1. Tresalți; Tresalți atunci când în zadar
  2. În urma humii-și sculptă
  3. Și din temutul galantar
  4. Bucăți de vuise-ți scuipă.

         

Trealți și tot căzând ridici

Cu ochii calzi în sânge

Dureri mai mari și mii mai mici,

Destinul ce te-nfrânge.

Ai vrea să scapi; dar simți că n-ai

Nici cea mai mică șansă,

Iubirile ucise-ți stau

Adânc înfipte-n coastă.

Stafiile în nopți fierbinți

Prin tine se răscoală

Și-ncet, încet își ies din minți

Și baie-ți fac în zmoală!

Atât a fost destinul tău

Și visele-ți din urmă

Un vaet, trist, pierdut în hău...

Ce dintrodat”...se curmă.

Vizualizări: 106

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de gabriel cristea pe Iulie 7, 2023 la 10:35pm

Domnule Alexandru Maier, nu vă supărați că vă dau sfat - acela de a nu publica imediat o poezie, mai întâi citiți-o de câteva ori, finisați formele greșite, lăsați-o la ,,dospit", timp în care puteți s-o desăvârșiți. De multe ori, instinctul de a o publica imediat nu aduce și strălucire unei poezii. Un diamant trebuie căutat, șlefuit, iar apoi expus. Nimeni nu s-a născut poet... 

Comentariu publicat de ALEXANDRU MAIER pe Iulie 7, 2023 la 9:21am

Chris este hristic comentariul dumneavoastr[, e omenesc. De aceea eu nu vreau s[ plec de aici chiar dac[ am fost jignit, consider, pe nedrept. Nu pentru faima mea vreau s[ intru< a; fi vrut s[ fiu al casei nu musafir, s[ onorez Nu'a Cr[ciun, un suflet monumental. m[ doare c[ poate resim'i c[ o fac de ru;ineAcum nici nu ;tiu ce s[ m[ fac, c\t adev[r poate fu ]n a;a acuza'ii la adresa mea.Dac[ sunt adev[rate da'i-mi un pistol, accident mortal cu autoservire. Dacă?  Scr5ieți pantum? Este foarte rar și extrem de greu. Trebuie mare măiestrie poetică. Rondelul nu e joacă, are-n el un farmec pus, e grație, un dans pe dantela mamei, haiku-doar cine iubește  privește... nu mă las închistat de dogme, dar uite, asta îmi aduce pierire aici.Despre dogme și ultradogomnați spunea minunat Lucian BlagaMă tem că nu o să am ocazia să spun; se tem de virulința găndului meu. Ador pantumul. Dacă reușești un singur pantum, apoi, domnule, poți să iai razna pe cămpuri cu versuri albe, negre, gri, maro, albastre...toate prostiile din cap bolnav. Unii mari poeți au făcut asra. Știți ce zic?  Despre mine ce să zic? Dacă n-au murit de mici, o să moară de chiftele.

Comentariu publicat de Chris pe Iulie 7, 2023 la 7:34am

Eu scriu în marea majoritate a formelor lirice, Pantum, rondel, epigramă, vers alb sau liber, am instrumente și nu mă las închistat de dogme literare.

fiecare scriitura are o tehnica, tocmai pentru ca fiecare este diferita si incadrata intr-un gen literar. maiestria creatorului consta tocmai in a respecta tehnica respectiva. asta se aplica la toate artele. cum ar fi sa scrie fiecare haiku dupa cum vrea sau rondel sau sa picteze un tablou cu flori pe camp si sa spuna ca este dadaism pt ca asa vrea el... ce s-ar alege de genul respectiv? tocmai aceasta este ideea, iar dv nu ar trebui sa va simtiti inchistat de dogme, ba din contra, ar trebui sa va simtiti provocat, mai ales si pentru ca aveti atatea posibilitati in care sa va exprimati.

PS: autorii, in general, se simt lezati de asa-zisele atacuri/critici pentru ca pun si ceva din propriul sine in creatia respectiva, dar incercati sa nu va mai victimizati si sa intelegeti ca observatiile respective sunt facute de persoane competente care daca ar accepta abateri ar insemna ca nu-si fac treaba.

Comentariu publicat de ALEXANDRU MAIER pe Iulie 7, 2023 la 5:10am

Da, știu, sunt musafir ,i dumneata m-au întimpunat extrem de frumos. Șiu alții m-au întămpinat fermecător, dar doamne, cerul să mă judeceeu nu pot înțelege unde este aroganța mea. ;i-am apărat concepțiile despre versul liber, cu sfială, nici un cuvânt jignittor nu am spus; în schim am primitPercep ca un lagăr de exterminare unele lucruri care mă lovesc aici. Ce v-am făcut?Am crezut că intru în rau. cu sfială am vrut..soaeta mie să fiu spurcat. Am venit cu g=nd de plus valoare, ceva constructiv, în idei, în sentimente, în concepții. Uneori am fost tratat sublim--alteori ca un gunoi existențial. Sunt și eu un om și-mi place să cred  că nu am intrat într-un lagăr de exterminare poetică. Orișicum sunt greu de ucis. Am lirusmul și visul în spate.De la voi nu mă duc. Am nevoie de multe picioare în fund. Le asimilez. Pun la C.V.ul meu Nu vă luați după exprimări greșite...sufletul se exprimă cum poate...doamne iartă-lDa, musafiru suntem pe tot locul plimbării pe Terra. Vrei să mă spănzur? Pentru simplul fapt că am gândit altceva din punct de vedere poetuc vis a vis de poezie. Ce trebuie să fie toți exacr ca voi?Sufletele sunt inperfecte și modu2l lor de exprimare este  imperfect.

Comentariu publicat de bolache alexandru pe Iulie 6, 2023 la 7:38pm

Domnule Alexandru Maier, dumneavoastră sunteți pe acest site ca un musafir. Vă rog să respectați gazda. Cum v-ați simți dacă la dumneavoastră acasă ar veni un musafir și v- ar impune regulile lui? Ați fost tratat cu generozitate și respect, deci ar trebui sa procedați la fel!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Iulie 6, 2023 la 5:11pm

Ați fost rugat/ atenționat, de mai multe ori, să puneți titlul la postarea anterioară și să vă corectați greșelile. Ați ignorat complet, motiv pentru care postarea a fost ștearsă și așa se va întâmpla de fiecare dată. Când intri în casa cuiva, respecți regulile acelei case, nu le respecți, ești dat afară. Și ca să mă leg de un comentariu pe care l-ați făcut acolo, dar care acum nu mai există, într-adevăr, poezia dumneavoastră nu se aseamănă cu a nimănui. E plină de greșeli și nu are titlu.

Țin foarte mult, dar foarte mult, ca pe acest site să se scrie corect româneşte, încât dacă aş rămâne doar eu şi cu un singur membru, iar acel membru mi-ar cere să fac rabat de la regulile gramaticii, voi prefera să închid acest spaţiu decât să măcelărim limba română!

La noi găsiţi foarte multă libertate stilistică, dar încercăm să diminuăm catastrofele ortografice.

Limba română e foarte complexă. Dovada - la examenul de bacalaureat s-a dat o problemă care avea două răspunsuri (culmea!) ambele corecte. Deci nimeni nu e infailibil, dar să insişti în a face greşeli şi a ignora atenţionările colegilor mi se pare a fi sfidare pe toate planurile.

Corectați-vă textele sau acestea vor fi șterse. Nu vreau ca atunci când cineva deschide acest site să creadă că a ajuns în patria agramaților. Dacă veți continua cu atitudinea aceasta ostilă și sfidătoare, veți fi exclus din acest spațiu.

Comentariu publicat de Manuela Munteanu pe Iulie 6, 2023 la 12:50pm

Domnule Alexandru Maier, strofa pe care v-o dăruisem a fost concepută ca o piesă în angrenajul poeziei dumneavoastră. Nu este ceea ce simt eu. Dacă aș fi scris despre mine, ar fi sunat Destinul nostru pled de soare. În rest, am înțeles. Va trebui să vă citesc și să mă bucur, sau nu.

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Iulie 6, 2023 la 12:47pm

Cu aceste aere de superioritate, o să ajungeți să vă comentați singur poeziile sau ce-or fi ele. Sunteți prea genial pentru acest spațiu. „Opera” dumneavoastră merită o altfel de abordare, „nu e demnă de orișice neavenit poetic”, așa că mergeți în alte sfere unde să vă fie recunoscută genialitatea. Chiar vă recomand! Deocamdată e o recomandare. Deocamdată!!!

Comentariu publicat de Mihai Katin pe Iulie 6, 2023 la 12:43pm

 Cotidiana poveste

 

Suferind printre splendori,

Jumătate acute,

Sparg în sute culori

Florile tăcute..................

 

Comentariu publicat de ALEXANDRU MAIER pe Iulie 6, 2023 la 12:12pm

Iertare, am mai meditat puțin la destinul nostru ,,pled murdar” este în sitagmă o grozăvie existențialistă și nu se poate trata liric așa ușor. Cuprinde responsabilitate și o gândire care nu se poate desfășura așa la repezeală. Tratarea aceasta nu poate fi demnă de orișice neavenit poetic fiindcă o dă în bară și în derizoriu. . Așa că, hai să vă văd. Puteți transmite? Începutul este bun.

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 400 Euro

Monica Pester - 600 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Bircea Marian a contribuit cu răspunsuri la discuţia Cerul aproape a utilizatorului Bircea Marian
cu 31 minute în urmă
Gavrilă(David) Giorgiana Teodora a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Retrăire a utilizatorului Gavrilă(David) Giorgiana Teodora
cu 47 minute în urmă
Lui Amanda Spulber i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 5 ore în urmă
Amanda Spulber a comentat în legătură cu videoclipul lui Grig Salvan
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Amanda Spulber îi place postarea pe blog când toamna te îmbracă în verde a lui Vasilisia Lazăr
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Amanda Spulber îi place postarea pe blog Retrăire a lui Gavrilă(David) Giorgiana Teodora
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Amanda Spulber îi place postarea pe blog Ne-ntoarcem... a lui gabriel cristea
cu 5 ore în urmă
Amanda Spulber a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ne-ntoarcem... a utilizatorului gabriel cristea
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Amanda Spulber îi place postarea pe blog adiere a lui Dinca Valerian
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Amanda Spulber îi place postarea pe blog Cimitirul stelelor de altădată a lui Costel Zăgan
cu 5 ore în urmă
gabriel cristea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Ne-ntoarcem... a utilizatorului gabriel cristea
cu 6 ore în urmă
Lui Dorina Cracană i-a plăcut discuţia Cerul aproape a lui Bircea Marian
cu 8 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a contribuit cu răspunsuri la discuţia Cerul aproape a utilizatorului Bircea Marian
cu 8 ore în urmă
Lui Vasilisia Lazăr i-a plăcut discuţia Cerul aproape a lui Bircea Marian
cu 8 ore în urmă
Utilizatorului Mihaela Chitic îi place postarea pe blog adiere a lui Dinca Valerian
cu 9 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a contribuit cu răspunsuri la discuţia Mortul necunoscut a utilizatorului Grig Salvan
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Mihaela Chitic îi place postarea pe blog când toamna te îmbracă în verde a lui Vasilisia Lazăr
cu 9 ore în urmă
Lui Vasilisia Lazăr i-a plăcut discuţia Mortul necunoscut a lui Grig Salvan
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Mihaela Chitic îi place postarea pe blog geneza a lui petrut dan
cu 9 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog când toamna te îmbracă în verde a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 10 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor