Maria și Cristian ajunseră gâfâind extenuați, la locul în care se despărțiseră de Liviu, privindu-se descurajați de insuccesul căutărilor, când atenția le fu atrasă de mulțimea, ce se adunase în jurul cuiva, sau a ceva...Teama li se insinuă în suflet, asemeni unui șarpe viclean și se îndreptară cu inima strânsă către scena ce adunase atâția curioși. Zidul viu care-i împiedica să vadă, sau să înțeleagă, ce se petrece, le spori nervozitatea și neliniștea. Cristian își croi drum fără prea multă ceremonie, trăgându-și mama hotărât de mână, dar văzând cele două trupuri înlănțuite ce zăceau încă, pe caldarâm, îngheță de groază. 

   - Liviu... Lea!... strigă Maria, aruncându-se disperată asupra celor doi. Liviu acoperise cu trupul lui pe tânăra ce zăcea palidă ca ceara, imobilă și cu privirea golită de orice expresie, încercând parcă, să-i reanimeze sufletul ce paralizase. Deznădejdea Mariei îl readuse la realitate și se ridică în genunchi, strângându-și la piept copila, smulsă ca prin miracol din ghearele morții, legănând-o duios. 
   - E vie! șopti el cu un fir de voce. Hai să mergem acasă! Cristian îl prinse de un braț și Maria de celălalt, ajutându-l să se ridice cu povara-i prețioasă, pe care nu voia să o lase dintre brațele lui protectoare. Ignorară intenționat murmurele interogative ale mulțimii curioase și se îndepărtară încet, uniți și hotărâți să nu se mai despartă niciodată. În urma lor, viața își reluă cursul tulburat și întrerupt pentru câteva clipe din goana lui teribilă, de o dramă neconsumată, din fericire.
   Pașii lor se târau tăcuți pe aleile umbrite ale parcului și niciunul nu îndrăzni să spargă tăcerea grea ce le apăsa sufletele, prin care rușinea, vinovăția și neputința, tropăia fără menajamente. Pe Lea o instalară pe bancheta din spate, ca pe o păpușă inertă. Părea foarte bolnavă, absentă și toți o priveau îngrijorați și speriați. Maria o luă în brațe, strângând-o la piept, murmurându-i cuvinte de alint și dezmierdându-i, topită de dragoste și duioșie, părul răvășit și umed. În îmbrățișarea mamei, copila de altădată trecea prin toate etapele ratate ale unei vieți ce-i fusese furată și renăștea cu fiecare suspin, pe care pieptul ei lăsa să se elibereze, din menghina emoțiilor refulate.
   - Iartă-mă, fetița mea! se rugă mama vinovată. Nu am știut să redeschid lacătele grele ale durerii de a te fi pierdut pentru totdeauna și era să te pierd din nou! Iartă-mă că m-am resemnat cu absența ta și că nu am știut imediat, ce loc să-ți găsesc în viețile noastre! Știu că nu merit iertarea ta și a lui Dumnezeu, dar eu te rog pe tine, în numele iubirii ce nu am încetat niciodată să ți-o port, uită durerea ce ți-am pricinuit și iartă-mă! 
   Liviu și fiul lui ascultau crispați de emoție. Lea auzise și ea cuvintele răscolitoare ce-i curgeau în ureche și le răspunse cu o suavă strângere a degetelor mamei, ce le descoperi între ale ei. Nu era în stare de mai mult, deocamdată, dar speră ca gestul ei să fie simțit și înțeles. Încă mai rătăcea prin labirinturile teribile ale morții, care o atrăsese vicleană în mrejele sale și era încă, sub efectul șocului, din care încerca să iasă, agățându-se de promisiunile  familiei, care o acceptase, în sfârșit!
   Încrederea și pacea încolțiră îndrăznețe în sufletul ei și creșteau vertiginos, cu fiecare mângâiere ce risipea norii de pe fruntea perlată de o sudoare rece. Când fu capabilă să gândească iar, se simți rușinată și vinovată de slăbiciunea ei, dar se încăpățână să reducă la tăcere vocea conștiinței, care o asaltase cu atâta violență și o împinsese la gestul acela oribil și reprobabil. 
   Liviu plănuia pentru ea o lungă și susținută psihoterapie, pe care intenționa să o facă, chiar el. Era șocat de gravitatea rănilor ce mutilau sufletul fiicei lui și nu o putea încredința niciunul alt specialist. Va trebui să fie însă, o terapie mascată, pe care Lea să nu o perceapă, altfel se îndoia că o va accepta. Știa el cum să-și salveze copilul din ghearele implacabile și viclene ale depresiei! 
   Ajunși acasă, Liviu îi sfătui pe Cristian și Maria să nu pună nici un fel de întrebări Leei și să nu facă nici cea mai mică aluzie, la ce se întâmplase în ziua aceea. Experiența lui de eminent psiholog începea deja să reconstruiască piesă cu piesă, sufletul pe care trebuia să-l vindece. Știa foarte bine ce sentimente contradictorii devastau în acele momente, mintea Analisei lui și trebuia să evite să o pună în situații jenante, cum ar fi aceea de a explica, de ce a încercat să se sinucidă. Când treaba lui va fi terminată, va deschide ea însăși subiectul și va putea vorbi despre acest episod dramatic, care i-a marcat pe toți. 

Vizualizări: 45

Răspunde la Aceasta

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Viorel Grădinariu îi place postarea pe blog bella a lui petrut dan
cu 24 minute în urmă
Lui Maria Mitea i-a plăcut profilul lui Maria Mitea
cu 2 ore în urmă
gabriel cristea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sub clipocitul vâslei solitare a utilizatorului gabriel cristea
cu 2 ore în urmă
gabriel cristea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sub clipocitul vâslei solitare a utilizatorului gabriel cristea
cu 2 ore în urmă
Monica Pester a comentat în legătură cu videoclipul lui Grig Salvan
cu 4 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Nenuntitul a lui Suchoverschi Gheorghe
cu 4 ore în urmă
Postare de log efectuată de Maria Mitea
cu 4 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Rondel pentru Momo a utilizatorului carmen popescu
cu 4 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sub clipocitul vâslei solitare a utilizatorului gabriel cristea
cu 4 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Nopți se sparg de întuneric a lui C.Titi Nechita
cu 5 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Coșmar a utilizatorului Monica Pester
cu 5 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Gânduri a utilizatorului Monica Pester
cu 5 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Gânduri a utilizatorului Monica Pester
cu 5 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Gânduri a utilizatorului Monica Pester
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Nopți se sparg de întuneric a lui C.Titi Nechita
cu 8 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Livezi în floare a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 10 ore în urmă
Postare de log efectuată de C.Titi Nechita
cu 10 ore în urmă
Suchoverschi Gheorghe a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nenuntitul a utilizatorului Suchoverschi Gheorghe
cu 10 ore în urmă
Utilizatorului Grig Salvan îi place postarea pe blog Sub clipocitul vâslei solitare a lui gabriel cristea
cu 10 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor