Privind în urmă

aruncăm poduri spre iad –

ireductibile regrete!

Cel mai îngrozitor e faptul că

nu i-am putut ierta pe părinţi

că îmbătrâneau

sau că îmbătrâneau prea lent, ca o

toamnă rece, umedă,

prelungă, agonizantă, asurzitoare

şi-acum n-au decenţa de a fi printre noi

pentru o îmbrăţişare târzie...

Dar astăzi?

Printre altele, zâmbind,

l-am ajutat pe nostimul beţiv

să treacă strada la fel de confuză

precum o terasă la ora închiderii...

– zicea că bea de dragul Europei –

apoi am dat apă câinilor comunitari

(tot de dragul Europei)

în peturi retezate şi am răspuns,

de dragul României, de data aceasta,

cu-acelaşi zâmbet înjurăturilor aferente...

Chiar astăzi,

când ne credem cu lecţia învăţată,

– îngeri cu fantomatice aripi de serafimi –

chiar astăzi facem atâtea gesturi

pe care, infernal, mâine le vom regreta,

aruncând astfel alte şi alte poduri spre iad –

ombilicuri într-o placentă

cu sarcină toxică.

Vizualizări: 229

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de bolache alexandru pe Noiembrie 16, 2023 la 10:24am

Poezia lui Ion am primit-o de fiecare dată cu multă emoție pentru că multe dintre ele le-am citit când autorul trăia... Și asta îmi este foarte dureros. Fără cuvinte...

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Noiembrie 16, 2023 la 3:27am

Așa este, Amanda, mulțumesc de comentariu, mă speriasem că ai dispărut. M-am liniștit. :) Drag!

Comentariu publicat de Amanda Spulber pe Noiembrie 16, 2023 la 12:56am
"şi-acum n-au decenţa de a fi printre noi
pentru o îmbrăţişare târzie..." Da, îmi rulează fără încetare dorința asta, chiar și când nu mă gândesc la ei, la cei care au plecat, nu neapărat părinți. Atât de bine a surprins dorul de aceia care nu mai sunt aici, în această realitate.
Podul spre iad, spre iadul interior, al îndoielii și al nemulțumirii, al culpabilizării și al regretelor de tot felul.
Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Noiembrie 15, 2023 la 11:50pm

- Într-adevăr, domnule Katin, selecția făcută conține versuri de un puternic impact emoțional. Vă mulțumesc mult!

- Gabi, e minunat că ai simțit asta, fiindcă asta îmi doresc. Măcar cât se poate.

- Îmbrățișez cuvintele tale, Augusta! Drag!

- Drag și eu de cuvintele tale, Nikol! Copleșesc.

- Gina, cred că e o taină acolo pe care o vom afla la momentul potrivit, deși, eu tot cred că uneori ne mai explică. Doar că într-un alt mod. Îți mulțumesc și eu pentru minunatele cuvinte și pentru re-amintire! Drag!

- Dan, și comentariul tău elaborat, dar în același timp cald, dă strălucire acestei scrieri. Acele poduri spre iad le vom arunca mereu, fiindcă așa suntem noi, oamenii, construiți. Și mereu căutăm diferite scuze ori gesturi compensatoare pentru ceea ce ar fi trebuit să facem și n-am făcut. Spunem uneori așa: dacă ni s-ar mai da o dată șansa, ooo, cum am mai schimba noi anumite lucruri pe care acum le regretăm! Îți spun sigur că, dacă ni s-ar mai da o dată șansa, am face exact la fel cum am făcut. Amplu și cu trimiteri comentariul tău, pentru care îți mulțumesc cu dragă inimă! 

Comentariu publicat de Mihai Katin pe Noiembrie 15, 2023 la 5:27pm

Cel mai îngrozitor e faptul că

nu i-am putut ierta pe părinţi

că îmbătrâneau

sau că îmbătrâneau prea lent, ca o

toamnă rece, umedă,

prelungă, agonizantă, asurzitoare  ce  adevar, cata  luciditate  a  sufletului  !!!

Comentariu publicat de gabriel cristea pe Noiembrie 15, 2023 la 11:32am

Copleșitor e să auzi poetul parcă vorbind aievea, acum, aici și-ntotdeauna... 

Comentariu publicat de Chris pe Noiembrie 15, 2023 la 8:33am

frumos, apasator si adevarat - un poem de o tristete coplesitoare.

Comentariu publicat de Nikol MerBreM pe Noiembrie 14, 2023 la 10:18pm

Profundă explorare a limitelor și neputințelor umane, insensibile la aparentul progres, gata oricând să se mai lege cu încă un pod de apele Styxului. 

Dragă amintire poetului...

Nikol

Comentariu publicat de gina zaharia pe Noiembrie 14, 2023 la 6:56pm

De câte ori citesc poezia scrisă de Ionică, mă năvălesc emoțiile. Știu cât era de stăpân pe stări, pe cuvinte. Privea realitatea cu ochii minții și nimic nu-l deruta pentru a duce ideea pe un piedestral de unde puteau sustrage ideile sale toți cei dornici de a-l citi. Ne-a tot învățat că viața e un amalgam de frământări pe altarul resemnării, până ce nu s-a mai întors să ne explice. Iartă-mă, Lisia, că tot pomenesc despre el, dar era nucleul nostru, al celor care-l apreciau. Și, dintr-odată, îngeri cu aripi fantomatice de serafimi l-au luat. De atunci, peste podul spre iad  e liniște mare, sau nu avem dreptul să știm prea multe. 

Te îmbrățișez și îți mulțumesc, om  minunat!

Comentariu publicat de petrut dan pe Noiembrie 14, 2023 la 6:25pm

O dramă a timpului în fața căreia celelalte aspecte ale vieii își pierd din importanță, deși registrul variază de la „bețivul nostim” care pe mine cel puțin, m-a trimis cu gândul la personajul ce face deliciul piesei „My fair lady”, și aici mă refer la celebrul Alfred P. Doolittle, un om asemănător individului mai sus menționat prin umor și profunzimea gândirii, la gestul nobil și plin de semnificații de a îngriji câinii comunitari, de la imaginea acelor îngeri fantomatici cu care autorul se și ne identifică până la finalul în care viziunea capătă accente sumbre prin acele punți ce semnifică repetarea unor geșeli pe care continuăm să le facem tocmai pentru a demonstra incapacitatea de a ne cunoaște și recunoaște trecutul, poemul evidențiază drama părinților nu că îmbătrânesc, bătrânețea fiind un proces natural, previzibil și implacabil în fața căruia omul nu poate avea decât un rol contemplativ, ci a faptului că îmbătrânesc prea lent „ca o toamnă rece, umedă, prelungă, agonizantă, asurzitoare”, ceea ce conferă poemului un umanism singular ce traversează și dă strălucire acestei scrieri lucrate parcă în cărbune și în fața căreia evidența nu se poate decât înclina! Lady!

 

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Cornaciu Nicoleta Ramona îi place postarea pe blog în Săptămâna Mare a lui Floare Arbore
cu 1 oră în urmă
Cornaciu Nicoleta Ramona a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Silogism de primăvară a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 1 oră în urmă
Cornaciu Nicoleta Ramona a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Cornaciu Nicoleta Ramona îi place postarea pe blog florile de soc (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 1 oră în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 2 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 3 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 4 ore în urmă
Jeler Eleonora Maria este acum prieten cu Ioan Muntean şi Vasilisia Lazăr
cu 4 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog se scutură o primăvară peste noi a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 6 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 6 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 7 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Blestem de iubire a utilizatorului Monica Pester
cu 7 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 7 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 7 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 7 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog petale a utilizatorului Cornaciu Nicoleta Ramona
cu 7 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Sorbind sorine spații a lui gabriel cristea
cu 8 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sorbind sorine spații a utilizatorului gabriel cristea
cu 8 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 8 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor