de când cineva mi-a furat sufletul i-a luat mărgelele colorate
și a dispărut
caut un om să mă găsească
când nu mă găsesc
să-mi găsească cuvintele din podul casei
și să ți le-agațe de lobul frontal al inimii ca pradă de pace
să tacă
când tu spui o mulțime de lucruri despre altul
și mă peticești cu ele
să repare țeava de la gaz când tu ai vrea
să te arunci cu mine în flăcări
să locuiască la parterul întâmplărilor cu tine
de unde doar un pas și o fântână
mai trebuiesc făcute
caut un om
să te învelească cu o frunză de lună
când îți amestec pe umăr și noapte și mirare și lupi
și mai ales
și mai ales aș dori să nu mă găsească
când
mă găsești tu
Adaugă un comentariu
Deosebită, mai ales a doua parte!
Și acum să trecem la poezie:
*caut un om să mă găsească/ când nu mă găsesc
**să tacă/ când tu spui
Două cacofonii crase. La prima (dar și la a doua) s-ar putea intercala adv. atunci.
Poezia mi-a plăcut mult.
da Coza
Vasile Pintilie, de ce ai sărit așa ca ars? Ion Lazăr doar propune. Site-ul este format ca un cenaclu: scrii, primești sau nu sugestii, comentarii, răspunzi, te implici în alte texte ale colegilor. Ce e rău în asta? Departe de Ion da Coza sau de noi cei din administrație, ședințele de partid de care amintești. Ai luat-o cam, grav și departe de ceea ce a vrut să transmită fondatorul. Nu a impus, a propus, doar și are acest drept. Mie nu mi se pare că sună ca o dispoziție, ci ca și ceva normal. Gândește-te și la noi, cei care citim tot ce se scrie în acest site pentru a-l întreține și nu primim nici măcar un simplu, mulțumesc. Eu îți apreciez foarte mult poezia și tu ști asta. Ne bucurăm să fii printre noi cu ea. Alegerea dacă va mai fi sau nu este la tine. Dar hai să fim și oameni, și calmi, și onorabili. Cui folosește să-ți însigurezi creația? Pentru cine o scrii dacă o ții în sertar?
Cu stimă,
Sofy
Când un poet scrie așa de bine, nu există loc de gâlceavă. Atunci când știi să te joci prin cuvinte ar fi cazul să le folosești în favoarea artei, să le mânuiești cu indulgență. Știu, personalitatea unui poet este mare, orgoliul la fel, însă hai să le putem în slujba artei și nu în contradicții, să fim mai maleabili.
Mi-a plăcut poezia.
și să ți le-agațe de lobul frontal al inimii ca pradă de pace -
De acord!
Sofy
Mă refeream numai la respect reciproc, stimate dle Pin! Adică să mulțumim, în scris, celor care ne citesc, că doar n-om fi Dumnezeii poeziei/prozei contemporane, iar cititorii să ne pupe picioarele fiindcă existăm și-i onorăm cu creațiile noastre!!
O sugestie venită de la un cititor, rămâne o sugestie. Ea poate sau nu poate să fie luată în seamă de un autor. E strict problema lui! Însă când e vorba de reguli gramaticale (am remarcat că dvs ați reacționat pozitiv!), site-ul nu (prea) face concesii - vrea să se diferențieze de facebook, unde cca 80% dintre cei care scriu acolo sunt agramați!
Dacă aceste atitudini sunt tipic comuniste, mi le asum cu mândrie!
domnule da Coza,
cred ca nota dvs suna ca o dispozitie. care nu ma intereseaza. dialog de genul batut din picior ("și să le pună imediat în aplicare" ) am mai auzit cindva, pe vremea activistilor de partid. si sincer, nu ma interseaza sa ma inscriu in acest partid. iar "nota cu atitudinea" precum "onor la dreapta!" pune cireasa pe adevarata dvs intentie: cine nu-i cu noi, e impotriva noastra!
eu nu cred ca a satisface intr-o mie de cuvinte un cititor este scopul unui site literar. dar daca sefu' vrea asta...asta e. in felul meu, nu in al dvs, eu cred ca printr-o redeventa am raspuns cititorului care s-a oprit pe o poezie. si, de multe ori, fara sa anunt dimineata, la prinz si seara, am corectat unde mi s-a sugerat. nu a fost bine.
stiu si cred ca poezia mea nu reprezinta mare lucru. de aceea cred ca nu este nicio pierdere pentru dvs., cititorii acestui site, si pentru dvs dle da Coza, daca nu mai este postata aici
Notă: Sună a autosuficienţă să răspundem comentariilor primite la o postare cu un „Mulţumesc” general și impersonal, sau nici măcar cu atât. Pe site-ul ÎNSEMNE CULTURALE vrem să deschidem un dialog. Vrem să auzim părerea sinceră a autorului despre sugestiile primite (acolo unde s-au făcut sugestii) și să le pună imediat în aplicare, unde e cazul! Un „Mulțumesc” personalizat e un semn firesc de respect colegial şi o reverenţă faţă de cititor! Negreșit e o adevărată impolitețe (ca să fim eufemistici) să mulțumim doar unuia/unora dintre cititorii noștri, iar pe ceilalți să-i ignorăm cu măreție! (Această notă o primesc/o vor primi toţi cei ce au o astfel atitudine!)
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE