Nervuri mustesc... Aorte de arbori smulși din sfera
metamorfozei calde pământul înconjoară.
Privirea căprioarei ascunde mortiera,
sub filigran de ceață e văduva-vioară.
Imperceptibil murmur, la miezul nopții, orbii
îi sfredelește-n suflet. Răstălmăcind, sistola
zăgazul metafizic îl frânge. Albi sunt corbii
în spațiul dintre gânduri. Înaltă cât cupola,
e umbra ce-nflorește nisipuri în pustiul
pe care zeul minții, cu pașii-i arși, măsoară.
Îmbobocește-n sânge, perlată-n argintiul
peniței ce marchează nirvana interioară,
o floare ce sub talpă atinge absolutul.
Arcușul rupt e duhul esenței... Atributul!
Adaugă un comentariu
Dragă prezența d-voastră, Nikol. Mulțumesc!
"sub filigran de ceață e văduva-vioară", sub filigran de muză, poezia :)!
Drag,
Nikol
Mulțumesc frumos, d-na Ana Cîmpeanu, pentru bunăvoința de a citi și comenta textul meu. Mă bucur că va plăcut!
Stimă și considerație,
D-na Elena Mititelu, d-le Vasile Burdușa, vă mulțumesc mult pentru citire!
D-na Vasilisia, comentariul meu era adresat d-nei Valeria Merca și îmi pare rău că el a fost înțeles greșit. Vă rog frumos să citiți comentariile mele anterioare și cred că veți vedea că au fost niște răspunsuri pertinente și respectuoase cu privire la textul în cauză. Citesc întotdeauna observațiile făcute la textele mele și încerc să refac ceea ce se poate, în limita timpului pe care îl am.
Singura mea greșeală, se poate să fi fost că nu am observat comentariul d-voastră cu privire la acord și am răspuns d-nei Merca, fără să vă răspund în prealabil, d-voastră. Pentru acest lucru, îmi cer scuze.
În ceea ce privește afirmația mea cu privire la acel suflu de gheață, rămân la aceeași părere. Dar cred că nu am jignit pe nimeni. Nu am dat nici un nume, iar tonul folosit a fost unul respectuos. Comentariul nu avea nici o legătură cu textul de față. E ceea ce am simțit si simt.
Vă mulțumesc frumos pentru răbdarea de care ați dat dovadă!
Cu aceeași stimă,
Mariana
Cu alte cuvinte noi suntem cei care nu pricepem. Bun și așa!
Vizavi de acest text, răspunsul vi l-am dat în comentariul anterior. Iar ceea ce am scris în subsolul acelui comentariu, nu are absolut nici o legătură cu textul de față.
Mulțumesc!
Îmi pare rău, Mariana. Eu ți-am vorbit cu sinceritate. Am simțit asta din modul în care ai ordonat/ combinat cuvintele. Îți dau un exemplu: Răstălmăcind, sistola/zăgazul metafizic îl frânge. Chiar dacă am înțeles ceea ce ai vrut să spui, exprimarea nu e tocmai firească, cele două substantive care se succed nu sună tocmai bine. E o inversiune acolo, de altfel, ai mai multe asemenea inversiuni în text. Apoi, în aceeași strofă nu am înțeles care este subiectul pentru îi sfredelește - deoarece tu ai în vers orbii. Nici aici nu e clară exprimarea.
cu drag,
Mariana, eu mă refeream la acord. Chiar nu știu despre ce suflu de gheață vorbești tu. :(
D-na Valeria Merca, departe de mine gândul că aș putea să mă supăr. E dreptul d-voastră la opinie! Iar eu respect acest lucru. Vă mulțumesc, cu respect!
Un suflu de gheață răzbate uneori de sub aparenta căldură și bunăvoință a cuvintelor, d-na Valeria. Și se simte la mii de km distanță. Iar aceste cuvinte nu vă vizează pe d-voastră în mod special. E doar o constatare generală.
Cu aceiași stimă și prețuire,
Mariana
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE