S-a trezit bine dispusă dar înainte de a merge, acolo unde merg singuri toți regii și împărații, și-a aranjat pe cap coroana, și-a pus pe umeri mantia purpurie, brodată cu fir de aur și capa din piele de leopard, a luat sceptrul în mâna stângă și crucea în dreapta, apoi s-a admirat în prima oglindă și și-a spus în barbă, pe care, ca orice femeie, n-o avea: „Legea sunt eu și numai eu!” Citise sau auzise la cineva această expresie... Oare așa era, sau altfel? Nu-și aducea bine aminte,  dar  așa o vrea, mai ales, că nu-i plăcea să „plagieze” pe alții. Era ferm convinsă că ea este cea mai inteligentă, cea mai deșteptă, cea mai... În sfârșit, ce mai contează atâta timp cât Dumnezeu i-a dat harul de a fi... șefa procuratorilor deneaiști? Ea este legea și numai ea și toată suflarea să i se supună, de la ăl cu... tetina-n gură,  la ăl cu barba sură. Totul se va învârti în jurul ei, ea este buricul pământului și voia ei este sfântă. Noaptea este un sfetnic bun. Îi plăcea ca tot ce visa noaptea a doua zi să se pună în practică, dacă-i pe interesul... nației, adică a ei. Așa i-au fost dictate toate hotărârile și cui să i se facă dosar după prea sfintele-i legi. Nimeni și nimic de acum încolo, nu se va mișca sau întâmpla, în împărăția ei, Deneaida, fără vroia și vrerea ei. A chemat la ea întreg liotmanul deneaidal, le-a vorbit înflăcărat despre națiune, cinste, lupta dârză împotriva corupției și corupătorilor, marii vrăjmași ai democrației, bla, bla, bla și le-a trasat sarcini precise, ca poporului său să-i intre bine în cap, că dacă Nemerniciei-Sale îi este bine, bine va fi doar pentru el. Toți ce i se împotrivesc sau crâtesc sunt dușmanii bietei țărișoare și Nemerniciei-Sale și cu aceștia va fi neiertătoare. Va decreta ca în fiecare dimineață și seara, înainte de rugăciune, toată suflarea Deneaidei, să se închine la icoana ei și să-i ridice osanale și să aclame: „Să trăiești bine, Nemernicia-Ta!” Nimic mai mult. Iar pentru cei mai zeloși sluji, va avea Nemernicia-Sa grijă, le va da funcții și daruri cum n-au visat și-i va croi după propriul calapod.

Așa că toți ispravicii și slujii, Nemerniciei Sale, au băgat bine la cap vrerea Nemerniciei-Sale și legile de pe tabule și, care mai de care, au trecut la treabă, așa cum îi tăia capul și nimic nu-i mai interesa. „Unde-i legea Nemerniciei-Sale nu-i tocmeală!” repetau ca roboții...

Orice asemănare cu persoane reale este... ireal de adevărată.

 

În parc, pe o banca sub un felinar electric, un tânăr citea liniștit. Captivat de lectură  nu a sesizat că se întunecase, mai ales că felinarul de deasupra lumina destul de bine. Un procurist deneaist, îl vede și cum, după toate semnalmentele, pare să fie unul dintre cei pe care i-a descris Nemernicia-Sa, ar fi suspect, mai știi, poate fi și vreun protestatar, tânăr frumos și libertin, așteptându-și colegii să comploteze împotriva regimului slujit de Nemernicia-Sa, îl somează autoritar:

-Stai! Ce faci aici?

-Nimic!

-Cum nimic, ce eu nu văd?..

-Citesc, domnule.

-Las că știu eu. Zi drept ce faci?

-V-am spus, citesc.

-Ce citești?

-De fapt învăț.

-Hâmm, ai sucit-o, înveți?..

-Da, învăț. Sunt student și învăț.

-Studeeent, va-zică așa! Hai, lasă-mă cu șmecheriile. Vă știu eu... Cum vine asta că înveți tocmai aici?

-Mâine am examen, liniștea și aerul parcului îmi fac bine...

-Ahaaaa, vra să zică, liniștea și aerul...Mă, ce pregătești? Zi repede ce pregătiți, voi ăștia, că vă știu eu?

-Nu pregătesc nimic, învăț pentru examenul de mâine.

-Mai lasă-mă cu examenul. Asta s-o spui luʼ mutu.

-Serios, domnule, am examen la logică și am un profesor cam al dracului.

-Hââm!.. Logică? Te dai deștept? Crezi că mă prostești? Ce-i aia,.. cum spui tu?..

-Logică.

-Și cu ce se mănâncă asta,.. cum îi zici tu?

-Logica!  E o știință a rațiunii, al cărei obiect este stabilirea condițiilor corectitudinii gândirii, a formelor și a legilor generale ale raționării corecte, care, prin metode specifice, poți trage o concluzie... logică.

-Hai mă! Cum vine asta?

-Simplu. Sunt niște întrebări-chestionar și în funcție de răspunsuri poți trage o concluzie... logică.

-Spre exemplu?..

-Aveți acvariu?

-Da!

-Înseamnă că vă plac peștii?...

-Daaaa!

-Vă place și natura?

-Desigur, că mă trag  de la țară!

-Dacă vă plac peștii și natura, mergeți cu plăcere și la un pescuit?

-Normaaal!

-Și dacă prindeți pește vă place să-l prăjiți sau să-l frigeți la grătar și,.. cu mămăliguță și mujdei, mamă, mamă,.. merge de minune și un spriț de vin roșu. Beți vin roșu?

-Mai întrebi!

-Dacă bei vin roșu îți vine să te iubești cu femeia?

-Mamăăă, cum să nu!

-În concluzie, vă plac femeile, deci nu ești homosexual. Da?

-Așa-i!..

-Asta-i logica...

-Mamăăă, așa-i!

Fericit nevoie mare de cele „învățate”, Slugărică, sticlete-procurist deneaist, a doua zi dimineața, la serviciu, ca să se dea mare la șef,  prima lui grijă a fost să arate și să pună în practică ce a învățat la „logică”.

-Să trăiți, șefu! Să știți că am învățat „logica”.

-Zău! Ce-i aia?

-E o știință care ne va ajuta tare mult în munca noastră...

-Adică?..

-Pui întrebări și afli imediat ce vrei de la ăla pe care-l anchetezi.

-De exemplu?..

-Aveți acvariu?

-N-am.

-Păi, șefule, îmi pare rău, dacă n-ai acvariu, nu-ți place peștele prăjit și nici vinul roșu, deci nu-ți plac nici femeile. Înseamnă că ești homosexual, șefule! Vedeți ce metodă rapidă e?..

-Fugi, mă, d-a-ci... Pentru asta m-a dat afară de la grădiniță. Cum crezi că am putut să facem atâtea dosare? Cu logica Șefei, care e sfântă, e mama legilor.

-Aaa, cu logică, adică aia a lu̕ Nemerniciei-Sale! Gata, m-am prins. O știați, șefule, și nouă nu ne-ați spus-o!..

-Ce să-ți spun?.. Eu nu spun, dau ordine așa cum primesc ordinele. Desigur, cum altfel? Nemernicia-Sa să trăiască, că ea mi-a destupat capul dând legi după frumoasele și utilele-i voințe și vise! Dacă spune să-l arestezi pe unu nu stai, nu cîrtești și chemi televiziunile, chemi mascații și-l salți cu trâmbițe și surle, pui dosarul la dospit și, gata, cu el la mititica atâția ani cât hotărăște Nemernicia-Sa. Fără comentarii. Ai înțeles?

-Înțeles!.. Să trăiți!

 

 Orice asemănare cu personaje reale este... ireală... 

 

Vizualizări: 11

Răspunde la Aceasta

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Postare de log efectuată de Monica Pester
cu 10 minute în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Egoism (Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 22 minute în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog Egoism (Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 38 minute în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Actul Sacru a utilizatorului Maria Mitea
cu 40 minute în urmă
Maria Mitea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Actul Sacru a utilizatorului Maria Mitea
cu 3 ore în urmă
Postare de log efectuată de Vasilisia Lazăr
cu 4 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Actul Sacru a utilizatorului Maria Mitea
cu 4 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 5 ore în urmă
Denisa Curea-Popa şi-a partajat postarea de blog pe Facebook
cu 7 ore în urmă
Denisa Curea-Popa şi-a partajat postarea de blog pe Facebook
cu 7 ore în urmă
Denisa Curea-Popa şi-a partajat postarea de blog pe Facebook
cu 8 ore în urmă
Maria Mitea a contribuit cu răspunsuri la discuţia Trei păpuși, cinci becuri și 2 pachete de țigări a utilizatorului Maria Mitea
cu 8 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Rondel pentru Momo a lui carmen popescu
cu 8 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Hoţul de lumină a lui Nikol MerBreM
cu 8 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Rondelul poeziei a lui Valeria Merca
cu 8 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog invidie a lui Ana C. Ronescu
cu 8 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a contribuit cu răspunsuri la discuţia Trei păpuși, cinci becuri și 2 pachete de țigări a utilizatorului Maria Mitea
cu 8 ore în urmă
Maria Mitea a contribuit cu răspunsuri la discuţia Trei păpuși, cinci becuri și 2 pachete de țigări a utilizatorului Maria Mitea
cu 9 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sub clipocitul vâslei solitare a utilizatorului gabriel cristea
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Viorel Grădinariu îi place postarea pe blog bella a lui petrut dan
cu 10 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor