zilele mele sunt legate
cu frunze de brusturi
unse cu mierea albinelor sălbatice
secate de pudibonderii
atârnă perplexe
la ferestre spălate temeinic
alunecă plescăind
ca-ntr-un iaz
unde roata morii cerşeşte grăunţe
iar peşti saltimbanci
rup diguri
înoatând în seva
copacilor trainici
trupul meu evanescent
exorcizează ore letargice
drămuieşte harpagonic lumina
de vineri până sâmbetele
trăind minimalist
frust febril
salba zilelor
din bob de orez
cu miros de scorţişoară
Adaugă un comentariu
Ha-ha , Iris, m-ai făcut să râd: ,,Din strofa a doua am înţeles că trăieşti un weekend letargic, mâncând orez cu scorţişoară, care de altfel e foarte bun!" Aceasta este şi ideea...să sugerez.Bun comentariu!
Vasile Alecsandri :)) Scriam de pe tableta si te directioneaza automat , face feste.Este stilul meu ,asa am scris de adolescenta.Nici eu nu doresc sa intram in polemici, doar literare. :)
„De la Vasile Alexandria,la Eminescu saltul poetic este urias.”
Vasile Alexandria? Cine e?
În versurile lui Eminescu neologismele erau limitate la strictul necesar și, în mod deosebit, în lirica filozofică.
Angi, tu scrii cum dorești, eu mi-am spus doar părerea mea de cititor (am văzut că nu sunt singura). Nu, nu cred că e stilul tău. Acestea sunt cuvinte special căutate, atent sau neatent alese, prețiozități, nu vin de la sine. S-ar vrea un fel de cireașă pe tort, dar, din nefericire, au efect opus, îndepărtează lectorul.
Nu doresc să intrăm într-o polemică, mi-am spus părerea sincer. Atât.
Eminescu a scris utilizand neologisme.De la Vasile Alexandria,la Eminescu saltul poetic este urias.Multumesc,Lisia,pentru comparatia implicita cu Eminescu.Este o mare onoare sa ma raportezi la poetul national,chiar si in detrimentul meu.Este evident ca eu scriu pentru o nisa de lectori si este stilul meu.Ca lector caut un stil similar, dar apreciez si alte stiluri.Intotdeauna este bine sa ne mai uitam in dictionar.Domnul da Coza face acest lucru permanent corectand erorile.Multumiri pentru lectura tuturor.Elevat comentariu, doamna Sofy, admiratie.
Ideea îmi place, dar să merg de câteva ori la dicționar atunci când citesc o poezie, e chiar incomod. Îmi cer scuze, dar am senzația că sunt la școală. Pe mine poezia trebuie să mă relaxeze. Merg la dicționar atunci când citesc un tratat științific sau când învăț pentru un examen, dar poezia ar trebui să curgă natural, fără forțări. Eminescu a scris atât de profund folosind cuvinte cunoscute de toată lumea...
Timpul atârnând etajat, suprapus ca onduleurile unei pagode, transmite viață și satisfacții. Poemul descrie candoarea lui printr-o explozie de atribute în prima strofă, mai cuminte. În a doua, așa cum obișnuiește, Angi explozia este de neologisme, uneori contradictorii, cum ar fi, frust febril. Dar totul cu rezonanță și parfum.
Admirație!
Sofy
Cascada de neologisme remarcată și de Ana îmi pare ușor forțată. Îmi place titlul care simbolizează suprapunerea zilelor unele peste altele precum etajele unei pagode. În schimb metafora albinelor sălbatice...
trupul (...) trăind minimalist
frust febril
Oare se „pupă” minimalist cu febril?
Am citit cu interes.
da Coza
Mulţumesc pentru lectură şi comentariile pertinente!
O poezie elevată, foarte elegantă dar cu mult adevăr frustrant.
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE