În troleibuz este mare înghesuială. Este şapte, oră de vărf, pleacă lumea la serviciu. Eu mă îndrept spre gară, urmând să urc, aşa cum fac în fiecare dimineaţă, în tren, cu destinaţia Medgidia. Este puţin cam târziu, dar sper că voi ajunge la timp. La prima staţie urcă şi tovarăşul colonel Panait. Nu face mereu naveta, dar, locuind în acelaşi cartier, drumurile ni se întretaie destul de frecvent. Se strecoară cu greu prin aglomeraţie până în dreptul meu. Ne salutăm ca două vechi cunoştinţe.

-         Bună dimineaţa.

-         Bună să fie.

-         Azi merg la Medgidia. Oare ajungem la timp să prindem trenul?

-         Aşa sper.

Minutele trec greu, dar în sfârşit, ajungem. Mai sunt zece minute până la plecarea trenului. La casa de bilete este aglomeraţie.

-         Ce mă fac, spune dumnealui, nu o să ajung să iau bilet!

-         Mergeţi cu naşul, cum facem şi noi.

-         Nu am făcut asta niciodată! Sunt în uniformă, nu-mi pot permite să mă fac de râs. Pot să am probleme la serviciu!

-         Altă soluţie nu aveţi, eventual să nu mai mergeţi.

-         Nici asta nu se poate. Trebuie să ajung la unitate.

-         Haideţi, nu mai staţi pe gânduri, că pierdeţi trenul. Eu urc.

-         Merg şi eu. Şi dacă tot fac chestia asta, haidem la vagonul bar. Fac cinste. A câştigat Steaua Cupa Campionilor Europeni.

-         Nu beau cafea.

-         Ştiam că eşti cafegioaică.

-         Sunt, dar nu am ţigări.

-         Dacă-i bal, bal să fie! Fac cinste şi cu ţigări!

În vagonul bar, înghesuială, gălăgie, fum. De fapt, fumatul este interzis, dar cine ţine cont de asta? Când vine naşul însă, ţigările dispar ca prin farmec. Rămâne doar fumul, de-l poţi tăia felii.

Cât timp tovarăşul Panait este la bar, eu găsesc două locuri la o măsuţă, într-un colţ. Cu cafelele în faţă şi ţigările în mână, ne aşezăm la taifas. Bineânţeles, se comentează meciul. Este o hărmălaie de nedescris. Toată lumea este în al nouălea cer. Steaua a câştigat Cupa Campionilor Europeni! „Ai văzut pe Ducadam? Parcă era o maimuţă, aşa sărea după minge!” „Patru penaltiuri apărate”... „Este primul portar care realizează acestă performanţă, va rămâne în istoria fotbalului!” „ Măi, ce surpriză, introducerea lui Iordănescu în teren!”. „Ai văzut? Şi jucătorii au fost surprinşi!...nici ei nu ştiau ce mişcare pregătise Jenei!...”  „Aţi văzut ce a fost azi-noapte, după meci? Maşini pe bulevarde, steaguri tricolore şi ale Stelei! Miliţia nu a intervenit...”

-         Legitimaţiile la control, vă rog! aud la un moment dat glasul naşului, adresându-ni-se.

Câteva momente rămân perplexă, uitasem cu totul de bilete! Dar îmi revin repede. În acest timp, tovarăşul colonel, pierdut, cu transpiraţia şiroindu-i pe faţă şi cămaşa kaki deja udă, se căuta prin buzunare. Îl înţeleg, am trecut şi eu prin această stare la începuturile navetei.

      -    Nu le mai căutaţi. Biletele au rămas la mine, caut să-l liniştesc.

Calmă deja, scot un bilet deja ciuruit de câte capsări suferise şi două monede de cinci lei, pe care le întind fără nici o jenă controlorului. Acesta le ia, tot fără nici o jenă, nu eram decât navetişti în bar, după care îmi înapoiază biletul:

-         Doana doctor, vă rog să mai schimbaţi biletul, nu mai am ce capsa! Dar amendă tot plătiţi!

-         De ce? întreb nedumerită, doar acceptase taxa!

-         Fumatul în bar este interzis!

Ah! la asta nu mă mai gândisem, îmi ieşise complet din minte.

-         Cum, nici în zi de sărbătoare nu avem voie?

-         Dar ce sărbătoare este?

-         Cum, nu ştiţi? A câştigat Steaua Cupa Campionilor Europeni! Este sărbătoare naţională!

-         Aveţi dreptate, la asta nu m-am gândit! Vă iert, dar să nu se mai repete!

Ca prin farmec, în mâinile colegilor de navetă au apărut ţigările, iar brichetele au început să scapere flăcări.

-         Deci la sărbători naţionale putem fuma! spune un coleg, în timp ce-şi aprindea ţigara.

-         Doar la 23 august mai aveţi voie! răspunde naşul, după care părăseşte râzând vagonul bar.

În curând trenul a ajuns la Medgidia şi am coborât. Începea un alt calvar al navetei. Autobuzul. Dar despre asta, cu altă ocazie.

Vizualizări: 139

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Îmi pare bine că am putut să-ţi aduc în minte lucruri plăcute,

Mihaela Popa a spus :

:)

Steaua 1986 - mi-ai adus o amintire frumoasă

Un text amuzant şi bine închegat! :)))))))

Mulţumesc, Chris

Chris a spus :

Un textMulţumesc, Chris amuzant şi bine închegat! :)))))))

Textul îmi evocă şi mie amintiri, nu cu naveta că nu am făcut, dar aşa... de timp. Un episod de viaţă care în ciuda faptului că e mic spune multe despre contemporaneitatea faptelor. Cum ar fi: călătoria cu naşul, cuvintele tovarăşul şi miliţie, spectaculosul meci de fotbal şi pe Ducadam. Nu mai puţin, îmi aminteşte de Ţopescu cum urla la microfon: apărăăă Ducaaadaaam! Prin urmare textul mi-a mers la suflet.

Dar asta nu m-a împedicat să-ţi scot mici erori, Stefana.

Deci: Madgidia - Medgidia; spune domnul colonel - se cere tov. colonel; Bineânţeles - bineînţeles; mişcare a a ridicat - de scos un a.

Aprecieri, Sofy!

Mulţumesc, Sofy pentru cuvintele frumoase. Textul va fi corectat. Este mai mult de lucrat pe el. 

Sofia Sincă a spus :

Textul îmi evocă şi mie amintiri, nu cu naveta că nu am făcut, dar aşa... de timp. Un episod de viaţă care în ciuda faptului că e mic spune multe despre contemporaneitatea faptelor. Cum ar fi: călătoria cu naşul, cuvintele tovarăşul şi miliţie, spectaculosul meci de fotbal şi pe Ducadam. Nu mai puţin, îmi aminteşte de Ţopescu cum urla la microfon: apărăăă Ducaaadaaam! Prin urmare textul mi-a mers la suflet.

Dar asta nu m-a împedicat să-ţi scot mici erori, Stefana.

Deci: Madgidia - Medgidia; spune domnul colonel - se cere tov. colonel; Bineânţeles - bineînţeles; mişcare a a ridicat - de scos un a.

Aprecieri, Sofy!

Naşul, da! Multe amintiri am şi eu din vremea studenţiei. Câte drumuri Bucureşti-Constanţa şi invers cu naşul!

Mi-a plăcut textul tău.

Cu drag,

Amintiri, amintiri... mă bucur că ţi-am provocat amintiri plăcute... retrospectiv.

Corina Militaru a spus :

Naşul, da! Multe amintiri am şi eu din vremea studenţiei. Câte drumuri Bucureşti-Constanţa şi invers cu naşul!

Mi-a plăcut textul tău.

Cu drag,

Cupa Jules Rimet este trofeul Campionatului Mondial. Steaua a castigat Cupa Campionilor Europeni.Dincolo de acest amanunt nesemnificativ, povestirea ne-a oferit prilejul sa retraim bucuria unei sarbatori nationale . Colonelul securist pare singurul personaj integru din text ,hotarat sa respecte regulile! Mi-a placut!

Gabriela, ai dreptate în privinţa Cupei Jules Rimet. Nu ştiu cum mi-a scăpat asta din vedere. Voi corecta. Despre colonel, nu ştiu cum ai ajuns la concluzia că era securist.  Nu asta am vrut să reiasă din text. Pur şi simplu făcea parte din serviciul Aprovizionare (sau cum o fi numit în armată) şi făcea verificări în acest sens. Nu l-am bănuit nici atunci şi nici ulterior nu am auzit ceva în acest sens. Iar integru era mai mult în virtutea stricteţii militare. În realitate nu mergea foarte des în Medgidia, dar îl cunoşteam deoarece locuiam în acelaşi cartier. Mulţumesc că ai avut bunăvoinţa de a te apleca asupra textului meu. Voi ţine cont de sugestii. Cu stimă, 

Gabriela Grădinariu a spus :

Cupa Jules Rimet este trofeul Campionatului Mondial. Steaua a castigat Cupa Campionilor Europeni.Dincolo de acest amanunt nesemnificativ, povestirea ne-a oferit prilejul sa retraim bucuria unei sarbatori nationale . Colonelul securist pare singurul personaj integru din text ,hotarat sa respecte regulile! Mi-a placut!

   Scuze, Stefana!Habar n-am ce a fost in capul meu. Esti un om special pe care il admir pentru forta interioara ,perseverenta si frumusetea gestului de a incerca sa dai noi dimensiuni personalitatii tale, in beneficiul tuturor. Toata admiratia mea!

Mulţumesc!

Gabriela Grădinariu a spus :

   Scuze, Stefana!Habar n-am ce a fost in capul meu. Esti un om special pe care il admir pentru forta interioara ,perseverenta si frumusetea gestului de a incerca sa dai noi dimensiuni personalitatii tale, in beneficiul tuturor. Toata admiratia mea!

Am revizuit.

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Postare de log efectuată de vasile lucian tatar
cu 3 ore în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Erezia artei a utilizatorului Costel Zăgan
cu 5 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
cu 7 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cântec de lebădă neagră a utilizatorului chindea maria elena
cu 8 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Remember Ion Lazăr da Coza („Definiție”) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 8 ore în urmă
Utilizatorului Viorel Grădinariu îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 17 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog rapsodie de Martie a utilizatorului Floare Arbore
cu 17 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Haide a utilizatorului Răduță If. Toader
cu 17 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Haide a lui Răduță If. Toader
cu 17 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 18 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 18 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 18 ore în urmă
BOTICI GABRIELA a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 20 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog tablou mirabil, multiform a utilizatorului Floare Arbore
cu 22 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 23 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 23 ore în urmă
Elena Lucia Spătariu Tudose şi petrut dan sunt acum prieteni
cu 23 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
ieri
Postare de log efectuată de Mihai Katin
ieri
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog o clipă ... a utilizatorului Elisabeta Drăghici
ieri

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor