ÎNTOARCEREA SPRE LUMINĂ

 

Într-un nou cer, nicicând real, lumina reapare în fiecare dimineaţă. Ceva aveai de făcut, ceva ai uitat. Clipa e goală, un timp fără sfârşit. Nicăieri nu e lumea. Închizi ochii, te-ntorci launtric, imagini şterse au revenit, un vânt îţi spulberă amintirile, păşeşti pe urmele ştiute cândva într-o singurătate deplină ..
Demult era o tărâm în care copiii se năşteau copii, tinerii-tineri şi bătrânii-bătrâni. Nu ştia nimeni de ce te naşti copil, tânăr sau bătrân. Ce se ştia sigur era că acolo moartea nu exista.
Aveai impresia că în acel paradis fericirea era continuă, dar nu era aşa căci o eternă existenţă poate fi, uneori, un chin cumplit.
Într-o zi, o tânără fată a găsit un izvor cu apă cristalină. Uitându-se în oglindă apei i s-a reflectat chipul unui tânăr dintr-un alt tărâm, cel al muritorilor.
- Ţi-ai dori nemurirea, de s-ar putea?, îl întrebă Ea.
- E posibil să mă plictisesc şi eu, cred, doar că noi, muritorii, avem o salvare – Uitarea!, îi răspunse tânărul.
Fata zâmbi, amintindu-şi că şi ea, când a fost muritoare a încercat să uite, ajungând apoi în Utopia, căci nimicul e imposibil. Ea trăieşte în realităţi paralele, pe care le separă în legea ei.
Singurul punct în care realităţile acestea se întâlnesc este moartea, doar ea face posibilă întâlnirea fetei cu necunoscutul (care o citeşte ca pe o pagină). El este cel care pătrunde în visul ei, acaparându-i spiritul. Această Realitate, paralelă cu celelalte o înspăimântă, o goneşte spre alte Realităţi în care Ea speră că va găsi refugiul, idealul, crezând că acolo nu o să plângă din senin, tăcut, înghiţindu-şi suspinele.
În vis mereu aleargă printr-un culoar slab luminat. Ea, visătoare, copilă şi matură în acelaşi timp, pesimistă, încăpăţânată, iar El, acel culoar, cel care îi alimentează fetei Realităţile, alergând prin el buimacă. Neştiind cum să primească iubirea şi nefiind sigură de ea încearcă să îi nege existenţa: „...nu, nu, să nu mă iubeşti!”.
În orice frumuseţe Ea presimte sfârşitul, încercând să evadeze din propria tristeţe. Ştie că sfârşitul ar presupune o renaştere, o altă viaţă, alte realităţi şi alte amintiri despre vieţile trecute, despre toamna care arată tot timpul la fel. Aceeaşi toamnă în care jumătăţile se întâlnesc indiferent de numărul Realităţilor, iubesc şi mor... ca să poată iubi din nou!
Încercând sa oprească clipa, adânc au pătruns în cercul lor, trezindu-se amândoi dintr-o altă realitate într-un timp, continuarea unui alt timp.

Să dormi, să cunoşti nesfârşitul...
Geamurile plâng de singurătate, sângele tău e stingher fără Ea,
Cândva stăpâneai Timpul, acum nici uitarea nu-ţi mai mângâie tâmpla.

 

O vezi zâmbind fericită agitând un mănunchi de chei -
(ale tăcerii-trecerii voastre?),
ţinând de mână un copil imposibil de frumos,
plecând amândoi atât de liniştiţi -
ca o metaforă impenetrabilă
şi tu urmărindu-i pasul zvelt,
mai trist ca nicicând, scoborând într-o lumină bolnavă.

…................................................................................

Totul e nimic, nimic nu e real, nimic nu e vis,
Nimic nu va mai fi, nimic nu este, nimic nu a fost,
Cuvântul-nimic, gândul-nimic, trăirea nimicului,
Cine abandonează şi cine e abandonat?

 

Nimic nu a fost, nimic nu este, nimic nu va mai fi,
Nimic la marginea visului... nimic dincolo de vis.

 

Poate vor trece ani de lacrimi şi ceaţă,
ca-ntr-un ţipăt de gheaţă, o nouă viaţă se va întrupa... poate,
Poate o cifră să explice disperarea sau vreun cuvânt
tăcerile morţilor sau regăsirea voastră?
Păşind pe urmele memoriei,
piatra se-nfioară contopindu-se cu durerea din visul nestins.

 

Salvarea e în tine, în dăruire, în iubire – dând vieţii sens şi adevar,
În inima ta trăieşte-o minune -
Suflete, să nu-i uiţi cântecul, întoarce-te spre Lumină!

Vizualizări: 56

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Nicolae Sărătean pe Aprilie 8, 2013 la 3:57pm

uimitor de bine  Irina!  O împletire supremă de vis-realitate, asta suntem! nimicul nu există, există doar tăcerea din ADN, secrete cuprinzând secrete, fără de care ne-am plictisi teribil...   Am savurat cu o deosebită plăcere!

Comentariu publicat de Irina Lucia Mihalca pe Aprilie 8, 2013 la 3:14pm

Gabriela, multumesc pentru trecere si aprecieri.

Cu drag!

Comentariu publicat de Irina Lucia Mihalca pe Aprilie 8, 2013 la 3:13pm

Multumesc, da Coza, pentru patranderea in poem si gandurile aduse.

Cu pretuire, Irina

Comentariu publicat de Irina Lucia Mihalca pe Aprilie 8, 2013 la 3:12pm

Sofy, multumesc pentru semnul de lectura. Am redat reflecta cu sensul de infatisare, oglindire.

Cu respect, Irina

Comentariu publicat de Irina Lucia Mihalca pe Aprilie 8, 2013 la 3:08pm

Lisia, ma bucura intelegerea si impresiile tale!

Cu multumiri, Irina

Comentariu publicat de Gabriela Grădinariu pe Aprilie 4, 2013 la 4:21pm

   Realitate şi ideal , cele două planuri între care rătăcim toată viaţa. Bântuiţi de   nădejdi şi deznădejdi ,   găsim sensuri doar în iubire. Admiraţie!

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Aprilie 4, 2013 la 1:58pm

Cum să nu-ți dorești să te rătăcești, la nesfârșit, pe tărâmul imaginat de Irina?

 da Coza

Comentariu publicat de Sofia Sincă pe Aprilie 4, 2013 la 9:04am

Lumina, suferinţa, răbdarea şi nevoia de identitate ne trece prin realităţile vieţii, ăsteia reale. În cele închipuite, visate, se întâmplă după voinţa şi imaginaţia fiecăruia, aşa cum explici în ultimele trei versuri.

Demult era o tărâm în care,- un tărâm

''apei i s-a reflectat chipul unui tânăr'' - nu putea să i se reflecte altceva decât chipul ei... poate i s-a arătat, i s-a înfăţişat sau oricum altfel. De reflectat se reflectă doar ceea ce se transmite.

Am citit cu plăcere, Sofy!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Aprilie 3, 2013 la 7:38pm

Superb! Peste toate trecătoare doar Iubirea te poate face nemuritor. Dincolo de ea rămâne veșnicia.

Superb!

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

Astăzi nu este ziua de naştere a nimănui

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Pop Dorina a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog treceri a utilizatorului nicolae vaduva
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Pop Dorina îi place postarea pe blog treceri a lui nicolae vaduva
cu 1 oră în urmă
Pop Dorina a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog se scutură o primăvară peste noi a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Pop Dorina îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 1 oră în urmă
Pop Dorina a contribuit cu răspunsuri la discuţia Suveica a utilizatorului bolache alexandru
cu 1 oră în urmă
Lui Pop Dorina i-a plăcut discuţia Suveica a lui bolache alexandru
cu 1 oră în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 3 ore în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog Egoism (Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog pentru atât de adâncă dragostea ta a lui petrut dan
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog din cartea cu tine a lui petrut dan
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog Cu-aripi de ierburi nalte și descânt - vilanelă* (pastorală) a lui gabriel cristea
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog E cald și-mbietor la tine-n casă a lui Manuela Munteanu
cu 9 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 11 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog n-am să deranjez niciodată aerul, ca tine, a utilizatorului Maria Mitea
cu 12 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 12 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog treceri a utilizatorului nicolae vaduva
cu 13 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog gutui în floare (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 16 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor