4. Marea Dragoste!

                   La vederea adevăratei opere de arta, întruchipată în noua înfăţişare a prinţesei Cristalina, inima sultanului şi-a triplat bătăile şi dacă nu observa magul  să-i vină repede în ajutor, Sweet Aladdin ar fi trecut în lumea spiritelor, mai uşor cum dispare ajutorul de şomaj, după ce plăteşti chiria. Micul Cupidon şi-a descărcat arcul cu atâta putere încât săgeata trecu printre coastele sultanului, îi traversă cutia toracică, îi despică inima şi zbură mai departe cu o bucată de cămaşă, înfigându-se în ceasul masiv de lemn de nuc, ce atârna pe peretele din dreapta bordului de comandă, a preşului fermecat. Magul se apropie, o prinse în mâna-i puternică şi cu o mişcare circulară, o smulse şi o aruncă la coşul de gunoi, bineînţeles separând, textilele şi plasticul, fiind un adept înnăscut al reciclărilor.
                   Pierdut complet, aflat sub puternica vrajă a dragostei la prima vedere, Sweet Aladdin  îngenunche în faţa prea-frumoasei prinţese Cristalina şi cu lacrimi în ochi îi spuse:


(Sultanul)

- Prea-mândră fetiţă, cu ochi şi trup de zeiţă
N-ai putea s-alini, inima-mi de dor şi chin
Să-mi fi scumpă mireasa, în veci pe insulă-aleasa
Să-mi umpli sufletul de bucurii şi casa de copii
Jur pe-al meu Dumnezeu, că te voi iubi mereu
Precum ştie să iubească, doar un Zeu.

(Prinţesa)

- Mărite sultan, îţi jur pe iatagan,
Şi pe buzdugan
Soaţa îţi voi fi, cât vom sta între cei vii
Te voi respecta, te voi adora
Toată viaţa mea, voi fi doar a ta
Îţi voi fi aleasă şi în veci mireasă.
Iar această clipă, sfântă ne va fi
Cu drag o vom sărbători
Acum şi-n fiecare zi
Şi an de an cât vom trăi
Pân· ce moartea, ne va despărţi.

                     Magul Ţânţărin , zâmbea auzind declaraţia lui Sweet Aladdin, era deja obişnuit cu jurăminte încălcate, dar văzând ca prinţesa este atât de nerăbdătoare, deh, fată mare la măritat, hotărî într-o clipită căsătoria între cei doi, direct pe covorul fermecat.
                     Fără să mai pieardă vremea, îşi scoase bagheta şi din trei mişcări, salonul covorului zburător se umplu de:


     

Mese-ntinse, servitori,
Lumânări şi multe flori.
Să le cânte lor la masă,

Veselind casa aleasă,
Trei ţigani cu barbă sură,
Şi-o hazaică pe măsură,
Cu rachiu de prin trăsură,
Şi ţigări de foi, în gură.
Toboşari, violonişti,
Comici, clovini sau chiar artişti
Pentru-aşa Prinţesă mare
Domnişoare de onoare,
Zâne dulci şi iubitoare,
Nu doar fete, oarecare...
Prin actori de pe baner,
Brad Pit şi Taylor Lautner
La cognac, expres, cafea
George Clooney, doar pentru ea.

                    Era vremea amiezii, razele soarelui reflectau în mii de nuanţe viu colorate, ce păreau licurici recitând poeme şi dansând tango-uri, în părul şi pe chipul prea-frumoasei Cristalina. Ieşise la braţul sultanului pentru câteva clipe de intimitate pe terasa plină de palmieri a covorului fermecat, încă neputându-şi crede ochilor cele întâmplate.
                - Dragul meu s-au petrecut toate, atât de repede încât, mi-e frică parcă să adorm, pentru a nu mă trezi din nou în micul si inghesuitul apartament din Madrid! spuse prinţesa. În clipa în care aţi intrat în librărie, privindu-te am crezut că te-ai întrupat din visele mele, apoi când Magul m-a atins cu bagheta, mi-am reamintit adevărata viaţă şi identitatea mea de prinţesă, pe Insula Magică a Fericirii şi că eşti unicul meu iubit, soţ şi stăpân. În ultima vreme, visam întâlnirea aceasta aproape în fiecare noapte, simţeam că se apropie un mare eveniment, dar ştii şi tu, în dimensiunea pământului şi la acel nivel de vibraţie, unul consideră visele, nişte imagini fără sens şi numesc realitate, doar ceea ce văd cu ochii fizici, fiind total ignoranţi de adevărata lor identitate, unicitate şi valoare.
                - Iubita mea Prinţesă, ştiu prin ce ai trecut, eu însumi am avut o experienţă asemănătoare de curând. Timpul pe Insula Magică nu exista, îi explica sultanul, ţinând-o strâns în braţe, răsfăţând-o şi sărutându-i pleoapele şi năsucul în acelaşi timp. Experienţele noastre pe pământ, au fost ştii bine, doar examene de trecut pe scările evoluţiei. Odată ajunşi pe insulă, viaţa de pe pământ îţi va părea că a fost doar o zi sau un vis, asta este adevărata realitate draga mea; eu, tu, magul, prietenii noştri, insula...
                   În apropiere, un stol de gâşte sălbatice şi o escadrilă de avioane de lupta Eurofigter trecură salutând prin dreapta covorului. Mai trecură în grabă fără prea multă agitaţie zece-cinsprezece asteroizi şi o cometă, ce se îndrepta spre pământ, cu gânduri nu prea ortodoxe. Prinţesa le salută cu un zâmbet fermecător şi inocent, apoi ieşise din scena însorită, cu paşi uşori de divă universală, în ritm de cazacioc, salutând cu reverenţe câţiva invitaţi, îndreptându-se fermecătoare, spre toaleta de Ladys.
                  Magul, cu un gest uşor, dând din cap în timp ce-şi scotea un deget din nas, îl invită pe sultan să se aşeze şi sfătuiască în privinţa invitaţilor, cheltuielilor, să scrie o scrisoare mâinii sale drepte şi scumpei sale soţii, Lady Orhidelia, în vederea pregătirilor necesare aterizării şi primirii lor pe insulă.
                - Majestate! întreabă Sultanul, în cât timp vom ajunge?
                - În momentul în care toate pregătirile pentru nuntă şi sosirea noastră vor fi gata, aterizăm Alteţă!
                - Vom ajunge înaintea invitaţilor? Cred că ar fi mai bine, vom avea nevoie de puţină odihnă şi noi mirii de ceva intimitate, pentru a putea continua nunta! Ce invitaţi vom avea?
                - Da, este clar că vom fi primii aşteptaţi pe insulă şi invitaţii, vor fi mulţi! Deh, ştii că avem obligaţii, rude, prieteni! Vor veni din cele patru vânturi; regi de seamă, prinţi moştenitori, extratereştri din Orion şi Nibirus, vor veni fiinţele pământului, sirenele, gnomii şi spiriduşii, regele ţiganilor şi regele junglei cu vreo câteva leoaice.
                - Ce bine că s-a terminat războiul şi pacea a cuprins toată insula! Oamenii sunt fericiţi, nu mai există conflicte şi asta datorită dumneavoastră Mărite Mag Ţânţărin. La nuntă le vom spune tuturor cum s-au terminat problemele majore şi cum s-a ajuns la mult râvnita pace universală. Este bine să înveţe toţi din greşelile noastre şi să ajungă întregul univers şi multiversurile la acest grad de linişte şi armonie.
                - Mda! Le vom da reţeta maestră, dar între timp, să nu uit, de ce te-am chemat! Freacă-ţi puţin lampa Alteţă, scoate duhul să ne ajute la întocmirea listelor cu invitaţi şi transmiterea ordinelor către Lady Orhidelia.
               - De acord, spuse Sweet Aladdin şi într-o clipită îşi scoase lampa şi începu să o frece... După vreo zece minute, somnoros şi obosit, apare şi vestitul duh.
               - La ordinele tale stăpâne! Ce dorinţă aveţi? întrebă Duhul, neputând să-şi ascundă un căscat! Sweet Aladdin îi trage două şuturi în fund şi-i spune puţin nervos şi răspicat!
               - Ce lampa mea ai? Trezeşte-te odată! Ţi-am spus de atâtea ori că trebuie să ieşi la prima frecare a lămpii nu după atâtea minute! Ţi s-a urcat domnia la cap? Ce-i cu înfăţişarea asta de bau-bau? Crezi că te-am trezit să te trimit la înţărcat de sugari? Intră înapoi şi i-aţi o înfăţişare adecvată situaţiei şi haine de sărbătoare! Avem o nuntă aici! Pe cine mai vezi tu în pantaloni scurţi şi tricou marinăresc demodat! Hei! Executarea, astfel te ia magul la înviorare şi te pune să înconjori de sute de ori preşul fermecat, în mersul piticului! Fugi şi întoarce-te în straie de secretară! Eu zic că ti-ar veni bine, aşa ca o sugestie, înfăţişarea preafrumoasei,  Charlize Theron, în costumul de decernarea premiilor de la Monte Carlo; ştiu că-i căzuse cu tronc fata asta magului şi nu uita de maşina de scris.

                  Duhul se execută şi într-un minut aproximativ, iese coafată, aranjată şi parfumată, preafrumoasa Charlize Theron, cu o magnifică maşina digitală holografica de scris. Magul Ţânţărin o salută cu o frumoasă reverenţă, împrumutând pe loc o faţă de tâmp îndrăgostit lulea, apoi sub zâmbetele zeflemitoare ale sultanului, o invită curtenitor să se ajeze. După câteva perechi de ochede şi fermecătoare surâsuri, magul dictează:
                - Draga mea soţie, sper ca aceste minunate veşti, să te găsească în cea mai bună dispoziţie. Am consultat calendarul şi oracolul, astfel am aflat că nu eşti în timpul ciclului menstrual, nu eşti la discotecă nici nu ai ore la solar! Inainte de toate, îţi reamintesc doar cât de mult te iubesc, în curând mă voi afla din nou în braţele tale şi vestea cea mare, este că sultanul se însoară. Nunta, a început deja, o mică parte dintre invitaţi, se află deja aici cu noi, pe covorul zburător, în drum spre casă. Vom ajunge în momentul când lucrurile şi toate treburile legate de nunta vor fi aranjate. Te iubesc mult. Cu drag al tău soţ, Magul Ţânţărin.
Se întoarse spre secretară aprobator şi aceasta, zambitoare, cu o sensibilă şi delicată mişcare, atinge tasta fatală şi trimite mesajul.
               - Bun, închideţi repede maşina de scris şi telefoanele mobile, spuse magul, sunt sigur că Lady Orhidelia va dori să răspundă foarte repede, astfel, nu-şi va mai consuma energia cu noi şi o va direcţiona spre ajutoarele sale.
               Din păcate, semnalul de mesaj nou s-a auzit deja şi toţi uimiţi de viteza soţiei magului în a răspunde, citiră următoarele!
               "Haimanale, trântori şi vagabonzi! Voi petreceţi pe covor şi eu să fac toată treaba? Mă anunţi în ultima clipă? Pe ăla ce l-a apucat să se însoare? Nu a plătit destul până acum? Când se va învăţa minte? Nu vede că deja toată leafa i se duce pe femei şi pensii alimentare? Bine, treaba lui! Să sperăm că sacul şi-a găsit petecul. Haideţi că mă ocup eu de toate. Până la urmă am o insulă întreagă la cheremul meu şi o mulţime de subordonaţi, iubitori şi ascultători! Voi distraţi-vă, că la asta sunteţi experţi şi profesionişti"!
                 Magul şi sultanul înghiţiseră în sec, Charlize roşise puţin şi se uită respectuos în altă parte. Cei doi, îşi aruncară şi ei o privire dând din urmeri, apoi la braţul frumoasei secretare, apucară câte un pahar de şampanie şi înarmându-se cu cel mai provocator surâs pentru damele invitate, se îndreptară spre ringul de dans în paşi de polcă.

                           5. 1. Lady Orhidelia şi marele consiliul de conducere al Insulei

                 La prag de seară după primirea minunatelor veşti, Lady Orhidelia se plimba pe culoarele palatului regal, îngândurată şi vărsându-şi amarul pe micul Chu-Hua-ha, ce-i era nedespărţit şi i se potrivea precum cizmele de cauciuc unei mirese. Trecând prin grădina interioară a palatului, mângâie suav câteva orhidee, vorbindu-le ceva pe limba lor, apoi scoasă din minţi începu să strige!
              - Of, mama ei de viaţă! Cine naiba m-a pus pe mine să mă mărit şi să-i fac pe plac derbedeului şi aventurierului ăsta de mag! Ce să mă fac acum, toate lady-le sunt la plajă, plecate cu amanţii şi binevoitorii, principele Încruntat a dat iama de vreo două zile în haremul Sultanului şi nu îl mai scoţi nici cu tractorul dintre cadâne, iar eu trebuie să aranjez o nuntă! Mama lor de bărbaţi ca nici pe Insula Magică a Fericirii nu poţi avea încredere în ei.
             - Gărzi, la mine! ţipă odată, descărcându-şi năduful, vocea ei răsună pe culuarele palatului, mai puternică şi înfiorătoare decât o bombă atomică.
             - La ordin mărită doamnă! răspunse un june ciocolatiu, îmbrăcat mai elegant şi frumos ca un păun.
             - Ce faci măi obsedatule! Mă urmăreşti? De unde-ai răsărit? Bine, aminteşte-mi să te cert altădată, acum avem treburi de maximă importanţă.
             - Să fac un striptease pentru stăpâna?
             - Dobitocule! Să faci pentru mă-ta! Haide eşti iertat spuse Lady Orhidelia văzându-i tânărului faţa dezamăgită. Fugi, sună trâmbiţa şi adună consiliul la palat! Avem de organizat nuntă mare că iarăşi se însoară sultanul! Of. of, ăsta ne va aduce la sapă de lemn cu nunţile lui! Mergi degrabă şi cheamă toate lady-le, ducesele, miniştrii, specialiştii şi alchimiştii, să stabilim pentru fiecare ce are de făcut.
               Plecă, "făt frumos", căpitanul gărzilor, pentru a anunţa persoanele solicitate, lady Orhidelia se calmă între timp delectându-se cu un video pe (youtube) de auto-stimă şi înaltă motivaţie, meditând asupra situaţiei, când imensa uşă de la salonul principal se dădu în lături cu putere şi val vârtej îşi face apariţia Ducesa Lia -ministrul de interne şi şef a corpurilor de gardă, cu aerul ei de supremaţie şi cu sânii atât de renumiţi, care cândva declanşaseră un, nu ştiu al câtelea război mondial.
               Cu pieptul dezvelit mai mult de jumătate şi ridicat peste măsură, imaginea frumoasei Ducese era desăvârşită.Venise îmbrăcată cu un superb costum de piele, în roşu şi negru, (gurile rele spun că a fost croit din pielea celor căzuţi la datorie în patul său) şi la brâu purta nelipsita biciuşcă pe care o folosea fără regrete pe orişicare muritor de rând ce-i apărea în cale, fără să o salute cu respectul cuvenit faimei sale.
             - Servus dragă! se adresă respectuos, soţiei magului, făcând o remarcabilă reverenţă, (doar din cap) în timp ce cu o privire senină iscodea împrejurimile şi foarte atentă la uşile dulapurilor, parcă voind să surprindă vreun amant al frumoasei amfitrioane. Ce s-a întâmplat atât de important,  încât să mă deranjezi de la şedinţa fotografică pentru Playboy?
             - A, o nimica toată aş spune! Mă bucur nespus că ai renunţat la şedinţă pentru mine, uite avem probleme importante de rezolvat ; altă nuntă pe neaşteptate a sultanului. Trebuie să ne grăbim să organizăm totul ca la carte, dar să aşteptăm să vină toată lumea, între timp hai să vorbim de ale noastre. Este adevărat că Lady Urălţica şi-a făcut liposucţie?
            - Ce spui? Credeam că superba talie a obţinut-o cu tratamentul ăla pe bază de ceaiuri! Vezi, cum să mai avem încredere în leacurile băbeşti ale magului Ţânţărin!
              Între timp, dinspre gradină, se auzea mare harmalaie şi cele două doamne, se îndreptară spre unul dintre balcoanele apropiate să vadă ce se întâmplă şi pentru a vedea când vin celelalte şefe din consiliul de administraţie şi vădit  surprinse de cele ce văzură se ascunseseră în spatele unui imens ficus de interior.
             Trei femei cu părul auriu deosebit de arătoase, se certau de zor din cauza unei mari probleme survenite! Lady Marina, directoarea facultăţii de ştiinţe sexuale şi proprietara lanţului de magazine sex-shop, le vânduseră nişte accesorii pentru stimularea zonelor fierbinţi, obţinerea orgasmelor multiple, a stărilor de beatitudine, extaz şi mult râvnita iluminare, dar la primele încercări li s-au ars transformatoarele şi au rămas în imposibilitatea de a-şi mai încărca bateriile!
              Cele trei femei erau; prima, Lady Aripel - ministrul relaţiilor cu îngerii, şefa departamentului dulciuri artizanale, responsabilă cu energia feng shui. A doua, Lady Măseluţă - medicul familiei regale şi ministru al sănătăţii şi a treia, Tricontesa Pişcotel - şef a departamentului patiserie, biscuiţi energetici şi concentrate pentru animale. În cele ce urmează le vom cunoaşte mai bine, dar înainte de asta să revenim la problemele mai grave ale insulei.
              Lady Orhidelia intervine de la înălţimea balconului, dându-le buna veste, că problemele lor se vor rezolva foarte curând, ea personal se va ocupa de situaţia creată şi-i va aduce la cunoştinţă, Tricontelui de Zacuscă -ministrul energiei, specialist şi depanator accesorii sex-shop, mecanic şef al preşului fermecat, om politic şi membru în consiliul de administraţie al insulei, care va acorda prioritate maximă acestei penibile împrejurări...

Vizualizări: 95

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Superb! Savuros din cale afară... Începe să se contureze basmul comic (sau nu ştiu cum să-l numesc). Visătorul mag trece prin furcile caudine în faţa computerului, prin vreun joc sau imaginaţie în faţa vreunei poze virtuale... Dar ce imaginaţie! Ce imaginaţie! Funcţiile inventate sunt de comă; faptul că a convertit-o şi pe lady Orhidelia în jocul lui, e savuros. Însă nu i-aş dori să se trezească faimoasa lady. :))

Textul binedispune la maxim, e plăcut, cursiv, poartă cititorul într-o lume de basm picurat cu mici ironi alcătuite cu talent. Însă asta nu te scuteşte dragă Nik pentru mici observaţii.

Deci: bine-înţeles - bineînţeles; cei vi - cei vii; sărbătorii - sărbători; realitatedraga - pauza; noştrii - pluralui lui nostru este noştri.

Şi ceea ce strică total ambientul textului este a doua poezie din motiv că nu este corectă. Nu respectă ritmul şi rima. Te rog, ori o faci să sune bine, ori renunţi la ea.

Hai s-o facem împreună dacă vrei s-o păstrezi:

Mese-ntinse, servitori,
Lumânări şi multe flori.
Să le cânte lor la masă,

Veselind casa aleasă,
Trei ţigani cu barbă sură,
Şi-o hazaică pe măsură,
Cu rachiu de prin trăsură,
Şi ţigări de foi, în gură.
Toboşari, violonişti,
Comici, clovini sau chiar artişti
Pentru-aşa Prinţesă mare
Domnişoare de onoare,
Zâne dulci şi iubitoare,
Nu doar fete, oarecare...
Prin actori de pe baner,
Brad Pit şi Taylor Lautner
La cognac, expres cafea
George Clooney, doar pentru ea.

Asta am reuşit eu, tu trebuie să poţi mai mult. Însă am făcut cât de cât să nu mai şchioapete.

Oricum am citit cu deosebită plăcere şi aştept continuarea.

Sofy

Da, savuros basmul! Astept continuarea.

Cu prietenie,

Sărut mâna Sofy! Iţi mulţumesc din suflet!  Stiu că am o mulţime de scăpări în ce priveşte limba româna, asta doar ca de 12 ani printre străini , scriind aproape in fiecare zi, în trei limbi, mai încurc. În fine, n-am nici o scuză, îmi dau silinţa s-o reînvăţ.   Mi-au scăpat  greşelile de mai sus, doar că la corectat, am fost atent, în mare parte la punctuaţie ...   "Poemul", nici nu mă uitasem prea mult peste el, dar acum, cu complectările tale, chiar îl vad destul de bine şi cred că  este la locul lui...Mulţumesc!   bineînţeles că-i voi mai adăuga câte ceva, nu merită să sufere din cauza neglijenţelor mele!:)   Iţi rămân îndatorat peste măsură pentru  marele ajutor ce mi-l oferi; sincer, sugestiile şi critica  deosebit de "dulce" sunt peste aşteptările mele! Sper să-ţi placă pănă la capăt, deşi schimbarile şi cursul acestui "posibil roman", se vor schimba radical.

    A...  citesc PE MUCHIE DE CUTIT ! pur şi simplu m-am oprit acum cand venise,,bestia" sa-i ia masinile de cusut Adelei!:)  Asta doar că sunase telefonul! Puţine romane au reusit să mă ţină  atât de prins   şi să nu fiu în stare nici să merg sa-mi umplu o ceaşcă de cafea, înghiţind aici în sec!:)  Naraţiunea, dialogurile, detaliile, personajele şi acţiunea , se leagă atât de armonios încât atenţia cititorului este captată la maxim! Nici un pasaj plictisitor, toate încărcate cu doza necesară de umor de cea mai bună calitate!  Degeaba îmi propuneam să termin un anumit capitol şi să merg sa-mi puin cafea, odata ce citeam prima propoziţie din urmatorul, nu mai puteam sa-l las...)))

    Sper să reuşesc acum, dar nu înainte de a corecta  erorile semnalate de tine; nu de alta dar exista niste domni pe aici mai tăioşi şi mai grei la vorbe  decât secera şi ciocanul de pe drapelurile comuniste, astfel nu doresc sa-mi iau şi astăzi porţia binemeritată de târâre a  drăguţului meu Ego, prin bălţile şi şanţurile cele mai mizerabile ale " văii plângerii! :))   Mi-aş dori foarte mult câteva exemplare din drăguţul tău roman Sofy, sper să mi le poţi reţine până mai încolo în vară, când voi veni în România !

   Gata," vorba lungă , sărăcia omului" , merg să corectez şi apoi să reiau lectura! 

  O zi superbă îţi doresc

 Cu drag, stimă şi respect,

 Eu :))


le-am făcut deja Mihaela ! Mulţumesc mult, mă încântă deosebit faptul că ţi-a plăcut!

Cu drag,

Eu :)


Mihaela Popa a spus :

"Micul Cupidon şi-a descărcat arcul cu atâta putere încât săgeata trecu printre coastele sultanului, îi traversă cutia toracică, îi despică inima şi zbură mai departe cu o bucată de cămaşă, înfigându-se în ceasul masiv de lemn de nuc"

"- Ce lampa mea ai? Trezeşte-te odată! Ţi-am spus de atâtea ori că trebuie să ieşi la prima frecare a lămpii nu după atâtea minute! Ţi s-a urcat domnia la cap? Ce-i cu înfăţişarea asta de bau-bau? Crezi că te-am trezit să te trimit la înţărcat de sugari? Intră înapoi şi i-aţi o înfăţişare adecvată situaţiei şi haine de sărbătoare! Avem o nuntă aici! Pe cine mai vezi tu în pantaloni scurţi şi tricou marinăresc demodat! Hei! Executarea, astfel te ia magul la înviorare şi te pune să înconjori de sute de ori preşul fermecat, în mersul piticului! Fugi şi întoarce-te în straie de secretară!"

:))

:)))))))))))))))))

admirabil, savuros, delicios

între orele libere de discotecă/solar...

duhul... din lampă se cam întrece cu măsura, dar e de bine! ;)

"Magul şi sultanul înghiţiseră în sec, Charlize roşise puţin şi se uită respectuos în altă parte."

fire practică Lady Orhidelia...

""Haimanale, trântori şi vagabonzi! Voi petreceţi pe covor şi eu să fac toată treaba? Mă anunţi în ultima clipă? Pe ăla ce l-a apucat să se însoare? Nu a plătit destul până acum? Când se va învăţa minte? Nu vede că deja toată leafa i se duce pe femei şi pensii alimentare?"

ducesa... Lia, prezenţă bine colorată

"Venise îmbrăcată cu un superb costum de piele, în roşu şi negru, (gurile rele spun că a fost croit din pielea celor căzuţi la datorie în patul său)"

"- Servus dragă! se adresă respectuos, soţiei magului,"

aha, e de pe la noi, din Ardeal...

cât despre arderea transformatoarelor... :))))))))) parcă era o reclamă la Duracell... să recomandăm? ;)

Lady cititor, adică eu, mă declar satisfăcută de această proză cu mențiunea a se face corecturile indicate de lady Sofy!

cu prietenie,

Mihaela

Mulţumesc Corina! Sunt fericit dacă ţi-am adus nişte zâmbete pe chipu-ţi minunat!

Cu drag,

Nicolae



Corina Militaru a spus :

Da, savuros basmul! Astept continuarea.

Cu prietenie,

Drag prieten, regret că ai rămas azi fără cafea... lasă că bei mâine două (zeci şi nouă) :))

Nicolae Sărătean a spus :

Sărut mâna Sofy! Iţi mulţumesc din suflet!  Stiu că am o mulţime de scăpări în ce priveşte limba româna, asta doar ca de 12 ani printre străini , scriind aproape in fiecare zi, în trei limbi, mai încurc. În fine, n-am nici o scuză, îmi dau silinţa s-o reînvăţ.   Mi-au scăpat  greşelile de mai sus, doar că la corectat, am fost atent, în mare parte la punctuaţie ...   "Poemul", nici nu mă uitasem prea mult peste el, dar acum, cu complectările tale, chiar îl vad destul de bine şi cred că  este la locul lui...Mulţumesc!   bineînţeles că-i voi mai adăuga câte ceva, nu merită să sufere din cauza neglijenţelor mele!:)   Iţi rămân îndatorat peste măsură pentru  marele ajutor ce mi-l oferi; sincer, sugestiile şi critica  deosebit de "dulce" sunt peste aşteptările mele! Sper să-ţi placă pănă la capăt, deşi schimbarile şi cursul acestui "posibil roman", se vor schimba radical.

    A...  citesc PE MUCHIE DE CUTIT ! pur şi simplu m-am oprit acum cand venise,,bestia" sa-i ia masinile de cusut Adelei!:)  Asta doar că sunase telefonul! Puţine romane au reusit să mă ţină  atât de prins   şi să nu fiu în stare nici să merg sa-mi umplu o ceaşcă de cafea, înghiţind aici în sec!:)  Naraţiunea, dialogurile, detaliile, personajele şi acţiunea , se leagă atât de armonios încât atenţia cititorului este captată la maxim! Nici un pasaj plictisitor, toate încărcate cu doza necesară de umor de cea mai bună calitate!  Degeaba îmi propuneam să termin un anumit capitol şi să merg sa-mi puin cafea, odata ce citeam prima propoziţie din urmatorul, nu mai puteam sa-l las...)))

    Sper să reuşesc acum, dar nu înainte de a corecta  erorile semnalate de tine; nu de alta dar exista niste domni pe aici mai tăioşi şi mai grei la vorbe  decât secera şi ciocanul de pe drapelurile comuniste, astfel nu doresc sa-mi iau şi astăzi porţia binemeritată de târâre a  drăguţului meu Ego, prin bălţile şi şanţurile cele mai mizerabile ale " văii plângerii! :))   Mi-aş dori foarte mult câteva exemplare din drăguţul tău roman Sofy, sper să mi le poţi reţine până mai încolo în vară, când voi veni în România !

   Gata," vorba lungă , sărăcia omului" , merg să corectez şi apoi să reiau lectura! 

  O zi superbă îţi doresc

 Cu drag, stimă şi respect,

 Eu :))

Domnule Saraţean,

Ma vad nevoit, cu părere de rău, sa va atrag atenţia in acest coment ca nu procedaţi cel puţin elegant. Aţi postat foarte recent poezia Iubire la grupul respectiv şi aţi avut comenturi negative de la mine si dl da Coza, poate si altele pe care nu am apucat sa le vad. In loc sa lasaţi cum ar fi fost frumos poezia si comenturile (bune sau rele, care o insoteau) aţi preferat sa stergeţi tot. Cu respect va reamintesc ca atunci când postăm, fiecare dintre noi ne asumam consecinţele actului făcut. Sunteţi foarte generos cu mulţumirile,  in comenturile dvs, cand sunteţi  laudat, dar ştergeţi tot atunci cand nu va convine Ar fi bine sa regândiţi acest mod de a proceda

 Domnule  Ionel Mony Constantin,

 Imi cer scuze! Aveţi dreptate! Ar fi trebuit să iau poezia acasa si să o întorc pe toate parţile căutând să aflu ce lipsuri are  şi cum aş fi putut să o " dreg" , fără să o sterg.  Nu ştiu cum aş putea repara greşala!  In fine, ce-i făcut, făcut rămâne, promit să nu mai repet această eroare pe viitor! Îmi dau seama că v-am răpit timp preţios şi apoi  actul meu suna cam " batjocoritor" şi abuziv.  L-am făcut într-un moment, fiind inconştient aş spune, dar ce-i făcut, e făcut, acum  nu mai pot repara nimic!

Cu respect şi prietenie,

Nicolae


Ionel Mony Constantin a spus :

Domnule Saraţean,

Ma vad nevoit, cu părere de rău, sa va atrag atenţia in acest coment ca nu procedaţi cel puţin elegant. Aţi postat foarte recent poezia Iubire la grupul respectiv şi aţi avut comenturi negative de la mine si dl da Coza, poate si altele pe care nu am apucat sa le vad. In loc sa lasaţi cum ar fi fost frumos poezia si comenturile (bune sau rele, care o insoteau) aţi preferat sa stergeţi tot. Cu respect va reamintesc ca atunci când postăm, fiecare dintre noi ne asumam consecinţele actului făcut. Sunteţi foarte generos cu mulţumirile,  in comenturile dvs, cand sunteţi  laudat, dar ştergeţi tot atunci cand nu va convine Ar fi bine sa regândiţi acest mod de a proceda

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Postare de log efectuată de BOTICI GABRIELA
cu 2 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog tablou mirabil, multiform a utilizatorului Floare Arbore
cu 2 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Erezia artei a utilizatorului Costel Zăgan
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Erezia artei a lui Costel Zăgan
cu 5 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 10 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog o clipă ... a lui Elisabeta Drăghici
cu 10 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog o clipă ... a utilizatorului Elisabeta Drăghici
cu 13 ore în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog o clipă ... a lui Elisabeta Drăghici
cu 13 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Povestea pietrei de leac a utilizatorului Monica Pester
cu 14 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Povestea pietrei de leac a utilizatorului Monica Pester
cu 14 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Povestea pietrei de leac a utilizatorului Monica Pester
cu 14 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog o clipă ... a lui Elisabeta Drăghici
cu 14 ore în urmă
Utilizatorului Elisabeta Drăghici îi place postarea pe blog tablou mirabil, multiform a lui Floare Arbore
cu 14 ore în urmă
Postare de log efectuată de Elisabeta Drăghici
cu 15 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog VALENTA iar echinocţiu a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului Elisabeta Drăghici îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 15 ore în urmă
Elena Lucia Spătariu Tudose a lăsat un comentariu pentru Vasilisia Lazăr
cu 15 ore în urmă
Lui Maria i-a plăcut profilul lui Elena Lucia Spătariu Tudose
cu 15 ore în urmă
Lui Maria i-a plăcut discuţia Pietre (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 15 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog VALENTA culori în iarbă a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 15 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor