Adaugă un comentariu
Lisia, ca de obicei, un comentariu poetic și plin de lucruri profunde, ce frumos știi tu să faci legătura între cuvintele scrise și ceea ce se cunoaște deja despre lucrurile la care fac referire, deosebit felul cum ai descris simbolistica bradului și, în general, ceea ce scrii parcă este mulat pe textul căruia îi comentezi, se vede că nu-ți scapă nicio revistă literară de top și că ești la curent cu ce se întâmplă în fenomenul poetic actual, ești o persoană implicată și dedicată, iar noi, cei de pe Însemne ar trebui să fim recunoscători pentru acest spațiu și pentru prezența ta obiectivă, echidistantă și mai mult decât calificată! Minunată prezență, minunat comentariu, my lady, cu drag!)
Monica, mulțumesc de trecere și ''luările de cuvânt'', mă bucur de fiecare dată când rezonezi cu cele scrise de mine și, în același timp, de comentariile tale originale pe care mi le lași cu generozitate sub textele postate, drag!
Cu cât nu-i îneleg pe deplin scrierile, pe atât le simt și le trăiesc mai mult.
Și nu mi se întâmplă des, lecturând.
Pentru că, zic eu, marii Poeți nu transmit mesaje, ci stări.
Să ne bucurăm, deci, că suntem aici, eu având un avantaj net, de învățare.
Monica, observi că am pus un zâmbitor după „Poete”, și nu pentru că aș vrea să-i diluez în vreun fel sensul, ci pentru că, după ce am scris, mi-am dat seama că ți-am furat apelativul, dar, după ce-l citești pe Dan, chiar nu-ți vine să-i spui altfel. Fiindcă el chiar e POET.
Wow ! Obișnuita să fiu printre primii comentatori ai scrierilor tale, n-am băgat de seamă că, la acest poem, n-am scos o vorbă. Au scris, în schimb, alții, mult mai inspirați decât mine deși, cuvintele lor nu acoperă nici 10% din ce simt eu, citindu-te.
Și dacă până și Stăpâna Inelelor și mentor al cenaclului, Lisia, ți s-a adresat, complet natural, cu Poete, cred că îmi vine rândul și datoria de a-mi înregistra marca POETE la OSIM pentru că am avut onoarea dar și întâietatea de a-ți reformula titlul, poate chiar ca pseudonim literar din Dan Cămui, în POETUL.
Și chiar nu glumesc deloc, deși vă văd zâmbetul pe față!
Despre poemul de acum, cuvinte mai cu sens și miez decât ale Lisiei, sincer, nu găasesc.
Tu esti o pasăre Pheonix a poeziei care renaște din iubire cu fiecare vers pe care-l scrie. Ești luxurianta grădină unde iubirea viețuiește în același plan cu moartea, suferința și extazul.
Și dacă aș putea, ti-aș închina o odă în numele vieții pe care tu, Poete, ne-o aduci mai vie în fața ochilor.
Paște fericit, Poete!
Cine cunoaște cu adevărat simbolistica profundă a bradului (verticalitate și veșnicie, fecunditate, vindecare și măreție, trăinicie și magie, centru al universului și al lumii, sacralitate, dar și sacrificiu) și îl va pune în paralel cu iubirea, așa cum sublim ai făcut-o tu aici, va constata că a citit unul dintre cele mai profunde și mai frumoase poeme care s-au scris vreodată. Pentru mine, este cel mai frumos poem citit în ultima vreme. Și, crede-mă, nu-mi scapă nicio revistă literară de top și cam tot ce se scrie azi în poezie. Fac o reverență adâncă Poetului care ești și sunt fericită că suntem contemporani. Toată aprecierea! Fermecată definitiv și iremediabil, Poete! :)
știu cum este ultima noapte, din bătrâni,
cunoașterea îmi dă putere să trec peste momentul când
iubirea îmi va tăia capul și pe tine te va arunca într-o lădiță cu resturi de
păstăi parfumate,
lemnul va înflori de parcă sângele scurs ar fi vrăjit,
iar dragostea de ajuns.
Din iubire nu se moare, nici chiar atunci când îți pierzi capul, dimpotrivă, iubirea te înveșnicește.
Ne-ai dat o adevărată lecție. De poezie și nu numai... I love vanilla! :)
Gabi, mulțumesc, apreciez prezența, comentariul și prietenia, la fel!
Domnule Stănescu Valentin, m-ați făcut să zâmbesc, așa, ca de la magician la magician, cu stimă!
Doamna Giorgiana G., mă bucură felul în care ați rezonat, vă mai aștept, cu drag!
Domnule Valeriu Anghel, vă mulțumesc cu respect!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE