Hiperpirexie trei nopți la rând, termometrul indica de fiecare dată peste 41°C. Frisoane ample, convulsii pe stare febrilă. La anii mei! Accese de tuse prelungi, chinuitoare, care mă epuizau, incapacitatea de a respira, lipsa aerului, durerile de cap îngrozitoare, de parcă sub calota craniană aveam șmirghel, dureri atroce în gât de parcă aș fi avut acolo un ghem fierbinte de pioneze, dureri articulare cum nu am mai trăit niciodată, crampe musculare intense la mușchii de pe spate, coastă și burtă, stări intense de lipotimie. Covid. Am trecut peste, cu ajutorul medicamentelor, al consumului forțat de hrană, de usturoi, ceapă, ardei iuți, hirean, piper, miere și pălincă. În fiecare zi am dansat cu fereastra deschisă că să-mi sporesc saturația de oxigen. Ceaiuri de soc, picioarele în apă fierbinte, inhalațiile cu ceai de mușețel, un sac cu sare încălzită pe piept, împachetările în prosoape reci, cartofii cruzi puși pe talpă. Efect Placebo? Posibil. Dar a fost mai importantă atitudinea față de boală. Analizele făcute nu de mult au indicat prezența anticorpilor dar și prezența proteinei Spike (rămășițe ) la doi ani de la infectare, ceea ce mă face să cred că virusul a fost scăpat din laborator. Cât de accidental sau de voit, nu pot spune. Cel mai greu mi-a fost să mă eliberez de sentimentul de vinovăție că mi-am îmbolnăvit familia. Soția a trecut ușor, cu simțurile atenuate, copiii însă au tras-o din greu două săptămâni. Vaccinat cu cele trei doze de Pfizer, am reușit să scap de boală. Am înțeles cât de importantă este munca cercetătorilor începută în anii 2000, și primele vaccinuri anticancer cu ARN modificat produse în 2005. Știu că anul trecut atât Kariko Katalyn cât și Drew Weissman au primit premiul Nobel. Puțin. Oameni extraordinari a căror muncă nu este pusă în lumina reflectoarelor. Oameni care și-au dedicat întreaga viață cercetarii și combaterii maladiilor. Cum am ajuns la boală? În echipa în care munceam la vremea aceea, toți respectam măsurile de distanțare, masca, dezinfectantul și eram vaccinați. Mai puțin unu. Conspiraționist, dacopat, ortodox, român verde, anti orice, suveranist pro rus. Au căzut în mod bizar cei tineri cu simptome de febră. O testare rapidă a scos la iveală că individul era asimptomatic. Și eu tocmai am sărbătorit cu familia ziua soției. La o săptămână, am capotat toți bătrânii. Unuia dintre ei i-a murit soția, iar el nu mai poate respira fără aparat. Când ne-am reîntors la muncă, l-am întrebat pe viteaz dacă nu are remușcări. Nu. Nu el era de vină, ci avioanele care au împrăștiat virusul. Monștrii, demonii nu locuiesc în povești sau sub pat, ci trăiesc bine mersi printre noi. Și din păcate le-am permis să ucidă cu prostia lor criminală.

Vizualizări: 42

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Mai mult eseu decât proză. Și eu am trecut prin covid, nu chiar așa, dar tot greu. Va mai dura până vom afla adevărul. Dacă-l vom afla vreodată.

Soția a trecut ușor, cu simțurile atenuate, copii însă au tras-o din greu... // copiii

În echipă în care munceam la vremea aceea, toți respectam... // În echipa

Unuia dintre ei i-a murit soția iar el nu mai poate respira fără aparat. // înainte de conjucțiile „iar” și „dar”, întotdeauna virgulă.

Din păcate, oricât de controversat ar fi felul în care s-a acționat (și nu mă refer la controverse conspiraționiste, ci la articole sau opinii emise de medici), consecințele au fost dureroase în plan personal. Îmi pare nespus de rău. :(

Vă cer scuze pentru intârzierea răspunsului. Mulțumesc pentru atenționare, am remediat. Nu vom afla prea curând ce a fost de fapt. Textul l-am scris pentru mine, am dorit să verific dacă după acești ani mai există empatie. Din păcate și din câte văd, nu prea.

Vasilisia Lazăr a spus :

Mai mult eseu decât proză. Și eu am trecut prin covid, nu chiar așa, dar tot greu. Va mai dura până vom afla adevărul. Dacă-l vom afla vreodată.

Soția a trecut ușor, cu simțurile atenuate, copii însă au tras-o din greu... // copiii

În echipă în care munceam la vremea aceea, toți respectam... // În echipa

Unuia dintre ei i-a murit soția iar el nu mai poate respira fără aparat. // înainte de conjucțiile „iar” și „dar”, întotdeauna virgulă.

Mulțumesc pentru lectură. Să știți că nimeni nu dorește să-i întrebe pe cei care au fost în linia I câtă suferință au văzut. In rest, noi să fim sănătoși.

Amanda Spulber a spus :

Din păcate, oricât de controversat ar fi felul în care s-a acționat (și nu mă refer la controverse conspiraționiste, ci la articole sau opinii emise de medici), consecințele au fost dureroase în plan personal. Îmi pare nespus de rău. :(

un eseu despre experienta Covid. nu stiu ce sa zic, conspirationisti am avut si eu in jur, conspirationisti sunt toti cei care nu respecta masurile de protectie si izolare in cazurile contagioase cum ar fi si varicela. m-am imbolnavit a doua oara si am facut si zona zoster care se face pe anticorpi de varicela. dr de familie mi-a spus ca sunt persoane care nu respecta termenul de izolare si acest lucru duce la focare de infectie. varicela la adulti da complicatii care pot fi de la cele mai usoare, pana la cele mai grave. mi-e mi-a afectat vederea, altcuiva din aceeazi zona, plamanii si a ajuns la spital - mi-a spus dr de familie ca eu am fost norocoasa.  dar, acestia sunt oamenii si nu avem ce face!

Din păcate, da. Aveți dreptate, suntem o societate compusă din egoiști. mulțumesc pentru lectură și apreciere, vă doresc sănătate multă.

Chris a spus :

un eseu despre experienta Covid. nu stiu ce sa zic, conspirationisti am avut si eu in jur, conspirationisti sunt toti cei care nu respecta masurile de protectie si izolare in cazurile contagioase cum ar fi si varicela. m-am imbolnavit a doua oara si am facut si zona zoster care se face pe anticorpi de varicela. dr de familie mi-a spus ca sunt persoane care nu respecta termenul de izolare si acest lucru duce la focare de infectie. varicela la adulti da complicatii care pot fi de la cele mai usoare, pana la cele mai grave. mi-e mi-a afectat vederea, altcuiva din aceeazi zona, plamanii si a ajuns la spital - mi-a spus dr de familie ca eu am fost norocoasa.  dar, acestia sunt oamenii si nu avem ce face!

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

Astăzi nu este ziua de naştere a nimănui

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Maria Mitea îi place postarea pe blog Scrinul abulic a lui chindea maria elena
cu 1 minut în urmă
Maria Mitea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog n-am să deranjez niciodată aerul, ca tine, a utilizatorului Maria Mitea
cu 4 minute în urmă
Maria Mitea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 8 minute în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog n-am să deranjez niciodată aerul, ca tine, a utilizatorului Maria Mitea
cu 9 minute în urmă
Utilizatorului Maria Mitea îi place postarea pe blog din cartea cu tine a lui petrut dan
cu 15 minute în urmă
Maria Mitea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog n-am să deranjez niciodată aerul, ca tine, a utilizatorului Maria Mitea
cu 19 minute în urmă
Utilizatorului chindea maria elena îi place postarea pe blog n-am să deranjez niciodată aerul, ca tine, a lui Maria Mitea
cu 20 minute în urmă
Utilizatorului Maria Mitea îi place postarea pe blog Instigare la dor a lui Costel Zăgan
cu 21 minute în urmă
Utilizatorului Maria Mitea îi place postarea pe blog Cină în alb a lui Mihai Katin
cu 21 minute în urmă
Maria Mitea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog gutui în floare (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 22 minute în urmă
Utilizatorului chindea maria elena îi place postarea pe blog în verde mă pierd (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 24 minute în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog în verde mă pierd (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 24 minute în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 31 minute în urmă
Utilizatorului chindea maria elena îi place postarea pe blog Instigare la dor a lui Costel Zăgan
cu 34 minute în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bătrân abac a utilizatorului Monica Pester
cu 35 minute în urmă
Utilizatorului chindea maria elena îi place postarea pe blog Bătrân abac a lui Monica Pester
cu 43 minute în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cină în alb a utilizatorului Mihai Katin
cu 47 minute în urmă
Utilizatorului chindea maria elena îi place postarea pe blog Cină în alb a lui Mihai Katin
cu 1 oră în urmă
chindea maria elena a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog se scutură o primăvară peste noi a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 1 oră în urmă
Bircea Marian şi-a partajat discuţia pe Facebook
cu 2 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor