Da, încă mă mai gândesc la tine
și la toată magia dezamăgirilor
noastre, iubite al meu, nemaivăzut!

Nu-i așa că este minunat
parfumul acesta de iasomie,
singurul moft pe care îl port
pe sub cămașa ta albă?
Este ca un preludiu al amintirii degetelor tale pe clapele gâtului meu.
Ți-am pironit cămașa de pielea mea
cu dogoritorul cui al trecutelor dezmierdări,
așa... ca măcar ea
să-mi cunoască dedesubturile.

Ah! Uite cum buzunarul acesta
s-a culcat pe creasta dolofană
și zigurată a sânului meu!
A adormit, nătângul, legănat de sângele
ce-mi clocotește între
gânduri necuviincioase și dorințe.

N-are habar că va năvăli ca o jivină carnivoră,
febrilă și înfometată, ca o urgie roșie nesătulă,
neîmpăcată cu marile jumătăți de măsură
și va devora, până la ultima bucată,
amintirea ta, iar și iar, în fiecare zi...

Vizualizări: 544

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Manuela Munteanu pe August 15, 2023 la 5:30pm

Vă mulțumesc pentru acest comentariu, doamnă Vasilisia! Îl apreciez din tot sufletul. Lucrurile nu sunt atât de negre cum ar părea, în urma acestei hotărâri abrupte de a părăsi acest spațiu, iar faptul că nu mă cunoașteți cum sunt cu adevărat, vă determină în continuare să gândiți într-un mod diferit de cel în care am gândit eu, deși am afirmat de mai multe ori că nu critica, sau orgoliul au stat la baza hotărârii mele. 

Deși, poate, par genul acela de femeie, pisicos și sclifosit, care se supără repede și renunță prea usor, să știți că nu sunt deloc așa. Poate că o să spuneți că mi-au murit lăudătorii, dar în contextul acestei discuții și în lipsa unei reale posibilități de a mă cunoaște, este bine să știți că mă caracterizează o profundă seriozitate (apropo de ceea ce spunea domnul Gabriel Cristea, că mi-ar lipsi simțul epigramistic. Nu-i exclus. Dar nu-i vital.), sunt întotdeauna politicoasă și binevoitoare cu cei cu care interacționez, fără diferențieri și suport multe (foarte multe), fără a modifica nimic din atitudine. Știu să mă apăr, fără să atac. Dacă veți admite ca valabilă caracterizarea mea, veți putea pleca de la o premisă cât mai apropiată de adevăratele mele cerințe într-o socializare. Așadar, nu mă supără nicio critică, nu-mi zgândăre orgoliul nicio discuție în contradictoriu. Și, slavă Domnului, cam de acest mod de lucru am parte. Contradictorialitatea duce la aflarea adevărului, iar eu cam în acest spațiu mă învârt profesional de câțiva zeci de ani. Și îmi este tare drag. Dar să revin la ceea ce ne interesează cu adevărat. Nicio critică nu este în sine supărătoare, atâta timp cât nu este repetată cu o obositoare ritmicitate și nu vine din mai multe direcții deodată, fără a se ține cont că este suficient exprimată, pentru a fi luată în considerare de către o persoană rațională, așa cum eu consider că sunt. Să ne imaginăm că un autor postează un text pe pagina sa și primește (să spunem cu titlu exemplificativ) 10 opinii de la cititori, unele pro, altele contra. Ei, din acest moment se pot diferenția două situații: una când respectivul autor catadicsește doar un evaziv răspuns final și colectiv (un comod ,,mulțumesc pentru sfaturi și comentarii!") și o alta, când se răspunde fiecărui interlocutor în parte, așa cum obișnuiesc eu să fac și cum consider că este elegant. Cu siguranță, în cea de-a doua variantă, câtă vreme opiniile sunt diferite, și răspunsurile vor fi diferite. În acest caz, dacă administrația va interveni de fiecare dată, la fiecare comentariu, pentru a-și apăra propria opinie, consider că își depășește rolul, intențiile declarate a fi bune, influența specializată. Dacă dumneavoastră considerați că aproape 40 de comentarii (inclusiv ale mele), la o singură poezie, sunt de natură a-mi corija eventuale lipsuri în conceperea versului liber, mai mult decât două, trei, scrise cu intenția vădită de a ajuta, nu de a jigni ("pare scris la comandă"), opinia ar fi departe de adevăr. Aceste multiple intervenții nu fac decât să stoarcă de energie o persoană, care se întâmplă să nu aibă aceeași părere, dar care are bunăvoința de a răspunde, totuși. Vă asigur că sunt destul de lipsită de orgoliu și axată pe evoluția mea, încât să revin cu atenția asupra criticilor și să mi le însușesc, dacă este cazul. Mărturie în acest sens stă conduita mea de acum câteva luni în urmă. În concluzie: hotărârea mea vizează exclusiv nevoia de calm, de timp folosit judicios, de canalizare a energiei spre direcții dorite de mine. Evident, nimic nu este bătut în cuie. Câtă vreme constat că nu sunt resentimente din partea dumneavoastră,  (eu vă garantez că nu acumulez niciodată resentimente), nu văd de ce nu aș mai vizita, măcar din când în când, Însemnele. Timpul le rezolvă pe toate, doar bunăvoință să fie... Cu mulțumiri și prețuire!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe August 15, 2023 la 1:47pm

Cu toate că am spus că nu voi mai continua să scriu aici, ceva nu-mi dă pace. Faptul că încă ești aici, Manuela, mă face să cred că totuși nu vei pleca. Ar fi o pierdere și de o parte, și de cealaltă. Și, vorba lui Dan. Unde să mergi și, mai ales, unde să pui poezia și să simți că ești cu adevărat citit și apreciat? Pe facebook? O amăgire uriașă. Alte locuri nu prea mai sunt. Să pui poezia doar în carte? Da, dar câți o vor citi? E o mare minciună să spunem că scriem doar pentru noi. Nu. Scriem să fim citiți și așteptăm și păreri de la cei care ne citesc. Ne bucurăm când suntem apreciați, ne întristăm sau, mai rău, ne descurajăm, când suntem criticați. Așa suntem noi, oamenii, construiți. Dar tu nu ai de ce te teme. Deja ai confirmat valoarea pe care o ai ca poetă. Aaa, că ai pus un text care a primit și ceva observații? E firesc. Cu toții am primit, la un moment dat, nimeni nu a fost scutit. Și vom mai primi. Imaginează-ți că atunci când trăia Ion, îmi făcea observațiile public. Eu nu-i arătam dinainte ce voiam să postez, fiindcă doream să rămân eu, fără influențele lui. Mă vedeam pusă în fața faptului împlinit. Bine, poate în ziua aceea mânca numai mâncare rece :)), dar apoi înțelegeam că nimeni nu e infailibil. Nu cred că există cineva pe acest site care să nu fi mutat măcar o virgulă la sugestia altora. Aici e doar o poezie. Ai în urmă zeci care au fost apreciate la superlativ. Tu nu mai ai nevoie de nicio altă confirmare. Ai scris un alt gen. A fost poate primul. Poezia erotică sau cu tentă erotică nu e ușor de scris. Granița dintre „wow” și a cădea în ridicol e foarte subțire, dacă nu stăpânești perfect instrumentele. Nu e cazul tău, vorbesc la modul general. Dar vreau să cred că nu vei renunța și vei rămâne aici să ne bucuri cu lirica ta, dar și cu priceperea și sfaturile tale. Ești suficient de inteligentă și ai ce arăta altora. Comentariile de aici s-au întins mai mult decât era cazul, iar comentariul lui Gabriel îl consider superfluu și puțin sentențios. (Crede-mă, Gabi, nu era cazul! Și știi că te apreciez, dar aici nu.)

Comentariu publicat de Manuela Munteanu pe August 15, 2023 la 8:21am

Amanda, mesajul tău nu are nicio legătură cu motivele reale ale retragerii mele. Nu este vorba nici de orgoliu, nici de sensibilitate excesivă, nici de, Doamne ferește, vreo plăcere de a iniția conflicte. Iți doresc să perseverezi și să ai rezultate remarcabile! Gând bun!

Comentariu publicat de Amanda Spulber pe August 15, 2023 la 2:39am
Nu aș fi vrut să comentez aici, dar chiar nu știu unde pot să scriu acest lucru. Am observat același fenomen și pe celălalt site. Deja aproape că nu se mai pot face decât comentarii laudative. Cei mai mulți nu suportă să fie criticați. Acolo lucrurile au altă amploare. Aici sunt mai soft, mai pasiv agresive. Ajungi să fii ignorat doar pentru că ai remarcat o greșeală gramaticală. Nu îmi plac conflictele fără sens. Și chiar am vrut să mă retrag de câteva ori. Totuși, m-am gândit să mai aștept. Poate nu e nimeni rău intenționat. Numai că această sensibilitate excesivă, de a nu accepta că poate poate unele poezii nu sunt tocmai reușite nu este deloc benefică. Nu cred că există poet care să nu aibă și poezii mai slabe. Nu aș fi comentat, dacă nu aș fi observat că e aproape un fenomen.
Comentariu publicat de gabriel cristea pe August 15, 2023 la 2:23am

Vasilisia, pentru eliminarea conotațiilor  va trebui să schimbăm această definiție: ,,Epigrama este o specie a poeziei lirice, de proporții reduse, de obicei catren, care satirizează elementele negative ale unui caracter omenesc, ale unei situații etc. și se termină printr-o poantă ironică, mușcătoare, la adresa unui personaj, a unui fapt etc." 

Comentariu publicat de gabriel cristea pe August 15, 2023 la 2:08am

Doamnă Manuela Munteanu, se pare că vă lipsește cu desăvârșire  simțul epigramistic, nu e vorba de nicio atmosferă de familiaritate între mine și dumneavoastră! Nu-mi aduc aminte să vă fi acordat vreun ajutor, nu sunt nici profesor, nici critic literar. Noapte liniștită! :) 

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe August 15, 2023 la 2:05am

Eu am înțeles, totuși conținutul are o anumită conotație. Dacă tu crezi că e elegant așa...

Comentariu publicat de gabriel cristea pe August 15, 2023 la 1:56am

Vasilisia, aici domnește un așa aer de seriozitate, încât și epigrama devine o crimă de lezmajestate. 

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe August 15, 2023 la 1:34am

Gabi, nu am înțeles comentariul tău. Poate ne explici. 

Comentariu publicat de Manuela Munteanu pe August 15, 2023 la 1:11am

Nu vă înțeleg mesajul umoristico-malițios, domnule Gabriel Cristea. Nimeni nu plânge, nimeni nu râde, nimeni nu pierde, nimeni nu câștigă. Cât despre regina Skay... nu înțeleg atmosfera de familiaritate.  Mulțumesc pentru ajutorul acordat! Nu l-am uitat. Numai bine!

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Gavrilă(David) Giorgiana Teodora îi place postarea pe blog petale a lui Cornaciu Nicoleta Ramona
cu 6 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 6 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 8 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Silogism de primăvară a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 8 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 8 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 8 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 8 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 8 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog Despre destin a lui Monica Pester
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog Silogism de primăvară a lui C.Titi Nechita
cu 11 ore în urmă
Postare de log efectuată de Monica Pester
cu 13 ore în urmă
Lui Bircea Marian i-a plăcut discuţia Viaţa la confort redus a lui Ion Lazăr da Coza
cu 14 ore în urmă
Postare de log efectuată de C.Titi Nechita
cu 16 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 18 ore în urmă
Postare de log efectuată de Stanescu Valentin
cu 18 ore în urmă
Lui Pop Dorina i-a plăcut discuţia Viaţa la confort redus a lui Ion Lazăr da Coza
cu 20 ore în urmă
Pop Dorina a contribuit cu răspunsuri la discuţia Viaţa la confort redus a utilizatorului Ion Lazăr da Coza
cu 20 ore în urmă
Pop Dorina a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 20 ore în urmă
Utilizatorului Pop Dorina îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 20 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor