Stimate domnule Boris Mehr,

Nu aş fi intervenit in discutia despre plagiatul domnului Gh. Mocanu  mai mult decât am facut-o, prin cele doua comenturi la postarea doamnei Fica(??), pentru ca lucrurile sunt extrem de evidente, dar aţi invocat numele meu.

Din dorinţa de a purta un dialog lamuritor şi civilizat am sa va raspund punctual şi voi continua sa o fac,cu conditia sa il purtaţi fara a folosi invective , ironii deplasate sau tonul vehement-vitriolant . Fac apel sa renunţaţi la apelative gen " Moni of Vrancea ", ejusdem farinae şi sa discutam serios.

Aici nu vorbim despre un plagiat oarecare, este vb. despre un membru al USR şi mai mult decât atât de prestigiul şi onoarea unei persoane şi instituţii.

Aşadar:

1 Am recunoscut deja in comentul la textul "Plagiat" ca deţineam informaţia cu o zi mai devreme şi am primit-o ca majoritatea prin internet de la o persoana cu ID necunoscut (posibil fals). Pentru a o verifica parţial, am accesat ca vizitator siteul Negru pe Alb, unde textul incriminat se afla pe pag . principala ca " poezia zilei" Spun majoritatea pentru ca ea a parvenit aproape concomitent mai multor scriitori vranceni din care unii membri USR. Aici in Vrancea lumea scriitoriceasca este mica şi informatia circula rapid si mai ales oral. Evident ca ea a fost comentată şi ne-a uimit pe toti. Cum s-a difuzat ea mai departe nu mai ştiu, dar a "explodat" rapid pe siteuri.

2 Ceea c e ne-a uimit pe toti cei de aici şi a creat impresia de incredibil, dar si de deplorabil, a fost faptul ca in Odobesti şi Focsani, intre scriitori era notorie relatia personală strânsă dintre cei doi , inclusiv gazduirea celui plagiat mai ales cand dl Istrate scotea la Odobesti revista Negru pe Alb la care era si dl Mocanu in redacţie. Totuşi anumite lucruri, mi-am zis, nu se fac intre prieteni!

3Indiferent de cine a posta acuzaţia, orice ID ar folosi, aceasta nu schimba fondul problemei. Nero nu a dat el foc Romei a pus probabil un sclav. Ramâne faptul ca persoana respectiva demonstreaza cu subiect si predicat ceea ce sustine ca este vb. de un plagiat.

4 Separat de argumentele irefutabile ale "denunţătorului" mi se par cel putin ciudate cateva lucruri:

* stergerea paginii personale cu absolut toate postarile, inclusiv cele referitoare la cocursul de proza erotica.

* Pastrarea poeziei incriminate pe pagina principală o zi intreaga ca Poezia zilei in condiţiile in care dl Mocanu ca manager de site nu putea sa nu se sesizeze ca i-a fost furat ID.

* Domnul Mocanu raspunde la comenturi ca o persoana in deplina cunostinţă de cauză inclusiv comentului dvs apărut sub pseudonimul Nemo.

* Siteul Negru pe Alb a fost imediat după eveniment blocat vizitatorilor, cu toate ca până atunci accesul conform uzanţelor pe siteurile literare era liber . Intreb retoric, are cineva ceva de ascuns ?

5. Reiterez propunerea ca dl Mocanu sa posteze unde doreşte domnia sa inclusiv aici si sa dea un raspuns lamuritor, punând capăt incidentului

6 Opinia dvs, cu darea in judecata a vinovaţilor, mi-a sugerat şi mie o altă idee. Există in USR după cum probabil ştiţi şi dvs o secţie, care se ocupă/ monitorizează activtatea culturală din media Radio -TV, inclusiv din spatiul virtual /siteuri literare . Cred ca in calitate de membri ai USR, dvs sau dl Mocanu ar trebui sa sesizaţi Uniunea si aceasta secţie pentru a interveni şi clarifica lucrurile.

7 Ar fi de dorit ca numele prestigiosului scriitor Gh Istrate, sa fie menţinut pe cât se poate in afara acestor discuţii, de care nu se face cu nimic vinovat.

8 In final trebuie totuşi sa va dau dreptate şi aici vă citez:

"ESTE PĂCAT CĂ SITE-UL ÎNSEMNE SE ÎNCARCĂ ASTFEL CU MIZERIA UNUI OM".

Despre care om vorbiţi?

Vizualizări: 201

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Şi pentru că a venit vorba de plagiat, am găsit şi eu un plagiat, tot al domnului Gh.Mocanu. De această dată la proză. Pare a fi un obicei mai vechi al domnului respectiv.

Mi-am amintit că avea dânsul un text, ''Alcoolul şi scriitorii'', care mi-a dat ceva de bănuit de când l-am citit. Scris aproape la liniuţă. L-am căutat şi l-am găsit. Am constatat următoarele: doar o mică introducere îi aparţine domniei sale, restul fiind copiat din ziarul ''Gândul'', fără a fi scrisă sursa de informare în subsolul textului, aşa cum se obişnuieşte.

Este inadmisibil pentru un membru USR, faptul de a-şi însuşi texte copiate din ziare şi să-şi scrie cu dezilvoltură numele sub ele. Copy-paste să trăiască!

Las mai jos link-urile respective. Oricine le poate viziona, iar de această dată nu se mai pot distruge, deoarece textul său este prins în biblioteca site-ului Cititor de proză şi cel plagiat în ziarul ''Gândul'', pe internet.

Textul lui Gh.Mocanu:

http://cititordeproza.wordpress.com/2010/02/18/alcoolul-si-scriitorii/

Link din ''Gândul'':

http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-vedete-2319929-gandul-top-10-...

Se încearcă să se demonstreze că acel cont pe care figurează acum G.M. ar fi de mult timp creat? Asta nu dovedește nimic, domnule Boris. Domnul G.M. a actualizat profilul pe un cont fals, creat mai de mult tot de domnia sa. Se știe foarte bine că ne putem schimba adresa de mail, parola, fotografia și oricare dintre datele de profil, în orice moment dorim. Din fericire, am urmat o Facultate de Drept și am întâlnit nenumărate spețe. Cam greu mă păcălește cineva... Dacă eu, Vasilisia Lazăr, vreau să devin Gheorghiță Mocanu, o pot face în secunda doi și garantez că îmi rămâne data când m-am înscris pe acest site ca și când Gheorghiță Mocanu ar fi făcut-o. Vreți să vă demonstrez? Nu mă puneți la încercare.
Și nu mai postați astfel de mizerii pe acest site. Apărați acest personaj pe Negru pe Alb, nu aici!

La problema presupuselor plagiate ale dlui Gh.Mocanu(intre timp numarul lor a crescut) a apărut o nouă chestie in dicutie. Dl Boris Mehr (BM)posteaza o presupusa scrisoare a dlui Gh. Istrate, prin care maestrul isi exprima neîncrederea în realitatea plagiatului, ceea ce pentru noi nu inseamna ca nu ar fi şi probabil.

Eu cred mai degrabă că dacă, foarte probabil, aşa zisa scrisoare este o făcătură ( am sa explic in alta parte motivele ), ea agravează situaţia domnului Mocanu şi îl implică şi pe dl BM.

Din ce motiv afirm acest lucru? Foarte simplu. Nu este suficient că dlui Mocanu i se atribuie doua plagiate, dar prin gestul sau BM. îi pune în cârcă şi o scrisoare care nu există, adică tot un fals. BM doar il difuzează şi se va disocia de autor imediat ce acesta va fi dat in vileag.

Intrebarea care se pune firesc este de ce dl Boris este aşa de sigur pe el şi recomanda chiar sa fie contactat dl Istrate ca autor al scrisorii? Fiind intrebate persoane din anturaj şi cautat direct maestrul s-a aflat ca acesta nu raspunde la telefon. Motivele pot fi variate dar se pare a fi vorba de sanatate sau de lipsa din ţară. In concluzie BM ne spune indirect, întrebaţi ca tot nu aveti pe cine.

Ideea dnei Vasilisia de a se adresa USR am sustinut-o şi eu mai sus la punctul 6 din scrisoarea deschisa postata pe acest site . Ambele părţi "combatante" ar trebui să renunte la a se razboi pe siteuri şi a se adresa forului competent in rezolvarea conflictului, adica USR din care fac parte cel putin 3 dintre acestia . Reprezentantii sitelui ar putea prezenta in acuzare dovezile celor doua plagiate şi eventual alte probe care le deţin, domnii Mocanu şi Mehr, dovezile substituirii ID şi scrisoarea deschisa care respinge plagiatul. USR dispune de suficiente mijloace de a clarifica situaţia şi chiar de a sancţiona o eventuală vinovatie. Uniunea de ex. are mijloace mai rapide de a-l contacta pe dl Istrate şi de a face o ancheta in cadrul secţiei proprii care supervizeaza,intre altele, şi activitate siteurilor literare Ar fi o solutie amiabila dar mă indoiesc că ea ar pune capăt conflictului.

Ar mai fi o "soluţie" pe care sincer o cred nerecomandabilă. Vorba ceea, " in problema asta am o părere dar nu sunt de acord cu ea". La ce mă refer.

"Ostilităţile" se duc in principal intre doua siteuri relativ mici (adiacent pe înca alte două) mai ales intre manageri şi cu o evidenta atragere in "luptă" şi manipulare a membrilor,in special a loialiştilor de pe NpB

Câteva sute de persoane urmaresc de cateva zile duelul iar unii chiar nu mai inteleg nimic.

Se vorbeste de persoane fictive, de false ID şi false dovezi, scrisori pierdute si regasite:) etc. Subiectul face rating dar se sufoca din lipsa de spaţiu şi "combatanţi", iar in mod evident " purtătorul de cuvânt" BM incearca sa pună batista pe tambal

Ce ar fi daca subiectul ar fi mutat in cadrul comunitătii literare de pe facebook? Poate ar apărea noi date si informatii inca nestiute sau tinute ascunse. Repet nu cred ca este o "soluţie" recomandabilă dar totuşi poate fi incercată !

Am rămas dator aici sa explic din ce motive consider scrisoare dlui Istrate ca o făcatură.

Fără să vrea, bineinţeles, adevăratii autori au lasat suficiente indicii pentru ca noi sa tragem aceasta concluzie:

* Cine l-a cunoscut personal pe maestrul Istrate iar eu am avut aceasta fericita ocazie, a cunoscut un om de o deosebită fineţe şi eleganţă a limbajului vorbit şi scris care in nici un caz nu ar fi folosit acum trivialitati cum ar fi"huideo, impotent,bălos, râgâie" etc. Ele apartin sigur unei alte mâini, altui condei.

* De la declanşarea acuzelor pe 18 dec şi până la datarea scrisoriipe 20 dec, au trecut aprox. 3 zile.

Iată ce ne spune prin intermediul scrisorii dl BM, ce multe lucruri ar fi facut in acest timp scurt maestrul Istrate:

"Am analizat atent totul, cu oameni pricepuţi în calculatoare şi instruiţi în domeniul virtual. Concluzia a fost edificatoare şi suficientă pentru mine, atât cât să spun răspicat că Gheorghiţă Mocanu nu a plagiat".

Să fim serioşi de când specialiştii in calculatoare îşi dau cu părerea intr-o problemă de literatură. Maestrul este de o vreme un insingurat, un izolat, nu răspunde la telefon, şi brusc i se umple casa de experti in domeniul virtual.

Care să spuna ce ? Evident ceea ce maestrul putea sa o spuna singur ca singurul expert in problemă, ca un adevarat poet, daca este sau nu un plagiat. Prin aceasata perdea de fum a specialistilor se incearca de fapt inducerea ideii, unei fraude folosind tehnologia, de tipul celei cu "pixelul albastru" folosita in alegeri de Băsescu.

*Un argument aparent nesemnificativ dar nu de neglijat. In scrisoare maestrul "afirmă" cu seninătate următoarele:

"Zice acest plasator de latrine că proaspătul scriitor l-ar fi plagiat pe… Gheorghe Istrate, adică pe mine, preluându-mi anume scâlciată, o poezie."

Mi se pare cel puţin ciudat ca acesta , care se numără printre naşii literari ai autorului incriminat să mai scrie la peste 6 ani de la debutul in roman al dlui Mocanu "proaspătul scriitor". Doar dacă...

* Domnul BM şi prin el dl Mocanu, incearca sa pună batista pe ţambal. Iată un rând edificator din numita scrisoare:

"Gheorghiţă Mocanu! uită acest incident care nu are cu ce să te atingă, cum nici pe mine."

Cititi in comentarii repetatele apeluri facute de BM la restabilirea concordiei. Ce se umareste in fapt? Restabilirea tacerii este varianta cea mai convenabila pentru cei doi in special pentru dl Mocanu. Tăcerea este  cheia de aur care inchide uşa temniţei in care va rămâne zăvorât adevărul. Trece timpul, lumea plictisita uita, loialistii sunt convinsi ca seful are iar dreptate şi se alege cu onoarea "reperată" iar "vina" ramane atribuita până la urma celor care l-au  clamat. Peste toate se aşterne spiritul iertător al Craciunului şi dolcele farniente al Sarbatorilor. USR este ca şi draga noastra UE undeva departe, stipendiindu-şi fiii credincioşi şi "inocenţi", ceea ce, pentru cei care stiu ce inseamna aşa ceva, nu este deloc de neglijat.

Oricum, concluzionând, pentru noi scrisoarea chiar daca ar fi adevărata, a fost redactata la cerere pentru a raspunde punctual unui imperativ, disculparea autorului plagiatului. Reală in intregime sau avand părti substantiale încorporate de o mână străină, ea poate reprezenta doar convingerea maestrului, dar nu raspunde in niciun fel intrebării care ne stă pe buze, a fost sau nu a fost un...

▶ Răspunde

▼ Răspunde la discuţie

"Să nu uiţi Darie"

O precizare în atenţia dlui Boris Mehr & co.

Să nu uitaţi că dacă subsemnatul ar fi dorit să-şi facă reclamă, cum pretindeţi, sau să extindă conflictul, aveam acces direct, în calitate de membru, pe Cititor de proză de unde domnia voastră şi dl Gh.Mocanu aţi fost excluşi. Nu mai contează motivele.

Să nu uitaţi nici faptul ca acest site mic "Însemne culturale", v-a permis în numele libertăţii cuvântului să vă apăraţi stăpânul, chiar şi in condiţiile in care opinia oficială a managerilor era diferită de a dvs. Că aici aţi postat şi aţi fost găzduit când alţii refuzau să vă primească.

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Costel Zăgan şi-a partajat postarea de blog pe Facebook
cu 1 oră în urmă
Postare de log efectuată de Costel Zăgan
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog florile de soc (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 1 oră în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 1 oră în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog cenaclu vesperal a utilizatorului Floare Arbore
cu 1 oră în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Dorinţi a utilizatorului Suchoverschi Gheorghe
cu 1 oră în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Erezia mâinii drepte a utilizatorului Costel Zăgan
cu 1 oră în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 2 ore în urmă
Utilizatorului Mihaela Chitic îi place postarea pe blog Dor de mâna-Ți grijulie a lui C.Titi Nechita
cu 2 ore în urmă
Utilizatorului Mihaela Chitic îi place postarea pe blog Despre destin a lui Monica Pester
cu 2 ore în urmă
Utilizatorului Mihaela Chitic îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 2 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Infraroșu a lui chindea maria elena
cu 2 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Dor de mâna-Ți grijulie a lui C.Titi Nechita
cu 2 ore în urmă
Lui Bircea Marian i-a plăcut discuţia Când a fost cu eclipsa de soare a lui Tudor Cicu
cu 3 ore în urmă
Lui Bircea Marian i-a plăcut discuţia Trei păpuși, cinci becuri și 2 pachete de țigări a lui Maria Mitea
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Bircea Marian îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Bircea Marian îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Bircea Marian îi place postarea pe blog Despre destin a lui Monica Pester
cu 3 ore în urmă
Bircea Marian a postat o discuţie
cu 3 ore în urmă
Postare de log efectuată de Jeler Eleonora Maria
cu 3 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor