trebuie să existe un loc
și pentru noi
am vrut să-ți spun însă dormeai
cu lumina aprinsă femeie a niciunui
alt bărbat
îți dorești să fiu câteva zile pe an


facem poze copacilor din parcuri
trimitem celor de-acasă
24 de ore să nu fim dați dispăruți
ne iubim cu foamea aceea care scoate minerii în stradă
de parcă am trăi veșnic
am promis că vom fi doi amanți
inconștienți de topirea ghețarilor

nimănui nu i-ar trece prin cap să ne caute
între două orgasme
îți voi ghici în cafea cu ziarul în cap
să mă crezi un pudic
și poți face orice cu încrederea mea
în tine
ating locul acela din care un cheag
se prelinge pe gambă
atunci când îți aranjezi părul
în vitrinele luminate discret
să nu mă vezi când îți spun te iubesc


la mormântul mamei de sărbători
precum un om rău
cu animalul de companie

iubirea ta îmi umple hambarul
adorm făcând socoteli până dimineață
Dumnezeu

poate
nu-mi va cere sufletul

Vizualizări: 160

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Septembrie 1, 2023 la 9:13pm

Dan, am invitat aici pe Alex Ștefănescu, pe Valeriu Cristea, pe Dan C. Mihăilescu, Mircea Mihăieș, pe Manolescu și pe alții, dar au zis că pe moment au puțină treabă și că, imediat ce termină, negreșit vor veni, dar că până atunci să-i suplinesc eu. :)))))))

Dincolo de toate, îți mulțumesc pentru cuvintele calde și generoase! E doar un comentariu, dar când îți place mult ceva, parcă nu poți lăsa doar două cuvinte... 

Comentariu publicat de petrut dan pe Septembrie 1, 2023 la 7:24pm

Lisia, impresionant, aici deja este alt nivel, nu mai este vorba de spune-ți părerea! O analiză structurată, autorizată, în fața căreia nu pot decât să mă înclin! Am recunoscut pasaje de critică autentică împletite cu subiectivismul nederanjabil, nedăunător al unui cititor avizat, dar care recunoaște atunci când îi place, oricât ar dori spirtul să tempereze!) Și totuși tonul tău este de-a dreptul atât de firesc încât fascinează, orice ai spune, indiferent că atragi atenția sau evidențiezi, tonul parcă se modelează astfel încât niciodată nu supără sau nu te face să crezi în vreo exagerare ! Și asta este o artă pe care mulți o caută, dar puțini o găsesc, în timp ce restul nici nu sunt conștienți! Probabil un termen ar fi diplomație, deși nu sunt sigur că ajunge!)

Comentariu publicat de petrut dan pe August 31, 2023 la 11:02pm

domnule Mihai Katin, bună seara, vă mulțumesc și apreciez fiecare prezență a dvs în pagina mea, stima!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe August 31, 2023 la 7:01pm

Poezia ta cucereşte printr-o stilistică absolut personală, care o singularizează, o deosebeşte de cea a altor poeți. Principala calitate ar consta, după părerea mea, în caracterul direct al exprimării, fără prejudecăţi, fără accente vulgarizatoare şi fără a pierde niciun atribut esenţial al poeziei: „nimănui nu i-ar trece prin cap să ne caute/ între două orgasme/ îți voi ghici în cafea cu ziarul în cap/ să mă crezi un pudic/ și poți face orice cu încrederea mea/ în tine/ ating locul acela din care un cheag/ se prelinge pe gambă/ atunci când îți aranjezi părul/ în vitrinele luminate discret/ să nu mă vezi când îți spun te iubesc”.

Astfel, poezia ta se opreşte în pragul demitizării, al desfacerii de ceremonial, în pragul smulgerii solemnităţii, fiind ferită de purism, dar şi de bagatelizare. Fără îndoială, este una a imaginii, dar şi a comunicării directe a stărilor şi trăirilor, fără a se pierde în „filozofări” inutile, doar de dragul frumosului cu orice preţ. Duce pe cititor direct în miezul emoţiei vii, a erosului asumat, splendid sublimat.

Dar aparenta libertate a versului poate înşela. Ba chiar se observă impunerea unei rigori destul de aspre: înregistrarea exactă a mişcării sufleteşti care palpită ritmic şi viu, ca respiraţia, sugerată subtil şi rostită grav sau patetic, uneori: „la mormântul mamei de sărbători/ precum un om rău/ cu animalul de companie/ iubirea ta îmi umple hambarul/ adorm făcând socoteli până dimineață/ Dumnezeu/ poate/ nu-mi va cere sufletul”.

Am trăit fiecare vers, fiecare cuvânt, fiecare literă. Căci așa e poezia ta: intimă, profundă, asumată, senzuală, incomodă uneori, eliberatoare.

O să iau cu mine, în primul rând aceste două versuri: „ne iubim cu foamea aceea care scoate minerii în stradă/ de parcă am trăi veșnic”. Asta nu înseamnă că nu mă întorc să iau și restul. :))

Mulțumesc!

Comentariu publicat de Mihai Katin pe August 31, 2023 la 6:22pm

si  daca dragoste n-ar fi   ar  exista  acest  poem  deci  este  de bine !!!!!!lirica  romaneasca  are din cand  in cand  nevoie  de asemenea  perfuzii la limita   de sus a iadului!!!!!!

cu multa  pretuire!!!!!

Comentariu publicat de petrut dan pe August 31, 2023 la 1:39am

Manuela, și tu Brutus?!))) Mulțumesc, tu lucrezi , dar găsești dimineață, să ai o zi minunată!) Eu tot fără taine și încorsetări!))

Comentariu publicat de petrut dan pe August 31, 2023 la 1:36am

Monica, scuze, dar nu m am putut abține la cuvintele lui Alex! Îți mulțumesc , cu tine am revenit la lucruri serioase, ai dreptate, mi-a plăcut '' competiția cu spaimele'' , dar observ comentarii din ce în ce mai poetice și elaborate, te mai aștept, noapte bună!

Comentariu publicat de petrut dan pe August 31, 2023 la 1:31am

Alex, ma man, m ai făcut praf!)))))))) Râd de unul singur , da' ce fel ai, așa ar fi trebui să fii mereu, nici eu nu te cunosc, dar eu aș merge cu tine la femei!))))))))))))Și pe stadion și la băutură și oriunde ne-am  da seama  că suntem bărbați și tot acolo adică la ele ajungem!  Tot râd, ești tare!

Comentariu publicat de Manuela Munteanu pe August 31, 2023 la 1:11am

Ce desfrâu de poezie!!! Sentimental-erotică... dar este o nuanță a existenței umane,  în care el și ea sunt ca o singură bătaie de aripă, fără taine și încorsetări. Frumos tare!

Comentariu publicat de bolache alexandru pe August 31, 2023 la 1:08am

Ai o lirică deosebită. O poezie modernă și chiar și în poezia de dragoste un stil aparte. Nu ne cunoaștem personal dar chiar dacă ne-am cunoaște și am iarăși tineri cu tine nu aș merge la femei... Glumesc Man. 

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 600 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Dorina Cracană îi place postarea pe blog despre iubire a lui bolache alexandru
cu 13 minute în urmă
Lui Gavrilă(David) Giorgiana Teodora i-a plăcut grupul SATIRĂ, UMOR, EPIGRAME... al lui Violeta Florentina Ion
cu 40 minute în urmă
Lui Gavrilă(David) Giorgiana Teodora i-a plăcut pagina Conducere site a lui Vasilisia Lazăr
cu 44 minute în urmă
Postare de log efectuată de Gavrilă(David) Giorgiana Teodora
cu 59 minute în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog despre iubire a lui bolache alexandru
cu 1 oră în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Atâtea întrebări lucind ca perle a utilizatorului Ada Nemescu
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Atâtea întrebări lucind ca perle a lui Ada Nemescu
cu 5 ore în urmă
Chris a contribuit cu răspunsuri la discuţia Nănașa a utilizatorului Bircea Marian
cu 6 ore în urmă
Lui Chris i-a plăcut discuţia Nănașa a lui Bircea Marian
cu 7 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog primăvară-n toi (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 7 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog primăvară-n toi (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 7 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 7 ore în urmă
Floare Arbore a contribuit cu răspunsuri la discuţia Despre mine în ansamblu existențial a utilizatorului Floare Arbore
cu 8 ore în urmă
Ada Nemescu a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog O pace a utilizatorului carmen popescu
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Ada Nemescu îi place postarea pe blog O pace a lui carmen popescu
cu 9 ore în urmă
Ada Nemescu a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Atâtea întrebări lucind ca perle a utilizatorului Ada Nemescu
cu 10 ore în urmă
Postare de log efectuată de Ada Nemescu
cu 10 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Urare a utilizatorului IOAN stoian
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Urare a lui IOAN stoian
cu 11 ore în urmă
Postări de log efectuate de Dacu
cu 11 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor