3. Punctul de vedere al farmacistului

(La calendele... greceşti)

Poftim! Altul cu compensare 100%. O să mai văd eu bani de la Casă la Paştele cailor. L-am aranjat! I-am strecurat şi o melatonină. Bravos!
Alt bolnav închipuit. Dacă i-aş spune că toate cele trei medicamente de pe reţeta lui sunt nişte sulfamide!?... Da’ nu! Trebuie să respectăm clientul că dacă e mulţumit, mai intră şi mâine în farmacie, iar de nu, fluierăm a pagubă. Luuuung şi bine... Baiu-i că sunt mai toate compensate. Din punctul meu de vedere. Dacă i-aş spune că există înlocuitoare, care se pot da cu compensare 100%, ar însemna să-mi fur singur căciula... Dacă ar fi toate reţetele aşa, puşchea pe limbă!
Asta ce-o mai fi!? I-a recomandat-o o vecină a cărei soacră bla, bla... Ce bine că mai există şi soacre!? Poame acre, dar fac toţi banii. Pun pariu că dacă ar veni una în locul meu, ar face vânzare în draci pe când noi, farmaciştii, ştiţi, nu ne permite deontologia profesională. Mama ei de deonto... N-am decât să mă fac că merg să caut în depozit şi să-mi întreb colega despre ce să fie vorba. Auzi, Supradin!? Dar dacă şi aici scrie Supradin, eu sunt mecanic de locomotivă!? A, şi mai e ceva, cercetătorii britanici ar fi descoperit că e bun şi pentru... Ăştia îşi cam bagă nasul peste tot! Mă întreb însă cine s-o ascunde oare în spatele acestui paravan, căci un lucru e clar ca lumina zilei: Asta e reclamă mascată. Doar ştiţi că cea la vedere costă al dracului. Deci cercetătorii ăştia ştiu cam multe, dar pe mine nu mă deranjează, dimpotrivă! Ce face Internetul, dom’le!? Uite, aşa dăm înainte! Progresăm... Oricum, trebuie să recunosc că datorită eminenţelor lor ne-au crescut vânzările la produse pe care altădată mai să le-aruncăm pentru că le expira termenul. Deci trăiască CB! Sigur sunt din sistem, dar cum de n-am aflat, dar câte nu sunt şi nu se află! Până ne dumirim noi, adio, neică, şi-un praz verde! Prinde orbu’, scoate-i ochii!...
Asta ce mai e? I-a recomandat-o mama. Nu se mai fabrică. Era prea ieftin, şi românesc pe deasupra. Auzi, Ulcerotrat!? Şi uitasem de el! Acum câteva zile mi-a cerut o doamnă Hipermanganat. Zicea că îi trebuie să dea la pui, le pune în apă şi nu se mai îmbolnăvesc. Pe ce lume trăiesc ăştia? Du-te tantili la veterinar! Ei... Negreşit, trebuie să văd cu ce îl pot înlocui. Cu siguranţă, un produs scump şi străin, pentru că noi, românii, până să ne dumirim cu ce se mănâncă soiul ăsta de capitalism în care bântuim, mai punem de-o revoluţie!.. Nu, cum ajung acasă, intru pe net şi mă documentez. Ia’ să notez eu ca să ţin min te.Aşa... Sigur, vestiţii CB au mai făcut vreo descoperire şi, precum se vede, sunt la curent damele din lumea bună cu noutăţile. Noi ne trecem ziua la scârbici...
Alt caz atipic. Auzi, albastru de metil!? Spun şi eu că am avut, dar ştiu bine că acum se foloseşte la produsele naturiste şi se vinde pe bani grei. Păi chiar aşa, nu e totuna să vinzi o sticluţă de albastru de metil la 3 lei şi un Uricol, de exemplu, la 6 lei pliculeţul, două pe zi, om te-ai făcut! Pui de-o cistită, te pârleşti zdravăn dacă nu te informezi.
Ce am constatat eu este că omul, cu cât ştie mai multe, cu atât este mai confuz, ca să nu zic mai prost. Având atâtea opţiuni, deja nu mai ştie care e adevăratul leac până la urmă, ba chiar se îndoieşte că ar exista vreunul. Şi are perfectă dreptate.
Altă reţetă. Ia să încerc ceva! Nu ţine, vrea musai genericul românesc pentru că e mai ieftin. Cele româneşti or fi ele ieftine, dar sunt şi, mă-nţelegeţi, mai puţin bune, ca să nu zic proaste. De multe ori poate fi şi viceversa, dar... gura cusută! Nu m-oi apuca acuma să bat toba-n târg!? V-am spus, deontologia ne obligă... Aşa că ciocu’ mic!
Adevărat e că lumea-i tot mai săracă şi se tratează ieftin şi prost. Încearcă dar’ să-i explici şi îţi sare în cap că nu-ţi urmăreşti decât interesul. Să-ţi vinzi marfa! Şi ce e rău în asta la urma urmei!? Nu sunt eu comerciant? Şi farmacist? Şi. Păi ce-are a face!? O tot ţineţi cu deo... La fier vechi! Pa! Altă făină macină acum la moară. Banu’ să iasă!
Hopa, Omega 3! Şi Centrum. Deşteaptă femeie! Şi ţeapănă! Se vede că trăieşte pe picior mare. Poftim? Ce vrea? M-am dezumflat! Câte 10 tablete din fiecare. Vine şi mâne. Auzi, dracu’ o crede, nici atât! Să vină, cine-o ţine, farmacia nu se mută din loc. Dacă nu s-o duce la alta... Că ne omoară concurenţa. Farmacii la fiecare colţ stradă. Şi bănci, da! Concluzia!? Suntem bogaţi (sic!) şi bolnavi! No comments!...
Cumpără şi omul ce-i dă mâna şi-l ţine punga. Mi-a venit o idee. Îi sugerez că avem Norfloxacin şi Uricol pentru problemele renale, dar fără succes. Ori nu are probleme, ori nu are bani, din două una. O lămuresc că Uricolul e praf şi se dizolvă în apă foarte uşor şi în cele din urmă cumpără o cutie. Drept că e cam scumpicică, dar astea sunt preţurile. Economie de piaţă am vrut, piaţă liberă!? Ne-au ieşit pe nas!? Asta e! Unde nu e cap, vai de picioare.
Am păcălit-o şi pe-asta. Doamne iartă-mă! Mi-am vândut sufletul diavolului, dar în ritmul ăsta se-alege prafu’. Ne-a trebuit capitalism!? Să ne spălăm cu el pe cap acuma. Drept e că leşia pute, şamponu’ e... parfumat!
Alt client. Pansament. Vrea tifon, pur şi simplu, dar nu se mai fabrică decât pansamente sterile, mai scumpe, e drept. Costă manopera, ambalarea... L-am lucrat şi pe ăsta! Sinceră să fiu, aş prefera să am numai clienţi bărbaţi. Nu au răbdare să se informeze, nu pun întrebări. Sunt mereu grăbiţi şi, lucrul cel mai important, nu se îndoiesc de ceea ce le spui, servesc ceea ce le oferi instant, pentru că fiind fuduli, nu se uită la ban. Parcă îi şi văd cum li se înroşesc mărgelele ca la curcan când se împăunează cu banii din portofel. Suta? Mia? La ei nu importă! Cine sunt ei în faţa lor, dar mai ales în faţa unei femei!? Ei... Să tot am asemenea clienţi!
Femeile sunt mai circumspecte, te agasează cu întrebări şi de multe ori nici nu cumpără, te vlăguiesc de energie ca, în final, să rămână pe data viitoare, care poate fi foarte bine la... calendele greceşti.

Vizualizări: 76

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Medici, farmaciști... Ce urmează? Portrete schițate cu talent și cu mult umor. 

Am citit cu plăcere! :)

Notă: DOOM 2 recomandă ca numeralele sub zece să se scrie ÎN CUVINTE, iar cele mai mari să se scrie CU CIFRE.

min te.Așa... > minte. Așa...

colț stradă > colț de stradă 

Interesantă și bine descrisă această lume. Umorul seduce.

da Coza

PS: Văd că te-ai hotărât la un format pentru titluri. Te rog, revizuiește-le pe toate.

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Bircea Marian a contribuit cu răspunsuri la discuţia Nănașa a utilizatorului Bircea Marian
cu 16 minute în urmă
Bircea Marian a contribuit cu răspunsuri la discuţia Nănașa a utilizatorului Bircea Marian
cu 18 minute în urmă
Vasilisia Lazăr a lăsat un comentariu pentru Rădița Răpeanu
cu 4 ore în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Inefabila erezie a educației a utilizatorului Costel Zăgan
cu 7 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog bella a utilizatorului petrut dan
cu 9 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog în șirul de păsări a utilizatorului petrut dan
cu 9 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog pentru atât de adâncă dragostea ta a utilizatorului petrut dan
cu 10 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog pentru atât de adâncă dragostea ta a utilizatorului petrut dan
cu 10 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a contribuit cu răspunsuri la discuţia Nănașa a utilizatorului Bircea Marian
cu 16 ore în urmă
Lui Vasilisia Lazăr i-a plăcut discuţia Nănașa a lui Bircea Marian
cu 16 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog se scutură o primăvară peste noi a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 16 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cu-aripi de ierburi nalte și descânt - vilanelă* (pastorală) a utilizatorului gabriel cristea
cu 16 ore în urmă
Lui Nikol MerBreM i-a plăcut discuţia Alergătorul singuratic a lui Grig Salvan
cu 16 ore în urmă
Nikol MerBreM a contribuit cu răspunsuri la discuţia Alergătorul singuratic a utilizatorului Grig Salvan
cu 16 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bătrân abac a utilizatorului Monica Pester
cu 17 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Când... a utilizatorului Monica Pester
cu 17 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Egoism (Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 17 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 17 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sub clipocitul vâslei solitare a utilizatorului gabriel cristea
cu 17 ore în urmă
Grig Salvan a comentat în legătură cu videoclipul lui Grig Salvan
cu 17 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor