Cu mâna streaşină pe frunte,
Scrutez prin ochiul meu firav
Azurul tulburat spre munte
De griul Marelui Zugrav.
Ades, şi cerul cel din noi
E-ntunecat de norul greu –
Şi-n ce furtuni şi aspre ploi
Ne poartă fiii lui Atreu*!
Ce-ar fi să fiu un exorcist,
Acel care alungă răul
Din cel pătruns de antihrist?
Ce-ar fi, chiar eu să fiu eroul?
Să fiu acel ce mută stânca,
De-i stă în cale vreunui bine.
Dar, vai, ce palidă mi-i brânca
Şi ce bicisnic sunt în sine!
Şi totuşi e în noi arvuna –
Un grăuncior de Dumnezeu –
Ce poate risipi furtuna
Adusă-n om de vreun Boreu*.
Ce-ar fi, în mine-adânc să sap
După granula de-ametist,
Să pot de rele să vă scap?
Ce-ar fi să fiu un exorcist?
Gheorghe Pârlea
*Atreu, Boreu: personaje mitologice. Atreu și Eos (zeița zorilor) aveau patru fii care întruchipau vânturile celor patru zări. Boreu e unul dintre ei (vântul de miazănoapte).
Adaugă un comentariu
Mulțumesc mult, Chris!
Mă bucur că v-am dat prilej de a găsi o inspirată comparație pentru exercițiul meu, Dna Gabriela Răucă. Îndatorat că nu m-ați ignorat
Consistent în spiritualitate, comentariul Dvs., Dna Chindea Maria Elena. Desigur, grăuntele de lut care sunt nu aspiră la a da brânci muntelui, ci doar la a pune în evidență disproporția.
Onorat că v-ați pus mintea cu modestul meu exercițiu de imaginație, sărut mâna!
Mi-au plăcut mult aceste versuri, care m-au dus cu gândul la o pildă minunată, despre o furnicuță, care căra câte o picătură de apă, cu scopul de a stinge un incendiu iscat în pădure. Ideea era aceea, că ea își făcea partea ei.
Dacă fiecare și-ar face partea lui, aducând un plus de bunătate în lume, răul ar dispărea. O idee potrivită, nu doar pe timpul sărbătorii Crăciunului.
frumos!
O luminiță se vede bine în întuneric - sub razele soarelui pălește, trece neobservată. Și de nu ne-am izbi de întuneric, n-am tânji atât după lumină, n-am aprecia-o așa de mult! Trăim într-o dimensiune a contrariilor ca să ne călim puterea sufletului. Dacă am avea, prin absurd, puterea de-a extirpa răul (întunericul) din lume, de fapt am spulbera toată dimensiunea, care e bazată pe legi imuabile. Cumva, nu numai că e necesar răul, dar are și rolul benefic de-a fortifica contrapartea lui, pentru evoluția dimensiunii. Sigur că sună ideatic lupta cu Răul, dar adevărata iubire trece dincolo de clasificările umane, duale, merge în unitate. Mesajul Tatălui divin (transmis prin Iisus) tocmai acesta este - să iubim ceea ce este de neiubit, altfel care ar mai meritul nostru? Dacă iubim și acceptăm doar frumosul, înseamnă că n-am înțeles nimic din mesajul Fiului, pe care îl sărbătorim în fiecare an. Poezia însă e încântătoare.
Dna Vasilisia Lazăr, nu exclud că, la vârsta mea, pot avea și fracturi de logică.
Dar aici... Primele două strofe sunt introductive. În penultima strofă (pe care n-o găsiți ca fiind la locul ei) preiau - ca acceptare -, după exprimarea neputinței în strofa a treia), ceea ce ni se spune despre misterul dumnezeiescului din noi. Iar în ultima strofă (pe care o vedeți în rocadă cu penultima) achiesez la experimentare și pun în evidență aspirația iluzorie. În logica asta am construit exercițiul.
Vă sărut mâna, îndatorat pentru monitorizare!
Mie mi s-ar fi părut logic ca penultima strofă să fie ultima, e ca o concluzie.
Da, ar fi minunat să avem puterea de a alunga răul, dar, din păcate nu o avem. De fapt, dacă fiecare dintre noi am face doar bine... Mi-a plăcut.
Interesant, comentariul Dvs., Dna Amanda Spulber! Sunt onorat de atenția acordată, sărut mâna!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE