Iată că a sosit clipa mult aşteptată – afişarea rezultatelor Concursului „Labirinturi autumnale, concurs desfăşurat pe Site-ul literar şi artistic ÎNSEMNE CULTURALE, în perioada 05 octombrie-16 noiembrie, 2014.

          Întâi şi-ntâi să dăm „cuvânt” cifrelor existente la ora acestui bilanţ:

          – 62 poezii înscrise la concurs, pe parcursul a 30 de zile;

          – 24 proze înscrise la concurs, pe parcursul a 30 de zile;

          – 39 membri au votat poezii;

          – 22 membri au votat (şi) proza.

          – 1385 vizite la Regulament;

          – 1930 vizite pe paginile unde s-au postat poeziile;

          – 764 vizite pe paginile unde s-au postat prozele;

          – 3390 vizite pe pagina de votare a poeziilor;

          – 1001 vizite pe pagina de votare a prozelor.

          – 8470 total vizite.

          Cifrele, cu toată modestia, sunt impresionante!

          Şi acum, cu voia voastră, dragi prieteni, câteva păreri post-factum.

          Aşa cum am spus, numărul textelor participante a fost fabulos, iar calitatea lor remarcabilă. Grea, foarte grea a fost notarea. Credeam că dacă am zece note la dispoziţie îmi va fi mai uşor. Greşit. Acordarea lor a fost la fel de problematică chiar dacă aş fi avut douăzeci de note, cinci ori numai trei. Am apelat la toate metodele de triere pe care cititorul din mine le are, căutând să nu fac prea multe şi adânci compromisuri. Prima sită-întrebare a fost cât de tematic este conţinutul scrierilor? Unele texte au abordat doar tangenţial tema, unele au avut toamna ca decor pentru diverse acţiuni şi subiecte, câteva au luat în cheie simbolistică toamna, altele au fost reportaje, descrieri, eseuri sau compuneri autumnale… Ce-ar fi trebuit să votez? Aici, recunosc, am făcut cele mai mari compromisuri. N-am avut milă pentru greşeli ortografice, dar am fost mai „pianissimo” la cele de dactilografiere. Personal, am ţinut cont de o nuanţă pe care o dă DEX 2009 atunci când defineşte poezia, şi anume: POEZÍE, poezii, s. f. 1. Modalitate a literaturii care exprimă mesajul artistic cu ajutorul imaginilor expresive, al unui limbaj concentrat, (s.m.) al afectivităţii, al rimei, al ritmului etc., multe poezii găsindu-le prea lungi. În balanţă am pus şi originalitatea. Cum concursul a fost cu temă impusă, spaţiul de manifestare a fost mai redus, însă creatorii s-au descurcat regește. Îndrăzneaţă mi s-a părut o proză alergică la punctuaţie. M-am arătat reticent la acest experiment, dar cine ştie dacă o astfel de scriere nu va fi a viitorului… Un caz interesant mi l-a semnalat cineva: într-o poezie, un vers – I-aş fi recitat o poezie din Plaut – e impropriu. Plaut a scris numai comedii. Cel puţin aşa ne spune „gugălul”. Cine a greşit? Autorul? Google? Eu, fiindcă nu ştiu suficientă literatură antică? Cert este că persoana care a descoperit aspectul nu a votat poezia (deşi îi plăcea mult), iar eu am depunctat-o… Una peste alta, corect ori subiectiv, clasamentul propriu mi-l asum pentru că am fost sincer în subiectivismul meu (!). Însă e bine că părerea mea, ca jurat, a contat doar o cincime din nota finală!

          Pentru a alcătui o oglindă cât mai fidelă a concursului, pe lângă notele acordate de către dumneavoastră, dragi membri (şi aici ţin să vă mulţumesc din suflet pentru efortul depus de a vota!), am adus în juriu, alături de un terchea-berchea şi-un încurcă-lume ce sunt, pe un administrator-editor, care s-a dovedit a fi foarte aplicat în comentarii, o numesc aici pe prof. Ana Cîmpeanu, pe un poet-preot la altarul poeziei clasice, Dragoş Nicolae Iordăchescu şi pe mai noul nostru coleg de site, Dinu Eleodor, creator de poezie modernă de un abstracţionism lizibil, cum i-o caracterizez eu. Şi lor le aduc mulţumiri speciale, mai ales că, alături de coordonatoarea Vasilisia Lazăr da Coza, nu au avut voie să concureze, diminuând cu mai multe carate calitatea concursului.

          Avem sub ochi cele zece locuri de la ambele secţiuni (poezie şi proză). Fără îndoială, clasamentele au născut şi vor naşte controverse. Chiar şi laureaţii pot să spună că între ei şi locul doi trebuia să fie un număr mai mare de puncte, darămite concurenţii care nu au luat niciun punct? Acestora din urmă le spun să nu vadă situaţia în violet. La urma urmei, ca votanţi, am avut doar zece note pentru şaizeci şi două de poezii, şi tot atâtea note pentru douăzeci şi patru de proze. Totuşi nu ar strica şi o analiză autocritică. Interesant, cum spuneam în alt loc, ar fi să vedem fiecare ce şi cum am votat, câte din textele nominalizate de noi au ajuns în topul alcătuit de membri şi în topul final. Mulţumiţi ori nemulţumiţi, vreau să vă asigur, ca preşedinte al juriului, de un singur fapt: din simplul motiv că nu am găsit răspuns la întrebarea „Cui ar folosi?”, rezultatele nu au fost măsluite! Ele sunt cele care sunt!

          Intenţionăm ca din acest concurs să facem o carte virtuală, pe care să o aşezăm la loc de cinste pe raftul Bibliotecii digitale a site-ului, alături de celelalte bijuterii. Textele, în acest caz, vor fi corectate.

          În încheiere, cu infinită încântare, salut prezenţa în concurs a trei elevi de la Şcoala Gimnazială Letea Veche, judeţul Bacău, îndrumător prof. Mihaela Ţăranu şi a treisprezece elevi de la Colegiului Tehnic „Dimitrie Ghika”, localitatea Comăneşti, din acelaşi judeţ, îndrumător prof. Felicia Apreutesei! Peste toate acestea, participarea într-un număr nesperat de mare a concurenţilor, a celor ce-au votat şi a calităţii textelor mă fac să cred că viitorul literaturii e pe mâini responsabile!

          Pentru că sunteţi frumoşi, daţi-mi voie să vă îmbrăţişez cu drag!

          Felicitări tuturor!

                                                                                                

                                                                                         Ion Lazăr da Coza

 

Rezultatele Concursului de POEZIE

Rezultatele Concursului de PROZĂ SCURTĂ

POEZIE

Premiul I - „Labirinturi autumnale” de Rodica Răpeanu

Premiul al II-lea - „Alt început” de Elena Dulgheru (Giurgiu)

Premiul al III-lea - „Inculpată toamnă” de Angelina Nădejde

PROZĂ

Premiul I - „Labirinturi autumnale” de Sofia Sincă

Premiul al II-lea - „Prizoniera toamnei” de Gina Zaharia

Premiul al III-lea - „Cerceii cu agate” de Cristu Georgi

Poeziile participante/autori

1. Parodie autumnală (Janet Nică)

2. Haiku (Frățilă Genovel-Florentin)

3. De-atâta toamnă… (Ion Ionescu-Bucovu)

4. să nu uit să te cânt (Aionesei Mihaela)

5. Toamna asta (Dain Narcis)                                                               

6. Tablou autumnal (Daniela Tiger)

7. Despărțire (Petru  Plătică)

8. Candela toamnei lăcrimează! (Virginia Vini Popescu)

9. Final necunoscut (Suciu Mariana)

10. toamna ca o rană (Teodor Dume)

11. Toamnă (Schmoll Stefan)

12. Simfonia coloristică a toamnei (Toth Arpad) 

13. Romanţa toamnei (Lilioara Macovei)

14. Pinul (Geta Țîrel)

15. între ape (Violeta Deminescu)

16. Într-un verde-plictisit (Gina Zaharia) 

17. Regurgitare (Simion Cozmescu) 

18. e toamnă (Stejărel Ionescu)

19. Octombrie (Carla-Francesca Schoppel)

20. întortocheate căi ( Alexandru Bolache)

21. Revedere autumnală (Dan Silviu)

22. Și luna înghite (Elena Buldum) 

23. fiecare cu toamna lui (Denisa Curea Popa)

24. Autumnale (Stan Silvia)

25. M-am încurcat printre vrejuri de mure (Tudor Cicu)                                                

26. Ne-am rătăcit prin toamne (Nelly Păscălin)                                       

27. Cum să-mi port ridurile, toamnă? (Adelaida Mateescu)

28. Dorinţele-năluci (Rodica Constantinescu)

29. Octombrie umblă fără anestezie (Mihaela Boboc) 

30. Mai trece o toamnă (Constanța Popescu)

31. Toamnă în noi (Marilena Trifan)

32. Alt început (Elena Giurgiu) 

33. Toamna (Constantin Bidulescu)   

34. Toamnă dulce și cuminte (Marilena Velicu)   

35. Somnul letargic (Tatiana Afanas)

36. Nectarul Toamnei (Rygett)

37. acord autumnal (Marian Daniel) 

38. Poveste de toamnă (Valeria Merca)

39. Inculpată toamnă (Angelina Nădejde)

40. Culorile toamnei (Ciurlică Ștefania Georgiana, elevă, clasa a XI-a)     

41. Sentiment de toamnă (Paula Ionela Panaite, elevă, clasa a XI-a)

42. Toamnă, rămâi ! (Stan Paula Alexandra, elevă, clasa a X-a)

43. Confesiune (Elena Zubașcu) 

44. Labirinturi autumnale (Rodica Râpeanu)

45. pe pragul toamnei (Elena Mirca)

46. Toamna e anotimpul când pot vorbi cu mama (Iuri Iulian Lorincz)

47. Toamna amintirilor (Ionel Mony Constantin)

48. Poem nescris niciodată (Monica Berceanu) 

49. Toamna (Ovidiu Dinică) 

50. Rămâi, toamnă… (Georgescu Harry Alexandru)

51. Bilet de adio (Irimia Valentin)

52. Autumnal (Țăpîrdea Andrei)                                    

53. Simfonia asta (Ion I. Părăianu)

54. Toamna (Caty Cati)

55. Mai lasă-mi o toamnă… (Lavinia Elena Niculicea)

56. octombrie-i sfârșit... (Ica Matei) 

57. Un pas pe drumul spre noi (Irina Lucia Mihalca)

58. De-ale toamnei labirinturi (Emina Tasiu)

59. Resemnare (Aniței Andreea, elevă, clasa a VIII-a)

60. Adio, toamnă (Carabulă Mona, elevă, clasa a VI-a)

61. Fantasme de toamnă (Custură Ioana Teodora, elevă, clasa a VIII-a)

62. arămiu în tâmpla toamnei (Cătălina-Nicoleta Munteanu)

 

Textele de proză participante

1. Vulpea (Tudor Cicu)

2. La răcoare (Maria Petricu)

3. Labirinturile mele autumnale (Lilioara Macovei)        

4. Toamna papagalilor (Roza Dinvale)

5. Prizoniera toamnei (Gina Zaharia)

6. Frunza (Alexandru Bolache)

7. Toamna – prințesa cea bogată (Cristina Nălbitoru)

8. Labirituri autumnale (Sofia Sincă)

9. Toamna mamă (Lăzăroiu Delia-Elena)   

10. Tainele Toamnei (Cojocaru Bianca)

11. Toamna (Mazilu Iulia)

12. Visul toamnei (Bobeică Andreea)

13. Domnul și …Toamna (Crețu Silvia)

14. Toamna si iubirea (Rață Vlad)                                                                                                              

15. Toamna în pădure (Cotfas Elena)                                                                      

16. Miroase a toamnă (Țăranu Maria-Mădălina)                                                                        

17. Pastel de toamnă (Gorgan Marina-Lavinia)                                                                        

18. Tărâmul Toamnei (Frigură Ionela)

19. Cerceii cu agate (Cristu Georgi)

20. Am ajuns în toamnă târzie (Elena Mirca)

21. Drum spre toamnă (Ion Nălbitoru)

22. Noiembrie (Virgil Stan) 

23. Ruine de copaci (Daniela Tiger)

24. Toamnele vieţii mele, labirint (Emina Tasiu)

Vizualizări: 1810

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Aici gresesti. Era vorba in preambul de lansarea la Iasi a romanului meu Parfum de orhidee, fapt cunoscut atat pe acest site cat mai ales pe fb unde erau postate imagini de la lansare. Cum "prietena" era bine informata si nu numai ea, cat si alte persoane "binevoitoare", s-a tras concluzia ca eu mi-am creat un atu prin aceste informatii.

Vasilisia Lazăr (da Coza) a spus :

Altădată, mai multă responsabilitate când trimiteți un text! Oriunde!

Și încă ceva. Nu-mi amintesc să fi scris/spus vreunui votant cui aparțin textele. Era concurs! De unde să fi știut biata doamnă că textul vă aparține? Consider că referirea aceea nu-și are rostul și că e de prost gust.

Virgil Stan a spus :

Ce am avut de comentat am facut-o la finalul paginei cu notele

 

De ce crezi că atuu, dragă Virgil? Poate nu. Așa cum s-a dovedit... din partea prietenei, dacă spui tu că este așa. Eu nu am știut că este al tău. Dar nu l-am considerat ca fiind fidel temei concursului. Și apoi, întotdeauna sunt și nemulțumiți. Nu putem fi toți pe locul I. Scuză-mă colega!

Virgil Stan a spus :

Aici gresesti. Era vorba in preambul de lansarea la Iasi a romanului meu Parfum de orhidee, fapt cunoscut atat pe acest site cat mai ales pe fb unde erau postate imagini de la lansare. Cum "prietena" era bine informata si nu numai ea, cat si alte persoane "binevoitoare", s-a tras concluzia ca eu mi-am creat un atu prin aceste informatii.

Vasilisia Lazăr (da Coza) a spus :

Altădată, mai multă responsabilitate când trimiteți un text! Oriunde!

Și încă ceva. Nu-mi amintesc să fi scris/spus vreunui votant cui aparțin textele. Era concurs! De unde să fi știut biata doamnă că textul vă aparține? Consider că referirea aceea nu-și are rostul și că e de prost gust.

Virgil Stan a spus :

Ce am avut de comentat am facut-o la finalul paginei cu notele

 

Ca sa fiu cinstit cu mine insumi si ca sa nu gresesc nedreptatind pe vreun concurent, am cerut parerea unui   prof. univ. dr. specialist in limba si literatura romana, trimitandu-i toate textele de proza spre notare. Iata cele doua notari, ale domniei sale si ale mele:

Nr. crt

Prof. univ. dr.

Eu

1

9

8

2

7

5

3

 -7

6

4

4

4

5

-9

7

6

+9

9

7

-7

7

8

+7

6

9

-1

1

10

2

2

11

2

3

12

6

5

13

2

3

14

3

2

15

2

3

16

1

3

17

-5

6

18

4

3

19

-9

7

20

5

1

21

8

10

22

8

-

23

4

4

24

5

6

 Cine a fost corect in acest concurs, cei ce au notat lucrarile colegilor cu note mici sa le creasca sansele, sau eu care am fost corect cu toata lumea? Apoi avand notarile tuturor la indemana, vedeti cata cinste este inclusiv pe aceste site-uri? Poate eu am mai gresit dand unele note mai mici sau mai mari decat domnia sa, nu am experienta didactica sa pot aprecia corect o lucrare din punct de vedere literar, ci dupa cum am perceput mesajul transmis de acea lectura, asa ca am transmis notele date de domnia sa, nu de mine.

 

Ești în mare eroare!

În primul rând, domnul prof. univ. dr. trebuia să voteze doar ZECE lucrări cu note de la 10 la 1, astfel puteam să-i comparăm notele cu clasamentul tău și cu cel final, nu cu notele tale - e irelevant! Și cum tu acuzi de măsluire, noi de ce să credem că cele două coloane cu note, prezentate de tine, nu-s și ele măsluite? De ce n-am crede că „hoțul strigă hoții!”? Ș-apoi acest site nu-i format numai din elite (nici nu ne-am dori acest lucru!), ci din iubitori de literatură.

Virgil Stan a spus :

Ca sa fiu cinstit cu mine insumi si ca sa nu gresesc nedreptatind pe vreun concurent, am cerut parerea unui   prof. univ. dr. specialist in limba si literatura romana, trimitandu-i toate textele de proza spre notare. Iata cele doua notari, ale domniei sale si ale mele:

Nr. crt

Prof. univ. dr.

Eu

1

9

8

2

7

5

3

 -7

6

4

4

4

5

-9

7

6

+9

9

7

-7

7

8

+7

6

9

-1

1

10

2

2

11

2

3

12

6

5

13

2

3

14

3

2

15

2

3

16

1

3

17

-5

6

18

4

3

19

-9

7

20

5

1

21

8

10

22

8

-

23

4

4

24

5

6

 Cine a fost corect in acest concurs, cei ce au notat lucrarile colegilor cu note mici sa le creasca sansele, sau eu care am fost corect cu toata lumea? Apoi avand notarile tuturor la indemana, vedeti cata cinste este inclusiv pe aceste site-uri? Poate eu am mai gresit dand unele note mai mici sau mai mari decat domnia sa, nu am experienta didactica sa pot aprecia corect o lucrare din punct de vedere literar, ci dupa cum am perceput mesajul transmis de acea lectura, asa ca am transmis notele date de domnia sa, nu de mine.

 

Nu eu sunt in eroare, ci tu. Eu l-am rugat pe prof. sa noteze pentru mine, sa stiu cam ce nota merita fiecare. Cand am dat notele pentru concurs, eu nu am notat o lucrare de nota 6,7,8 cu 4,3,2, 1, ca trebuiau sa fie doar 10 texte notate, ci am notat fiecare lucrare dupa notele primite de la specialist, adica cele bune cu note mari, cele slabe cu note mici, evitand acele lucrari totusi meritorii sa le descalific dandu-le note nemeritate ca trebuiau notate doar 10 lucrari, asa cum s-a intamplat in fapt. Si mai este ceva de retinut. Eu n-am inselat niciodata pe nimeni. Onoarea de a fi cinstit este mai valoroasa decat a fi in frunte pentru cateva clipe ca paduchele, pe nemerit.

Ion Lazăr da Coza a spus :

Ești în mare eroare!

În primul rând, domnul prof. univ. dr. trebuia să voteze doar ZECE lucrări cu note de la 10 la 1, astfel puteam să-i comparăm notele cu clasamentul tău și cu cel final, nu cu notele tale - e irelevant! Și cum tu acuzi de măsluire, noi de ce să credem că cele două coloane cu note, prezentate de tine, nu-s și ele măsluite? De ce n-am crede că „hoțul strigă hoții!”? Ș-apoi acest site nu-i format numai din elite (nici nu ne-am dori acest lucru!), ci din iubitori de literatură.

Sofia, ti se pare ca eram interesat sa obtin un loc pe podium? In primul rand nu am mai scris nimic serios de la finalizarea romanului. Doar vreo doua eseuri pentru reviste care au si fost publicate. Nu trimiti la un concurs o lucrare  creata intr-o ora nici daca ai fi un geniu ca si Sadoveanu, sau Rebreanu. Am simtit nevoia sa mai scriu ceva si asa a luat nastere acea lucrare. Nici macar titlul nu am avut timp sa-l aleg.

Sofia Sincă a spus :

De ce crezi că atuu, dragă Virgil? Poate nu. Așa cum s-a dovedit... din partea prietenei, dacă spui tu că este așa. Eu nu am știut că este al tău. Dar nu l-am considerat ca fiind fidel temei concursului. Și apoi, întotdeauna sunt și nemulțumiți. Nu putem fi toți pe locul I. Scuză-mă colega!

Virgil Stan a spus :

Aici gresesti. Era vorba in preambul de lansarea la Iasi a romanului meu Parfum de orhidee, fapt cunoscut atat pe acest site cat mai ales pe fb unde erau postate imagini de la lansare. Cum "prietena" era bine informata si nu numai ea, cat si alte persoane "binevoitoare", s-a tras concluzia ca eu mi-am creat un atu prin aceste informatii.

Vasilisia Lazăr (da Coza) a spus :

Altădată, mai multă responsabilitate când trimiteți un text! Oriunde!

Și încă ceva. Nu-mi amintesc să fi scris/spus vreunui votant cui aparțin textele. Era concurs! De unde să fi știut biata doamnă că textul vă aparține? Consider că referirea aceea nu-și are rostul și că e de prost gust.

Virgil Stan a spus :

Ce am avut de comentat am facut-o la finalul paginei cu notele

 

Probabil că nu ai înșelat pe nimeni, dar aici ai acuzat pe cineva de malversațiuni. Eu nu întorc și celălalt obraz, conform îndemnului din Noul Testament, ci aplic legea talionului (dinte pentru dinte, ochi pentru ochi), din Vechiul Testament!

Mi-e indiferent ce l-ai rugat pe profesor, trebuia să respecți regulile!

Virgil Stan a spus :

Nu eu sunt in eroare, ci tu. Eu l-am rugat pe prof. sa noteze pentru mine, sa stiu cam ce nota merita fiecare. Cand am dat notele pentru concurs, eu nu am notat o lucrare de nota 6,7,8 cu 4,3,2, 1, ca trebuiau sa fie doar 10 texte notate, ci am notat fiecare lucrare dupa notele primite de la specialist, adica cele bune cu note mari, cele slabe cu note mici, evitand acele lucrari totusi meritorii sa le descalific dandu-le note nemeritate ca trebuiau notate doar 10 lucrari, asa cum s-a intamplat in fapt. Si mai este ceva de retinut. Eu n-am inselat niciodata pe nimeni. Onoarea de a fi cinstit este mai valoroasa decat a fi in frunte pentru cateva clipe ca paduchele, pe nemerit.

Vezi ca nu ai priceput nimic? Eu l-am rugat pentru mine sa noteze cele 24 de "extemporale", nu sa trimita el note pe site. Nici nu stia despre ce site este vorba. Eu am respectat nu numai regulile, ci si bunul simt. Verifica notarea mea. Am punctat cele 10 lucrari dupa valoarea lor adevarata, confirmata si de catre specialist, nu dupa propriile mele "interese". Asta nu au facut-o multi dintre concurenti, unii care au dat nota 9 unei lucrari de nota 2 si invers, chiar si mai rau.

Am punctat cele 10 lucrari dupa valoarea lor adevarata, zici. Cum ai aflat „valoarea lor adevărată”? Cu milimetru? Cu balanța? Cu cronometru? La licitație? Pe bursă? Abacul?... Nu de alta, dar m-ar interesa teribil de mult să am și eu un instrument de măsurat un text literar! Să nu-mi spui că tu și dl profesor sunteți Dumnezeu & Sfântul Duh al literaturii - sunt ateu!

Virgil Stan a spus :

Vezi ca nu ai priceput nimic? Eu l-am rugat pentru mine sa noteze cele 24 de "extemporale", nu sa trimita el note pe site. Nici nu stia despre ce site este vorba. Eu am respectat nu numai regulile, ci si bunul simt. Verifica notarea mea. Am punctat cele 10 lucrari dupa valoarea lor adevarata, confirmata si de catre specialist, nu dupa propriile mele "interese". Asta nu au facut-o multi dintre concurenti, unii care au dat nota 9 unei lucrari de nota 2 si invers, chiar si mai rau.

Exact asta am vrut să spun și eu, Virgil. De ce crezi că aprecierea ta este cea adevărată? Adevărul este relativ. Fiecare ne-am spus părerea în funcție de gustul nostru, de starea în care ne-am aflat când am citit, de criteriile noastre personale. Eu de exemplu am considerat mult tema concursului. Cine nu s-a încadrat în temă, nu a avut notă pentru acest concurs. A fost temă impusă și număr de pagini, la fel. Deci proza nr.1 era pe lângă subiectul nostru, total. Atunci cum să-i dai 10 puncte? Eu m-am străduit să scriu exact în temă... Nu zic că a ieșit ceva super, dar a ieșit ceea ce se cerea. Și cred că mai sunt membri care au votat ca mine.

Cine a fost corect in acest concurs, cei ce au notat lucrarile colegilor cu note mici sa le creasca sansele, sau eu care am fost corect cu toata lumea? Apoi avand notarile tuturor la indemana, vedeti cata cinste este inclusiv pe aceste site-uri? Poate eu am mai gresit dand unele note mai mici sau mai mari decat domnia sa, nu am experienta didactica sa pot aprecia corect o lucrare din punct de vedere literar, ci dupa cum am perceput mesajul transmis de acea lectura, asa ca am transmis notele date de domnia sa, nu de mine.

Domnule Virgil Stan, văd că acuzațiile la adresa organizatorilor, juriului și membrilor votanți se tot înmulțesc. După cât am muncit pentru acest concurs, după cât suflet am pus mulți de pe acest site pentru ca totul să se desfășoare cât mai corect, eu nu cred că merităm asta.

În primul rând d-voastră nu ați respectat Regulamentul concursului. Se cerea ca textele să fie trimise doar într-un anumit format: Document office word, maxim cinci pagini A4, font Times New Roman, corp 12, spațiere 1,5. D-voastră mi-ați trimis un e-mail în care alternau fragmentele de proză cu fraze care mi se adresau direct/personal. Ați deschis trei rânduri de ghilimele pe care ați uitat să le mai și închideți. Am zis că așa ați dorit, mai ales că specificați la un moment dat că proza d-voastră este atipică.

Acum veniți cu acuzații la adresa membrilor că nu v-au apreciat textul la adevărata lui valoare, ba mai mult, aduceți aici niște note ale unui nuștiucine și vreți să le luăm drept literă de lege. Nu uitați că dintre cei care au votat sunt și profesori de specialitate, nu-i jigniți, vă rog! Nimeni nu a favorizat pe nimeni și dacă am presupune că au făcut-o unii membri, media votului lor reprezenta doar o cincime din notă, restul de patru cincimi revenind juriului, ori membrii juriului nu aveau niciun interes să dezavantajeze pe cineva pentru că ei nu aveau texte în concurs. Cred că e mai bine să lăsați lucrurile așa cum sunt. Eu, dacă aș fi fost în juriu, aș fi fost mult mai exigentă cu textul d-voastră.

Mai văd că manifestați și o oarecare greață față de site-urile acestea, implicit față de membrii lor. În ceea ce mă privește, prefer să citesc o poezie sau o proză foarte bună pe un site, unde găsesc și eventuale sugestii ale altor cititori, decât o carte scrisă la normă, plină de greșeli ortografice și de tot felul (pentru că sunt mulți grafomani care scriu la normă). Nu numărul cărților dă valoarea unui scriitor!

Dacă am spus mai mult decât aș fi dorit este pentru că m-ați provocat.

Cu stimă,

Draga Vasilisia, in nicio interventie a mea nu m-am referit la juriu, ci NUMAI la cei din afara lui, care si-au pus amprenta asupra modului de a fi dupa caracterul fiecaruia. Revolta mea nu pleaca nicidecum de la modul cum mi-a fost notata proza, ci de cum s-au comportat asupra intregului concurs cand a fost vorba de notare. Cum sa dai nota 1 textului cu numarul 6, sau  sau nota  2 textului cu numarul 19 ? Cum sa dai nota 9 textului cu numarul 16, sau 18? Aceasta enumerare o pot continua dar la ce folos? Ce-au gandit cei care au notat? Au habar asupra notarilor unui text? Eu chiar daca autorul textului cu nr. 1 mi-a acordat nota 2, nu am tinut cont de cum a gandit el sau ce a gandit, ca doar din cele 24 texte nu era al meu cel mai slab, i-am acordat nota ce-o merita textul, nu individul care l-a scris. Aici as mai avea multe de comentat.  Dar vezi tu, alte persoane chiar i-au acordat note de 1 si 2 si aceasta nu pentru ca ar fi fost cel mai prost text alaturi de al meu, ci pentru ca nu cumva acesta sa primeasca note mari si sa-i intreaca  la medie. Pe acesti epigoni sunt eu revoltat, nu pe juriu care nu are nimic in comun cu revolta mea justficata.

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Postare de log efectuată de BOTICI GABRIELA
cu 4 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog tablou mirabil, multiform a utilizatorului Floare Arbore
cu 5 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Erezia artei a utilizatorului Costel Zăgan
cu 7 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Erezia artei a lui Costel Zăgan
cu 7 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 12 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog o clipă ... a lui Elisabeta Drăghici
cu 12 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog o clipă ... a utilizatorului Elisabeta Drăghici
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog o clipă ... a lui Elisabeta Drăghici
cu 15 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Povestea pietrei de leac a utilizatorului Monica Pester
cu 16 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Povestea pietrei de leac a utilizatorului Monica Pester
cu 16 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Povestea pietrei de leac a utilizatorului Monica Pester
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog o clipă ... a lui Elisabeta Drăghici
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Elisabeta Drăghici îi place postarea pe blog tablou mirabil, multiform a lui Floare Arbore
cu 17 ore în urmă
Postare de log efectuată de Elisabeta Drăghici
cu 17 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog VALENTA iar echinocţiu a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 17 ore în urmă
Utilizatorului Elisabeta Drăghici îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 17 ore în urmă
Elena Lucia Spătariu Tudose a lăsat un comentariu pentru Vasilisia Lazăr
cu 17 ore în urmă
Lui Maria i-a plăcut profilul lui Elena Lucia Spătariu Tudose
cu 17 ore în urmă
Lui Maria i-a plăcut discuţia Pietre (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 17 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog VALENTA culori în iarbă a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 17 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor