Atât de mult pentru fericire...

< A înţelege e ca şi când ai fi stăpânul jocului,

copilul candid ce trece prin gânduri ca o umbră de sînge. >

Sunt gândurile unui tânăr pierdut în propriu-i trecut imaginat care îşi regăsea o plimbare uitată pe străduţe magice lângă o fată care, cândva, era sensul şi esenţa lui.

Poate vreo carte, vreun premiu să-i ofere acest mirabil context?

- Nu, gândi atunci el. Iată o capodoperă care nu are nevoie de nici o omologare, elogiere, mediatizare.

Iată o baladă pentru o minune!
...............................................................................................................................................

- Cum să rănesc un om care mi-a redat speranţa, scrise el într-un alt timp. Sunt tot mai departe de mine...Un pisic visează că plânge... Timpul dispune de noi haotic, bătrîn s-a trezit într-o amiază bolnavă, încearcă să memoreze unde a greşit şi de ce s-a născut. O întrebare grotească ca şi existenţa noastră, gândi atunci el. Din păcate eu sunt lucid cînd Fiara trece prin lucruri, respinşii îmi dau dreptate. De n-ar fi Moarte lumea asta ar avea coerentă chiar şi în Disperare.

...................................................................
Fiecare trezire e o trădare a visului tău,
Fiecare iubire e o minciună a sângelui tău.

....................................................................

Trei poze

- Privind-o din profil cum întinereşte, era fata pe care o visase, iar apoi o regăsise în "oraşul secund" cu trăsături puternic asiatice, vibrând de iubire.
Sufletul ei era al său. Şi a simţit un oftat interior, un fel de tristeţe faţă de un trecut Ratat. Atunci a simţit-o profund a lui, pentru eternitate.

Iubea din toata inima ca o fată khazară, iar el din tot sufletul ca fanaticii arberi. Un suflet complicat!

Să vrei ca într-un timp iubita să revină într-un alt timp! E un chin metafizic. Avea suflarea de 15 ani, sufletele s-au contopit deja. Privită din faţă ti-a apărut nelămurită, timorată, să fie cea pe care o uitase!

Cea mai tristă poză ~ Când a plecat, i-a privit fericirea şi dorul. Aveam în sânge gustul ei. Lângă el rămăsese Cealaltă pe care o vedea. Nu spunea nimic. Plângea. I-a sărutat lacrimile.

...............................................................
Fiecare trezire e o trădare a visului tău,
Fiecare iubire e o minciună a sângelui tău...

.................................................................

Cred că o să ne chinuim enorm i-a şoptit vocea lăuntrică, ce părea să fie a ei... Poate ne vom regăsi, cândva, într-o altă lume, puri, frumoşi, ne vom recunoaşte sigur, ai intuit singur prin zbuciumul interior. Poate de asta am revenit în memoria ta temporară, îţi era necesar să-ţi fiu aproape de sufletul tău care era şi al meu.... Nu s-a pierdut, s-a rătăcit, dar această rătăcire e mai tristă ca pierderea.

Din frunte lui lumea se scurge-n lacrima mea,
Timpul s-a închis în sine,
orele ţipă disperate,
Dublul meu îşi aprinde o havană.
O fată tristă trece prin oglinda sângerândă,
Demonii nu mă înţeleg.
Cineva invizibil mângâie păpădiile din zâmbetul tău,
sunt trist,
NU SUNT EU...

Oare de ce-ar trebui şterse, uitate frunzele amintirilor?? Poate-au redat doar o stare, un sentiment de sinceritate, de moment, dar fără amintirile memoriei nu ar mai exista nimic. Închipuie-ţi un om fără
memorie ce mai poate fi? Toţi şi totul se schimbă. Atâtea lucruri, gânduri, sentimente depind de intensitatea focului care purifică sau doar incendiază în scrum totul.

Amintiri confirmate şi frica,
întotdeauna frica desfigurând speranţa,
logica zâmbetului şi golul îngheţat
într-o inutilă sărbătoare
şi globurile de sânge
şi indiferenţa târzie.
A şti, dar a fi imposibil
- Asta-i pedeapsa, mireasă-mireasmă!

Zilele au sens când vântul îţi şopteşte că ea te aşteptă undeva, tu ştii şi visezi camera ei. Parfumul toamnei îţi vorbeşte de primăverile pierdute, ai vrea să fii fericit dar rana din creier nu te lasă şi ştergi oglinzile cerului. Ea îţi surâde mângâind un pisoi....

Toamna zâmbeşte de culori,
casele carnivore îmi arată secundele lui Niciodată,
sunt geamuri când tânăr reflectau speranţa,
acum prăfuite mângâie lacrimile bătrânilor.

Toate clipele când a trăit Ea au fost frumoase. Restul, nici că contează.

Durerea, o câmpie îngheţată.
Toate s-au dus, spuse,
Iată-le zac îngheţate în cuburi cenuşii,
Nu ştii de sunt moarte sau vii.
Sunt singur şi sper c-am murit,
Îngerul spuse nu ştiu,

Văd doar această infinită câmpie
şi-o lacrimă de sânge,
nu ştiu cine râde sau plânge.

Tot timpul să desenăm cercuri în jurul celor pe care-i iubim, nu inimi, pentru că inimile se pot rupe, dar cercurile nu au capăt. Toţi avem nevoie de ceva sau cineva, fiecare îşi are părticica şi locul lui în întregul nostru. Întinzând mâna moartea a câştigat o secundă, zâmbetul tău rece a spart oglinda, sângele îmi curge pe pleoape. Troleibuzele gem de morţi, sunt fericiţi. Vin sărbătorile, amintirile nu-ţi spun mai mult decât o zăpadă murdară. Receptăm doar o singură durere ... Clipe si umbre...


Moartea a sosit în absenţa noastră,
Cândva aveai un prieten
căruia îi spuneai visele...
Acum scrii unui trecut închis
într-un posibil zâmbet.
Eşti mai străin decât un mort,
Rătăceşti sub pleoapele goale
Aşteptînd definitiva Uitare...

Vizualizări: 85

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Tot timpul să desenăm cercuri în jurul celor pe care-i iubim, nu inimi, pentru că inimile se pot rupe, dar cercurile nu au capăt.


Am desenat un cerc în jurul tău, Irina, şi încă unul în jurul poeziei tale.

Toată admiraţia! Minunat!

Text transferat în Bibliotecă.

Irina, felicitări sincere!! Şi în acest text am găsit profunzimea cu care scrii şi mă bucur că eşti în cercul pe care l-am desenat în jurul prietenilor mei!!!

Cu preţuire,

Elena

Un cerc - simbol al universului, al echilibrului, al eternei reintoarceri, al ciclicitatii  regasite in natura sub forma anotimpurilor, zilelor, fazelor lunii, regasite chiar si la nivel celular.  Simbolul aerului, al spatiului, expansiuniieste cercul in cele 5 elemente . Multumesc, Vasilisia, pentru lectura si cercul desenat.

Cu drag, Irina

Vasilisia Lazăr (da Coza) a spus :

Tot timpul să desenăm cercuri în jurul celor pe care-i iubim, nu inimi, pentru că inimile se pot rupe, dar cercurile nu au capăt.


Am desenat un cerc în jurul tău, Irina, şi încă unul în jurul poeziei tale.

Toată admiraţia! Minunat!

Multumesc pentru transferul in biblioteca, Vasilisia.

O zi minunata!

Vasilisia Lazăr (da Coza) a spus :

Text transferat în Bibliotecă.

Minunat ai simtit energia cuvantului acestor randuri, Mihaela draga!

Cu multumiri, Irina

Mihaela Popa a spus :

Înţelept lucru

"Tot timpul să desenăm cercuri în jurul celor pe care-i iubim, nu inimi, pentru că inimile se pot rupe, dar cercurile nu au capăt."

"Zilele au sens când vântul îţi şopteşte că ea te aşteptă undeva..."

" Cum să rănesc un om care mi-a redat speranţa,"

citit cu drag,

Mihaela


Da, Vio draga, pe unda simtirilor noastre curg creatiile pe care prin amprenta noastra pe modelam aducandu-le la lumina! Mereu am vibrat la tot ce ai simtit sa aduci la lumina, mereu ai vibrat la creatiile aduse....un fir ne leaga- sensibilitatea, emotia si lumina!

Cu mare drag, Irina
violetta petre a spus :

Întotdeauna, o poveste minunată, voi găsi aici...plină  de  iubire şi inconfundabilă prin stilul original şi unic.

Drag, Vio!

Multumesc mult, Elena draga, pentru vizita si alesele impresii. Ma bucur si eu pentru prietenia inimilor noastre.

Cu drag si pretuire, Irina

Elena Mititelu a spus :

Irina, felicitări sincere!! Şi în acest text am găsit profunzimea cu care scrii şi mă bucur că eşti în cercul pe care l-am desenat în jurul prietenilor mei!!!

Cu preţuire,

Elena

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Nikol MerBreM îi place postarea pe blog VALENTA culori în iarbă a lui Stanescu Valentin
cu 6 minute în urmă
Utilizatorului Nikol MerBreM îi place postarea pe blog Erezia îngerului cu o singură aripă a lui Costel Zăgan
cu 7 minute în urmă
Utilizatorului Nikol MerBreM îi place postarea pe blog Cântec de lebădă neagră a lui chindea maria elena
cu 8 minute în urmă
Utilizatorului Nikol MerBreM îi place postarea pe blog Chemare (sonet) a lui BOTICI GABRIELA
cu 8 minute în urmă
Utilizatorului Nikol MerBreM îi place postarea pe blog Cu traista-n băţ am pribegit prin lume a lui Camelia Ardelean
cu 9 minute în urmă
Utilizatorului Nikol MerBreM îi place postarea pe blog vorbind despre felul în care arăți a lui petrut dan
cu 10 minute în urmă
Utilizatorului Nikol MerBreM îi place postarea pe blog Nimic nu e visare a lui gabriel cristea
cu 12 minute în urmă
Utilizatorului Nikol MerBreM îi place postarea pe blog Lacrimi a lui Vasilisia Lazăr
cu 13 minute în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Erezia îngerului cu o singură aripă a utilizatorului Costel Zăgan
cu 7 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog vorbind despre felul în care arăți a utilizatorului petrut dan
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog În spatele soarelui a lui Nikol MerBreM
cu 17 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog În spatele soarelui a utilizatorului Nikol MerBreM
cu 17 ore în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog Sonetul călătorului a lui Răduță If. Toader
cu 18 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sonetul călătorului a utilizatorului Răduță If. Toader
cu 18 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog precum un sticlar ce modelează obiecte cu respirația sa controlată a utilizatorului petrut dan
cu 18 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Sonetul călătorului a lui Răduță If. Toader
cu 18 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog locuiesc deasupra unui supermarket chinezesc a lui Nuta Craciun
cu 18 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog În spatele soarelui a lui Nikol MerBreM
cu 18 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Lacrimi a lui Vasilisia Lazăr
cu 18 ore în urmă
Utilizatorului Denisa Curea-Popa îi place postarea pe blog Nimic nu e visare a lui gabriel cristea
cu 18 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor