așa ți-a așezat muza ideile. 

Într-un mare bol, din care se grăbesc să iasă spikurile astea prețioase, aparent fără nici o ordine.

Ele parcă se bat să apară, se întortochează, așa cum vedem noi, dar nu ne dăm seama, pentru că până să faci legătura între ele, apar altele să-ți mai toarne un pic de gaz pe foc. 

Frânturi de idei, atingeri de îngeri și figuri biblice, concluzii de o clipă, dorințe, regrete, înălțare și decădere... zgomot, muzică, copii striviți... (Caragiale).

Suntem în plin festin de lirism filozofic, cu amprenta personală, înregistrată pe sufletele noastre care uneori nu știu să participe, dar înlăuntru, se confundă cu tine! 

Altă bijuterie!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Septembrie 17, 2023 la 11:48pm

Waw! Scrii mai mult decât pot eu comenta )), în plus, schimbi foaia; când cred c-am prins ideea, hopa c-a scăpat!) Nu e un reproș, îți dai seama că glumesc. Oricum, de fiecare dată, abia aștept să te citesc.)

Aici e un fel de vitraliu, o strângere fermă de mână între ceea ce a fost și ceea ce este, o tragere de mânecă a destinului obișnuit să trișeze la jocul de poker. Faci cadou cititorului întreaga vâltoare a unei lumi pe care puțini reușesc să o zărească cu adevărat, prin intermediul unor versuri ce sapă în sufletele acestora tranșee și sanctuare. Cel puțin în al meu așa a săpat. Ne plimbi cu gândul la substituenții morții sau la toate acele componente care aduse la un loc alcătuiesc viața, așa cum o știm, cu toate culorile ei. Printr-un nihilism cu totul și cu totul aparte, pendulezi între aceste două lumi total opuse care n-au nevoie de nume, se știu... Ultima parte parcă mi-a dat o stare mai bună... M-a înviorat vinul roșu.) Sper că lumea în care ești acum și în care ai dori să te trezești e cea la care mă gândesc și eu. 

Cu drag, Poete, deși m-ai cam confuzat.)

Comentariu publicat de Manuela Munteanu pe Septembrie 17, 2023 la 10:04pm

Doamne, iar ai scris despre viață și moarte! Chiar nu-ți citisem poezia aceasta, când ți-am scris la ,,fenomenala" cealaltă. Iar ai experimentat cuceritor printre istorii, dar cu un aer mult mai pesimist și, culmea, mai greu de identificat. Nici nu mă mir. N-ai pus tu la întâmplare ,,ceață" în titlu. Desparte și tu apele în două, adu-ne explicit cele zece porunci, nu ne mai sugera ,,încețoșat" că ești erou! :)) Primul vers, genial și adevărat, deși ai putea spune că necreștinesc. Sunt multe de spus pe marginea acestui subiect. Poate altădată... Mi-a plăcut ceața ta! Noapte liniștită!

Comentariu publicat de bolache alexandru pe Septembrie 17, 2023 la 8:46pm

Ai grijă la vinul roșu man... puțin dar bun că altfel crește tensiunea. În rest despre viață cu trimiteri biblice, despre plăceri și păcat și o altă posibilă lume... Oare ne vom aminti? Dacă îți aduci aminte să vii să-mi spui și mie!

Comentariu publicat de Mihai Katin pe Septembrie 17, 2023 la 7:02pm

miroase a șine de tren, a păcură arsă,
a peroane murdare pe care nimeni nu vrea să-și lase bagajul...una dintre obsesiile  copilariei  mele obsedata de trenuri...

oameni cu biblia-n mână îl împart pe dumnezeu sperând să trezească mila
trecătorilor
și dânsul a rupt pâinea cu mâna
îmi spune conștiința....care  este  adevarul?  se auzea  un ecou  si  adevarul  zburand  sus,sus ,dincolo  de       ratiunea noastra

mi-e frică să adorm
dacă mă voi trezi
în altă lume
încerc să-mi amintesc detaliile locului unde am trăit
ultima dată...dar  nu  este aceasta de fapt starea  ultimei  incercari,nu  este  de fapt  dorinta   nespusa pentru  ca ne este frica ...de ce??? raspunsul  este acesta:

moartea și viața două distinse doamne șezând în tăcere mi-au făcut semn

că pot continua
ceva mult mai puternic avea să golească bisericile....poate  am gresit  dialogand  astfel  cu poemul  dar   amplitudiea lui   necesita  mai  mult decat  o  fraza  seaca!

cu  pretuire si  admiratie!

Comentariu publicat de gabriel cristea pe Septembrie 17, 2023 la 2:34pm

Tulburător poem! Versurile anterioare finalului dau  creației o notă transcendentală, aidoma contopirii eului liric  cu Geneza Capelei Sixtine, cu povestea lui Moise... 

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 400 Euro

Monica Pester - 600 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Ada Nemescu a comentat în legătură cu fotografia lui Ada Nemescu
cu 31 minute în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog Sonet a lui carmen popescu
cu 32 minute în urmă
Ada Nemescu a postat o fotografie
cu 36 minute în urmă
gabriel cristea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ne-ntoarcem... a utilizatorului gabriel cristea
cu 49 minute în urmă
Ada Nemescu a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ritual a utilizatorului Jeler Eleonora Maria
cu 1 oră în urmă
Ada Nemescu a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ritual a utilizatorului Jeler Eleonora Maria
cu 1 oră în urmă
Postare de log efectuată de Monica Pester
cu 1 oră în urmă
BOTICI GABRIELA a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog când toamna te îmbracă în verde a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului BOTICI GABRIELA îi place postarea pe blog când toamna te îmbracă în verde a lui Vasilisia Lazăr
cu 1 oră în urmă
Jeler Eleonora Maria a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ritual a utilizatorului Jeler Eleonora Maria
cu 1 oră în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ritual a utilizatorului Jeler Eleonora Maria
cu 1 oră în urmă
BOTICI GABRIELA a comentat în legătură cu videoclipul lui Grig Salvan
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Ritual a lui Jeler Eleonora Maria
cu 1 oră în urmă
Lui BOTICI GABRIELA i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 2 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sonet a utilizatorului carmen popescu
cu 2 ore în urmă
Postare de log efectuată de bolache alexandru
cu 2 ore în urmă
Postare de log efectuată de BOTICI GABRIELA
cu 2 ore în urmă
BOTICI GABRIELA a comentat în legătură cu videoclipul lui Grig Salvan
cu 2 ore în urmă
Lui BOTICI GABRIELA i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 2 ore în urmă
Lui BOTICI GABRIELA i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 2 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor