de toamnă

a ruginit împrejurul

sub talpile mele

răsună tristeţea frunzelor moarte

pe-o zdreanţă albastră de cer

s-a ivit un soare

să mai încălzească culorile

duhul albăstriu

al frunzelor moarte

mă-mpresoară şi-l gust

soarele s-a dizolvat

în cenuşiul di-mprejur

iar capul mi se umple de amintiri

Vizualizări: 194

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de cristian hudusan pe Octombrie 1, 2012 la 4:15pm

bun Ion nici eu nu am prea mult timp , însă î-mi place apa curată . De-aia te rog să încetezi cu insinuările cînd tu de fapt habar n-ai despre ce stiu eu sau ce realizez eu sau ce pot sau am putut . Să sti că eu chiar fac plăcinte şi inca romînesti ( e o mare diferenţa intre plăcinte şi clatite ) cu urdă şi cu mărar ... Iar ce am facut noi aici nu e polemica ci discuţie de mahala atîta timp cit eu pun probleme şi mi se raspunde " ai grija că zbori daca nu te conformezi " exact ca în bancu cu iepurele " ma tu iar n-ai şapcă " . Sau e nivelul meu prea ridicat ? Spune si-l cobor ... eu pot să vorbesc şi pe înţelesul tuturor . Î-mi pare că am dat peste o comunitate religioasă căreia nu i-am luat în seama sfinţii ...  acuma ma duc la cai să mă relaxez intelectual "pa sî pi curînd" :) .

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Octombrie 1, 2012 la 7:50am

Cristian, după cum ţi-am spus, mie îmi place polemica dar nu prea am timp de aşa ceva (mai ales când ea nu duce nicăieri). E în zadar să-i explici cuiva ce e plăcinta pe când acel cineva nu realizează ce e făina...

Comentariu publicat de cristian hudusan pe Octombrie 1, 2012 la 12:44am

 violeta mulţumesc de sfat . Si de compliment . Sper că-mi dai voie să mă pun alături de Che Guevara că şi el era poet . E drept ca nu foarte bun ...

Comentariu publicat de cristian hudusan pe Octombrie 1, 2012 la 12:26am

Ion tocmai am venit de la cai şi sînt surprins să descopăr că-i mai usor să mă fac înţeles de ei de cît de către oameni . LOL ... Te citez " Ce nu înţelegi tu, Cristian, sau te prefaci că nu înţelegi, este că limba e un sistem viu, şi ca orice sistem viu evoluează sau involuează. Amândouă tendinţe duc la disoluţia unei limbi prin acceptarea barbarismelor sau arhaismelor. A cere românilor să scrie ca Neagoe Basarab, sau englezilor ca Shakespeare  mi se pare o inepţie… că de glumă nu poate fi vorba." Nu inţeleg logica . Adecă limba egal dacă evoluează sau involuează se disoluează pentru ca nu poate accepta decît barbarisme sau arhaisme ??? sic . Şi întreabă te rog un intelectual englez ce părere are el despre limba engleză contemporană în comparaţie cu limba lui Shakespeare sau a lui Byron . Deci dupa tine a cere oamenilor sa vorbeasca ales , e o inepţie ... toată Europa recunoaste involuţia limbilor europene şi toţi î-şi fac griji şi iau măsuri împotriva jargonizării limbilor numa romînu se maneleşte la televizor si prin cotidiene şi nu vorbesc de intervievaţi ci de reporteri că mi se face păru (paru) :) măciuca cînd aud si văd ... Deci asta-i tendinţa evolutivă pe care o aperi aici ? Şi ăştia-s corifeii şi ctitorii limbii pe care-i susţii ? Păi ce naşte mîţa şoareci manîncă . Ministru educaţiei se exprimă mai rau ca un copil de-a 5-a dar tu î-ţi permiţi  să sugerezi ca Eminescu e arhaic iar pe cei ce au redescoperit limba romînă din încîlceala de fanarisme şi slavisme îi faci barbari ... Şi asta numai ca să aperi un punct de vedere care poate nici nu-i al tău ? Toţi poeţii europei experimenteaza cu dialecte si limbi arhaice şi punctuaţie şi  lexică şi ortografie şi cu gramatica numa romînu zice că Alexandru Graur este zeitatea supremă a limbii romîne ; păi dacă Alexandru Graur a zis tu de ce sa mai gindesti şi cu mintea ta că doar nu de-aia o posezi ... de mă mir că nu-l sfinţeste biserica ortodoxa atîta-i de stralucitor . Tu cunosti verbul "a tainui" cu sensul cu care l-am folosit eu ? Eu sînt sigur ca nu . Da -i greu sa întrebi de unde-l am ... Sau , ce stiu eu ? poate nu-i interesant ... LOL... Cît despre mediocritatea ta Ion , nu eu am articulat-o ci tu , eu doar am spus ca te complaci în ea . Eu personal te consider bun din motive foarte concrete dar aş vrea să aud de la tine de ce crezi tu ca eşti bun . Iniţial motivasem însă  am şters pentru că sînt curios despre ce crezi tu despre tine . Dacă ajungem pîn-acolo ... Şi să n-o iei ca pe o periere , eu sînt întotdeauna sincer indiferent de conflictul existent . Iar daca tu crezi ca publicătorii de cărţi si colecţionarii de premii şi titluri sînt exceptionali io te compătimesc .  Iar teoreticienii să scrie îtîi poezie şi dup-aia să teoretizeze .  Să ne înţelegem : ce-i în opinia ta curat romîneste ? Exemplifică te rog o greşală de limbă pe care am făcut-o  sau arată-mi te rog ce la limba mea e necurat  ... Schau bitte noch ein mal wie ich Goethe geschrieben habe . Da sind alle Buchstaben dabei nur dass ich in Eile zuerst "h" getippt habe...Ich gebe ehrlich zu meine Frau war schon ungeduldig : es war schon spaet gestern ...:)

       

       IO AM SCRIS AICI DE MAI MULTE ORI CĂ AŞA NUMITELE GREŞELI SÎNT

INTENŢIONATE ŞI CĂ POT SĂ LE SUSŢIN CU ARGUMENTE . NIMENI DAR ABSOLUT

NIMENI NU A FOST INTERESAT SĂ AUDĂ CE AM DE SPUS CU PRIVIRE LA ASTA .

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Septembrie 30, 2012 la 2:47pm

Cristian, trăim în societate şi libertăţile ne sunt limitate – poţi să ieşi în fundul gol pe stradă, dar ieşi?!!? Am folosit pronumele de politeţe fiindcă era prima oară când mă adresam ţie şi nu ştiam ce formulă impui. Mă bucur că măcar aici suntem pe aceeaşi lungime de undă.

Ce nu înţelegi tu, Cristian, sau te prefaci că nu înţelegi, este că limba e un sistem viu, şi ca orice sistem viu evoluează sau involuează. Amândouă tendinţe duc la disoluţia unei limbi prin acceptarea barbarismelor sau arhaismelor. A cere românilor să scrie ca Neagoe Basarab, sau englezilor ca Shakespeare  mi se pare o inepţie… că de glumă nu poate fi vorba. Nu te-am catalogat şi cu atât mai puţin înjurat ca fiind „agramat şi catastrofă ortografică”, cum ai înţeles tu.  Ţi-am cerut doar să te supui regulilor gramaticale actuale. Dacă vrei să scrii intenţionat cu greşeli, poţi s-o faci, dar nu pe acest site.

Ca admirator al catedralelor gotice, consider (dar spun asta doar de dragul discuţiei!) că faimoasa Catedrală a lui Gaudi – Sagrada Familia – e o porcărie arhitectonică! Porcărie sau nu, sunt sigur că arhitectul a folosit mortar şi cărămizi standard pentru a-i dăinui „porcăria”!

Sigur, Cristian, că sunt un mediocru. Dacă eram vreo somitate, aveam până acum cel puţin 33 de cărţi premiate de Academia Română, eram membru al Academiei, eram ministru perpetuu la Cultură, eram nominalizat la Nobel etc., etc. dar aşa, în mediocritatea mea, am înfiinţat acest spaţiu ca pe un cenaclu online, unde să se întâlnească iubitorii de cultură şi de românism. Da, şi de românism! Îmi spui că: „În loc să discutaţi conţinut poetic , să învăţaţi unii de la alţii , să scoateţi in evidenţă , poetică , stil , originalitate , inventivitate va complaceţi in a vă face complimente unul altuia şi în a ridica mediocritatea la nivel de maestru .” Eşti nou-venit şi de aceea o să-ţi spun că de pe acest site s-au ridicat cel puţin trei poeţi valoroşi (în opinia noastră), dar au plecat de cinci ori mai mulţi din cei care s-au crezut infailibili ori „genii neînţelese”, categorie din care se pare că faci şi tu parte. E adevărat, uneori pare că ne gratulăm reciproc şi câteodată chiar o facem, motivat sau nu, dar ce rost are să spun în proză (şi prozaic) ceea ce un poet a spus mirific într-un vers? Te asigur, Cristian, că nu e creator de pe acest site care să nu fi mutat măcar o virgulă la sugestia colegilor şi te mai asigur că sunt mulţi care abia aşteaptă să le fie disecată opera. Regret desigur că printre noi nu sunt nume ca: Eugen Simion, Livius Ciocârlie, Valeriu Cristea, Marian Popa, Mircea Martin, Eugen Negrici, Ion Pop, Dan C. Mihăilescu, Mircea Mihăieș, Țeposu, Lefter, Ștefănescu, Manolescu ş.a. I-am invitat, să ştii, şi mi-au răspuns „că mai au puţină treabă”, dar negreşit vor veni.

La urma urmei, Cristian, ştie cineva, cu adevărat, ce e poezia? Dacă poezia ar avea o definiţie concretă, am face un şablon şi orice text care nu se încadrează l-am arunca la gunoi. Te încumeţi să faci un astfel şablon? Bănuiesc un „nu” mare cât caii tăi. La aprecierea unui text, dacă e poezie sau nu, ne bazăm pe ceea ce îndeobşte numim „organ poetic”. Ai sau nu ai aşa ceva – aici e cheia!

Teoreticienii poeziei sunt împărţiţi în două mari categorii. Cei care consideră că poezia trebuie să se adreseze numai creierului (poezie = definiţie rebusistică) şi cei care cred că poezia trebuie să se adreseze numai inimii (poezie = diabet). Pe mine, viaţa m-a învăţat că adevărul e undeva la mijloc. Sunt adeptul poeziei care se adresează inimii dar după ce trece prin encefal.

Mie îmi place polemica (din ciocnirea părerilor iese adevărul!) însă timpul nu-mi prea permite să polemizez, aşa că în loc de concluzie spun următoarele: pe acest site vreau să se scrie curat româneşte (fiind de acord totuşi cu autorii care vor să se individualizeze cu un nou limbaj poetic!). Cei cărora nu se supun ortografiei, din varii motive, le spunem: nu ştii – te învăţăm, nu poţi – te ajutăm, nu vrei – aşteaptă-te să fii suspendat/eliminat. Dacă noi, literaţii, nu apărăm puritatea limbii, atunci cine s-o facă, bambuiştii?!

Te-am tutuit, fiindcă mi-ai dat voie. Ce mă fac dacă o să ajungi (în încăpăţânarea ta de a scrie agramat) pe firmamentul unde strălucesc marile genii universale (vezi că numele poetului german, Goethe, aşa se scrie, iar nu Gotte!) şi o să am mustrări de conştiinţă… că, Doamne fereşte, am făcut un act de lezmajestate.

Comentariu publicat de cristian hudusan pe Septembrie 29, 2012 la 11:15pm

Ion te rog întîi sa nu mă domneşti ca nu sînt domn eu sînt om . De-aia tutuiesc , pentru că respectul meu se adresează omului din fiecare . Eu nu fac greşeli Ion ci scriu intenţionat aşa cum scriu . Dar de aici şi pînă la a mă injura ca agramat şi catastrofă ortografică "e-o cale-atît de lungă"ca să mai dau un exemplu de greşeală a unui agramat romîn (poţi compara dacă ai manuscrisu la îndemînă ) ... Şi asta fără a lua în considerare nici unul din argumentele aduse de parcă voi a-ţi fi zeităţile romînismului . Te complaci în mediocritate Ion şi-i păcat de energia risipită atît de-o parte cît şi de alta . În loc să discutaţi conţinut poetic , să învăţaţi unii de la alţii , să scoateţi in evidenţă , poetică , stil , originalitate , inventivitate va complaceţi in a vă face complimente unul altuia şi în a ridica mediocritatea la nivel de maestru ." E usor a scrie versuri / CÎnd nimic nu ai a spune, / Înşirând cuvinte goale / Ce din coadă au să sune".Pe la voi , se pare că Alexandru Graur a inventat limba romîna iar eroi ai romînismului şi ai limbii vorbita şi scrisă ca Anton Pan , Aron Pumnu , Papiu Ilarian , Densuşienii , Eminescu , Creangă , Cantemir sau Hajdei nici n-au existat (şi nu corecta te rog in Haşdei ca-i greşit ) . La voi nu s-a auzit inca de artificii poetice ? Nu mai vorbesc de Eminescu şi Creangă dar daca citesti în germană atunci Schiller şi Ghoette sau in engleză Shakespeare si Byron sau în franceză Voltaire şi La Fontaine . Şi nu spune ca ei î-şi puteau permite... că la vremea lor erau la fel de injuraţi ca şi mine . Eu cel puţim am avut atîta fairness incît sa propun o discuţie pe aceasta temă . Voi nu stiţi decăt să injuraţi ... Şi ma citez aici " A învaţa de la alţii e la fel de greu cu ai învăţa pe alţii "

 

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Septembrie 29, 2012 la 9:01pm

Domnule Huduşan, ţin foarte mult, dar foarte mult, ca pe acest site să se scrie corect româneşte încât dacă aş rămâne doar eu şi cu un singur membru, iar acel membru mi-ar cere să fac rabat de la regulile gramaticii, voi prefera să închid acest spaţiu decât să măcelărim limba română!

Limba română e foarte complexă. Dovada - la examenul de bacalaureat s-a dat o problemă care avea două răspunsuri (culmea!) ambele corecte. Deci  nimeni nu e infailibil, dar să insişti în a face greşeli şi a ignora atenţionările colegilor mi se pare a fi sfidare pe toate planurile. 

Să zicem că vă admitem capriciile. Vine un terţ şi deschide tocmai pagina dvs cu greşeli. Păi nu e îndreptăţit să considere că a dat peste raiul agramaţilor?

La noi găsiţi foarte multă libertate stilistică dar încercăm să diminuăm catastrofele ortografice.

De pe site-ul ÎNSEMNE CULTURALE au plecat circa 25 de membri, majoritatea fiindcă nu au vrut să-şi corecteze greşelile de gramatică. 

Suntem aici ca să ne ajutăm reciproc şi să ne respectăm reciproc.

Cu prietenie,

da Coza

Comentariu publicat de cristian hudusan pe Septembrie 29, 2012 la 7:05pm

Da aşa scrie am citit şi eu . Asta nu înseamna automat ca-i mai bine sau mai corect sau că dezlegat e incorect . In afara de asta eu consider si "deseară " greşit cînd avem "pe seară" scris separat . Eu nu cunosc regula ce a dat nastere la asemenea aberaţii şi nici nu cred ca ea exista . :)

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Septembrie 29, 2012 la 6:00pm

DIMPREJÚR adv.adj. invar. – Din jur, din vecinătate. – De4 + împrejur. (cuvânt compus, dar care se scrie legat ca şi deseară).

:)

Comentariu publicat de cristian hudusan pe Septembrie 29, 2012 la 5:55pm

Mulţam frumos ! N-am uitat de titlu da se pare că de la copiere şi pîna la descărcare a disparut nu stiu unde şi nu-i prima data ... Şi iară se pare că am probleme cu liniuţa . Hai să vedem ... Deci eu văd aici doua cuvinte diferite "din" şi "împrejur" care legate dau "di-mprejur" . Asta-i logica care susţine liniuţa mea dar poate greşesc ...in afară de asta am senzaţia ca se pierde din tărie dacă îl scriu într-un cuvînt . Poate-s prea sensibil . Ia-l te rog în considerare ca pe un artificiu poetic chiar dacă din punct de vedere lexic e greşit ...

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Actul Sacru a utilizatorului Maria Mitea
cu 3 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Nopți se sparg de întuneric a lui C.Titi Nechita
cu 3 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog pentru atât de adâncă dragostea ta a utilizatorului petrut dan
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog pentru atât de adâncă dragostea ta a lui petrut dan
cu 4 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sub clipocitul vâslei solitare a utilizatorului gabriel cristea
cu 4 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Sub clipocitul vâslei solitare a lui gabriel cristea
cu 4 ore în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 4 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Bătrân abac a lui Monica Pester
cu 5 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cină în alb a utilizatorului Mihai Katin
cu 7 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 7 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cină în alb a utilizatorului Mihai Katin
cu 10 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 10 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog din cartea cu tine a lui petrut dan
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Instigare la dor a lui Costel Zăgan
cu 13 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Cină în alb a lui Mihai Katin
cu 13 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog n-am să deranjez niciodată aerul, ca tine, a lui Maria Mitea
cu 13 ore în urmă
Utilizatorului Mihaela Chitic îi place postarea pe blog din cartea cu tine a lui petrut dan
cu 14 ore în urmă
Utilizatorului Ghiţă îi place postarea pe blog Sub clipocitul vâslei solitare a lui gabriel cristea
cu 14 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor