Hai să-ţi ghicesc ţară în palmă
hai să-ţi ghicesc ţară-n Carpaţi
acum e marea mult mai calmă
şi peste Prut surori avem şi fraţi
Hai să-ţi ghicesc ţară-n Carpaţi
de-acolo îl vedem pe Dumnezeu
de muncă dacă fruntea v-o lăsaţi
sudoarea ajunge poate  minereu
De-acolo îl vedem pe Dumnezeu
acum e marea mult mai calmă
ridică-te popor al meu
hai să-ţi ghicesc ţară în palmă
Hai să-ţi ghicesc ţară-n Carpaţi
fără ne daţi ori nu ne daţi
Costel Zăgan, CEZEISME II 

Vizualizări: 85

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de BORIS MARIAN pe August 22, 2015 la 5:55pm

Nopți bucureștene IV.

Oastea se adună, dușmani-s porniți, dar în jur nimeni nu este. Doar un pustnic la marginea codrului, trage după el un cărăbuș gigantic. Eu sunt cărăbușul. Cândva eram o trestie gânditoare. În viața fiecăruia se întâmplă ca poarta trântită în nas să se întredeschidă, să apară o mână albă, grăitoare, hai, ce mai stai. Intri și primești o bătaie soră cu moartea. Asta într-un caz fericit. Eu așteptam cursa de la Le Bourget. Am hotărât să tac, să nu mă trădez, să-mi schimb identitatea. Este mai vesel. Suntem niște valize mutate de acolo-acolo. Asta spune puștiul de lângă mine. Parisul ,noaptea, este verde închis. Ce război a început fără ca Parisul să nu știe? Unii dintre noi avem un poem pregătit pentru orice ocazie. Ia pușca de vânătoare și aleargă în direcția vântului. După orice banchet urmează tristețea. O mie de cocori nu aduc bucurie. Nu am văzut niciodată un templu de aur, dar ele există. Veneția are o mare calitate – dispare într-o clipă, cum urci în tren, în mașină, în avion. De parcă o înghit apele. Acolo a murit și ucenicul vrăjitor. Din război m-am întors fără mâini și fără picioare, dar afundat în treburi. Totul trece, în afară de flacăra vieții, ea nu se stinge. O perfecțiune disperată, ce expresie? Am văzut gropari mâncând salam pe capacul unui sicriu. Ei și? E ceva natural. Unii își fac nevoile în cimitir. Suntem cea mai murdară planetă din sistemul solar. Toma necredinciosul era totuși sfânt. Uneori mi se pare totul străin, îmi scrie un amic din provincie. Și mie, spun eu. Uneori, totul este uneori. Într-un sat din Rusia a fost găsită vioara lui Rotschild. Absolut sigur. Cum a ajuns acolo, nici nemții n-ar ști. Rușii nici atât. Fiind mai bătrân cu trei ani decât Dumnezeu, am uitat ce este iubirea. Nu este din casa de nebuni. Omul este în libertate. De la o vreme, în orice film vezi că oamenii se adună la masă. Adică suntem o societate de consum. Despre liberul schimb , mai puțin. Ascultă, tinere, cum ai putut să scuipi de la balcon în chelia țarului întregii Rusii? Tânărul tace. Îl cheamă Cernîșevski. Ivan Denisovici a distrus un imperiu. Cum? Simplu, cu mâinile goale. Toată lumea dormea și el – buh, a trântit imperiul. Un înger de foc străbate lumea. Nimeni nu-i știe numele. Eu l-am visat și am făcut o pareză. Trec repede peste site-uri, o lume de n-ori mai mare decât o știm fără Net, cineva întreabă ce este frica. Grea temă. Mulți mint. Nu mă tem de nimic și de nimeni este cel mai prostesc răspuns. Eu nu mă tem de nimic și de nimeni, doar de boală, de suferință, da. Chestiunea morții am rezolvat-o. Nu există. Vorbea lui ceașcă- nu ezistă. Este o altă lume, o altă viață. Nu mai revin. Dar, ca orice copil, iar noi, adulții suntem mai copii decât credem, nu prea iubim suferința. Una este să-ți tragi o sută de bice pe spinare, fie, cu bile de plumb, luminat de soare și de Cartea de pe masă și alta să bolești până aduci la disperare pe cei care te îngrijesc. Punct. Cunosc o persoană care mi-a spus că nu se teme de nimic, nu o cred, dar mă fascinează fața ei. Nu am văzut-o decât odată, pe viu, în fotografii apare mereu alta. Mp obsedează, nu pot spune că o iubesc, nu o cunosc. Îmi place că este trufașă. Mi-au plăcut oamenii îndrăzneți, trufași, până la o adică. Unora le cade masca. Adică fac pe ei. Ea scrie, nu știu ce scrie, de ce scrie, cum nu înțeleg de ce scriu eu sau alte milioane de oameni –poezie, proză. Unii pictează, alții fac muzică. Natura are destul de multă artă, ce ne chinuim să o oglindim în cioburile sufletelor noastre? Persoana crede în lumină, lumina e albă, abstractă, aerul e mai puțin abstract. Bun, creierul emite lumină , dar într-un spectru invizibil. Aici intervine paranormalul, mistica. Mă simt depășit. Mă întorc la suferință, un japonez scrie că forțași suferința se intercondiționează. Adică, iei o bară de oțel, o îndoi, nu poți, te dor mușchii, o stranie putere, o rezistență se transmite organismului, tu suferi, dar te simți puternic. Cuvintele corodează oțelul, corodează ideile, pentru că și ideile țin de o anume forță. De aceea nu neglija trupul, el poartă sufletul , un timp, ai grijă de trup, el are limbajul său, ca ochii, ca fața, expresia. Ascult o solistă – forță și lumină. De aici începe arta. Eu fug de cuvinte goale – profunzime, adâncime, abis, puah! Omul se uită în sus, în adâncuri se adună mizeria vieții. În trei rânduri am reușit să scriu o sinteză din trei romane citite cu zece ani înainte. Asta m-a salvat de la chinul de a scrie o carte amărâtă de proză. Poezia este cu totul altceva. Se poate cânta pe o coardă de vioară.

Comentariu publicat de BORIS MARIAN pe August 22, 2015 la 10:01am

Pumnul și palma este titlul unui roman al politrucului Popescu-Dumnezeu, șeful culturii înainte  de 89,, în rest numai bine, Costele, succes fără abces

Comentariu publicat de gina zaharia pe Iulie 31, 2014 la 8:24pm

Să ne trăiești, Costel Zăgan!

Comentariu publicat de Costel Zăgan pe Iulie 31, 2014 la 2:05pm

Mulţumesc, compatrioţi !

Comentariu publicat de Sofia Sincă pe Iulie 31, 2014 la 9:07am

Invocare a norocului dorit a se așterne peste țară. Poezia este străbătută de euforie vitală prin bogățiile existente și prin dezideratele intenției.

Felicitări pentru poezia patriotică.

Sofy

Comentariu publicat de bolache alexandru pe Iulie 31, 2014 la 8:23am

Doamne ce frumos!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Iulie 31, 2014 la 1:43am

Citit cu drag(oste de țară),

Comentariu publicat de Angi Cristea pe Iulie 30, 2014 la 9:29pm

Patriotismul eului liric respira din fiecare vers.

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Erezia îngerului cu o singură aripă a utilizatorului Costel Zăgan
cu 4 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog vorbind despre felul în care arăți a utilizatorului petrut dan
cu 7 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog În spatele soarelui a lui Nikol MerBreM
cu 14 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog În spatele soarelui a utilizatorului Nikol MerBreM
cu 14 ore în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog Sonetul călătorului a lui Răduță If. Toader
cu 15 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sonetul călătorului a utilizatorului Răduță If. Toader
cu 15 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog precum un sticlar ce modelează obiecte cu respirația sa controlată a utilizatorului petrut dan
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Sonetul călătorului a lui Răduță If. Toader
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog locuiesc deasupra unui supermarket chinezesc a lui Nuta Craciun
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog În spatele soarelui a lui Nikol MerBreM
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Lacrimi a lui Vasilisia Lazăr
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Nimic nu e visare a lui gabriel cristea
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Aştepţi tăcut să te întorci acasă a lui Camelia Ardelean
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Lună destrămată a lui Camelia Ardelean
cu 16 ore în urmă
Postare de log efectuată de Stanescu Valentin
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Sonetul e-o mătase deşirată a lui Camelia Ardelean
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Cu traista-n băţ am pribegit prin lume a lui Camelia Ardelean
cu 16 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog VALENTA azi de ziua ta a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Mai lasă-mă o vară (sonet) a lui BOTICI GABRIELA
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Figuri de lut (sonet) a lui BOTICI GABRIELA
cu 16 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor