Încă nu poți să înțelegi

Că se topește neua în Bucegi

Brândușele, zambile, frezii, ghiocei

Din tainice adâncuri se ivesc

Să mergem, să culegem, să le iei

Și atunci să-ți spun că te iubesc

Timid, senin, pe îndelete

Cum repetam în gând atât de des

Ca Duhul Muntelui și Dragobete

Să fie martori că ai ințeles!

Vizualizări: 64

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de IOAN stoian pe Februarie 29, 2024 la 7:08pm

Vă mulțumesc pentru precizări, și vă asigur că la rândul meu am același sentiment fațâ de limba română.Din păcate dintr-un orgoliu inadecvat v-am interpretat greșit bunele intenții.Atât observațiile Domniei voastre, cât și cele ale Doamnei Vasilisia mi-au dat o lecție, pe care o să o țin minte. !

Comentariu publicat de chindea maria elena pe Februarie 29, 2024 la 6:19pm

Vă asigur d-le Stoian că nu am nici o înverșunare - am doar respect pentru limba în care scriu! Iar observația mea era strict legată de grafie și gramatică. Mie personal mi s-au făcut nenumărate observații legate de limbă, am comis-o de multe ori - dar nu mi-am permis niciodată să nu operez corecțiile necesare! Am o înțelegere mare pentru toate sufletele ce vor să se exprime prin poezie indiferent de harul fiecăruia. Nu m-am legat de mijloacele tehnice de turnare în poezie, de fondul filozofic sau nu al poemului - aici poetul e stăpân desăvârșit, dar a ne respecta limba e absolut necesar! Primul meu contact cu poezia, acum 14 ani, a fost pe un site literar condus de o familie de ziariști. Și vreau să vă spun că pentru o diacritică lipsă ne ciufuleau rău de tot. Iar dacă nu operam de urgență corecturile NE ȘTERGEAU PUR ȘI SIMPLU POEZIA. Considerau un afront adus limbii poporului nostru. Nici nu intra în discuție să ne supărăm pe observațiile de limbă făcute! Dacă ne supăram însemna pur și simplu că nu aveam ce căuta pe un site literar!

Văd că dvs. vă găsiți scuze starea precară de sănătate. Asta nu-i o scuză pentru că exact timpul pe care l-ați alocat ca să răspundeți la un com v-ar fi fost necesar să operați corecțiile. Și asta v-o spune un om care e în arenă de 24 de ani cu moartea și căreia doctorii îi spun că nu înțeleg cum de mai trăiește! Rămâne să hotărâți de iubiți poezia îndeajuns încât să respectați și limba. Și respectul față de cei ce vă fac niște observații pertinente nu se face prin vorbe ci pur și simplu făcând corecțiile necesare. Consider că intervenția mea a fost legitimă; nu știu ce ați scris într-o altă postare. Eu știu doar că am intrat pe această poezie și am văzut un text neschimbat chiar după observațiile făcute de Lisia și alții de dinainte! Iar supărarea dvs. mi se pare că nu are nici o bază reală, de luat în considerare! Iar dacă nu vreți să țineți cont de observațiile de redactare și limbă - spuneți-ne vă rog! Așa vom ști să nu ne mai pierdem timpul intrând pe pagina dvs.! Nici eu, nici alții!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Februarie 29, 2024 la 4:59pm

Corecțiile trebuie făcute și aici, pe site. Aici pe pagină, imediat deasupra titlului, în dreapta, aveți OPȚIUNI. Dați click, apoi click pe EDITARE COMENTARIU, reparați, apoi click pe PUBLICARE COMENTARIU. 

O sugestie artistică venită de la un cititor, rămâne o sugestie. Ea poate sau nu poate să fie luată în seamă de către autor. E strict problema lui! Însă când e vorba de reguli gramaticale ori de redactare (atât cât ne pricepem), site-ul nu (prea) face concesii – vrea să se diferenţieze de facebook, unde circa 80% dintre cei care scriu acolo sunt neatenți, agramaţi sau indolenți! Aşadar, dacă primim un sfat, şi-l considerăm inspirat ori corect, intrăm în postare şi-l aplicăm pe loc. Astfel facem o reverenţă celui ce ne-a ajutat, iar un „Mulțumesc!” personalizat e un semn firesc de respect colegial faţă de cititorul care ne-a lăsat un semn de lectură! Negreșit, e o adevărată impolitețe (ca să fim eufemistici) să mulțumim doar unuia/unora dintre cititorii noștri, iar pe ceilalți să-i ignorăm cu măreție!... (Această notă o primesc/o vor primi toţi cei ce au o astfel atitudine!)

Ca să nu mai spunem că frumos ar fi să intrăm și la postările colegilor și să lăsăm câteva cuvinte sau măcar la ale celor care ne-au lăsat nouă comentariu.

Multă sănătate!

Comentariu publicat de IOAN stoian pe Februarie 29, 2024 la 4:49pm

Stimată Doamnă vă asigur că eu nu am tratat niciodată cu dispreț nici un coleg, dimpotrivă am fost receptiv la toate observațiile care mi s-au făcut!

În cazul de față am făcut corecțiile imediat ce mi-au fost semnalate, prin urmare nu înțeleg înverșunarea cu care mă tratați.Nu vreau să mă justific, dar am scris într-o postare situația de sănătate în care încă sunt, la care eventual se adaugă și alte carențe... în nlcl un caz   "lipsa totală de considerație"

Postarea aceasta demonstreză că nu vă tratez cu ignor(anță)-(sic) și vă asigur  că în viitor voi încerca să nu supăr membrii sit(e)ului(sic) !

Comentariu publicat de chindea maria elena pe Februarie 29, 2024 la 5:53am

Ar fi o scriere plăcută și ar fi și mai plăcut de nu a-ți trata cu dispreț observațiile de scriere ce vi s-au făcut! Cu tot respectul, după șapte zile de la postare văd că tronează aceleași greșeli pe care vi le-a semnalat Lisia acum o săptămână! Asta e lipsă totală de considerație și față de limba română și față de membrii site. Dacă sunteți deplin stăpân al formei și conținutul poemelor dvs. și ne puteți trata cu ignor comentariile, un minim de decență cere să țineți cont de observațiile făcute în ceea ce privește limba! Altfel ne pierdem timpul și noi și dvs. degeaba! Și-i păcat!

Comentariu publicat de IOAN stoian pe Februarie 26, 2024 la 8:21am

I-am recitat-o, dar nu a vrut să înțeleagă...

Comentariu publicat de Chris pe Februarie 26, 2024 la 7:38am

ce dragut! sper ca ati recitat-o si careia ii sunt adresate versurile! :)

Comentariu publicat de Mihaela Popa pe Februarie 25, 2024 la 5:52pm

cu corectura de rigoare, e  scriere plăcută

Comentariu publicat de petrut dan pe Februarie 23, 2024 la 6:08pm

Semn de lectură, mai trec!

Comentariu publicat de bolache alexandru pe Februarie 23, 2024 la 8:59am

O poezie de Dragobete... Trebuie corectat...

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 600 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog A șaptea pace a utilizatorului Monica Pester
cu 34 minute în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog A șaptea pace a lui Monica Pester
cu 35 minute în urmă
Pop Dorina a contribuit cu răspunsuri la discuţia Despre mine în ansamblu existențial a utilizatorului Floare Arbore
cu 39 minute în urmă
Lui Pop Dorina i-a plăcut discuţia Despre mine în ansamblu existențial a lui Floare Arbore
cu 39 minute în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog primăvară-n toi (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 1 oră în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog O pace a utilizatorului carmen popescu
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog O pace a lui carmen popescu
cu 1 oră în urmă
Chris a contribuit cu răspunsuri la discuţia Jurământul a utilizatorului Bircea Marian
cu 1 oră în urmă
Lui Chris i-a plăcut discuţia Jurământul a lui Bircea Marian
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog primăvară-n toi (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 1 oră în urmă
Vasilisia Lazăr a contribuit cu răspunsuri la discuţia Despre mine în ansamblu existențial a utilizatorului Floare Arbore
cu 8 ore în urmă
Lui Vasilisia Lazăr i-a plăcut discuţia Despre mine în ansamblu existențial a lui Floare Arbore
cu 8 ore în urmă
Floare Arbore a postat o discuţie
cu 10 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Urare a utilizatorului IOAN stoian
cu 10 ore în urmă
Utilizatorului Amanda Spulber îi place postarea pe blog Singurătate a lui Dacu
cu 12 ore în urmă
Utilizatorului Amanda Spulber îi place postarea pe blog Uneori mi-este teamă a lui Mihai Katin
cu 12 ore în urmă
Utilizatorului Amanda Spulber îi place postarea pe blog despre iubire a lui bolache alexandru
cu 12 ore în urmă
Amanda Spulber a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sărutul tău de ploaie și de lună... a utilizatorului Amanda Spulber
cu 12 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog despre iubire a lui bolache alexandru
cu 13 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog despre iubire a utilizatorului bolache alexandru
cu 13 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor