„Vânt încremenit
Primul cântec de greier
În vara asta”
(Ion Lazăr da Coza)
te ştiu cri cri cri
aripi zglobii
lansează
chemări
vii
te ştiu cri cri cri
tonul înalt
meşter în
zbor şi
salt
te ştiu cri cri cri
aripi frecai
cu sunet
ca de
nai
te ştiu cri cri cri
tristeţi dispar
când te-aud
că-mi cânţi
iar...
Adaugă un comentariu
Valentele îşi au originea în Haiku-urile Domnului Ion Lazăr da Coza. Mulţumesc pentru seara sub concert de cri-cri-cri...
Doamnă Mihaela Popa este fascinant ritmul ce rezultă din frecarea elitrelor. Fiecare seară de vară aduce un alt concert pentru că fiecare seară de vară este alta iar greierilor nu le place să se repete...
frumos!
Un tribut adus poeziei domnului da Coza...
Doamnă Vasilisia am adus în faţa cititorilor mei, declaraţi şi nedeclaraţi, o Valentă de sezon. Trăiesc din nou pe tărâmul natal şi sunt la fel de nerăbdător să îi aud spunând, în grai uman ,cri, cri, cri, povestea lor, doar doar să o înţelegem. Anul acesta sunt trei zone în care se manifestă, Fiecare seară parcă este altă melodie. Decât să aruncăm bombe în oameni nevinovaţi mai bine am desluşi vibraţiile greierilor...
În primul rând, vreau să vă mulțumesc că ați folosit drept motto un haiku al lui Ion Lazăr da Coza!
te ştiu cri cri cri
aripi frecai
cu sunet
ca de
nai
Într-adevăr, greierii emit un sunet specific, ascuțit și pătrunzător, produs prin frecarea elitrelor. Când acești micuți artiști își deschid aripile și le freacă rapid una de cealaltă, se produce o vibrație care generează sunetul acela minunat și unic, fiindcă fiecare exemplar produce un altfel de sunet, niciunul nu seamănă cu altul, iar când cântă mai mulți deodată, ai impresia că asculți un cor. E un cântec fascinant și inspirator, bucurie pentru auditoriu, așa cum și spuneți în ultima strofă, mai ales pentru poeți. Mi-am dat seama acum că eu, aici la munte, nu am auzit niciodată cântecul lor. Când eram în Iași, la casa de la țară, era un concert uluitor de frumos în fiecare noapte de vară. Oare or mai fi greieri? Că stele văd că nu prea mai sunt...
Am citit cu mare drag!
Doamnă Gabriela, valul de căldură din această perioadă pare a nu deranja prea mult trubadurii serilor uneori răcoroase. Se spune că ar exista o relație între rata ciripiturilor unui greier și temperatura aerului ambiant. În 1897, Amos E. Dolbear, profesor de la Universitatea Tufts, a publicat o ecuație matematică, numită Legea lui Dolbear , care vă permite să calculați temperatura aerului numărând numărul de ciripituri de cricket pe care le auziți într-un minut. De atunci, alți oameni de știință au îmbunătățit activitatea lui Dolbear prin conceperea ecuațiilor pentru diferite specii de greieri. Interesant cum şi alţii au pus urechea la vibraţiile lor...
Nikol, după întâlnirea cu ei am căutat informaţii despre trubaduri şi am aflat, printre alte curiozităţi şi că având aripi ’’in primul rand prefera sa sara, in loc sa zboare, picioarele lor posterioare fiind foarte puternice’’. Cui nu-i place muzica lor?
Dan, mulţumesc pentru semnul de lectură nocturnă de vară. Poate într-o zi inteligenţa artificială va descifra limbajul greierilor...
Mihai, îi aud seară de seară când mă întorc din crâng alături de patrupede. Uneori se aude aşa de tare! Au un auz foarte bun încât nu te lasă să te apropii să îi vezi la scenă deschisă. Tace brusc şi după ce pleci reia chemările instinctului...
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE