Mi-am achitat, umilă, tributul pentru zâmbet,

Sperând să fiu scutită de veșnice poveri,

Și am primit răsplată un iluzoriu plânset,

Al clipei sfărâmate-n crâmpeiele din ieri.

 

Am mai plătit impozit, am cheltuit și-n vamă:

La granița iubirii m-oprise-un vechi străjer.

Mă-ntreb, oripilată, dacă în astrogramă

Rămas-a pentru mine vreun liber colț de cer!

 

Plătesc și pentru aer în fiece secundă:

Inspir, împovărată, mici porții de catran,

Dar savurând delirul, tăcerea mă inundă,

Căci după-atâtea taxe, nu mi-a rămas un ban!

 

Cu ultime resurse, îmi încropesc o listă

De socoteli stupide a tot ce-am irosit.

Coloanele tixite aproape că insistă

Să anulez totalul, ce dă de bănuit.

 

Mi-a mai rămas, din suflet, un șomoiog de franjuri,

S-aprindă o scânteie-n singurătatea mea.

Azi, rătăcită-n beznă pe-nchipuite landuri,

Ajuns-am, fără plată, să nu pot nici visa!

 

 

Vizualizări: 258

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Camelia Ardelean pe Aprilie 11, 2015 la 12:32pm

Mulțumesc de popas și promovare, domnule Burdușa! Un Paște fericit și binecuvântat vă doresc!

Comentariu publicat de Camelia Ardelean pe Aprilie 10, 2015 la 4:07pm

Credeam că astăzi e vineri! Înseamnă că nu se pune jurământul dvs. pentru ziua de joi, îl puteți încălca! :-)

Doamna Cîmpeanu, sincer, nu știu sigur dacă ați citit tot comentariul meu anterior; după ceea ce îmi răspundeți, aș zice că nu, fiindcă am tot căutat, dar nu găsesc nimic care să determine această reacție din partea dvs.!

Nu mi-a trecut niciodată prin cap că m-ați corecta pentru a mă umili! Sunt uimită și regret, în același timp, dacă am fost percepută astfel!

Îmi cer scuze că v-am scris greșit numele, nu am făcut-o cu rea intenție!

Nu ar fi fost deloc „inteligent din partea mea” să spun că nu doresc să-mi corectați poeziile, din contră, ar fi fost o minciună! Nu sunt o introvertită (cred că s-a văzut asta), dacă aș fi simțit acest lucru, vi l-aș fi spus, cu siguranță! Îmi pare rău că nu mai vreți să îmi analizați poeziile, dar, dacă aceasta este alegerea dvs., v-o respect, nu vă pot forța să faceți altfel decât simțiți!

Vă mulțumesc pentru frumoasele urări de Paști, și eu vă doresc LUMINĂ DIVINĂ pe tot drumul vieții și în suflet și, nu în ultimul rând, un Paște fericit! Cu stimă, Camelia

Comentariu publicat de Camelia Ardelean pe Aprilie 10, 2015 la 12:13pm

Doamna Câmpeanu, dacă vă referiți la ca și din comentariul meu de mai jos, așa este. În limbajul uzual ne mai grăbim și mai facem greșeli. Nimeni nu e perfect! Credeam că aici sunt evaluate doar poeziile. Dar este foarte bine când putem fi apropiați de perfecțiune și în viața cotidiană, o să am în vedere acest aspect! Mulțumesc (sincer) de atenționare!

Referitor la emoticoane, da, am mai văzut pe acest site și la alții, nu scrie niciunde că e interzisă folosirea lor, dacă era, mă conformam, deci... o să-mi rezerv dreptul și plăcerea de a dispune de ele în continuare! :-) Chiar dacă e un site literar, nu cred că e interzis a glumi, din când în când!

Referitor la "dorința mea de a răspunde tuturor", cum vă exprimați dvs., o fac pur și simplu din respect pentru fiecare în parte, altfel puteam să trântesc un comentariu general de complezență și să-mi văd de drum! Nu credeam că acest lucru poate să deranjeze pe cineva!! 

Nu știu de unde ați concluzionat că "aș cere mereu păreri", din contră, singurele cazuri când s-a întâmplat, și le pot număra pe degetele de la o mână, au fost când mi se spunea că nu sună bine ceva, iar eu căutam o variantă mai bună. Atunci era normal și logic să întreb (sau nu??)!
Referitor la comentariile mele "prea extinse", ele sunt în funcție de ceea ce mi se scrie sau ce trebuie să răspund! De curiozitate, că ați adus vorba, am numărat rândurile celui mai lung comentariu al meu din ultimele zile (cu excepția acestuia, care nu se include) și... ce credeți? Avea exact tot atâtea rânduri cu al dvs., pe care mi-l scriseseți anterior! Apropo, eu nu am obosit să vi-l citesc și să vă răspund la el! :-)
Mulțumesc, în final, pentru aprecierea progreselor mele, am recunoscut întotdeauna că ele se datorează (și) îndrumărilor primite pe acest site, pe care, în ciuda a tot și a toate, mie îmi face plăcere să mă aflu! Aceeași stimă!
Comentariu publicat de Camelia Ardelean pe Aprilie 10, 2015 la 11:04am

Mulțumesc mult de popas și aprecieri, domnule da Coza! Dvs. vedeți acum varianta finală a poeziei, de aceea vă place! :-) Am schimbat, între timp, ce era de schimbat.

Eu nu încerc să inventez cuvinte (nu că nu mi-aș dori!!), e mai comod să le folosesc pe cele inventate deja de alții! Totuși, nu credeți că ar suna frumos expir, ca și substantiv.

PS: am luat cunoștință de pleonasmul creat, din grabă, într-unul din mesajele de mai jos (ochiul acela vigilent de vultur!!), :-) dar nu știu cum să intervin în text, pentru a corecta, fără să șterg tot mesajul și să-l repostez! 

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Aprilie 10, 2015 la 1:07am

Poezia, în forma în care a ajuns sub ochii mei, place, însă autoarea știe că e loc de mai bine, și noi îi apreciem perseverența!

Camelia, referitor la a inventa sau nu cuvinte - avem pe site o poetă care face asta frecvent, reușind să creeze un stil al ei! Or când produci la eclipsele solare câte o noutate lexicală... pare a fi greșeală.

da Coza

Comentariu publicat de Iordachescu Dragos Nicolae pe Aprilie 9, 2015 la 6:17pm

Ana,

Nu te supăra! În comentariul meu am plecat de la intervenţia ta primă, susţinând în totalitate ceea ce-i spuneai Cameliei. Intervenţiile tale sunt extrem de obiective, de aceea ai toată aprecierea şi consideraţia mea!

Ana, Ana... of!

Ana: Doamne fereşte, nu m-am supărat pe tine, tu nu ai nici o vină, Dragoş! Ea însă ţi-a multumit tie pentru obiectivitate, deşi intăreai un comentariu al meu, ca şi cum tu eşti obiectiv pentru că eşti bărbat, dar eu nu sunt obiectivă pentur că femeile sunt geloase una pe alta sau ceva. Asta a lăsat să se înţeleagă. Dar, în fine, noi să fim sănătoşi, asta e fără importanţă.

Comentariu publicat de Camelia Ardelean pe Aprilie 9, 2015 la 5:33pm

Sigur că mă bucur, doamna Câmpeanu, dar m-aș bucura, sincer, tot atât de mult și dacă nu mi-ar mai fi interpretate mereu spusele într-un mod pe care nici măcar nu l-am gândit! Faptul că "numai Dragoș ar avea intervenții obiective și dvs. nu" este doar concluzia dvs., eu nu am afirmat niciodată așa ceva! A fost o pură întâmplare că am scris în mesajul pentru el, la sfârșit, despre înlocuirea lui strâmbet, cuvânt pe care el nu-l menționase, de fapt! Asta doar fiindcă mi-a venit ideea spontan și nu mai voiam să mă întorc înapoi, [sublinierea aparține lui da Coza] la mesajul pentru dvs., care era deja supradimensionat. Știam că oricum o să citiți toate comentariile și că o să vedeți ideea mea! Mea culpa! Chiar nu voiam să subminez pe nimeni! Normal că așteptam opinia dvs. cu nerăbdare (a tuturor, de altfel!), în caz contrar, nu aș mai răspunde fiecăruia personal! Și chiar dacă uneori se mai întâmplă să avem opinii diferite, asta nu înseamnă că am ceva cu dvs. ca persoană sau că nu apreciez efortul pe care îl faceți, benevol, pentru a mă ajuta! Poate că nu văd întotdeauna lucrurile așa ca dvs. sau ca alții, de la început, dar întotdeauna adevărul triumfă până la urmă: de ex., în acest caz, am recunoscut că aveți dreptate, referitor la cele 2 cuvinte, pe care mă străduiesc să le înlocuiesc!

În ce privește "ilegalitatea" pe care aș comite-o folosind incorect cuvântul respir, era, desigur, o glumă, de aceea am și pus semnul respectiv, adică :-).

Comentariu publicat de Camelia Ardelean pe Aprilie 9, 2015 la 12:19pm

Ar merge Dar savurând delirul... (în loc de expirul)?

Comentariu publicat de Camelia Ardelean pe Aprilie 9, 2015 la 12:00pm

Dragoș, mulțumesc mult de intervenția ta, întotdeauna obiectivă! Interesantă ideea ta cu licența poetică, sincer, m-ar tenta, dacă nu am fi în România și nu aș ști că mă lupt cu morile de vânt! :-) De fapt, nu ar fi ceva atât de rău sau ieșit din comun să se gândească cineva la asta, mai există destule cuvinte românești care au formă identică și ca substantiv, și ca verb. Dar îi las pe alții să-și macine nervii cu așa ceva, dacă vor! Eu, până una-alta, o să înlocuiesc termenul cu altceva, dar trebuie să mă mai gândesc.

Referitor la celălalt cuvânt (strâmbet), o să-l înlocuiesc cu plânset, până îmi vine o idee mai bună; deși se creează o rimă asonantă, măcar sună mai bine cuvântul! :-)

Comentariu publicat de Camelia Ardelean pe Aprilie 9, 2015 la 11:44am

Doamna Sofy, mulțumesc de vizită, aprecieri și sugestii! O să reformulez unde este necesar, desigur, nu e o problemă! Doar că... nu o să mă duc să mă culc acum, nici la propriu, nici la figurat, eventual... să mai scriu o poezie! :-)) Stimă, 

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 44 minute în urmă
Jeler Eleonora Maria este acum prieten cu Ioan Muntean şi Vasilisia Lazăr
cu 1 oră în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog se scutură o primăvară peste noi a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 2 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 2 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 3 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 4 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Blestem de iubire a utilizatorului Monica Pester
cu 4 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 4 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 4 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 4 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog petale a utilizatorului Cornaciu Nicoleta Ramona
cu 4 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Sorbind sorine spații a lui gabriel cristea
cu 4 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sorbind sorine spații a utilizatorului gabriel cristea
cu 4 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 5 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog lecția vaniliei a utilizatorului petrut dan
cu 5 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Dor de mâna-Ți grijulie a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 5 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog lecția vaniliei a utilizatorului petrut dan
cu 5 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sorbind sorine spații a utilizatorului gabriel cristea
cu 5 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog petale a utilizatorului Cornaciu Nicoleta Ramona
cu 5 ore în urmă
Postare de log efectuată de Floare Arbore
cu 5 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor