Sălbatica genune 
 îmi tulbură ființa 
 în pragul dintre lumi 
  
 mă veșnicesc 
  
 spre altă galaxie 
 să reînvii credința 
  alte paradisuri 
 încerc să le trăiesc 
  în lumile bizare 
 din vastul infinit 
 să întâlnesc în ceruri 
 fantastice trecuturi 
retrăind  un mit 


 al reînvierii .
   
  Sălbatica genune 
 astăzi din nou 
 mă cucerește 
 ca un ecou  
 mă cheamă
vino, te veșnicește, 
 frumoasă hologramă. 

Vizualizări: 215

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Mai 18, 2017 la 9:21am

Maria cu tot ce ai scris deja ai compus un emotionant poem. Imi place modul tau de a impulsiona prin metafore e ca o impulsionare , sa descrii cum cade o frunza in zece moduri. o sa incerc sa fac asta, tot ce scrii e ca o provocare, e clar ca tu ai drum deschis pe calea Cunoasterii, eu abia sunt la inceput de drum, ma joc inca, nu am avut curajul sa spun despre mine ca sunt poeta, pentru ca stiu ca inca nu sunt, dar mi-ar placea sa pot spune intr-o zi. Cand mi-e dor de Khayyam acolo intru si ma umplu de feerie, pe Poetii nostri. Mi-ai starnit curiozitatea cu ceilalti doi Haviz si Kabir o sa intru diseara sa-i caut. Iti doresc o zi minunata ca sufletul tau.

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Mai 18, 2017 la 9:14am

Ion stiu ca sunteti persoane minunate, ca doar doriti sa faceti din cultura romana un diamant slefuit, de aceea raman aici si lupt cu mine sa ma slefuiesc si eu ca emotie.

Cu drag.

Comentariu publicat de chindea maria elena pe Mai 18, 2017 la 5:20am

Hi hi hi, Mărioaro - nu-ți refuza una din cele mai copleșitoare esențe ale Poeziei - LIBERTATEA! Las-o să te ducă în cele mai neașteptate zone! Nu uita că Pegas e înaripat, nu merge cu el la pas doar pe bulevardul din centrul orașului! Slăbeștei hățurile și lasă-l să spargă cerurile, să filtreze în aripă iadurile, să deseneze harta emoțională a ta pe piscuri și genuni deopotrivă! Cum vrei ca Poezia să-ți fie maestru într-ale cunoașterii și autocunoașterii, dacă o legi în jurul țărușului??? Nu te teme - suntem copiii ai Infinitului, ai Veșniciei - ce ni se poate întâmpla??? Iar ca să șlefuiești o emoție - trebuie mai întâi s-o eliberezi și s-o cunoști! Dacă ne reprimăm emoțiile, ne reprimăm și harul și devenirile noastre! Nu vom deveni niște stilați emoțional ci niște frustrați! Ca să poți filtra și dărui esența - scufundă-te în abisul oceanului, zgârieți ochii și pielea cu toată floa și fauna adâncurilor, pătrunde în rocă până la miezul planetei , adună cu lăcomie în neuronii inimii toate minunile de-acolo, apoi vino și sintetizează-mi câte ceva ca să-mi faci un dar ispititor. De te plimbi doar pe coama valului -nu vei cunoaște nimic din ceea ce numim Ocean! Și Ocean este și-n bobul de rouă, și-n lacrimă, și-n frunză, și-n elitra unui greier, pretutindeni.... Lumea este ceea ce avem curajul și lăcomia de a explora! Cât de bogată vrei să fii? Cât vrei să-ți strălucească poezia?? De-ți place Khayyam, mergi pe „Poeții Noștri” și ai să vezi în biblioteca lor în diverse traduceri cât Khayyam poftești! Numai eu (ca Gerra Orivera) am introdus 3 volume de catreme - peste 500 de catrene! Dar citește și pe alți sufiști! Haviz, Kabir.... Cunoaștere ezoterică au și Voiculescu, Sorescu, Stănescu.... Și în genere, marii poeți ai lumii au o viziune cosmică a potențelor umane! ...... De-aceea îți tot spuneam citește, citește, citește - și ai curaj să EXPERIMENTEZI! Testeazăți puterea de observare și creație făcând diverse „studii” - așa cum fac pictorii! Uite, de exemplu, poți să descrii căderea unei frunze toamna în zece imagini diferite??? Dacă (deocamdată) nu poți face asta - cum crezi că ai să poți face asta cu o emoție, o stare - așa ca poezia ta să aibă forță, originalitate, să mă facă să te caut ca să te citesc pentru a pleca din pagina ta mai bogată? Deci, experimentează, studiază, citește, citește......... Scrie tu să dai foc emoțional paginii Însemnelor, fără șabloane și imagini comune, obosite de prea multă folosință, - că eu mi-s pompier stelar și vin iute să sting incendiul! 

Succes!     

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Mai 18, 2017 la 2:12am

E mult mai bine în această variantă esenţializată.

Un lucru nu uita - nu-ţi vrem răul.

Drag,

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Mai 18, 2017 la 1:20am

Maria, ma ispitesti cu imagini ce putin imi fac teama sa nu devin  prea invaziva ca emotie, ca energie de transmitere a mesajelor subliminale dar in acelasi timp ma atrage , ma ispiteste tot ceea ce imi explici. Intai voi reciti Paunescu asa cum m-au sfatuit Paul si Valeria si tu, apoi o sa recitesc Omar Khayyam pe care eu il consider unul din cei mai mari intelepti ai lumii din toate timpurile, apo o sa incerc din nou. Multumesc din suflet pentru gandul bun.

Comentariu publicat de chindea maria elena pe Mai 18, 2017 la 12:55am

Dragă Mărioara, sfatul meu este să dramatizezi un pic! Dacă ieși din sfera scanării impersonale a unei imagini poetice, poezia ar putea căpăta nerv, emoție! E mai bine față de ce am citit până acum dar mai are nevoie de șlefuiri! Dacă ne-ai arăta și o relație emoțională a eului tău liric cu una din stările și imaginile pe care acum doar le enumeri, le treci în revistă... poezia ar căpăta altă substanță! Ca să îți dau un exemplu: spui - „    Sălbatica genune/  îmi tulbură ființa” - asta este o simplă informație care nu mă mișcă cu nimic nici intelectual nici emoțional, e o scanare impersonală! Dacă însă mi-ai arăta ce dizlocări, sau arsuri sulfurice  produce în artere tale, sau vertebre, mușcătura genunii - poezia ar căpăta viață, ar ieși din ramă și ar fi un tablou vivant, în efervescentă mișcare... Nu te sfii să remodelezi, să transformi... toți o facem...... uneori din poezia inițială eu păstrez doar o singură metaforă după ce tai adaug remodelez iar și iar o idee, o viziune.... Consideră această postare doar o variantă! Ai mai putea face câteva..... Știi Brâncuși câte variante a făcut la cele mai celebre sculpturi ale lui, ca să nu socotim schițele, desenele???.... Toți nu suntem decât niște truditori care ne străduim să eliberăm din stâncă o lacrimă de magie care să înfrumusețeze lumea! .... Așa că, de vrei să-i dai strălucire poeziei, ține cont de sfaturile celor dinainte și purcede la remodelări..... Imaginea din final merită o altă cadratură! Succes!

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Mai 17, 2017 la 9:37pm

Va multumesc pentru popas si apreciere , Paul, Darie si dumneavostra doamna Chindea Maria, va multumesc frumos si va mai stept.

Cu drag,

Mara.

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Mai 17, 2017 la 9:25am

Am schimbat, ai dreptate Ion. Imi place mai mult asa.

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Mai 17, 2017 la 9:18am

Multumesc mult Ion pentru comentariu, ma voi stradui sa scriu din ce in ce mai bine.

Cu drag,

Mara

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Mai 17, 2017 la 12:45am

Cu viața merg de mână 
spre alte începuturi - Asta am mai citit la un milion de poeți. Vino cu lucruri inedite!

al imortalizării

Nu-s necesare ghilimelele.

E ceva mai bine.

da Coza

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog gutui în floare (valentă) a lui Stanescu Valentin
cu 25 minute în urmă
Postare de log efectuată de Stanescu Valentin
cu 28 minute în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog pentru atât de adâncă dragostea ta a utilizatorului petrut dan
cu 1 oră în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 4 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Actul Sacru a utilizatorului Maria Mitea
cu 9 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Nopți se sparg de întuneric a lui C.Titi Nechita
cu 9 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog pentru atât de adâncă dragostea ta a utilizatorului petrut dan
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog pentru atât de adâncă dragostea ta a lui petrut dan
cu 10 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sub clipocitul vâslei solitare a utilizatorului gabriel cristea
cu 10 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Sub clipocitul vâslei solitare a lui gabriel cristea
cu 10 ore în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 10 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Bătrân abac a lui Monica Pester
cu 11 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cină în alb a utilizatorului Mihai Katin
cu 13 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 13 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cină în alb a utilizatorului Mihai Katin
cu 16 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog din cartea cu tine a lui petrut dan
cu 17 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Instigare la dor a lui Costel Zăgan
cu 19 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor