Privit din spate,bărbatul semăna cu un pământean obişnuit, sau poate chiar era pământean, oricum aveam să aflu. Era tuns scurt, periuţă şi avea părul grizonat. Spatele îi era drept, puternic, şi mergea cu pas vioi, abia mă ţineam după el, pantalonii de pijama îmi alunecau şi mă împiedicam în tivuri, făceam scurte opriri ca să-i ridic. El purta un combinezon simplu care-i stătea lejer pe trup, făcut dintr-un fel de fâş moale, albastru deschis şi nişte espadrile tot albastre. După vreo treizeci de paşi pe un coridor îngust, s-a oprit şi a deschis o uşă pe partea dreaptă, sau mai bine zis a creat o intrare in perete, totul in jur era construit din acea chestie de culoare alb-murdar, carne de meduză cum o numeam eu şi nu se vedea vreo breşă pe undeva. A făcut un pas lateral să-mi facă loc şi s-a lipt cu spatele de perete.

   -Aici e camera de baie, domnule Plaur, aveţi la dispoziţie douăzeci de minute pentru toaletă, veţi găsi şi haine, vă rog să le îmbrăcaţi.

    Am pătruns în incinta aceea şi peretele s-a închis în urma mea. Mi-am făcut ochii roată, un vas de wc, o chiuvetă cu oglindă şi poliţă, pastă de dinţi, periuţă, un aparat de ras, cabină de duş şi o etajeră cu haine. Prosoape şi săpun nu erau. Mi-am scos pijamaua şi am intrat in cabină, căutând cu ochii un robinet dar în momentul următor din pereţi au ţâşnit jeturi de apă, de sus, de jos, din lateral, apă caldă care mirosea frumos, probabil puseseră in ea şampon sau ceva, mă biciuia plăcut şi relaxant. Am urinat cu poftă şi m-a trecut un fior de plăcere, s-a aprins o luminiţă deasupra mea dar n-am băgat-o în seamă. După vreo trei minute, jetul de apă şi-a pierdut mirosul plăcut, devenise apă-apă, “ăştia mă limpezesc acum, deştepţi”, mi-am zis şi am continuat să-mi savurez baia. După apă au urmat jeturi de aer cald să mă zvânt. Am ieşit din cabină şi m-am dus la chiuvetă să mă spăl pe dinţi, apoi am căutat un piepten, dar n-am găsit, părul îmi stătea vâlvoi, am încercat să-l aranjez cu degetele dar degeaba, n-am reuşit

   Mi-am tras pe mine hainele găsite pe etajeră, tricou, chiloţi, şosete albe, combinezonul albastru deschis pe care îl ştiam şi o pereche de espadrile de cauciuc de aceeaşi culoare. Toate erau măsura mea. Apoi m-am proţăpit in faţa peretelui prin care intrasem şi am inceput să strig:

   -Hei, Superman, sunt gat..., dar pâna sa-mi termin vorbele, uşa era deschisă

   -Aţi depăşit cele douazeci de minute, domnule Plaur, şi nu v-aţi bărbierit, iar data viitoare vă rog să folosişi vasul de wc pentru nevoile fiziologice. Urmaţi-mă pentru a servi micul dejun.

   -Prietene, am zis, nu vreau nici un mic dejun, nu mi-e foame, hai mai bine să vedem ce vreţi de la mine şi pe urmă poate mă lăsaţi să plec acasă. 

    -Cum doriţi, ajungem imediat în sala de consiliu.

    Am pornit în urma lui şi aproape că mă buşea râsul. “De unde p... mă-si ştie ăsta că m-am pişat în duşul lor”?

    Sala de consiliu nu era mare, cam cinci pe cinci metri şi înăuntru se afla o masă rotundă cu două, partu... zece scaune, dintre care trei erau ocupate, iar între fiecare ocupant câte un scaun era liber. Stăteau la masă doi bărbaţi şi o femeie, bărbaţii erau îmbracaţi în albastru deschis, atât am putut să observ, ochii îmi rămăseseră pironiţi la femeia aceea, o roşcată de vreo treizeci de ani, tunsă scurt, băieţeşte, cu pielea bătând spre arămiu si cu nişte ochi minunaţi, mari şi albaştrii, adică nu albaştrii, habar n-am, o culoare ce-ar fi putut să rezulte de pe paleta unui pictor amestecând toate nuanţele de azur, sau foarte bine de pe hainele unui copil care îşi stoarce în poală tuburile de tempera. Frumuseţea chipului ei nu te orbea ci mai degrabă te lumina, nu aducea cu femeile alea din reclamele pentru cosmetice la care te uiţi şi îţi curg balele, chipul ei era viu, te făcea să zâmbeşti ca prostul cu gura până la urechi şi asta fără să-ţi dai seama, te făcea să plângi ca un copil dacă vreo urmă de tristeţe îi străbătea ovalul. Era femeia căreia voiai să-i priveşti doar ochii, nu mi-a alunecat privirea să mă zgâiesc in decolteul ei aşa cum făceam invariabil în astfel de ocazii, conotaţiile sexuale nu existau în clipele alea, mintea mea compunea vijelios un tablou cu noi doi şi nimeni altcineva, un tablou în care eu îi aduceam apă când era însetată, îi masam tălpile şi gleznele când era obosită şi o imploram să-mi dea mie durerea când era suferindă. Priveam prin chipul ei şi vedeam femeia cu care să alergi împreună pe o plajă, să înoţi în mare, să speli rufe, să vopseşti pereţii, să zbori, să chiui prin paduri, să faci copii, să suferi, să te bucuri, să lupţi, să fie a ta şi toate astea numai şi numai prin voinţa ei.

   -Numele meu este Tea, i-am auzit glasul, te rog să iei loc.

    M-am aşezat printre scaune iar ea şi-a ascuns cu palma un zâmbet când eu mă ridicam de sub masă, fără să înceteze să mă privească în ochi. Cu chiu cu vai am dibuit cu palmele şezutul unui scaun, şi m-am aşezat în sfârşit. Stăteam cu bărbia picată în piept, incercând să mă desprind de vrajă. “Gândeşte limpede, Nucule, cu creierul, nu cu ce porţi în izmene, nu eşti prost şi trebuie să ieşi cu bine din tărăşenia asta “.

    Între timp se aşezase şi isoţitorul meu care, reprimându-şi un zâmbet, începu să vorbească abia auzit.

   -Mai întâi aş dori să ne cunoastem. Desigur, ar trebui să începem cu oaspetele nostru, dar pentru că domnia sa e afectat de o oarecare indispoziţie, o să-i acordăm câteva clipe de răgaz. Tea este numele domnişoarei din dreapta mea.

Are treizeci şi doi de ani şi e de profesie medic.

   -Îmi pare bine, domnule Nicolae Plaur, zise Tea.

   -Mă bucur că v-am cunoscut, balmajii eu fără să-mi ridic bărbia din piept.

   -Următorul spre dreapta, Mac, are cincizeci si unu de ani şi e inginer.

   -Salut, Mac.

   -Gib are douăzeci si trei de ani şi e matematician, continuă însoţitorul.

   -Salut şi ţie, Gib.

   -Iar numele meu este Sol, am saptezeci şi şase de ani, navigator şi comandantul acestei facilităţi.

   -Comandantul? Pe bune? Eu credeam că eşti majordomul, mai aveai puţin şi mă spălai pe spate.

Sol s-a prefăcut că nu bagă de seamă această necuviinţă şi continuă.

   -Acum vă rugăm să ne spuneţi câteva cuvinte despre dumneavoastră, domnule Plaur.

   -Ce să va spun, am ridicat brusc bărbia din piept şi am început să urlu, oricum ştiţi tot ce se poate şti despre mine. Vreau mai bine răspunsuri la întrebarile mele. M-am înecat şi am început să tuşesc.

   -De acord, zise Mac de pe partea cealaltă a mesei. Să auzim întrebările.

   -Sunt mort? Visez? Ceea ce se petrece e real? Unde mă aflu? Ce reprezintă puşcăria unde mă ţineţi? Cine sunteţi voi?  Ce vreţi de la mine? Am inspirat adânc pentru că rămăsesem fără aer, rostind totul dintr-o rasuflare şi cu glasul sugrumat.

   -Mac, lasă-mă pe mine să-i raspund, zise Tea şi se întoarse către mine privindu-mă drept în lumina ochilor. Zîmbea, un zâmbet prietenos, sincer, aproape protector.

   -Pot să-ţi spun Nuc? După cum ai băgat de seamă, numele noastre sunt compuse din trei litere. De fapt ele reprezintă iniţialele prenumelui tatălui, prenumelui şi a numelui fiecaruia dintre noi, iar Nuc sună foarte bine. Deci pot să-ţi spun Nuc ?

  -Da, sigur, Nuc e foarte bine, i-am răspuns, dregându-mi vocea.

  -Şi prietenii mei îţi pot spune la fel?

   -Da, şi prietenii tăi.

   -Mă bucur că ai fost de acord. Acum, continuă Tea, o să-ţi raspund foarte pe scurt la întrebările tale, după care o să dezvoltăm aceste răspunsuri, unul câte unul. Nu eşti mort, nu visezi, totul este real, ne aflăm pe orbita terestră, puşcăria asta e un vehicul cosmic, suntem locuitorii unei planete asemănătoare Terrei aflată la o distanţă de 5,8 ani lumină. Ce vrem de la tine? Vrem să pui umărul cu nădejde, ne aşteptăm să dai tot ce e mai bun în tine, să lupţi, să-ţi foloseşti mintea şi braţele...

   -Tea, Tea, uşurel, vorbeşti ca mama, nu înţeleg pentru ce aveţi voi nevoie de toate astea de la un pârlit ca mine?

   -Noi nu avem nevoie, Nuc, voi aveţi, Pământul, viaţa. Sunteţi condamnaţi la extincţie. Peste doi ani şi unsprezece zile pământul va intra în coliziune cu un corp ceresc masiv. Nu va supravieţui nici măcar o bacterie, Nuc. Şi crede-mă, nu eşti un pârlit, porţi doar o mască de care nu vrei să te debarasezi, n-o să-ţi vindeci sufletul ascunzîndu-te de tine însuţi, eu te cunosc, te cunosc bine de tot, Nuc, eu i-am adus pe prietenii mei aici, de dragul tău.

    Am privit-o un timp pe Tea fără să clipesc, i-am zâmbit, dar zâmbetul acela era de fapt un rictus dureros. Mi-am lăsat fruntea să cadă pe masa aceea moale şi caldă.

 

Vizualizări: 40

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Şi visul creator merge mai departe... Pentru a nu-i fi prea dificil pământeanului ai creat atmosferă foarte apropiată cu a lui, i-ai creat condiţii din cele mai strălucite: Vezi duşul... ce răsfăţ! să-ţi vină apă din toate părţile cu tot cu şampon, tu doar să te învârteşti... ptiuuu! Să te mai şi usuce... Dar ai gusturi domnule!

Foarte frumos scris, încântător chiar, cursiv, corect şi cu multă inspiraţie. Sunt curioasă să aflu ce propun extratereştrii, de fapt până unde merge mintea creatoare a pământenului Olteanu Cristian

albaştrii- pluralul lui albastru este albaştri.

Şi mai ai de pus nişte căciuliţe la ''î''.

Am citit cu încântare şi aştept continuarea, Sofy!

Mulţumesc, Sofy, cuvintele tale mi-au mers la suflet. Să ai un An Nou fericit!  Cu dragoste pentru mentorul meu, Cristi.

Frumos, Cristian! Stilul placut, personajul simpatic, povestea captivanta. Astept continuarea.

Cu prietenie,

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Mihaela Chitic îi place postarea pe blog lecția vaniliei a lui petrut dan
cu 24 minute în urmă
Utilizatorului Bircea Marian îi place postarea pe blog se scutură o primăvară peste noi a lui Vasilisia Lazăr
cu 52 minute în urmă
Utilizatorului Bircea Marian îi place postarea pe blog Bătrân abac a lui Monica Pester
cu 52 minute în urmă
Utilizatorului Bircea Marian îi place postarea pe blog Blestem de iubire a lui Monica Pester
cu 54 minute în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Blestem de iubire a lui Monica Pester
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Dorina Cracană îi place postarea pe blog lecția vaniliei a lui petrut dan
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Dor de mâna-Ți grijulie a lui C.Titi Nechita
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Infraroșu a lui chindea maria elena
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Culoarea inimii mele a lui Gavrilă(David) Giorgiana Teodora
cu 1 oră în urmă
Gavrilă(David) Giorgiana Teodora a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Culoarea inimii mele a utilizatorului Gavrilă(David) Giorgiana Teodora
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog lecția vaniliei a lui petrut dan
cu 1 oră în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Culoarea inimii mele a utilizatorului Gavrilă(David) Giorgiana Teodora
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog lecția vaniliei a lui petrut dan
cu 2 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog gutui în floare (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 2 ore în urmă
Postare de log efectuată de petrut dan
cu 2 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sărbătoarea Luminii a utilizatorului Floare Arbore
cu 2 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog gutui în floare (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 2 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Infraroșu a utilizatorului chindea maria elena
cu 2 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Dor de mâna-Ți grijulie a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 2 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Blestem de iubire a utilizatorului Monica Pester
cu 2 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor