Motto.

Spirala vieții(ADN_ul) e nepieritoare,

parțial ai fost și vei mai fi, indiferent de-ncrucișare.

Ești în valul care curge, chiar dacă - trupu-ți dispare.

Se coace grâu-n Univers și spice stau grămadă,

combina timpului așează grăunțe în cămară.

Căluși cerești trudesc la lucrul de-mblătire

și-aruncă boabe aurii în boltă spre rodire.

 

Furtuni năluce, nebănuite legi le așează lângă stele,

să aibă drumul lor, belșug și scut de vremuri grele.

O orbitare, făr'de prag la timp, începe și adună

plămada vieții din nimicuri, spuză, apă și căldură.

 

Bobițe mișcătoare apar în staticul decor,

cu schimbul energetic liant locomotor.

Descătușat, fermentul viului se-arată în pustie,

iar moartea-i limitează timpul, se pune chezășie.

 

Miliarde de ani și specii trec a evoluției cărare,

un mecanism complex conservă ce e tare,

într-un filon de reguli și trăsături de-asemănare,

dispuse în spirala vieții, șansa lor la reîncarnare.

 

Autoperfecțiunea e neobositul motor,

ea șlefuiește întruna și pierde-n abator

rebutul devenirii, învinsul, fosilă de muzeu,

lăsând premiul gândirii  - stadiului de apogeu.

 

Așa, s-a născut Universul.

Un bob din cele mici a căzut aici, a fost numit Pământ.

Pământ cu neamurile de sub pământ

și cele de pe pământ, care caută acum, alt bob de grâu.

Vizualizări: 92

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Iunie 27, 2023 la 11:04pm

Căluși cerești trudesc la lucrul de-mblătire

Aici nu e vorba de joc, ci de călușari.

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Iunie 27, 2023 la 9:57pm

Da, mulțumim! Informații prețioase. Doar că aceia sunt călușari. Călușul e ceva care se pune în gură, iar pluralul e „călușuri”. Poate n-am înțeles eu, o să mă edific mai bine. Mulțumim pentru receptivitate! :)

Comentariu publicat de Duort Anicu pe Iunie 27, 2023 la 9:41pm

   La desprinderea grâului din spice se folosea cândva îmblăciul. Evoluția ne-a adus batoza. Aici, dispozitive late de câteva zeci de centimetrii se mișcau orizontal și vertical, preluau rolul îmblăciului. Erau asincroni în mișcare și zbaterea lor semăna izbitor de mult cu mișcarea din jocul oltenesc de Căluș. Mai mult în unele zone bastonul terminat în bot de căluț, încălecat, în formație, redă aproape fidel mișcarea ansamblului te treierat. Sărbătoarea pâinii o regăsim în jocul călușilor.

Vă mulțumesc tuturor! Inspirație și liră de aur!

Comentariu publicat de Mihai Katin pe Iunie 27, 2023 la 6:38pm

Proza lirica din postarile anterioare a fost chiar interesanta, aici, din pacate, rimele nu adauga acea  muzicalitate asteptata.

Chiar nu va inteleg de ce preferati acest monolog, pentru ca, de fapt, monologul este o alegere a absurdului, chiar in interiorul nostru noi dialogam, nu monologam...

...ESTE ATAT DE GREU UN MULTUMESC?

cum considerati

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Iunie 27, 2023 la 6:06pm

Nu, titlurile scrise numai cu majuscule denotă prost-gust și infatuare. De altfel, e specificat și în Regulamentul site-ului că nu acceptăm scrierea lor în acest mod.

Cu privire la textul de mai sus, primele două strofe îmi plac, au lirism, însă ritmul și mai ales rima suferă. Începând cu strofa a treia, s-a sfârșit definitiv cu poezia. Nu înțeleg de ce unele versuri sunt scrise cursiv, cum iarăși nu înțeleg ce sunt aceia „căluși”. E un cuvânt care nu există în Dex. 

Cu privire la faptul că nu răspundeți comentariilor și că păstrați asupra identității dumneavoastră un mister neînțeles.

Sub titlul site-ului nostru scrie așa: „Oglinda în care doar cei puternici au curajul să se privească”. Dumneavoastră nu sunteți unul dintre aceia, nu vă asumați nimic, nici măcar numele pe care l-ați anagramat. Faceți cum doriți, dar nu e frumos. Aici, niște oameni, din dragoste de literatură, își rup din timpul lor ca să vă citească și să vă dea niște sfaturi. Fără nicio recompensă de vreun fel. Doar pentru ca dumneavoastră să vă îmbunătățiți scrisul. Atât. Ar merita, cred, măcar un simplu mulțumesc. Zic.

Comentariu publicat de Nuta Craciun pe Iunie 27, 2023 la 4:41pm

Da, Ada, și eu am observat că nu întotdeauna există un dialog între cei care scriu și cei care comentează, așa cum cred că ar fi corect. Nu doar să mulțumești pentru comentariu, dar să și încerci să înțelegi sau chiar să ridici obiecții, să pui întrebări dacă consideri necesar ... mă refer la acel dialog constructiv care îl poate ajuta pe cel care scrie, să înțeleagă cum ajung cuvintelele la cel care citește. Nu de-asta postăm? Ca să înțelegem cun ne sunt receptate cuvintele? Să înțeleg că scopul unora este doar să posteze fără să țină cont de nimic? Atunci la ce bun să ne străduim să comentăm? 

Comentariu publicat de Ada Nemescu pe Iunie 27, 2023 la 4:05pm

Îmi place, chiar dacă...

(titlul este ostentativ scris cu majuscule

strofele sunt asimetrice)

Simboluri puternice (ex. bob de grâu) și trimiteri multiple, încât textul atrăgător are o structură de labirint.

Rimele sunt surprinzătoare, la final simți nevoia să recitești, în speranța că vei descâlci atâta informație!

Ceea ce n-am înțeles este acest mister desăvârșit, nu s-a răspuns la nici o întrebare la venire pe Insemne - Informații pentru profil. 

aDa

Comentariu publicat de Nuta Craciun pe Iunie 27, 2023 la 3:51pm

Cade mult în prozaic, e când cu rimă când fără rimă, de lirism nici poveste. 

Să-mi fie cu iertare dar par improvizatii senzaționaliste, oricum au puțin în comun cu poezia, părerea mea. Sau depinde cum înțelegem și ce așteptăm de la poezie, oricum e prea multă  teorie aici în detrimentul poeziei.

Se poate cizela, desigur, dar asta înseamnă să încercăm să ne debarasăm de slogane, să încercăm să scriem cu inima nu doar cu mintea. Cu gânduri bune! 

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

Astăzi nu este ziua de naştere a nimănui

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Pop Dorina a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog treceri a utilizatorului nicolae vaduva
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Pop Dorina îi place postarea pe blog treceri a lui nicolae vaduva
cu 3 ore în urmă
Pop Dorina a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog se scutură o primăvară peste noi a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Pop Dorina îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 3 ore în urmă
Pop Dorina a contribuit cu răspunsuri la discuţia Suveica a utilizatorului bolache alexandru
cu 3 ore în urmă
Lui Pop Dorina i-a plăcut discuţia Suveica a lui bolache alexandru
cu 3 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 5 ore în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog Egoism (Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog pentru atât de adâncă dragostea ta a lui petrut dan
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog din cartea cu tine a lui petrut dan
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog Cu-aripi de ierburi nalte și descânt - vilanelă* (pastorală) a lui gabriel cristea
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 12 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog E cald și-mbietor la tine-n casă a lui Manuela Munteanu
cu 12 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 14 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog n-am să deranjez niciodată aerul, ca tine, a utilizatorului Maria Mitea
cu 14 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 14 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog treceri a utilizatorului nicolae vaduva
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog gutui în floare (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 19 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor