Cocorii pleacă
În mâna shogunului
Ceaşca tremură
Nu la fel şi sabia
Ce mi-a omorât neamul
Adaugă un comentariu
Un întreg roman în tanka dvs., domnule da Coza! :-) Am rezonat! Felicitări!
Mulțumesc tuturor vizitatorilor acestei pagini care au lăsat ori nu un semn!
Îmi place mult tăietura de diamant a acestor poeme! Ehe, Nikol, de-ar fi tăietură de diamant...
Mulțumesc pentru gândul lăsat!
Câtă dreptate ai, Gerra!
Un emerit stăpâneşte şi ceaşca şi sabia, un shogun, doar sabia... Îmi place mult tăietura de diamant a acestor poeme!
.... evident că privim prin prizma noastră, a occidentalilor, ce ne imaginăm noi că simt și gândesc japonezii - nu e nici măcar un crochiu a stampelor lor.... De altfel, cred că și reciproca e valabilă...... fascinația necunoscutului, deh! Eu am „mestecat” Shogunul (ca de altfel toate romanele lui J. Clavel) într-o uluială perpetuă..... Am învățat filozofic și emoțional culori în irizări ce nici nu le visam.... Omul este în general o persoană contrastantă, dar ei au dus acest atribut la niște niveluri uluitoare.... așa că vom rămâne la nivelul nostru. Vom atinge aripa fluturelui și ne vom închipui că pe deget ne-a rămas zborul lui cromatic. Eu zic că-i bine și așa - măcar ne atingem, nu ridicăm ziduri.... alte lumi ne freamătă sub pleoapă.... Și eu sunt o admiratoare a micropoemelor, Ioane... contraste, contraste....
Totuși, Augusta, acest „mâine nu există” se referă la Codul Bushido. Ca shogun, sabia nu-i tremură, dar ca muritor, poate că ceașca îi tremură la plecarea cocorilor...
Trag spuza pe turta mea, după cum se vede. :)
Drag,
Mulțumesc, Mihaela!
m-am gândit eu că este ceva cu ceaşca aceea care tremură, mie mi s-a părut că ar fi o emoţie, mai ales că este vorba despre un shogun. nu m-am gândit la trecerea timpului pentru că din „Shogun” îmi amintesc că raportul lor cu timpul este ceva de genul: există numai prezent, parcă îmi amintesc că replica din carte era: „mâine nu există”.
asta este ce ştiu eu, nu ştiu dacă este şi adevărat. oricum eu n-am analizat textul, doar am sesizat emoţia shogunului şi m-am mulţumit să admir stampa...
pătrunzător, admirație!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE