pentru iubirea ta aș crede că limbile pământului s-au pierdut
înainte de prima zăpadă
de timidele strângeri de mâini
atunci când rațiunea trăiește cu senzația tronului
pentru iubirea mea nu aș cumpăra flori de la nimeni
m-aș lăsa pedepsit
dar nu mi-aș lua gândul de la libertatea acelor
douăzeci de ani când repetam după un cântec
nostalgic
e si tu n-existais pas
oamenii îmi stârnesc gelozia
un episod care totuși nu mi-a luat aerul
tot umblând în picioarele goale precum brațele tale ieșite
prin albul cearșafului dorinței
puternice
bătăile inimii repezindu-mi gândurile
în timp ce-ți aprinzi o țigară
la gura sobei ar fi trebuit să-mi spui o poveste dar tac
frământările zilei lasă urme de sare pe buza paharului
nu bem
din același vas
timpul rămâne prea scurt să ne pierdem
în detalii anatomice
aud corul de îngeri trecând peste trupul tău ce mi se pare
întruchiparea ideii de mamă
și a lucrurilor dintâi
când hier encore nu înseamnă decât o etapă iar timpul iubirii
lumânarea pe care ți-o aduc la pat mințind că am pus-o în cana
de lapte
Adaugă un comentariu
Alex, ma man, mulțumesc pentru prezență și semn, cu prietenie!
Versuri de o sensibilitate aparte aflate între prima dragoste însoțită de acordurile unui cântec renumit. Timpul vindecă totul spune un cântec mai nou însă durerea rămâne chiar dacă își pierde din intensitate. Versurile din finalul poeziei sunt triste pline de durere!
Nikol, îți mulțumesc pentru prezența în pagină și trimiterea la unul dintre poeții preferați, cu drag!
În tonul nostalgic al lui ,,Hier encore" ori cel mai optimist al lui ,,Et si tu n'existais pas", deși pare că se așază sub auspiciile lui ,,Mais où sont les neiges d'antan", poemul pune lumină asupra timpului prezent prin trăirea unei iubiri care se vrea a fi regeneratoare. Și totuși, finalul îmi pare de o tristețe apăsătoare, asumată.
Drag,
Nikol
Waw, superb! M-ai lăsat și tu fără cuvinte...
Lisia, îți mulțumesc, comentariile tale ce dau dependență!) Și pentru că uneori mă lași fără cuvinte îți trimit un cântec să-ți mulțumească în locul meu, cred că se va face mai bine înțeles... și mai ușor, my lady, drag!)
www.youtube.com/watch?v=R_L1Hp91Cao&list=RDR_L1Hp91Cao&index=1
Domnule Mihai Katin, vă mulțumesc pentru lectură, comentariu și frumosul cântec, cu drag!
aud corul de îngeri trecând peste trupul tău ce mi se pare
întruchiparea ideii de mamă aleg aceasta sclipire ,aceasta tusa Salvador Dali extraordinara!!!
Tu es au-delà des couleurs
Tu rêves comme nos mots dintr-un poem....
Nu am reușit să înțeleg niciodată cum sunt aleși cei care pot așterne așa ceva pe foaie, ce fel de înzestrare bizară îi caută și se cuibărește în ei, spre a-i înveșmânta în astfel de daruri. Ce voce lucrează în cel care poate grăi astfel în poezie? Grea întrebare... Cert e că atunci când mi-e sete de poezie veritabilă, iar când spun veritabilă fac referire la acea poezie dezgolită de artificii stilistice, neînchinată sieși, despodobită de emoții excesive care pot șantaja emoțional cititorul, deci când mi-e dor, și sete, și foame de poezie, poposesc pe pagina ta, Dan. Știu sigur că aici găsesc ceea ce caut. Poate că ești poetul cu care am cele mai multe afinități și pe care îl citesc vorace, cu impresia (sau poate iluzia?) receptării ideale.
Am găsit și de această dată un poem care, pur și simplu, mi s-a lipit de suflet. Această naturalețe dezarmantă a dragostei și trecerile atât de lejere și de neornamentale între trăiri, între cadre, au pus sechestru pe mine ca receptor. Și deși știu că poetul nu are biografie, biografia sa fiind poezia pe care o scrie, iau acest poem ca pe o mărturie a trecerii tale prin propria viață, o viață în care dragostea a dictat orice schimbare, mă refer la dragostea aceea care uneori arde până la os. Experiențele, stările sufletești care au inspirat geneza poeziei tale sunt unice și personale prin trăire, însă, în versurile pe care le scrii, acestea s-au depersonalizat, și asta e marea ta calitate ca poet.
Revenind la acest minunat poem, hier encore nu înseamnă decât o etapă, iar timpul iubirii poate fi la orice vârstă, fiindcă nu există vârstă pentru dragoste. Tinerețea e o calitate pentru care n-ai niciun merit și care, oricum, se va risipi. Pentru că nu există numărători care să ne țină departe de împlinire. Poate și pentru că iubirea este ea însăși un anotimp al inocenței, dar și al maturității, îmbrăcat în hainele timpului, într-un spectacol divin.
Mulțumesc Monica apreciez prezența și semnul liric, cu drag!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE