Înnobilat mi-e blazonul

ce-l las în paragină!

 

Acceptate sau nu,

din ceţuri în disipare,

ştiute-s doar de tristeţi

cicatricele de pe trupu-mi.

 

Genunchiul julit,

palmele rănite,

găvanul din tâmpla dreaptă,

obrazul desfigurat

– hrană pentru viermi ori cenuşă –,

de care tu râzi,

sunt dovezi c-am avut înfrângeri –

monede cu care mi-am plătit victoriile!

Vizualizări: 167

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Mihaela Popa pe Noiembrie 4, 2023 la 3:12pm

o scriere atât de profundă, răscolitoare, mulțumim Lisia!  domnul da Coza rămâne veșnic  viu în inimile noastre și prin opera sa

Comentariu publicat de Grig Salvan pe Noiembrie 4, 2023 la 1:29am

Luptăm cu paragina, dar mereu ne amenință și adesea ne și copleșește. Încercăm să o oprim din evoluția ei perversă și agresivă, dar nu știm cu ce sorți de izbândă în timp. Poemul e de o luciditate dureroasă, optimismul lasă loc îndoielilor și remușcărilor, victoriile, atâtea câte au fost și câte a permis timpul, sunt plătite cu răni și sânge. Că așa e viața...

Comentariu publicat de petrut dan pe Noiembrie 3, 2023 la 9:59pm

Un blazon rămâne blazon, iar paragina nu este decât o atingere cu care uneori destinul/timpul îi încearcă sau îi confirmă valoarea! În cazul acesta, autorul face un fel de rezumat al semnelor convenționale ce îl formează și pentru care nimic nu pare să i se fi părut greu sau imposibil, astfel „genunchii juliți, mâinile/palmele rănite, adâncitura din tâmplă sau obrazul desfigurat” se constituie în dovezi ale luptelor câștigate, ale înfrângerilor transformate în victorii, pentru că, să nu intrăm în eroare, paragina nu înseamnă uitare, așa cum nici noblețea/valoarea nu pot fi contestate în cazul scriitorului Ion Lazăr da Coza! Admirație!

Comentariu publicat de Monica Pester pe Noiembrie 3, 2023 la 4:46pm

Din puținul meu citit, sub semnătura acestui prolific și atat de regretat autor, rețin de fiecare dată, aproape, o împăcare cu destinul, cu viitorul pe care îl intuia, il simțea aproape și căruia nu i se opunea dintr-o înțelepciune, mai curând, ireală! Tristețea lui profundă era atat de abil și fermecător disimulată.

Ce aș putea spune mai mult? 

O lacrimă...

Comentariu publicat de bolache alexandru pe Noiembrie 2, 2023 la 7:58pm

De undeva din cer Ion știe că blazonul lui nu e lăsat în paragină! Poate uneori în clipele de îndoială ale omului Ion, se gândea la ce va lăsa în urmă. Într-o viață de om sunt și înfrângeri și cea mai mare înfrângere este faptul că după trecerea în neființă omul nu mai poate să interacționeze cu cei lăsați în urmă chiar daca ai genunchiul julit, semn al rugăciunii, al închinării, dar înfrângerile nu sunt decât monede cu care îți plătești victoriile! Frumos și răscolitor!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Noiembrie 2, 2023 la 6:48pm

Da... Nici nu vreau să-mi aduc aminte ziua aceea. De fapt, e ceva destul de cețos. Eu mă refeream la faptul că opera lui e încă vie. Iar dacă e să fac referire la poezia de mai sus, blazonul lui e în siguranță. Nu va ajunge niciodată în paragină. Mă voi îngriji de el, indiferent unde mă va duce pe mine viața...

Comentariu publicat de gina zaharia pe Noiembrie 2, 2023 la 6:36pm

Timpul nu va reuși să-ți ia nimic, Lisia, fiindcă deja ți l-a luat pe el. Cele rămase sunt darurile care-i țin locul. Așa cred că a gândit atunci. Ce-ar fi însemnat să ne fi spus, într-o zi, aici, că el „pleacă”? Am fi crezut că e o glumă și i-am fi cerut să n-o mai repete. Dar ne-a surprins cu golul care s-a creat îndată. Off, ce grea e amintirea asta! Amuțiserăm cu toții, amuțiseră Însemnele pe care le-a iubit atât!

Te îmbrățișez, draga mea!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Noiembrie 2, 2023 la 6:29pm

Gina, eu mă simt mai vinovată decât oricine că „n-am știut”. De fapt, am știut, dar m-am prefăcut că nu știu. Atât de mult mă alimentasem cu optimismul lui disimulat, încât, la un moment dat, am uitat definitiv de moarte. Dar uite că ea nu a uitat de noi și a adăstat pe strada și la casa noastră într-o zi de iarnă. Încă mai lupt cu ea, până acum nu a reușit să-mi ia tot de la el. Și nici n-am s-o las. Copleșitoare cuvintele tale! Cred că Ion le-a și citit, iar cerul lui s-a înseninat. Mulțumesc din inimă, draga mea! Prețuire și de la mine! Dar tu știi asta.

Comentariu publicat de gina zaharia pe Noiembrie 2, 2023 la 6:08pm

Cât cenușiu dincolo de cuvintele strălucitoare! Cine nu l-a cunoscut pe scriitorul nostru, ar spune că era ca un vas cu apă tulbure, din care izvorea, din când în când, câte un gând trist. Nu, n-a fost așa: Habar n-aveam noi, cei care stăteam „la o masă cu el” și ne umplea de optimism, cîte picuri de nisip se furișau, din privirea aparent senină, și cădeau, înaintea și în urma lui, ca un semn al vremelniciei. 

Bogați ne-a lăsat cu scrierile sale, fie proză ori poezie. Dar amintesc, Lisia, și de picturile lui Ionică. Fiecare avea o poveste, așadar tu ai sufletul plin cu povești fermecate. Ai fost comoara lui și ți-a lăsat comorile sale. Toate. 

Îmi imaginez, recitind acest poem, cuvinte și culori, amestecate. Și nu că aș  fi descoperit ceva abstract, ci o stare tulburătoare care-l aduce aici. Un strigăt mut care face ecou limpede ca o resemnare.  

Prețuire, draga mea, pentru că-l strigi prin postările sale, prețuire că nu lași uitarea să-i devină coperți întru nemurire.

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Cornaciu Nicoleta Ramona îi place postarea pe blog în Săptămâna Mare a lui Floare Arbore
cu 5 ore în urmă
Cornaciu Nicoleta Ramona a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Silogism de primăvară a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 5 ore în urmă
Cornaciu Nicoleta Ramona a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Cornaciu Nicoleta Ramona îi place postarea pe blog florile de soc (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 5 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 6 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 6 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 7 ore în urmă
Jeler Eleonora Maria este acum prieten cu Ioan Muntean şi Vasilisia Lazăr
cu 8 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog se scutură o primăvară peste noi a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 9 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 10 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 10 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Blestem de iubire a utilizatorului Monica Pester
cu 11 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 11 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 11 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 11 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog petale a utilizatorului Cornaciu Nicoleta Ramona
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Sorbind sorine spații a lui gabriel cristea
cu 11 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sorbind sorine spații a utilizatorului gabriel cristea
cu 11 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 12 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor