Adaugă un comentariu
Mulțumesc, Gabriela!
FELICITARI!( incantata de lectura!)
Dane, încântată că ți-a plăcut poezia! În ce privește afirmația pe care ai remarcat-o, m-am gândit în primul rând la două elemente: închisoarea și boala! Amândouă pot să te prăbușească sau să te înalțe! Când ești încercat dur de viață - îți afli adevărata esență, ce ești, ce îți permiți să manifești în dimensiune! Și avem nenumărate exemple din toate timpurile și pe latura pozitivă și negativă! Întotdeauna caut înțelesuri adânci în metamorfozele omului!
Mulțumesc d-le Grig de analiză a poemului! Și aveți dreptate că e o incizie crudă a vieții! Ideea a plecat de la filmul cu același titlu cu Nicolas Cage care m-a impresionat foarte tare, și am realizat că realitatea idilică - se poate transforma oricând într-un film horor de n-avem grijă!
Câteva versuri puternice ce provoacă stări deosebite, îmi place că ziua ta ce începe ca o lucrare agricolă ce ar vrea să înnoiască realitatea, în continuă mișcare viața te face să constați că ai putea reuși până când linia de final trage o concluzie interesantă și adevărată ''că la fel ridică sau rătăcește sufletul'' mi-a rămas imprimată această afirmație și probabil va mai rămâne ceva timp, dar întregul poem merită atenția și interesul cititorului atras de frumos, cu drag!
O incizie crudă și dură în țesuturile existenței cotidiene, dincolo de aparențele blânde și luminoase, o radiografie nemiloasă și fără reticențe a unor trăiri care frizează adesea coșmarul, așa cum știm și ni se întîmplă uneori tuturor, fapt pentru care ne regăsim în multe secvențe ale textului de față.
Mulțumesc de prezență și semn, Dorina!
Mulțumesc de citire și semn d-le Culiță!
Lisia, tu știi că metafora mea e mai ascuțită, tăioasă, pentru că nici viața mea n-a fost deloc lină, încă din copilărie. Fiecare din noi plătim un tribut vieții, nimeni nu primește nimic gratis - pentru că nimănui nu i se cuvine nimic aprioric, fără să merite!
Mulțumesc de comentariu și empatie!
Știu Mihai că poeziile mele, unele, pot părea mai dure, cu imagini care nu prea aduc pacea ci cutremurul, dar m-am împăcat cu ideea că e nevoie și de oameni ca mine care fac operații pe cord deschis vieții! De creatori care trag semnalul de alarmă trenului care alunecă înfășurat în iluzii spre genune! Poate pentru că de 24 de ani, de când doctorii mi-au prezis că mai am doar 3 luni de trăit, trăiesc pe timp de împrumut! Deci, fiind în arenă cu moartea de atâta amar de vreme, privirea mea asupra aspectelor trăirii este mai crudă. Văd lucrurile care nu prea mai pot fi înfășurate în cocon de mătase! Asta însă nu înseamnă că nu iubesc viața și că nu văd miracolul lumii! Și îmi place Dali și Octavio Ocampo foarte tare! Și mai știu că de ești „în zona de confort” ai tendința de-a dormi viața nu de a o trăi!
Mulțumesc pentru prezența constantă în pagina mea ca și a altora! Și sper să nu te supere prea tare metafora mea frustă!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE