"No tocare el animal!" (collezione narrativa "Gli uomini sono belli"2012 Caravaggio Editore)

"            I.

.......Tikoshima leggeva il volume regalato di Liviè, poemi semplici e un po’ strani. Liviè su un’altra sedia, strava sdraiata e sembrava che si fosse addormentata.
Al finale del libro, alcune rime gli avevano ricordato il suo sogno agitato, avuto prima
dell’arrivo di Liviè.
“…nel tuo cammino, splendi più forte del sole,
L’energia pura che ti accompagna
è l’amore che ti circonda.
Grazie perché mi hai fatto conoscere la terra delle meraviglie, ti voglio bene Tikoshima.”
Dentro la sua anima sentì un grande colpo, come qualcuno gli avesse ricordato una sensazione di distaccamento, di separazione. La presenza di Liviè l’aveva fatto star bene, le era subito piaciuta, forse quel sogno era stato soltanto un stato d’animo premonitorio. Le rime del suo poema lo avevano emozionato, risuonavano nella sua mente come arrivate da un altro mondo. Stare insieme a lei, farle compagna, essere attento a farla sentire bene, era diventato subito un piacere,e si era accorto che Liviè poteva diventare in ogni momento la sua fidanzata. L’attrazione tra loro due era molto forte, con tutto questo cercavano tutti e due di mettere avanti prima di tutto la professione, le responsabilità, gli impegni, e mantenere la riservatezza che caratterizzava molto tutti e due.
L’ultima notte avevano deciso di non dormire, e di camminare a lungo nella città, Tikoshima voleva farle vedere ancora alcuni posti meravigliosi. Diceva sempre: “Non devi perdere l’occasione di vedere questo posto”. Si sono fermati ancora nei giardini dei meravigliosi templi, e per la prima volta Tikoshima l’abbracciava sentendo il suo desiderio forte di starle molto vicino.

...................

   II.

.......................................

- Le do il mio parere: le storie semplici sono anche più belle, però mi sono accorto tardi di
questo. Io da giovane ero molto preoccupato di complicarmi l’esistenza... C’era qualcosa che non mi bastava, volevo sempre vincere, sempre essere primo, sono stato sempre in competizione con me stesso, anche con gli altri. Provare in ogni momento di essere il migliore, mostrare agli altri tutto quello che c’era di buono e bello dentro di me. Così sentivo di vivere veramente! Facendo del bene agli altri... Però mi sono perso! La competizione è finita ! Non so dove ho sbagliato, mi sono ritrovato invalido e triste in un mondo che sento non appartenermi più!
- Mi dispiace veramente per la tua storia! Anch’io sono stata in competizione con me stessa.
Non è niente di sbagliato, non devi sentirti in colpa per questo motivo. É normale avere voglia di migliorare la propria condizione, di dare un senso alla propria vita, ti sei sentito capace di aiutare altri, l’hai fatto! Ti è poi successo qualcosa di molto brutto ma non per questo devi molare, a volte siamo sorprendenti e i nostri doni sono inesauribili. Devi vincere anche questa volta! A volte la
vita sembra una corsa a ostacoli.
-Hai detto bene! Una corsa a ostacoli... ma soltanto quando sei in competizione, quando fai
una gara, quando vuoi diventare quello che dà senza voler ricevere niente in cambio, oppure quando chiedi tanto senza saper valutare quando fermarti... allora non sarai mai un vincitore.Non pensi? Io non ho vinto... Io ho perso Liviè. Mi credevo “il migliore” senza sapere come evitare le “trappole”, come bene hai detto, sapevo soltanto probabilmente difendermi. Non sono stato mai un campione! É la pura verità! ‒ disse Mendalez con la voce triste, come se si stesse confessando davanti alla sua migliore amica. Meglio non parlare più di questo argomento! Considerato che sono diventato comproprietario di un lotto di batiscafi, siete invitati, tu e il tuo fidanzato, ad un weekend sul mare, insieme alla bellissima “Venus”, così si chiama la mia nuova acquisizione;in questa estate sarà molto impegnata con i viaggi."

" I.
..... 
Tikoshima răsfoia volumul de poezii făcut cadou de Liviè,poezii simple şi puţin ciudate
Liviè pe un alt şezlong părea  fi aţipit. 
La sfârşitul volumului,unele rime îi amintiseră de somnul agitat pe care îl avusese înainte de sosirea Livièi. 
"...în drumul tău,străluceşte mai puternic decât soarele 
Energia pură care te însoţeşte 
este dragostea care te înconjoară. 

Mulţumesc pentru  mi-ai făcut cunoştinţă cu terra minunilor,te iubesc Tikoshima." 

În mintea sa simţi  o fulgerare,ca şi cum cineva i-ar fi amintit o senzaţie de separare,de despărţire.Prezenţa Livièi îi făcuse foarte bine,îi plăcuse imediat,poate pentru că visul acela fusese doar o premoniţie.Rimele poemului îl emoţionaseră,răsunau în mintea sa ca venite din altă lume.Ii facuse o mare placere sa o insoteasca si sa-i acorde toata atentia sa,îşi dădu seamă  Liviè putea  devină în fiecare moment logodnică sa.Atracţia dintre ei doi era foarte puternică,cu toate acestea încercau amândoi  se concentreze asupra profesiei,responsabilităţilor,programului. 
În ultima noapte deciseră  nu doarmă şi  se plimbe prin oraş.Tikoshima vroia -i mai arate şi alte locuri minunate.Spunea mereu:"Nu trebuie  pierzi ocazia de a vedea şi acest loc."Se opriseră în grădinile minunatelor temple şi pentru prima dată Tikoshima o îmbrăţişă simţind dorinţa de a-i stă aproape. 

............... 
ÎI

-Părerea mea este  poveştile simple sunt şi cele mai frumoase,dar mi-am dat seamă prea târziu de asta.Eu de tânăr eram foarte ocupat -mi complic existenţă.Simţeam  nu îmi ajunge niciodată ceea ce aveam,vroiam mereu  înving, fiu mereu primul,am fost mereu în competiţie cu mine însumi,chiar şi cu alţii.Încercăm în fiecare moment  fiu cel mai bun, arăt şi altora ceea ce este bun şi frumos în mine.Aşa simţeam  trăiesc cu adevărat!Făceam mult bine altora.Dar m-am pierdut!Competiţia s-a încheiat!Nu ştiu unde am greşit,m-am regăsit invalid şi trist într-o lume care simt  nu mai îmi aparţine! 
-Îmi pare rău pentru povestea taŞi eu am fost în competiţie cu mine însumi.Nu este o greşeală,nu trebuie  te simţi vinovat.Este normal  vrei -ţi îmbunătăţeşti propriaexistenţă, dai un sens vieţii.Te-ai simţit în stare -i ajuţi pe cei din jur,ai făcut-o!Ţi s-a întâmplat ceva foarte urât după aceea,dar nu tebuie  te simţi înfrânt,câteodată suntem surprinzatori.Trebuie  învingi şi de dată această!Câteodată viaţa pare o cursa cu obstacole. 
-Ai zis bine!O cursa cu obstacole....doar când eşti în competiţie,când faci o întrecere,când vrei  devii cel care da fără  primească nimic în schimb...atunci nu vei fi niciodată un învingător.Nu crezi?Eu nu am învins...Eu am pierdut Liviè.Am gândit   fi cel mai bun fără  ştiu cum  evit "obstacolele",cum bine ai zis,ştiam doar probabil   apar.Nu am fost niciodată un campion!E purul adevăr!-spuse Mendalez cu vocea tristă, şi cum se confesă în faţa celei mai bune prietene.Mai bine  nu mai vorbim despre acest argument!Cum am devenit coproprietarul unui lot de vaporaşe,sunteţi invitaţi,tu şi logodnicul tău,la un weekend pe mare împreună pe frumoasă "Venus",aşa se numeşte nouă mea achiziţie,în această vară va fi foarte ocupată in călătorii...."

Vizualizări: 43

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Citesc cu toată bunăvoinţa, încerc să trec peste mine, deşi îmi este foarte greu, să înţeleg ceea ce nu e greu de înţeles. Nu mă refer la actiune, că încă nu cunosc stilul, dar mă deranjează enorm să citesc în ţara mea, în limba mea scrisul unei compatrioate total lipsit de atenţie şi de responsabilitate pentru limba în care te-ai născut şi te-ai format profesional. Scrie la avatarul tău că eşti licenţiată în geografie, aici în ţară. Nu se poate să-ţi fi uitat limba în 10 ani. Şi dacă ai uitat-o nu ai scuză. Mai avem şi alţi compatrioţi care locuiesc în străinătate şi scriu în limba română dar se străduiesc, spunând sus şi tare, că n-au nici o scuză de a-şi neglija limba, numai că trăiesc în altă ţară.

Apoi spui ceva de rimă... unde este rima în cele trei versuri? Că eu n-o văd nici în română, nici în italiană.

 logodnică sa, de a-i stă aproape. -mi complic existenţă.,vroiam, Încercăm în fiecare moment  fiu, propriaexistenţă,  şi de dată această!  şi cum se confesă - aceste expresii nu sunt scrise în româneşte.

Să nu mai vorbim de puctuaţia defectuasă.

Este ultima dată când mă aplec asupra vreunui text de al tău să-l citesc, până vei corecta.

Cu stimă, Sofy!

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 8 minute în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog florile de soc (valentă) a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 1 oră în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Silogism de primăvară a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 1 oră în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 1 oră în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Scrinul abulic a utilizatorului chindea maria elena
cu 1 oră în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 2 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 2 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Despre destin a utilizatorului Monica Pester
cu 4 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog Despre destin a lui Monica Pester
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog Silogism de primăvară a lui C.Titi Nechita
cu 5 ore în urmă
Postare de log efectuată de Monica Pester
cu 7 ore în urmă
Lui Bircea Marian i-a plăcut discuţia Viaţa la confort redus a lui Ion Lazăr da Coza
cu 8 ore în urmă
Postare de log efectuată de C.Titi Nechita
cu 10 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 12 ore în urmă
Postare de log efectuată de Stanescu Valentin
cu 12 ore în urmă
Lui Pop Dorina i-a plăcut discuţia Viaţa la confort redus a lui Ion Lazăr da Coza
cu 13 ore în urmă
Pop Dorina a contribuit cu răspunsuri la discuţia Viaţa la confort redus a utilizatorului Ion Lazăr da Coza
cu 13 ore în urmă
Pop Dorina a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 14 ore în urmă
Utilizatorului Pop Dorina îi place postarea pe blog Bucurie (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 14 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Infraroșu a utilizatorului chindea maria elena
cu 19 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor