beau apă divină din strachina domnului
cu sete beau apa din sfântul pahar
și simt cum încet mă preaumplu de har
și intru ca-n mare în liniștea somnului
mă-nalț ca o cruce în negrul văzduh
și văd cum pulsează a vieții scânteie
zvâcnind ca un sân învolt de femeie
devin dintr-o dată doar logos și duh
Adaugă un comentariu
Alexandru Bolache, mulțumesc de trecere și semnul lăsat, pentru cuvintele inspirate de versurile acestui mic poem.
Ada, mulțumesc! Nu știu în ce măsură izbutesc să îmbin o anumită înzestrare bnativă pentru scris, cu o anumită dexteritate de a scrie câștigată în timp și cu o anumită teorie ori filosofie, dar încerc și probabil uneori chiar reușesc, poate nu întotdeauna, pentru că zicea cineva, „nimeni nu e tot timpul egal cu sine însuși!” Nici măcar marii creatori n-au fost întotdeauna inspirați și nu s-au ridicat de fiecare dată la nivelul așteptat în tot ce au realizat. Importantă e însă aspirația ajutată de inspirație pe fondul acumulărilor intelectuale, lecturilor și gândurilor ce ne frământă.
Vasilisia, așa e. Poezie și har sunt apropae coincidente, ca de altfel orice produs artistic. Nu vne nimic deoasebit nici din cunoștințe avansate, nici din tehnici sofisticate învățate, nici din facultăți absolvite, ori mii de cărți citite. E adevărat că, pe un astfel de fundal, mai repede vine inspirația și mai bogate ideile și construcțiile artistice, dar fără harul care vine nu știm de unde, ca o suflare misterioasă, (și care poate veni uneori chiar și în somn, ori în starea dintre somn și veghe) nimic deosebit nu se naște! Poți absolvi „școala de literatură” ca pe vremuri în anii 50, poți absolvi școli de muzică și conservatoare, poți absolvi înalte academii de arte pastice etc. dar dacă spiritul acela genuin venit de sus nu te insuflă, nici creații autenice nu vei face, doar anumite construcții modeste, mai mult sau mai puțin corecte. Ai dat un bun exemplu prin Maiorescu. Eu citeam producții poetice foarte modeste, jenante uneori, ale unui Nicolae Iorga, altfel cel mai mare savant al românilor.
Mulțumesc pentru apreciere și comentariul extins! O seară bună!
Mulțumesc, Manuela! Pentru lectură și comentariu. Zi bună!
Mulțumesc, Ana! Pentru cuvintele frumoase! O zi bună!
Mulțumesc, Mihai Katin, pentru trecere, apreciere și versul remarcat!
Mulțumesc, Floare Arbore! O zi frumoasă de iulie!
În contact cu cele sfinte totul se transformă. Simbolul crucii și bineînțeles rolul femeii în univers. Sânul ei adăpând geneze...
Ce-aș putea completa dragilor prieteni ce-au comentat înainte!?
Sunt de acord, în ceea ce privește scrisul tău, este o fericită îmbinare între studiu și talent .
Indiferent de structura poeziei, importantă este trăirea!
Am simțit din plin zbuciumul sufletesc al poetului...
aDa
Poezia este dar de la Dumnezeu și o legătură cu Dumnezeu. Nu cred că poți scrie poezie dacă nu coboară harul asupra ta. Dacă nu suntem hărăziți pentru poezie, orice am face, nu vom reuși să scriem poezie. Indiferent câtă cultură și câtă știință de poezie am avea, nu putem scrie doar din astea. Pentru că nu există o regulă cum să scrii poezie. Dacă ar exista, te-ai putea face poet, așa cum te faci inginer, doctor sau jurist. Există o tehnică poetică, dar ea în sine nu e de ajuns, dacă nu ți se dă de sus ce și cum să spui. Poezia e talantul pe care îl primești sau nu. Bine, talantul, fără o cultură serioasă și fără să fie la rândul lui pus în lucrare, rămâne un dar ascuns, nu poate lua corp. Însă cultura fără talant, adică fără acel har poetic, nu poate naște poezie. De pildă, Titu Maiorescu avea o cultură impresionantă, după cum se vede din opera sa, dar poeziile lui sunt de un penibil îngrozitor. Toată lumea evita să spună că Maiorescu a scris și poezie, tocmai pentru a nu discuta valoarea acesteia și a-i știrbi astfel efigia.
Remarcabil poem și crez poetic! Un titlu atât de sugestiv...
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE