și vine iar sfârșit de an
cu surle și cu trâmbițe
cu artificii și ambiții
doar alergare după ban
și surogate de tradiții
în haine de călugărițe
vânăm iluzii și noroi
dar suntem doar niște strigoi
niște statui cu oase moi
ce se îmbracă după fițe
pentru făină și ulei
sclavii acelorași zeițe
care se roagă la falși zei
cu pedigree făcut arșițe
iubito nu uita să iei
în goană asta nebunească
cu tine pronia cerească
și nu te vinde pe doi lei
ci lasă dragostea să crească
mai lasă mila la dospit
mai lasă sufletul
să pască
Adaugă un comentariu
Dar de unde atâta vehemență, ma man!?Adevărul este că tocmai în aceste momente spiritul mercantil, mândria și alte însușiri negative își găsesc motiv să se manfeste cu mai multă putere și atunci este de înțeles poemul tău care a dat câștig de cauză fondului, înțeleg f bine comparațiile tale și, ai dreptate, pentru un pic de ulei și un pumn de făină, adică lucruri mici și pe care le găsești fără prea mari eforturi sau cheltuieli oamenii sunt în stare să facă tot felul de lucruri reprobabile pentru un câștig așa cum am spus inutil! Adevărat unii oameni sunt ieftini, dar tot e bine că finalul te-a găsit scriind despre dragoste, sper și îți doresc ca și finalul acestui an să te găsească cu dragostea în minte inimă și vârful peniței, ma man , cu prietenie! E anul nou!)
Dragă Monica îți mulțumesc pentru comentariu. Poezia însă nu se află în fața unei sărbători creștine... Se numește E anul nou și revelionul nu cred că este o sărbătoare creștină. Eu doar îmi exprimăm speranța că anul care va veni va fi unul mai bun, mai lipsit de fițe etc...
Mulțumesc domnule Grig. Să aveți un an bun!
Potrivită diatribă pentru un an nou de fițe și artificii, de kitsch-uri și zorzoane, de bani și „vălmășag milionar”, vorba lui Bacovia, de iluzii și noroi. Dar peste toate acestea plutește diafană iubirea, „ci lasă dragostea să crească... mai lasă sufletul să pască” Sărbători cu pace și lumină în continuare!
Supărarea în fața unei sărbători creștine, își pierde, Alex, și mesajul și virulența.
Ești un luptător dar cutumele profund încreștinate ale acestui popor, de data asta , par să nu-ți susțină teribila luptă.
Motivantă și îndreptățita, de altfel.
Cu drag,
Da, Lisia... Dar supărarea are legătură cu deșertăciunea în general... Nu e prima oară când pledez pentru o lume mai bună, o lume pe care să o regăsim în anul ce vine.
Alex, cred că erai tare supărat când ai scris poezia asta. Nu e tristețe, e supărare aici. Eu vreau să văd doar partea frumoasă. Am mai ajuns să trec pragul unui nou an. E fantastic! Vin copiii să mă ure. E fenomenal. Am câțiva prieteni minunați care sunt cu sufletul lângă mine. E extraordinar. Mai găsesc încă puterea să mă bucur și să sper, chiar și după tot ce am pierdut... E magnific. Așa vreau eu să trec în noul an. Cu o stare de bine.
Sărbători cu bucurie, Alex!
mai lasă mila la dospit
mai lasă sufletul
să pască ... am subliniat sfarsitul ca pe o implinire a acestui poem virulent si strigator ca o trambita ce ne da desteptarea din letargiile vietii cotidiene!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE